Gå til innhold

Hva er greia med menn som forteller kvinner at de skal smile mer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hørt om dette fenomenet relativt ofte. Hvorfor føler disse mennene at de må fortelle kvinner, ofte de som f.eks jobber i et yrke som cafe, servetise, osv. At de må smile mer? Forteller de det samme til menn også? ''Hei, mann du må smile litt mer!''

Jeg bare forstår ikke poenget å fortelle fremmede mennesker dette. Kanskje noen nettopp mistet bestemora si, eller føler seg litt uvel.. også kommer en idiot og forteller at man ''må smile mer'' ?

Anonymkode: 8a2cd...642

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig. Jeg har resting bitch face, og går ikke rundt og smiler som en idiot for meg selv til enhver tid. Får titt og ofte høre at jeg må smile, sinnssykt irriterende.

Anonymkode: cc3a6...0c9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriternede. Og det er ikke noen som har resting bitch face. Du har en vanlig, nøytralt uttrykk i ansiktet. Sånn som gutta. 

Anonymkode: 31494...5de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Jeg har resting bitch face, og går ikke rundt og smiler som en idiot for meg selv til enhver tid. Får titt og ofte høre at jeg må smile, sinnssykt irriterende.

Anonymkode: cc3a6...0c9

Javel, men da har du fanken ikke noe i et serviceyrke å gjøre......... Ærlig talt !

Anonymkode: 51614...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UglerIMosen

Har aldri fått den kommentaren, og jeg går heller ikke rundt å smiler til en hver tid. Men, dersom du jobber i serviceyrker er jeg helt enig i at du bør smile. Å kjøpe kaffe fra en / ei som står der å ser sur ut er ganske utrivelig. Å smile / hilse pent blir liksom en del av jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Javel, men da har du fanken ikke noe i et serviceyrke å gjøre......... Ærlig talt !

Anonymkode: 51614...342

Hvorfor ikke? Så lenge en som serverer maten min har et nøytralt ansiktsutrykk, bryr jeg meg ikke.

Greit nok hvis en servetise hadde kommet ut med maten pottesur, men det har jeg aldri opplevd.

 

Dette er ikke USA hvor man må trekke på smilebåndene hele dagen.

Anonymkode: 8a2cd...642

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, UglerIMosen skrev:

Har aldri fått den kommentaren, og jeg går heller ikke rundt å smiler til en hver tid. Men, dersom du jobber i serviceyrker er jeg helt enig i at du bør smile. Å kjøpe kaffe fra en / ei som står der å ser sur ut er ganske utrivelig. Å smile / hilse pent blir liksom en del av jobben. 

Er ikke snakk om å se sur ut, men helt nøytral.

Anonymkode: 8a2cd...642

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja menn sier det aldri til andre menn. De sier det til kvinner, ofte fordi det ikke passer med deres verdensbilde av kvinner har følelser / ikke går rundt og er "blid husmor/snill pike" 

Anonymkode: 0e3a8...fe1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel, men da har du fanken ikke noe i et serviceyrke å gjøre......... Ærlig talt !

Anonymkode: 51614...342

Og hun har ikke sagt hun jobber i et serviceyrke, er vel snakk om mer generelt her ikke bare serviceyrker.

Anonymkode: 8a2cd...642

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UglerIMosen
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke snakk om å se sur ut, men helt nøytral.

Anonymkode: 8a2cd...642

Syns heller ikke det er innafor i serviceyrker. Nøytral kan lett oppfattes som sur/dårlig humør. Selvsagt noe annet på privaten, men om du velger ett sånn type yrke så må du faktisk se blid ut, ellers taper du kunder. Hvorvidt det er «riktig» eller ikke kan man diskutere, men mange vil nok heller kjøpe kaffen sin ett annet sted hvis servitøren ikke oppleves som blid og hyggelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, UglerIMosen skrev:

Syns heller ikke det er innafor i serviceyrker. Nøytral kan lett oppfattes som sur/dårlig humør. Selvsagt noe annet på privaten, men om du velger ett sånn type yrke så må du faktisk se blid ut, ellers taper du kunder. Hvorvidt det er «riktig» eller ikke kan man diskutere, men mange vil nok heller kjøpe kaffen sin ett annet sted hvis servitøren ikke oppleves som blid og hyggelig. 

Jeg opplever folk som er altfor blide litt slitsomme, så jeg hadde nok kjøpt kaffen min et annet sted i det tilfelle XD

Rart hvor forskjellige vi er ja.

 

Men som sagt, det skjer ikke bare i serviceyrker som jeg har forstått.

Anonymkode: 8a2cd...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Forteller de det samme til menn også? ''Hei, mann du må smile litt mer!''

Jeg er en mann med et litt alvorlig ansiktsuttrykk, jeg har blitt fortalt av flere kvinner at jeg bør smile mer.

Forskjellen mellom meg og deg er at jeg tar det til meg som et råd i stedet for å bli krenka og dra offerkortet.

Anonymkode: 7b120...40e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann og blir også ofte bedt om å smile mer (for det meste av kvinner), men jeg klarer bare å smile på kommando. Føles bare feil.

Anonymkode: c9987...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber ikke i noe serviceyrke og har også fått beskjed om at jeg må smile. Det får meg ikke til å smile for å si det sånn.

Menn som gjør dette er ufyselige menn også, de har noen holdningsproblemer.

Anonymkode: 90d3e...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer ofte på byen. Snakk om en dårlig sjekkereplikk!!!

Anonymkode: bd27e...baa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjer ofte på byen. Snakk om en dårlig sjekkereplikk!!!

Anonymkode: bd27e...baa

Ja hahahahhahaha så mange ganger jeg har fått høre det ute på byen. Heldigvis ingen andre steder. 

Anonymkode: 31494...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bohrman

De er kunder som gir deg en ærlig tilbakemelding på manglende kvalitet på din service. Det er en kritikk du bør ta til deg, og strebe etter å forbedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er menn som tror at kvinner bare eksisterer for å tilfredstille dem, en objektivisering av kvinner. 

Det her er jo ikke snakk om i en kundeservice setting, men en global greie kvinner opplever for eksempel på gata av villt fremmede menn. Det er sykt ubehagelig og inntrengende og disse mennene respekterer ikke at kvinner er normale mennesker med normalt humør men syns vi skal være attraktive, imøtekommende og smilende til enhver tid for at de som tilskuere kan føle seg bedre. 

Det er ikke som en bestemor eller venninne som sier det til en mann som et råd, det er fremmede menn som sier det for å få kontakt og prøve å bryte oss ned og få oss usikre (såkalt PUA teknikk) så de kan få overtaket på oss fordi de mener at jenter alltid skal være innbydende og klar for de når de vil ha oss og ta kontakt. 

Det er ikke få menn som har sagt det der til meg på gata eller t banen og som har fulgt etter meg mange kvartal og mast mer om hvorfor jeg ikke smiler, hvorfor je er så kjip, hvorfor de ikke kan få nummeret mitt, og de respekterer heller ikke kroppsspråk eller et nei gå vekk, de hører ikke før man sier man har kjæreste. De respekterer den fiktive mannen mer enn de respekterer en jentes nei 

Anonymkode: 26259...1b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...