Gå til innhold

God nok grunn til å heve kjøp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte for noen måneder siden en bilstol med base med lovnad om at basen kan brukes til barnet ikke lenger trenger bilstol. Skulle kjøpe neste str stol nå, men de har byttet ut både base og stol slik at jeg ikke kan få tak i ny stol som passer basen. 

Stol + base ble kjøpt som en pakke, og da ny stol i neste str av samme merke ikke lenger passe er jo dette helt ubrukelig for meg.. hadde aldri kjøpt basen om de ikke sa jeg aldri måtte bytte den ut.

Er dette god nok grunn til å heve kjøpet eller få byttet til noe jeg faktisk kan bruke?

Er ikke snakk om utsalg av utgående modell eller noe slik at man burde visst at jeg ikke kunne bruke basen videre, selger sa ordrett "her har du base til han ikke lenger må sitte i stol og da blir det mye billigere totalt". Kostet meg over 7000kr som skulle lønt seg nå på neste steg.. mye penger for meg :(

Anonymkode: 342cb...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Jeg anbefaler deg å kontakte forbrukerrådet i denne saken.

Jeg forstår absolutt saken din, men visste eller burde selgeren visst at denne modellen var på vei ut? Kontakter du forbrukerrådet kan du få god veiledning videre, samt at de blir oppmerksom på flere saker av samme sort hvis det finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har selger lurt deg uansett, for disse stolene med én base til to stoler er uansett totalt dyrere. Så det der var aldri et lønnsomt prosjekt i utgangspunktet. De fleste stoler av typen du skal ha nå har integrert base, eller trenger ikke base, det er INGEN vits i å kjøpe disse stolene hvor basen passer neste stol. Bare markedsføringstriks. 

Jeg syns uansett du bør klage til butikken. Krev for eksempel avslag på neste stol du ønsker å kjøpe i stedet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror butikken kommer til å ha forståelse for problemet, så ta kontakt med dem så løser det seg nok.

Anonymkode: 22719...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...