Gå til innhold

Vi har bestemt oss for å prøve å få barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har snakket om det tidligere og h•n ville vente litt lengre, etter et år prater vi sammen om det igjen og vi er enige om å prøve. Men etter samtalen ser du at h•n blir helt rar og sier ingen ting, etter jobb kommer h•n hjem og sier at h•n er redd, og har over tenket alt, som økonomi, kjøpe nytt hus, bil jobb osv. 
jeg føler at hvis jeg vill ha barn må jeg gjøre det nå før jeg blir eldre, men jeg vill jo at vi skal gjøre det sammen, er jo h•n jeg vil være sammen med og få barn sammen med. 
men hva burde jeg gjøre i denne situasjonen? Etter samtalen har ingen av oss sagt noe til hverandre. Men om vi venter 1 år til så tror jeg fortsatt at h•n tenker det samme som i dag. 
 

Anonymkode: c52a7...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør si det du skriver her. Og så må du tenke gjennom om barneønsket er viktigst for deg. Hvis det er det så kan det være det er best for dere begge at dere finner dere noen andre. Trist, men sant.

Anonymkode: eaf1b...989

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør si det du skriver her. Og så må du tenke gjennom om barneønsket er viktigst for deg. Hvis det er det så kan det være det er best for dere begge at dere finner dere noen andre. Trist, men sant.

Anonymkode: eaf1b...989

Takk for svar, ja må vell vurdere det.. 

Anonymkode: c52a7...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som at han synest det er litt «skummelt» og har mye tanker ang dette, skjønner godt at enkelte mannfolk kan tenke det slik. Sånn var min samboer også, først ville han vente ett år, så tok jeg det opp med han da det hadde gått 9mnd og da ville han at vi skulle prøve. Istede for at dere ikke snakker sammen burde dere ta dere en prat. Vær rolig å si din mening og vis han forståelse, fortell han hvor mye han betyr og hvor viktig forholdet deres er for deg. Jeg er sikker på at han endrer mening når han har fått summet seg litt :) ser ingen grunn til å gå fra han, ihvertfall ikke før dere har fått snakket ut of forstått hverandre. Masse lykke til☺️

Endret av Håpefull2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Håpefull2020 skrev:

Det virker som at han synest det er litt «skummelt» og har mye tanker ang dette, skjønner godt at enkelte mannfolk kan tenke det slik. Sånn var min samboer også, først ville han vente ett år, så tok jeg det opp med han da det hadde gått 9mnd og da ville han at vi skulle prøve. Istede for at dere ikke snakker sammen burde dere ta dere en prat. Vær rolig å si din mening og vis han forståelse, fortell han hvor mye han betyr og hvor viktig forholdet deres er for deg. Jeg er sikker på at han endrer mening når han har fått summet seg litt :) ser ingen grunn til å gå fra han, ihvertfall ikke før dere har fått snakket ut of forstått hverandre. Masse lykke til☺️


tusen takk for svar ☺️ Ja jeg håper det, men tror han over tenker litt.. så får bare gi det litt tid . 

Anonymkode: c52a7...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:


tusen takk for svar ☺️ Ja jeg håper det, men tror han over tenker litt.. så får bare gi det litt tid . 

Anonymkode: c52a7...430

Helt enig, han trenger kanskje litt tid for å bli vandt til tanken. Synst absolutt ikke du skal gjøre det slutt med han pga det. Gi det litt tid så håper jeg det ordner seg for deg ☺️

Anonymkode: 2a3fb...827

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, han trenger kanskje litt tid for å bli vandt til tanken. Synst absolutt ikke du skal gjøre det slutt med han pga det. Gi det litt tid så håper jeg det ordner seg for deg ☺️

Anonymkode: 2a3fb...827

Ja vi får bare ta tiden til hjelp å se hva som skjer ☺️

Anonymkode: c52a7...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg sluttet på prevangsjon, sto mannen min først på bakbeina. Jeg sa at viss han ikke ville ha barn nå, så fikk han beskytte seg. Men jeg fortalte han at jeg gjerne ville ha, sånn at han visste hvor jeg sto. 
 

Etter en måned sluttet han å bruke gummi og hoppa av i svingen osv. Nå på vår 5 prøverunde spør han om DPO, mensen, neste eggløsning osv.  Tror også at da han forsto at vi ikke blir gravide med en gang, ble han mer «oppsatt» på å få det til. Er noe med at du vil jo gjerne ha det du ikke får. 
 

Etter min erfaring må nok mannfolka liksom «få litt tid på seg» og vende seg til tanken. Gubben min vil FORTSATT ikke si høy ut at «vi prøver å lage barn». Men han gråt en liten skvett når jeg fikk mensen sist 🙈 Mannfolk er rare!!!!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som han bekymrer seg over de praktiske tingene, så kanskje dere burde sette opp en liste over hva dere tror en baby trenger? Babyer koster faktisk ikke så mye penger og dere vil få barnetrygd. Mye kan kjøpes brukt. Billige møbler og ting får man på ikea. Klær er heller ikke så dyrt.

Man trenger ikke et stort hus til en liten baby. Det første året vil baby kanskje sove på deres rom? 
 

Så må dere være litt realistiske. Det finnes statistikk på hvor lang tid man bruker på å bli gravid. Det er mye sannsynlig at dere feks vil bruke et halvt år Eller mer før det klaffer. Så skal du gå gravid i 9 måneder. Dere har god tid til å spare og forberede dere.

Anonymkode: 97ab5...340

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bbwifey! skrev:

Da jeg sluttet på prevangsjon, sto mannen min først på bakbeina. Jeg sa at viss han ikke ville ha barn nå, så fikk han beskytte seg. Men jeg fortalte han at jeg gjerne ville ha, sånn at han visste hvor jeg sto. 
 

Etter en måned sluttet han å bruke gummi og hoppa av i svingen osv. Nå på vår 5 prøverunde spør han om DPO, mensen, neste eggløsning osv.  Tror også at da han forsto at vi ikke blir gravide med en gang, ble han mer «oppsatt» på å få det til. Er noe med at du vil jo gjerne ha det du ikke får. 
 

Etter min erfaring må nok mannfolka liksom «få litt tid på seg» og vende seg til tanken. Gubben min vil FORTSATT ikke si høy ut at «vi prøver å lage barn». Men han gråt en liten skvett når jeg fikk mensen sist 🙈 Mannfolk er rare!!!!

Hva betyr dpo? 🙈

ja det tror jeg også at mannfolk trenger, men skjønner meg ikke heilt på dem. Så håper det snur seg her sånn som der snudde seg for deg 😃🙌

Anonymkode: c52a7...430

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som han bekymrer seg over de praktiske tingene, så kanskje dere burde sette opp en liste over hva dere tror en baby trenger? Babyer koster faktisk ikke så mye penger og dere vil få barnetrygd. Mye kan kjøpes brukt. Billige møbler og ting får man på ikea. Klær er heller ikke så dyrt.

Man trenger ikke et stort hus til en liten baby. Det første året vil baby kanskje sove på deres rom? 
 

Så må dere være litt realistiske. Det finnes statistikk på hvor lang tid man bruker på å bli gravid. Det er mye sannsynlig at dere feks vil bruke et halvt år Eller mer før det klaffer. Så skal du gå gravid i 9 måneder. Dere har god tid til å spare og forberede dere.

Anonymkode: 97ab5...340


ja det er ikke så dumt å sette opp en liste😊 men begge har jobber med grei inntekt. 
 

Ja, er jo litt av grunnen til at jeg vill starte å prøve med tanke på at det kan gå lang tid og det er ikke sikkert at det går en gang. 

Anonymkode: c52a7...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr dpo? 🙈

ja det tror jeg også at mannfolk trenger, men skjønner meg ikke heilt på dem. Så håper det snur seg her sånn som der snudde seg for deg 😃🙌

Anonymkode: c52a7...430


DPO  står for «days plast ovulation». ☺️ 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min var slik. Ja sa jeg skulle ha 2 barn før jeg ble 30, skulle dette skje måtte vi sette igang snart. Vi hadde 2 runder hvor vi planla at nå starter vi, men begge ombestemte seg når det kom til stykket. Til slutt måtte jeg bare slutte på pillen, så fikk vi enten bruke kondom eller bare kjøre på. Så nå har vi kjørt på 😂 han var nervøs, tenkte på økonomi i starten men nå er han mer spent enn meg 😊

Anonymkode: 7007a...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min var slik. Ja sa jeg skulle ha 2 barn før jeg ble 30, skulle dette skje måtte vi sette igang snart. Vi hadde 2 runder hvor vi planla at nå starter vi, men begge ombestemte seg når det kom til stykket. Til slutt måtte jeg bare slutte på pillen, så fikk vi enten bruke kondom eller bare kjøre på. Så nå har vi kjørt på 😂 han var nervøs, tenkte på økonomi i starten men nå er han mer spent enn meg 😊

Anonymkode: 7007a...12b

Ja det er litt sånn som jeg også tenker 😊 Så håper han endrer mening etter å få tenkt seg litt om 😊

Anonymkode: c52a7...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir man mer anonym ved å skrive h*n? 

 

Hvor gamle er dere? Tenker at om dere er i midten av 20-årene så har han noen år til å modnes til tanken og dersom han fortsatt ikke vil da så rekker du etablere deg på nytt ☺️ Er dere i midten av 30-årene og opp ville jeg krevd en litt mer håndfast plan på hva man vil og når.. 

Anonymkode: bad5f...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...