Gå til innhold

Matvarer du har helt i vrang halsen?


Blosy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Trynefaktor

Brunost- har aldri klart hverken smak eller konsistens. Kleber seg fast i ganen. 
 

Kaviar - og alle typer rogn.

 

Marsipan liker jeg heller ikke.

Det siste jeg kommer på er skum. Det var populært en tid å servere forskjellige typer skum anrettet på tallerkenen. Minnet meg alltid om spytt,klarte ikke få det ned. 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den matvaren jeg ikke vil ha i meg på noen som helst måte er majones! Herregud det er ekkelt. Om det er kamuflert og «ikke smaker majones» (YEAH right), ville jeg aldri spist det om jeg visste det var majones i. 
 

Jeg liker heller ikke løk og sopp, men det er ikke like frastøtende som majones. 

Anonymkode: ede77...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som het Joikakaker. Jeg klarer ikke lukten eller smaken. Jeg får assosiasjoner til opptint roadkill. 

Anonymkode: aa922...286

Det finnes enda, vi spiser av og til det på lørdager 🤣 joika er bedre enn sex. 

Anonymkode: ede77...365

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karbonader. Stekt løk (sånn som man får til karbonader eller seibiff). Rosinboller. Smoothie eller andre ting med banan. 

Anonymkode: 8eaba...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svisker og all kjøtt/fisk med honning. Egentlig det aller meste med honning unntatt rista brød med smør og honning eller rista brød med peanøttsmør og honning, for det er digg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt som har med fisk å gjøre.. 

Kommer til å bli hata nå, men bare lukten av julemat gjør meg kvalm! Gruer meg hvert år til den lukta hele dagen i mange dager. Ikke liker jeg smaken heller

Anonymkode: ed39e...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fete fiskeslag som laks, sild, makrell osv. Takler det ikke. Unntaket er "ekte" røkelaks, altså laks som er tørket, sukkersaltet og røykt i røykeovn, ikke den ekle, oljete, røyksyrelaksen du finner i butikkhylla.

Kaviar (liker sort kaviar og løyrom, merkelig nok)

Torskerogn

Fiskelever

Tørket frukt som fiken, svisker, dadler og sukat

Tørrfisk

Krabbe

Snegler

Soyayoghurt

Nutrilettshake (kvalifiserer kanskje ikke som mat....)

Bløtkake og marsipankake. Det vil si - jeg får det ned, men unngår helst å spise det om jeg kan.

Endret av Roci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukat

krabbe/hummer/reker

skinke på boks

blåmuggost

blåskjell

øl

kjøtt med slintrer / brusk

servelat

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt.

 

Jeg elsker havregryn med melk og syltetøy- havregrøt er bare ekkelt.

Endret av Inkognitogata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All sjømat, inkludert alt som inneholder sjømat. Sluttet på spise leverpostei da jeg så en boks med ansjos oppi. Klarer ikke å spise leverpostei som er uten ansjos heller, fordi jeg forbinder det likevel med fisk og da er det full stopp hos meg...

Det er min store. Jeg har flere medium, men sjømat er et absolutt "hell no" for meg. Har ikke spist sjømat med vilje siden jeg var liten jente.

Anonymkode: 0910e...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Røkt laks, blåskjell, og annet med fettete sleip konsistens. Min bestefar likte mølja (blanding av rogn og lever, flyter i fett), men jeg klarte ikke smake det. Jeg kan ikke tenke meg noe mer motbydelig enn det 🤢. Jeg er en person som smaker på «alt», men ikke mølja. Eller smalahovud. Julebrunost synes jeg er så søt at den er ekkel. Tok én skive, og ga vekk osten.
 

Endret av MyMichelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blod appelsin. 
Ser god ut men, smaker ikke godt. 
 

Ellers liker jeg det meste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selleri

Rabarbrasuppe/grøt.. Assosierer det med myrvann med grums i😷🤮

Kulturmelk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...