Gå til innhold

Matvarer du har helt i vrang halsen?


Blosy

Anbefalte innlegg

Hvilke matvarer har du smakt som bare frastøtende for deg? Ser på programet Freaky Eaters hvor noen brekker seg og gråter bare ved å lukte å ta på feks brokkoli. 

Matvarer jeg rett og slett avskyr er, 

Rosenkål

Torsketunger 

Lever

Grapefrukt 

Hva er dine 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke akkurat mat, men tykke drikker - drikkeyoughurt, kefir og sånn. Minner meg om kontrastrøngten da jeg var liten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sild, spekesild osv. Litt merkelig egentlig siden jeg ELSKER fisk, men jeg har faktisk hatt mareritt om at jeg har smakt sild og spydd. Lukta er helt grusom. 

Rømme (vanlig rømme altså, jeg liker rømmedressing), slike fancy oster (norvegia og mozerella holder for meg), kefir og sterk sennep er også uaktuelt. Ellers spiser jeg det meste tror jeg. Rått kjøtt er også uaktuelt. 

Anonymkode: 0c4f2...982

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reker, melkeprodukter, rogn, kaviar, sild, svinekjøtt.

Anonymkode: fc99b...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lama_Drama skrev:

Hjemmelagde knekkebrød fulle av fuglefrø.

Uuusj jeg er så enig. Elsker knekkebrød med litt frø i, men sånne hjemmelaga lavkarboknekkebkrød som består av kun frø, vann og fiberhusk som er blitt så populære kan jeg ikke fatte at folk får ned! Har fått det servert av flere lavkarbodamer på jobb som prøver å frelse meg og jeg syns det er så grusomt 

Anonymkode: adcaa...7b0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kefir, kulturmelk, brunost, ridderost, pultost, rømmegrøt, prim... Ja, i det hele tatt en hel haug med melkeprodukter og melkebasert mat.

I fiskeverdenen: makrell i tomat, spekesild og lutefisk.

I kjøttverdenen: kjøtt som smaker sterkt av svin (skinkestek kan ofte gjøre det), får (både ferskt og speket) eller geit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hater grøt. Alle former. Brekker meg bare av lukten omtrent.

Spiser ikke brunost. Ble tvunget i meg en gang jeg var liten, og den fæle smaken og konsistensen (det klebet seg til ganen, fysj) har jeg aldri glemt. Æsj.

Mykoster som brie og andre muggoster spiser jeg ikke. Ikke pultost heller. Konsistens og lukt... urk.

Sild. Ble tvunget i meg en gang som liten da jeg var på besøk hos en venninne, og hatet det. Aldri spist det siden, bare lukten er avskyelig. Liker ellers fisk da.

Alle former for innvoller, som lungemos og lever  - dette kommer aldri i livet til å passere min gane. Mamma prøvde å servere oss stekt lever en gang i barndommen, det var IKKE noen som likte (jeg har tre søsken). Hun tvang i oss den middagen, men prøvde heldigvis ikke å servere det flere ganger. Men den gangen var nok! 

Spiser ikke kaviar heller.

Liker ikke konsistensen på puddinger og gele. Spiser ikke og har aldri spist sjokoladepudding eller karamellpuddinger av den grunn.

Marsipan har jeg heller aldri likt, selv ikke som barn. Hatet å komme i bursdager og så var det marsipankake å få servert. Pelte alltid av marsipanlokket og ga det til noen andre som likte marsipan.

 

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...