Gå til innhold

Matvarer du har helt i vrang halsen?


Blosy

Anbefalte innlegg

Reker/scampi og krabbe 🤮 

Lever (men liker leverpostei)

Svinekjøttdeig

 

Anonymkode: 254fb...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest theTitanic

Sild på glass (har smakt)

Akkar ( klarte ikke smake)

Snegler ( orker ikke tanken på å smake) 

Bortsett fra det så er jeg altetende, men foretrekker mat med lavt kaloriinnhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dadler (blærgh). 

Gnocchi. Melete greier. Ikke all verdens glad i kumle heller, men med litt bacon til så.

Før likte jeg ikke karamellpudding, den har en spesiell bismak. Men nå har jeg vent meg til det og kan spise litt av det.

Anonymkode: 3b564...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lite aversjon mot mat, kanskje det har sammenheng med at foreldrene mine aldri tvang meg til å spise noe når jeg var liten. Men det er noen ting jeg ikke orker:

Lungemos (hvem vet hva som er i det?)

Kjøtprodukter med brusk og slintrer

Blåskjell - grøss!

Pølse med merkelig lukt, noen som har lagt merke til lukten på bensinstasjoner? Den er noen ganger en veldig ekkel pølselukt, som om kjøttet er av dårlig kvalitet.

MSG og kunstig søtning - som igrunn ikke er matvarer men finnes i nesten all ferdigmat, derfor blir det lite ferdigmat på meg.

Anonymkode: 7898f...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste jeg ikke liker klarer jeg tvinge i meg litt av, men grensen går ved bananer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostepop. Lukter jo dritt av fingrene til folk etter at de har spist det.

Anonymkode: e3842...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tomatsuppe

Elsket det før jeg gikk gravid, men jeg kan ikke spise det uten å kaste opp lenger (fødte for 6 år siden)😟 

 

Anonymkode: 6c221...d4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makrell/makrell i tomat.

Sur fisk

Fiskepinner 

 

Anonymkode: fd39d...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke leverpostei, spesielt ikke sånn på boks. 

Svinekjøtt (særlig koteletter) som ikke er helt ferske får ofte en sånn ekkel smak. Det er ikke dårlig eller farlig å spise, men det er bare blitt en sånn ekkel smak på det. Noen som skjønner hva jeg mener? Den smaken er noe av det absolutt ekleste jeg vet om. 

Lungemos synes jeg også er skikkelig ekkelt.

Ellers spiser jeg det aller meste (selv om jeg selvsagt ikke synes alt er like godt). 

Nå ser det ut som om jeg har veldig mye imot svin her 😂 Har egentlig ikke det, spiser f.eks skinkepålegg på brødskiva nesten hver dag. Men i enkelte former er svin rett og slett utrolig kvalmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier egentlig bare mat, men antar at det er greit at jeg nevner noen drikker også som jeg synes er frastøtende. Det er mange ting jeg ikke vil spise eller drikke, men de fleste ting klarer jeg å svelge og late som at det går an. Enkelte ting er bare så frastøtende at jeg ikke klarer å spise/drikke det for å være høflig en gang. Den lista inkluderer:

Absolutt alt som har levd i vann

Alt som er syltet

Kaffe

Øl

Sennep

Grapefrukt

Chia

Tofu

Bønner

Erter

Kikerter

Mais og alt som er laget av mais (f.eks. maistortilla, arepa)

Anonymkode: 3fad0...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Liker ikke leverpostei, spesielt ikke sånn på boks. 

Svinekjøtt (særlig koteletter) som ikke er helt ferske får ofte en sånn ekkel smak. Det er ikke dårlig eller farlig å spise, men det er bare blitt en sånn ekkel smak på det. Noen som skjønner hva jeg mener? Den smaken er noe av det absolutt ekleste jeg vet om. 

Lungemos synes jeg også er skikkelig ekkelt.

Ellers spiser jeg det aller meste (selv om jeg selvsagt ikke synes alt er like godt). 

Nå ser det ut som om jeg har veldig mye imot svin her 😂 Har egentlig ikke det, spiser f.eks skinkepålegg på brødskiva nesten hver dag. Men i enkelte former er svin rett og slett utrolig kvalmt.

Dette har jeg også merket gjennom hele livet, senest nå med en pakke svinekjøttdeig som jeg hadde tatt opp fra fryseren og stekt i panna for å lage kjøttdeigwok. Det er en sånn rar ekkel smak på noen typer svinekjøtt som jeg sliter med å beskrive. 😅Samboeren min merker det ikke, men jeg kjenner det veldig igjen i alt fra svinebog til koteletter og andre stykker av svinekjøtt.  Hadde også en opplevelse av det samme med noe dyrere svinefilet fra Jacobs ifjor sommer. Stykkene var fine og det var ett par uker fra utløpsdato, men alikevel kom  den derre beske gufne smaken. Lurer på hva som forårsaker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt svelgeproblemer i nesten hele livet og det begynte å bli veldig trangt før operasjonen pga. «en utblåsning».

Så det er veldig mange ting jeg har fått helt vrang i halsen av, men prøver å bli bedre. Men vanskelig når det har vært et problem gjennom nesten hele livet.

Frukt og grønt (gulrøtter som er godt skrelte er stort sett det eneste jeg føler jeg klarer å spise) - mest sannsynligvis alle driver å maser på meg at jeg skal spise det. Satt meg helt vrang med det til tross for gjentatte forsøk. Dersom man ikke liker frukt og grønt, foreldre eller noen. Ikke mas på barnet om å spise det. La det barnet få spise det han/hun har lyst til. Lysten til å prøve frukt og grønt vil mest sannsynligvis komme senere når man er godt voksen. Bare et lite tips ifra min egen erfaring.

Masse frø på brødet

Kylling (har hatt et par episoder der hvor det var nærme at det rett og slett satt seg fast i halsen og holdte på å bli kvelt av det) - prøvd et par ganger siden, men et par år siden sist gang jeg har prøvd. Vet ikke om jeg klarer å vende meg til å spise det igjen.

Fisk som har masse bein i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kyllingfilet. Spiste mengder av det for noen år siden. Blir kvalm av tanken

Anonymkode: ed750...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sopp (konsistens)

Blomkål og rosenkål (smak)

Lutefisk - blitt tvunget til å spise

Cottage cheese.

 

Anonymkode: 58208...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokt egg er absolutt det verste eg vet. 

Ellers er selleri, risengrynsgrøt og kaviar noe eg heller aldri sier ja takk til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2020 den 20.37, AnonymBruker skrev:

Sukat (de fargede klumpene i hvetekaker)

Kabaret (blank gele med masse ekle ting i)

Cocktailbær (de røde i fruktsalaten)

Er det noen som liker dette?

Anonymkode: 45888...e00

Jeg liker alle tre jeg :)

Anonymkode: 15193...c0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...