Gå til innhold

Hvordan spiser du makrell i tomat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan dere spiser makrell i tomat, på skive, eller bare som det er rett ut av boksen? Leste noen gjorde det her og ble nysgjerrig.

Er makrell i tomat sunt egentlig når det er sånn ''bearbeidet'' fiskepålegg? Håper det! Fersk fisk er ganske dyrt her dessverre...

Anonymkode: 7461b...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser en av de små boksene, med hakket filet i tomat. Eller peppermakrell i samme størrelse. Fordeler en boks på to hjemmelagde knekkebrød. 

Er fast mat om jeg skal trene 1-2 timer senere, da det er kaloririkt, men gir god energi. Og ja, det er like sunt som fersk, fet, fisk. 

Anonymkode: 92caf...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser en av de små boksene, med hakket filet i tomat. Eller peppermakrell i samme størrelse. Fordeler en boks på to hjemmelagde knekkebrød. 

Er fast mat om jeg skal trene 1-2 timer senere, da det er kaloririkt, men gir god energi. Og ja, det er like sunt som fersk, fet, fisk. 

Anonymkode: 92caf...947

Det første forsto jeg ikke 😂 Du lager dobbelt makrell i tomat, altså først hjemmelaget?

 

Er litt redd for BPA og sånt som er i hermetiske produkter... men kanskje det ikke er et problem.

Anonymkode: 7461b...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme spiser jeg den gule bokse, mens på skole spiste jeg den blå(mindre grapsete å dele ut). På skiver eller knekkebrød. Skal jeg slå meg litt løs har jeg på majones og agurk også 😎

fikk skikkelig lyst på makrell i tomat nå! Lenge siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser det på brødskive. Beste pålegget jeg vet. Synd det er så klinete å få til. Må mose det mens det ligger i boksen først, og så fiske det opp med kniven og fordele mosen på brødskiven.

Noen ganger kjøper jeg den på tube fordi det er enklere og "rensligere" å få på brødet, men den er det mindre fisk i, føler jeg, og den er også dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser det som det er. Slenger en boks i en skål og har pepper på.

Spiser rett ut av boksen om jeg er på tur.

Anonymkode: 0faf4...e71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker makrellfilét som pålegg. 1 boks med hel filét deles på to knekkebrød. Sitronpepper over er et must. Også over den som er krydret med pepper fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Million skrev:

Spiser det på brødskive. Beste pålegget jeg vet. Synd det er så klinete å få til. Må mose det mens det ligger i boksen først, og så fiske det opp med kniven og fordele mosen på brødskiven.

Noen ganger kjøper jeg den på tube fordi det er enklere og "rensligere" å få på brødet, men den er det mindre fisk i, føler jeg, og den er også dyrere.

Hvorfor må du mose det mens det ligger i boksen?

Anonymkode: 7461b...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2020 den 17.27, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må du mose det mens det ligger i boksen?

Anonymkode: 7461b...6b6

Prøver du å mose bitene/stykkene med makrell på en myk brødskive, moser du jo hull i brødskiva....

Har ingen anelse om hvordan andre spiser dette, men jeg moser altså fisken i boksen før jeg brer den utover brødet som et smørbart pålegg. Jeg legger ikke "klumper" eller store fiskestykker rett på brødet og spiser det sånn.

Endret av Million
la til en detalj
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Neteas skrev:

På grovbrød og knekkebrød, med agurk på toppen. Kun den på tube 😃

Ikke prøvd den med tube. Har den også biter med fisk i eller er den helt ''myk'' som kaviar?

Anonymkode: 7461b...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke prøvd den med tube. Har den også biter med fisk i eller er den helt ''myk'' som kaviar?

Anonymkode: 7461b...6b6

Helt myk fra Stabburet. Lik tube, ligger kjølig. Slipper å sortere ut skinnet også.. det er sikkert der, men det synes ikke 😆Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosemåltid: Varmer i kjele, spiser med loff😍

Anonymkode: b82d2...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, 14.09.2019 skrev:

Jeg blir kvalm av å lese dette. Makrell i tomat stinker.

Notert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 14.09.2019 skrev:

Jeg blir kvalm av å lese dette. Makrell i tomat stinker.

vi får mye omega 3

Anonymkode: 7461b...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med salsa eller den vanlige, på knekkebrød eller skive.

Eller varmet i stekepanne med hvitløk og tomat på boks servert med penne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det første forsto jeg ikke 😂 Du lager dobbelt makrell i tomat, altså først hjemmelaget?

 

Er litt redd for BPA og sånt som er i hermetiske produkter... men kanskje det ikke er et problem.

Anonymkode: 7461b...6b6

H*n har hjemmelagde knekkebrød som h*n fordeler én boks makrell i tomat, eller peppermakrell på. 

Anonymkode: ee2b4...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...