Gå til innhold

Fant ut at jeg er sammen med lillebroren til min halvbror.... Mamma er lei seg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er 19 år!!! Dropp fyren og kom deg videre! 
 

Sånne ting er nok ikke viktige nå men den egen du får egne barn så er det faktisk viktig.
 

Når halvbroren din ikke ønsker å ha kontakt med sin egen egen far så syns jeg at varsellampene dine bør blinke godt. Hva skal du gjøre om dere flytter inn sammen, gifter dere, får barn? 
unngå å ha broren din på besøk når bestefar er der? La barna måtte velge hvem de vil ha på besøk når de har bursdag? 
 

Det blir for mye rot jenta mi, du er fortsatt ung! 

Anonymkode: 34450...ecd

Hadde det bare vært så enkelt..... Jeg som trodde dette var starten på et livslangt forhold... så bra som vi har hatt det

TS

Anonymkode: b6180...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja  da må de jo ha noe til felles

Anonymkode: 685c3...041

La oss si at ts heter Anne. 

 

Moren til Anne heter Trine. Trine har to barn, Anne (ts,) og Hans. 

Faren til Anne heter Lars. Faren til Hans heter Gunnar. Ergo, Anne og Hans har ikke samme far.  

Derimot har Hans og Ola (som ts dater), samme far. Men ikke samme mor. De er bare halvsøsken. 

Skjønner? 

Anonymkode: a9ed0...5ac

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ikke slått opp pga. dette hvis det var meg. Hvis din familie ikke ønsker å møte eller ha noe med hans familie å gjøre så får de vel bare la være å treffes? Det er jo deres problem. Og det er uansett litt tidlig å ta alle disse sorgene på forskudd, synes jeg. Dere er bare 19 år, sjansene er små for at dere ender opp sammen for alltid. Gi mor og bror litt tid til å tenke over dette. Kanskje de venner seg til ideen etterhvert. Men du må snakke med kjæresten din om dette, helt klart.

Anonymkode: 0b5d6...453

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts sin nye svigerfar, er hennes halvbror sin biologiske far. 

Anonymkode: b9659...14a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

 

Hvordan i alle dager skal jeg gå frem nå eller i det heletatt snakke med kjæresten? Skal han få sjokkbeskjed nå at han har en storebror og at den storebroren er også min bror..??? Så slå opp? 
Jeg blir matt av alt dette :( 

Anonymkode: b6180...0e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her

 

Hvordan i alle dager skal jeg gå frem nå eller i det heletatt snakke med kjæresten? Skal han få sjokkbeskjed nå at han har en storebror og at den storebroren er også min bror..??? Så slå opp? 
Jeg blir matt av alt dette :( 

Anonymkode: b6180...0e7

Så problemet er egentlig at du vet at din kjæreste har en halvbror som han ikke selv kjenner til? Da synes jeg du bør kontakte faren hans og be ham om å fortelle sønnen(e) sannheten. Hvis han nekter synes jeg du bør be din mor gjøre det. Det er faktisk en menneskerettighet å ha kjennskap til sine søsken. Skjønner at det vil bli overraskende for kjæresten din, men vil tro det er bedre for ham å få vite det nå fremfor senere i livet. Hvis han aldri får vite noe vil han vel uansett lure på hvem den mannen som har sett på første benk under farens begravelse er, og dermed finne ut sannheten. Kjæresteforholdet dere imellom tenker jeg at er sekundært, det viktigste her er at han får rede på sannheten om sin slekt. 

Anonymkode: 49c5a...1fa

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare riv av plasteret og fortell han dette selv. Verken faren hans eller moren din har tenkt til å si dette. Og han fortjener å vite dette uansett om forholdet varer eller ikke.

Hvis du sliter med å si det så kan du eventuelt skrive et brev til han og be han ringe deg når han er klar for å snakke. På denne måten får du sagt alt du vil si uten avbrytelser. Kan tenke meg at dette kan komme som er ekstremt stort sjokk for din kjæreste. 

Anonymkode: 16d22...3a4

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her er alle hemmelighetene som gjør at alle går og underbevisst holder pusten.. Okey så er du 19 år.. Dette forholdet vil kanskje ikke vare, eller vil det det? Om halvbroren din finner ut av dette selv på et senere tidspunkt vil du være en del av din mors svik, etter som at du har valgt å følge hennes vei..

Dersom broren din hadde visst at han hadde en bror er sannsynligheten stor for at han hadde blitt glad for det. Det er ikke barna sin skyld at de voksne f**** opp... 

Følg hjertet ditt 19 eller 90... ❤️

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lacy skrev:

Problemet her er alle hemmelighetene som gjør at alle går og underbevisst holder pusten.. Okey så er du 19 år.. Dette forholdet vil kanskje ikke vare, eller vil det det? Om halvbroren din finner ut av dette selv på et senere tidspunkt vil du være en del av din mors svik, etter som at du har valgt å følge hennes vei..

Dersom broren din hadde visst at han hadde en bror er sannsynligheten stor for at han hadde blitt glad for det. Det er ikke barna sin skyld at de voksne f**** opp... 

Følg hjertet ditt 19 eller 90... ❤️

Broren min ville ikke ha kontakt med sin biologiske far, han ser min far på som sin ekte far. Har heller aldri møtt min brors og kjærestes far

- TS

Anonymkode: b6180...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Broren min ville ikke ha kontakt med sin biologiske far, han ser min far på som sin ekte far. Har heller aldri møtt min brors og kjærestes far

- TS

Anonymkode: b6180...0e7

Det er klart 😊 poenget er at om han hadde visst at han hadde en bror, ville han muligens ønsket kontakt med broren, uavhengig av biologisk far.. Det er ofte slik vi er skrudd sammen... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lacy skrev:

Det er klart 😊 poenget er at om han hadde visst at han hadde en bror, ville han muligens ønsket kontakt med broren, uavhengig av biologisk far.. Det er ofte slik vi er skrudd sammen... 

Ja jeg aner ikke. Min mor mener i allefall at jeg skulle slå opp

Anonymkode: b6180...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om du i det hele tatt skal vurdere å fortsette et forhold med fyren, må han også få vite dette. Det kommer jo til å komme for en dag om forholdet blir langvarig. For det første er det ikke bra for deg å skulle skjule det. Det er dårlig gjort ovenfor ham å holde det skjult for ham. Familiene deres er involvert, og på et eller annet tidspunkt må vel noen av dem møtes og oppdage sammenhengen? Eller skal dere ha et langvarig forhold der du er livredd for at noen skal møte hverandre eller få vite, og derfor stresse med å holde familie unna? 

Det er kanskje ikke noe fysisk galt med å være sammen i seg selv, og muligens ikke etisk heller. (Men da må kortene på bordet, for det å skjule noe sånt/lyve er mildt sagt uetisk.). Menndet er snakk om familie her, mange personer som kan reagere på det, og den reaksjonen blir ikke bedre om det kommer ut etter en lang stund med hemmelighold. 

Så du må sette deg ned med ham og si "du, jeg har funnet ut en ganske alvorlig ting, som jeg trenger at du vet, så vi sammen kan bestemme om vi skal fortsette å være sammen".

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja jeg aner ikke. Min mor mener i allefall at jeg skulle slå opp

Anonymkode: b6180...0e7

Mødre mener så mangt. Men de har ikke alltid rett 😊 det er ingen av oss som sitter med fasiten 😊 det er derfor jeg mener du bør følge hjertet ditt. Og for all del ikke melde seg på en karusell av hemmeligheter, ingenting er like drepende for familier som det 🤔

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her

Jeg ringte kjæresten min nå og ba han komme over raskt for å snakke...

Anonymkode: b6180...0e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her

Jeg ringte kjæresten min nå og ba han komme over raskt for å snakke...

Anonymkode: b6180...0e7

Masse lykke til ❤️❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg aner ikke. Min mor mener i allefall at jeg skulle slå opp

Anonymkode: b6180...0e7

Din mor vil at du skal ofre et forhold du synes er kjempefint for at hun selv skal kunne fortsette å holde på hemmeligheter. Det er ikke greit! Ja, kanskje hun gjør det fordi hun tror det er det beste for sønnen sin, men hun ofrer jo deg og dine ønsker. 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her

Jeg ringte kjæresten min nå og ba han komme over raskt for å snakke...

Anonymkode: b6180...0e7

Supert! Jeg tror du gjør det riktige her ❤️ Hvis noen blir sure på deg, så må du bare huske at du føler at dette er det riktige, at du selv må få bestemme om du vil være ærlig eller lyve.

Anonymkode: 60655...c4a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS her igjen

Nå er han her snart, men jeg ble usikker på om jeg skulle si det. Min bror liker jo ikke hele situasjonen med sin biologiske far og ønsker ikke kontakt med han og ikke sett han siden han var 5... Så jeg lurer på om jeg skal la være...? Hvis min kjæreste får vite han har samme bror som meg og ønsker kontakt, men min bror ikke gjør det?

 

Dette er så vanskelig. Får helt vondt i magen jeg og vil grine.... Hva skal jeg bruke som unnskyldning nå som jeg er lei meg og ikke skal si noe allikevel?

Anonymkode: b6180...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tok du ikke dette opp med broren din før du ba kjæresten komme innom? Hvordan tenker du at kjæresten din kommer til å takle å få vite at han har en bror? Har han et godt forhold til sin far? Skal han stå opp tidlig i morgen og fungere på skole/jobb? Kan han overnatte hjemme hos deg/dere dersom han ikke ønsker å reise hjem etter at han har fått vite sannheten?

Anonymkode: 49c5a...1fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tok du ikke dette opp med broren din før du ba kjæresten komme innom? Hvordan tenker du at kjæresten din kommer til å takle å få vite at han har en bror? Har han et godt forhold til sin far? Skal han stå opp tidlig i morgen og fungere på skole/jobb? Kan han overnatte hjemme hos deg/dere dersom han ikke ønsker å reise hjem etter at han har fått vite sannheten?

Anonymkode: 49c5a...1fa

Du må skjønne at det ofte er vanskelig å rekke å tenke rasjonelt i sånne her situasjoner. Ja kanskje det hadde vært lurt

 

Han er kjæresten min. Selvfølgelig får han sove over, jeg bor alene

Anonymkode: b6180...0e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må skjønne at det ofte er vanskelig å rekke å tenke rasjonelt i sånne her situasjoner. Ja kanskje det hadde vært lurt

 

Han er kjæresten min. Selvfølgelig får han sove over, jeg bor alene

Anonymkode: b6180...0e7

Ja, men tenk på hvordan han vil oppleve å få servert et sånt sjokk. Ikke tenk så mye på fremtiden for kjæresteforholdet deres. Legg det frem for ham så forsiktig som du kan klare. 

Anonymkode: 49c5a...1fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...