Elysion Skrevet 26. januar 2020 #21 Skrevet 26. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: (og sykemelding er det uansett legen som bestemmer, så det får være opp til hen og ikke oss spekulanter på kg) Anonymkode: 9a16b...e1c Nå er det jo engang slik at TS faktisk ba om meninger. At legen er den perrsonen som bestemmer angående sykemelding kommer vel ikke som en overraskelse på noen her.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #22 Skrevet 26. januar 2020 1 minutt siden, førstedamen skrev: Har du nylig fått regulering må du jo bruke regulerings voks så du ikke får sår!!! Da beskytter du tungen ved å sette på noe som ligner på plastelina på de kvasse kantene. Jeg bruker voks nå men fikk lite utfyllende info om dette bortsett fra at jeg skulle ta det på når det gjorde vondt, noe jeg gjorde. Men da var det allerede blitt store sår. Når jeg prøver å spise må voksen av og det skjærer opp sårene igjen Anonymkode: 3f66b...7b5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #23 Skrevet 26. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk tilrettelegging i en liten periode ved å gjøre forefallende arbeid og ta over prøvebunker. Jeg kunne gjøre en del, men ikke stå i klasserommet. Dette var riktig nok på en stor videregående skole, men det er muligheter. Dette er også et tidspunkt der det går an å snurre film og kjøre oppgaver. Det kan man selvfølgelig ikke gjøre i lengden, men i en liten periode kan man fint gjøre det. Anonymkode: 9a16b...e1c Jeg jobber i ett lite tettsted på barneskole. Vi har ansvar for hver våres klasse på ca 1( elever. Om jeg drar på jobb og setter film må jeg uansett snakke som vil føre til at sårene blir skrapt opp igjen. Arbeid vi kan gjøre utenom klasserommet er arbeid jeg gjør hjemme uansett Anonymkode: 3f66b...7b5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #24 Skrevet 26. januar 2020 Selvfølgelig er dette en grunn til sykemelding, ikke kan du prate, ikke får du spist og du har vondt. Kontakt legen i morgen og så kontakter du også tannlegen og ber om råd. Anonymkode: 37f65...50d 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #25 Skrevet 26. januar 2020 Jeg hadde brukt egenmelding. Dere er vel IA? Da er det 8 dager, dvs. du kan ta ut em. Tom. Fredag. Anonymkode: 8e012...16e 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #26 Skrevet 26. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i ett lite tettsted på barneskole. Vi har ansvar for hver våres klasse på ca 1( elever. Om jeg drar på jobb og setter film må jeg uansett snakke som vil føre til at sårene blir skrapt opp igjen. Arbeid vi kan gjøre utenom klasserommet er arbeid jeg gjør hjemme uansett Anonymkode: 3f66b...7b5 Mente 15 elever, ikke 1 elev Anonymkode: 3f66b...7b5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #27 Skrevet 26. januar 2020 18 minutter siden, Wednesday Addams skrev: Hadde jeg vært arbeidsgiver hadde jeg vel begynt å stille spørsmålstegn ved sykemelding med "regulering" som grunn. Såvidt jeg vet er ikke grunnen til sykmelding med på den delen av skjemaet som arbeidsgiver får... Anonymkode: 5b9ba...37f 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #28 Skrevet 26. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg hadde brukt egenmelding. Dere er vel IA? Da er det 8 dager, dvs. du kan ta ut em. Tom. Fredag. Anonymkode: 8e012...16e Dette må jeg sjekke opp i, har bare trodd at det var 3 dager da det alltid er slik Anonymkode: 3f66b...7b5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #29 Skrevet 26. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar 🙂 er ganske sikker på at legen gir meg sykemelding når han hører jeg snakke. Var på apoteket igår for å skaffe smertestillende og da var det flere som sa stakkars pga jeg klarte ikke få frem ordene nesten. Men føler meg likevel dum når det er pga noe så teit som regulering Anonymkode: 3f66b...7b5 Jeg har holdt meg hjemme pga. en mulig brukket lilletå. Blir et stort problem når man har en jobb hvor man går rundt i 12 timer. Så en lilletå satt meg ut av spill 😅 følte meg veldig dum å ringe inn til sjefen å so det, men man må jo ta vurderingen opp mot jobben og arbeidsoppgavene man har. Masse god bedring 💙 Anonymkode: b8090...659
Elysion Skrevet 26. januar 2020 #30 Skrevet 26. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Såvidt jeg vet er ikke grunnen til sykmelding med på den delen av skjemaet som arbeidsgiver får... Anonymkode: 5b9ba...37f Nei, kanskje ikke.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #31 Skrevet 26. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er dette en grunn til sykemelding, ikke kan du prate, ikke får du spist og du har vondt. Kontakt legen i morgen og så kontakter du også tannlegen og ber om råd. Anonymkode: 37f65...50d Takk for svar 🙂 skal kontakte de imorgen, håper kanskje legen har noe som kan hjelpe så jeg får i meg mat Anonymkode: 3f66b...7b5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #32 Skrevet 26. januar 2020 17 minutter siden, Wednesday Addams skrev: Hadde jeg vært arbeidsgiver hadde jeg vel begynt å stille spørsmålstegn ved sykemelding med "regulering" som grunn. Arbeidsgiver får ikke, og har ikke rett til å vite årsak til sykemelding. TS, dra til legen imorgen og snakk med legen om dette. Det er mulig du ikke får sykemelding, men kanskje du kan få noe midler mot dette som andre her skriver. Anonymkode: 35dd9...22e
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #33 Skrevet 26. januar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker voks nå men fikk lite utfyllende info om dette bortsett fra at jeg skulle ta det på når det gjorde vondt, noe jeg gjorde. Men da var det allerede blitt store sår. Når jeg prøver å spise må voksen av og det skjærer opp sårene igjen Anonymkode: 3f66b...7b5 Voksen er helt ufarlig å spise, jeg spiste med det på ibland, og pusset bare tenner etterpå å satt på ny voks. Anonymkode: 7469a...1d7
Blackbird Skrevet 26. januar 2020 #34 Skrevet 26. januar 2020 Temmelig sikker på at dere som skole er IA bedrift. Skriv en mld til sjefen og spør om det er IA bedrift eller om du trenger sykemelding ang i morgen, og evt noen dager fremover. IA gir 8 dager egenmelding i strekk, og helgen regnes med i de dagene.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #35 Skrevet 26. januar 2020 Hør med tannlegen din, tannlege kan skrive sykemelding når det gjelder tannbehandling. Anonymkode: 8d828...63d
guiden187 Skrevet 26. januar 2020 #36 Skrevet 26. januar 2020 Nei, det er ikke en teit grunn og hvis du har bestilt deg time til legen så hadde jeg dratt. 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #37 Skrevet 27. januar 2020 Kontakt tannlege/kjeveortoped du fikk satt på strengen hos og be om råd!! Ta ansvar selv. Anbefaler deg munnskyll som hindrer infeksjon (corsodyl) og tannkrem som f.eks Zendium. Skyll munnen med vann etter måltid og bruk mye voks. Anonymkode: c9d0d...ba7
Kitcat Skrevet 27. januar 2020 #38 Skrevet 27. januar 2020 Riktig framgangsmåte her er å kontakte tannlegen som behandler deg. Du kan få skyllevann og munnsalve med kortison som virker smertelindrende og roer betennelsen. Du bør kanskje også satse på flytende eller most føde noen dager nå, for å unngå irritasjon. Og så må du få skikkelig smertestillende. Tannlegen kan sykemelde deg noen dager når det er tannbehandling som er årsak. Synes det høres fornuftig ut gitt hva slags jobb du har. Ville ikke blandet inn fastlege.
Krok1 Skrevet 27. januar 2020 #39 Skrevet 27. januar 2020 21 hours ago, Wednesday Addams said: Hadde jeg vært arbeidsgiver hadde jeg vel begynt å stille spørsmålstegn ved sykemelding med "regulering" som grunn. Hadde du vært arbeidsgiver hadde du ikke uten videre fått vite hva årsaken er 4
Elysion Skrevet 27. januar 2020 #40 Skrevet 27. januar 2020 1 time siden, Krok1 skrev: Hadde du vært arbeidsgiver hadde du ikke uten videre fått vite hva årsaken er Takk for at du informerte meg om noe som flere andre har poengtert her allerede. Gikk nesten glipp av det, faktisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå