Gå til innhold

Hvorfor er veganere så fette sprø????


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på en middag i går med noen venner, der hun ene var veganer. Har kjent henne noen år men aldri opplevd henne som dette. Fikk helt sjokk! Hun ble rasende fordi de fleste av oss bestilte hamburger, kylling osv. Skrek til oss og kalte oss mordere og lik-spisere. Jeg har ALDRI kritisert hennes diett eller livsstil, for jeg tenker at folk får spise hva de vil. 

Fikk høre at vi var onde mordere og at vi burde skamme oss. Hun var ganske full da dette skjedde, men jeg syntes det var utrolig ubehagelig, og kommer nok ikke til å ha noe med henne å gjøre igjen. Middagen ble kjapt avsluttet, for å si det sånn. 

Er virkelig veganere flest så gærne som hu dama her? 

Anonymkode: d5f77...990

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er nok sprø uavhengig av kosthold.

Anonymkode: b4dc7...9bb

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mange gærne veganere ja. Hadde kastet henne ut om hun var hos meg. 

Anonymkode: f7734...6ff

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er av den religiøse typen. Normale veganere oppfører seg ikke sånn.

Anonymkode: 76983...798

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle nyfrelste blir sprø. Om det er å bli kristen, veganer, begynne på lavkarbo, eller ta opp sykling spiller ingen rolle. De blir like gærne. 

Anonymkode: be079...193

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alle nyfrelste blir sprø. Om det er å bli kristen, veganer, begynne på lavkarbo, eller ta opp sykling spiller ingen rolle. De blir like gærne. 

Anonymkode: be079...193

Hun har vært veganer i 8 år. Og vi har vært på flere fester sammen, men dette er første gang vi var på en middag sammen. Fikk høre av en felles kamerat at de var på ferie i Asia nylig og da hadde hun også vært veldig sur hvis han spiste kjøtt. Så han følte seg tvunget til å spise vegansk for å ikke skape dårlig stemning. "Du vil vel ikke bli kjent som en morder?" hadde hun sagt. 

Hadde seriøst aldri trodd hun kunne være sånn, er utrolig skuffa! Jeg har likt dama veldig godt for hun har vært så blid, trivelig og inkluderende. Også plutselig kommer denne siden frem :( 

 

Anonymkode: d5f77...990

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Hadde det vært meg så hadde jeg tatt hamburgeren/kyllingen og slafset det i meg i trynet hennes og sagt NAM NAM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som er veganere eller Ibsen gaten der klarer ikke bare å spise sin egen mat og være Happy med det.. de bare MÅ fortelle alle andre hvor dum de er som spiser kjøtt og bare må lage en greie rundt seg selv ang sitt valg. De elsker å diskutere og hvor bra mennesker de er.. 

pissprat!! For å holde bestanden nede og for at næringskjeden skal gå rundt må vi spise kjøtt og fisk.. disse er håpløse å diskutere med.. neste gang får du si, spis ditt så spiser jeg mitt.. 

Anonymkode: 5968e...acd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle nyfrelste blir sprø. Om det er å bli kristen, veganer, begynne på lavkarbo, eller ta opp sykling spiller ingen rolle. De blir like gærne. 

Anonymkode: be079...193

Men det er jo helt umulig å gå ned i vekt om du spiser karbohydrater! Da kommer trollmannen Ins'uhlin og tryller på deg fett og lavt stoffskifte midt på natten!!!!! 

Anonymkode: 5d0a4...023

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som er vegetarianer.. mens vi spiste ribbe satt hun bare å sa æsj.. og fysj... grisen svetter innover osv. 
mannen min svare; jeg spiser vel for faen det jeg vil for deg.. hun ble rød som en tomat- ikke nevnt et ord siden 

Anonymkode: 5968e...acd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om hun suger pikk, hvis hun sier ja, så kall henne hykler. 

Anonymkode: 99449...962

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er sånne veganere som henne som gir veganere og vegetarianere dårlig rykte. Hvorfor blir folk så provoserte av hva folk spiser og ikke spiser? Jeg spiser ikke kjøtt, jeg synes det er spennende å lage «rar» veggiemat, og jeg bryr meg ikke en døyt om hva andre spiser. MEN jeg har opplevd at en fortalte meg etter grisedokumentaren (som jeg ikke har sett) at hun skulle spise MASSE griser nå. Det var tydelig at hun ikke likte jeg spiste fisk på restauranten vi var på, og hun ville provosere meg. Da jeg holdt kjeft la hun i vei om hvor mørt og deilig svinekjøtt er, og bla, bla, bla. Men jeg er ikke typen til å la meg provosere. Jeg holder kjeft eller sier «Du spiser det du liker, og jeg spiser det jeg liker.» 

Jeg synes du bør snakke med din venninne om hva du synes om oppførselen. Hun kan mene hva hun vil, men hun har ingen rett til å buse ut slik. Kanskje hun skjerper seg om du forklarer at det er nettopp i møte med sånne som henne at «veganhatere» blir til?

Anonymkode: 31c08...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, det er sånne veganere som henne som gir veganere og vegetarianere dårlig rykte. Hvorfor blir folk så provoserte av hva folk spiser og ikke spiser? Jeg spiser ikke kjøtt, jeg synes det er spennende å lage «rar» veggiemat, og jeg bryr meg ikke en døyt om hva andre spiser. MEN jeg har opplevd at en fortalte meg etter grisedokumentaren (som jeg ikke har sett) at hun skulle spise MASSE griser nå. Det var tydelig at hun ikke likte jeg spiste fisk på restauranten vi var på, og hun ville provosere meg. Da jeg holdt kjeft la hun i vei om hvor mørt og deilig svinekjøtt er, og bla, bla, bla. Men jeg er ikke typen til å la meg provosere. Jeg holder kjeft eller sier «Du spiser det du liker, og jeg spiser det jeg liker.» 

Jeg synes du bør snakke med din venninne om hva du synes om oppførselen. Hun kan mene hva hun vil, men hun har ingen rett til å buse ut slik. Kanskje hun skjerper seg om du forklarer at det er nettopp i møte med sånne som henne at «veganhatere» blir til?

Anonymkode: 31c08...e40

Sorry, jeg glemte at det ikke var en venninne, bare en du kjenner. Kanskje hun ble sånn av å være i Asia? I mange av de landene har dyrene det fælt, ikke noen rettigheter som i Norge.

Anonymkode: 31c08...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylla har skylda. Og Asia. Hvorfor reiser forresten veganere til land som er kjente for å behandle dyr dårlig? Jeg hadde neppe spist kjøtt i visse land om jeg hadde vært der, fordi kona til en jeg kjenner er innfødt og har forklart at hundekjøtt smaker best hvis hunden lider når den dør. Veggiene jeg har møtt har vært ålreite. 

Anonymkode: 31c08...e40

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kg-logikk: en person er sprø = alle er sprø

Anonymkode: 28adc...0ce

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo helt umulig å gå ned i vekt om du spiser karbohydrater! Da kommer trollmannen Ins'uhlin og tryller på deg fett og lavt stoffskifte midt på natten!!!!! 

Anonymkode: 5d0a4...023

Altså, lavkarbo er å spise minimalt med karbohydrater. For noen er til og med frukt fy, fy. Artig trollmann 😂😂😂

Anonymkode: 31c08...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittelen på tråden passer ikke til det du skriver. Du spør jo. Men i tittelen skjærer du alle over én kam. Såvidt jeg vet finnes det ikke mange veganere i Norge (de fleste som ikke spiser kjøtt er diverse vegetarianere), men de kommer sikkert til å bli forbanna over å bli kalt «fette sprø». Så sier de stygge ting om folka de kaller kjøttspisere. Så har vi det gående. Slike misjonerende veganere bør innse at de bare ødelegger for seg selv, for andre veganere, og for vegetarianere, ved å oppføre seg slik. Om noen kritiserer hva man spiser/ikke spiser kan man si at «Jeg spiser det jeg vil ha, og du spiser det du vil ha. End of story.»

Anonymkode: 31c08...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 1/27/2020 at 6:34 AM, AnonymBruker said:

Kg-logikk: en person er sprø = alle er sprø

Anonymkode: 28adc...0ce

Tror de fleste av oss har møtt en del sånne veganere. Husker det var en vegetarrestaurant i Oslo som for det meste serverte vegansk mat, men da det kom frem i lyset at de hadde en rett med EGG, ble det et voldsomt spetakkel med plakater og demoer og trusler om boikott. 

Anonymkode: 96abd...d29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulle mennesker er voldsomme, noen må varsle nyhetene....

Anonymkode: 0c4ca...aef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...