likestilling Skrevet 26. januar 2020 #41 Skrevet 26. januar 2020 1 minutt siden, Guile skrev: Tviler ikke på at folk blir dårlige (influensa suger bigtime), men det er ikke første trinn i utryddelsen av menneskeheten vi ser. Selv om noen laster opp filmer på youtube. "Folk blir dårlige" 🙄 Bra du leser nyheter i alle fall. Seriøst, hva tror du de filmene er? Tror du virkelig samtlige er skuespill og tøv for å lure oss? Ser dette ut som en vanlig influensa for deg? Tror du virkelig alle går med full hazmat for moro skyld? Senest i dag døde en av legene, og det er bare de offisielle nyhetene. Det er allerede spredt til alle kontinenter.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #42 Skrevet 26. januar 2020 1 minutt siden, likestilling skrev: "Folk blir dårlige" 🙄 Bra du leser nyheter i alle fall. Seriøst, hva tror du de filmene er? Tror du virkelig samtlige er skuespill og tøv for å lure oss? Ser dette ut som en vanlig influensa for deg? Tror du virkelig alle går med full hazmat for moro skyld? Senest i dag døde en av legene, og det er bare de offisielle nyhetene. Det er allerede spredt til alle kontinenter. Så ut som mange gikk uten "hazmat" også:-) Anonymkode: 81e4b...1fd
likestilling Skrevet 26. januar 2020 #43 Skrevet 26. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så ut som mange gikk uten "hazmat" også:-) Anonymkode: 81e4b...1fd Det er fra CCTV, kommunistregimets propagandakanal. Som sagt kan du ikke stole på dem i det hele tatt, men man kan i alle fall skjønne at dette er mer enn influensa. Her er en av de i Israel.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #44 Skrevet 26. januar 2020 Akkurat nå, likestilling skrev: Det er fra CCTV, kommunistregimets propagandakanal. Som sagt kan du ikke stole på dem i det hele tatt, men man kan i alle fall skjønne at dette er mer enn influensa. Her er en av de i Israel. Ok, ok, men hva har det å si da? Om dette er en jævli farlig greie som dreper millioner, who cares? Vi har visst i årevis at det kunne komme noe slikt. Om dette er den, vel så er tiden kommet. Jeg tar det med knusende ro. Anonymkode: 81e4b...1fd
likestilling Skrevet 26. januar 2020 #45 Skrevet 26. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok, ok, men hva har det å si da? Om dette er en jævli farlig greie som dreper millioner, who cares? Vi har visst i årevis at det kunne komme noe slikt. Om dette er den, vel så er tiden kommet. Jeg tar det med knusende ro. Anonymkode: 81e4b...1fd Jeg er helt sikker på at noen vil bry seg dersom dette begynner å ta livet av folk de kjenner, selv om du kanskje ikke gjør det. Jeg har aldri sett noe lignende i alle fall, men alle vet jo at det kan komme en ny "svartedauden" en dag, uten at det forandrer så mye. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #46 Skrevet 26. januar 2020 Akkurat nå, likestilling skrev: Jeg er helt sikker på at noen vil bry seg dersom dette begynner å ta livet av folk de kjenner, selv om du kanskje ikke gjør det. Jeg har aldri sett noe lignende i alle fall, men alle vet jo at det kan komme en ny "svartedauden" en dag, uten at det forandrer så mye. Det vil de helt sikkert. Uansett kan de ikke gjøre noe med det. Anonymkode: 81e4b...1fd
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #47 Skrevet 26. januar 2020 https://www.dailymail.co.uk/news/article-7923315/Fans-movie-Contagion-point-eerie-similarities-coronavirus-outbreak.html Anonymkode: 1ab83...d9a
Gjest Optimo Skrevet 26. januar 2020 #48 Skrevet 26. januar 2020 https://www.nrk.no/norge/fhi-om-virusutbruddet-i-kina_-_-vi-er-beredt_-om-det-skulle-komme-til-norge-1.14877425
Gjest Verden Skrevet 26. januar 2020 #49 Skrevet 26. januar 2020 Hvorfor har vi ikke stengt grensene enda??
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #50 Skrevet 26. januar 2020 4 minutter siden, Verden skrev: Hvorfor har vi ikke stengt grensene enda?? Nei, en kan jo lure... tap av penger? Tror ikke flyselskapene kommr til å stenge flyruter i flere uker og risikere enormt økonomisk tap , dessverre... Anonymkode: bf227...257
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #51 Skrevet 26. januar 2020 Samme hysteriet da svineinfluensaen kom i 2009 ! Anonymkode: a649b...992 1
likestilling Skrevet 26. januar 2020 #52 Skrevet 26. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme hysteriet da svineinfluensaen kom i 2009 ! Anonymkode: a649b...992 Nei, dette er noe helt annet. Svineinfluensa var bare tøv. Dette sprer seg som ild i tørt gress og over 50 millioner mennesker er i karantene allerede. Jeg har aldri vært bekymret for noen av de andre sykdommene. Dette ligner mer på spanskesyken, om noe.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #53 Skrevet 27. januar 2020 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qLw7QE/dette-skjer-hvis-coronaviruset-blir-paavist-i-norge https://www.peakprosperity.com/coronavirus/ Aner ikke om mye holdes skjult for å unngå panikk. Det skumle er at mange får ikke symptomer før det har gått opp til 14 dager, så hvor mange som har viruset aner de jo ikke. VG skriver også at sosiale medier viser et helt annet bilde av situasjonen enn det vi blir fortalt. Ligger uendelig med artikler og videoer ute av både virus eksperter, helsepersonell og andre om hvor ille viruset egentlig er og at mye holdes tilbake av info. De antar at det kan bli langt mer dødelig en SARS viruset, nettopp fordi det spres uhyre fort, viruset muterer (de aner ikke hvor fort) som kan ha både heldige og uheldige konsekvenser og det er ikke oversikt over antall smittet og døde. De har sett tilfelle hvor en person har smittet 14 andre personer, da går det jo fort, men sier at enkelte smitter mer enn andre. Det rammer visst barn hardt. Jeg skal ihvertfall hamstre inn litt boksmat, lagre litt vann og holde oss mest mulig unna store folkemengder, selv om jeg ikke egentlig tror dette slår ut i Norge på den måten. Anonymkode: 6111e...501
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #54 Skrevet 27. januar 2020 Har noen sett contagion? Anonymkode: 1ab83...d9a 1
likestilling Skrevet 27. januar 2020 #55 Skrevet 27. januar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qLw7QE/dette-skjer-hvis-coronaviruset-blir-paavist-i-norge https://www.peakprosperity.com/coronavirus/ Aner ikke om mye holdes skjult for å unngå panikk. Det skumle er at mange får ikke symptomer før det har gått opp til 14 dager, så hvor mange som har viruset aner de jo ikke. VG skriver også at sosiale medier viser et helt annet bilde av situasjonen enn det vi blir fortalt. Ligger uendelig med artikler og videoer ute av både virus eksperter, helsepersonell og andre om hvor ille viruset egentlig er og at mye holdes tilbake av info. De antar at det kan bli langt mer dødelig en SARS viruset, nettopp fordi det spres uhyre fort, viruset muterer (de aner ikke hvor fort) som kan ha både heldige og uheldige konsekvenser og det er ikke oversikt over antall smittet og døde. De har sett tilfelle hvor en person har smittet 14 andre personer, da går det jo fort, men sier at enkelte smitter mer enn andre. Det rammer visst barn hardt. Jeg skal ihvertfall hamstre inn litt boksmat, lagre litt vann og holde oss mest mulig unna store folkemengder, selv om jeg ikke egentlig tror dette slår ut i Norge på den måten. Anonymkode: 6111e...501 Han nevner litt om det med R. Det er estimater for R på 3.3 - 5.5 så vidt jeg vet så om man sier 4 og holder det konservativt er det fortsatt enormt. Det betyr at én smittet vil i snitt smitte fire andre, så vi snakker eksponentiell vekst. Dessverre er det et lokk på informasjon fra kinesiske myndigheter, men de setter ikke i gang verdens mest omfattende karantene med fullstendig nedstengning av store byer for en vanlig influensa, og all informasjon som ikke kommer fra staten tyder på at det er langt mer alvorlig enn de sier. Jeg har ingen problemer med å tro på det. Det finnes jo også mye filmer og slikt etter hvert også. Mange sier at det er mange som dør, men at det på dødssertifikatet oppgis "severe pneumonia" som dødssårsak. Til slutt vil sannheten komme frem, men det er i alle fall laaaangt fra fugleinfluensa, svineinfluensa etc.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #56 Skrevet 27. januar 2020 12 minutter siden, likestilling skrev: Han nevner litt om det med R. Det er estimater for R på 3.3 - 5.5 så vidt jeg vet så om man sier 4 og holder det konservativt er det fortsatt enormt. Det betyr at én smittet vil i snitt smitte fire andre, så vi snakker eksponentiell vekst. Dessverre er det et lokk på informasjon fra kinesiske myndigheter, men de setter ikke i gang verdens mest omfattende karantene med fullstendig nedstengning av store byer for en vanlig influensa, og all informasjon som ikke kommer fra staten tyder på at det er langt mer alvorlig enn de sier. Jeg har ingen problemer med å tro på det. Det finnes jo også mye filmer og slikt etter hvert også. Mange sier at det er mange som dør, men at det på dødssertifikatet oppgis "severe pneumonia" som dødssårsak. Til slutt vil sannheten komme frem, men det er i alle fall laaaangt fra fugleinfluensa, svineinfluensa etc. En annen ting er at de umulig har kapasitet til å teste alle som har symptomer eller dør, om de har viruset, det gir jo et uriktig bilde på hvor mange som er smittet og hvor mange som er døde, det er jo kun et estimat. Mange kan også gå med dette uten å vite det, eller som du sier dø uten en eksakt dødsårsak. Det er nå bekreftet 5 tilfeller i USA samt noen land til: https://www.nbcnews.com/health/health-news/cdc-reports-3rd-case-new-coronavirus-virus-u-s-n1123236 "With more than 2,000 infected worldwide, a top Chinese health official warned that the “epidemic is now entering a more serious and complex period.”" https://www.nytimes.com/2020/01/26/world/asia/coronavirus-wuhan-china-hubei.html?action=click&module=Top Stories&pgtype=Homepage Anonymkode: 6111e...501
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #57 Skrevet 27. januar 2020 Dødeligheten på viruset er visst 15% Anonymkode: 1ab83...d9a 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #58 Skrevet 27. januar 2020 Noen som husker svineinfluensaen? Jeg får liksom en følelse av deja vu.. Anonymkode: 445bf...0e0
Oktobr Skrevet 27. januar 2020 #59 Skrevet 27. januar 2020 Er selv bosatt i Asia (ikke Kina) og det har blitt påvist 3 smittede her i landet. Timingen kunne knapt ha vært verre, med kinesisk nyttår og med den store utfarten til byen det medfører seg. Forhåndsreglene jeg tar er rett og slett på med maske, vasker meg ekstra grundig på hendene og unngår steder der det befinner seg mange kinesiske turister. Forhåpentligvis har karantenen ført til at det blir langt færre smittede som reiser ut av landet. Krysser fingrene!
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #60 Skrevet 27. januar 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Dødeligheten på viruset er visst 15% Anonymkode: 1ab83...d9a Dødelighet er egentlig et uvesentlig mål, overlevelsesraten er på under 50% som betyr at over halvparten av de smittede dør ved endt sykdomsforløp. Dødelighet på 15% betyr bare at 15% av de totale smittede allerede har dødd, men dette vil fortsette å stige til dødeligheten matcher overlevelsesraten. Anonymkode: 90692...920
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå