Gå til innhold

Dette viruset...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noe du bekymrer deg for? De sier at man ikke trenger å bekymre seg i Norge.... men hva med matvarer og pakker osv? Idag er jo verden veldig globalisert, og Norge importerer mye fra utlandet generelt.....

Bør man ta noen forhåndsregler? Hva gjør du selv??

Anonymkode: bf227...257

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke redd for at det smitter via matvarer og pakker nei. Så vidt vi vet er det ikke et sporedannende virus, så om jeg skal bli smittet må det isåfall være dråpesmitte. 

Jeg er bekymret for at det skal bryte ut i Norge og at jeg isåfall skal bli smittet da jeg er syk fra før og kan bli alvorlig syk av et sånt virus, men normalt friske mennesker trenger nok ikke bekymre seg særlig for at de vil dø av dette viruset. 

Jeg gjør ingenting annet enn det jeg vanligvis gjør for alle andre virus (er like redd for influensa som dette viruset og har vaksinert meg mot influensa), altså gjør jeg det jeg kan for å bryte smittekjeden ved god håndhygiene blant annet og jeg håper det kommer en vaksine etterhvert.

Anonymkode: 2138d...3b7

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke redd for at det smitter via matvarer og pakker nei. Så vidt vi vet er det ikke et sporedannende virus, så om jeg skal bli smittet må det isåfall være dråpesmitte. 

Jeg er bekymret for at det skal bryte ut i Norge og at jeg isåfall skal bli smittet da jeg er syk fra før og kan bli alvorlig syk av et sånt virus, men normalt friske mennesker trenger nok ikke bekymre seg særlig for at de vil dø av dette viruset. 

Jeg gjør ingenting annet enn det jeg vanligvis gjør for alle andre virus (er like redd for influensa som dette viruset og har vaksinert meg mot influensa), altså gjør jeg det jeg kan for å bryte smittekjeden ved god håndhygiene blant annet og jeg håper det kommer en vaksine etterhvert.

Anonymkode: 2138d...3b7

Ts her, ja samme... Har ikke den beste helsa, så lurer på hvordan immunforsvaret hadde reagert på et sånt virus... Men så har de nevnt at friske mennesker dødd også,tror ikke man er ''bulletproof'' fordi om man er helt frisk.

Og sto det ikke at virus kan leve på overflaten av ting i opptil 48 timer?

Skrevet

Det er klart det kan komme til Norge også. Men det er ikke noe jeg bekymrer meg over. Det jobbes vel med vaksine. Og så vidt jeg har fått med meg, har flesteparten av dem som har dødd av dette andre sykdommer i tillegg. 

Tar ingen forholdsregler. Men vil forholde meg til myndighetenes anbefalinger når den tid kommer. 

Anonymkode: 3a362...e08

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er klart det kan komme til Norge også. Men det er ikke noe jeg bekymrer meg over. Det jobbes vel med vaksine. Og så vidt jeg har fått med meg, har flesteparten av dem som har dødd av dette andre sykdommer i tillegg. 

Tar ingen forholdsregler. Men vil forholde meg til myndighetenes anbefalinger når den tid kommer. 

Det er jo ikke særlig opprumtrende for de som har 'andre sykdommer i tillegg' da 😄.... men sånn er vel dette livet, de friske klarer seg best.

Har vi ikke en del turister fra den delen av verden i Nord?

Skrevet

Nei, det ikke media forteller er at folk som dør er folk som allerede er alvorlig syke.  Er ikke redd fordi jeg vet at jeg og familien hadde overlevd fordi vi er friske. 

• Liker 1
Gjest Warrior
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vaksine ville ikke være klar på minst et år..

Skrevet
1 minutt siden, Warrior skrev:

Tar max 16-20 uker.

Anonymkode: 81e4b...1fd

Skrevet
Akkurat nå, Warrior skrev:

Mhm, tar lang tid å godkjenne en vaksine, + teste og alt det juridiske... Man kan ikke trylle fram en vaksine på et par uker, som oftest...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mhm, tar lang tid å godkjenne en vaksine, + teste og alt det juridiske... Man kan ikke trylle fram en vaksine på et par uker, som oftest...

Jepp, det kan man.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den er beslektet slik jeg har forstått det, men en ny variant, eller mutasjon av viruset...

Jepp. Tenker vi ser en vaksine innen 12 uker.

• Liker 1
Skrevet

Er ikke bekymret på en flekk. Var heller ikke bekymret for ebola, svineinfluensa eller noen av de andre epidemiene. Vi lever veldig trygt i norge, å så lenge man ikke drar til de utsatte landene skal det godt gjøres å bli smittet (muligens litt høyere rissiko på sykehus hvor man tar imot pasienter som viser seg at er smittet). 

Anonymkode: 98fea...7ae

• Liker 3
Gjest Warrior
Skrevet

Synes de bør nekte folk i Kina å reise til Europa og nekte folk i Europa å reise til Kina. Kanskje Norge kan unngå det hvis folk kan gi faen å reise til land som har viruset? 

Skrevet
1 minutt siden, Warrior skrev:

Synes de bør nekte folk i Kina å reise til Europa og nekte folk i Europa å reise til Kina. Kanskje Norge kan unngå det hvis folk kan gi faen å reise til land som har viruset? 

Ihvertfall inntil videre... og inntil de har fått kontroll på situasjonen... det er ikke verdt å sette hele verdensbefolkningen i fare pga turisme :(

• Liker 1
Gjest Warrior
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ihvertfall inntil videre... og inntil de har fått kontroll på situasjonen... det er ikke verdt å sette hele verdensbefolkningen i fare pga turisme :(

Nordmenn som er så dum å reiser dit kan holde seg der! 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke bekymret på en flekk. Var heller ikke bekymret for ebola, svineinfluensa eller noen av de andre epidemiene. Vi lever veldig trygt i norge, å så lenge man ikke drar til de utsatte landene skal det godt gjøres å bli smittet (muligens litt høyere rissiko på sykehus hvor man tar imot pasienter som viser seg at er smittet). 

Anonymkode: 98fea...7ae

Poenget er vel at man har masse turister om vinteren som skal se nordlyset osv... Det er naivt å tro at vi ikke kan få det her, såvidt jeg vet hadde viruset en inkubasjonstid på 2 uker...

• Liker 1
Skrevet

Et jo i Thailand og. Forby reise. Steng grensene i minst 6 mnd.

Anonymkode: 33ede...f4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...