Gå til innhold

Barna vært i avhør, får ikke se far og spør heller ikke etter han...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har to barn som over tid har vært utsatt for vold fra far. Det er blitt en politisak og barna har vært på Barnehuset til avhør. Dette er nå 10 dager siden.

Far har midlertidig besøksforbud og skal ikke se sine barn på noen uker. (Deretter blir det evt med tilsyn)

Jeg registrerer at barna ikke spør etter sin far. De sender han ikke mld,  ønsker ikke ringe han og snakker rett og slett ikke om han. 

Jeg lurer på...er dette vanlig? Noen som ellers vet hva som kan være andre vanlige reaksjoner etter at barn har vært i avhør?

Anonymkode: 75e4a...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle det ikke være vanlig?

Anonymkode: d2482...ff5

Fordi barn er lojale og bryr seg om sine foreldre, til og med hvis eh av dem utøver vold. 

Anonymkode: 75e4a...9a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de opplever det som en lettelse å være borte fra ham og har fått snakket ut? Vet de om besøksforbudet? 

Anonymkode: ee006...68e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det er rart at barn som mest sannsynlig har blitt utsatt for vold av sin egen far ikke vil ha kontakt med han ??  Hvis du gjorde det du kunne for å beskytte de mot volden så er det håp om at de vil fortelle deg om hva de opplevde og sine ønsker for framtida. Var du redd og passiv når dette foregikk så er tausheten et svar på at de ikke stoler på mennesker.  

Jeg vet ikke mere enn det du forteller, men siden du spør...

Anonymkode: b570f...23b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje de opplever det som en lettelse å være borte fra ham og har fått snakket ut? Vet de om besøksforbudet? 

Anonymkode: ee006...68e

Det er nok det jeg heller mot å tenke ; at de er lettet. Jeg har fått streng beskjed om å ikke spørre dem direkte om ting som har med avhøret å gjøre. De vet ikke om forbudet nei . 

Anonymkode: 75e4a...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes du det er rart at barn som mest sannsynlig har blitt utsatt for vold av sin egen far ikke vil ha kontakt med han ??  Hvis du gjorde det du kunne for å beskytte de mot volden så er det håp om at de vil fortelle deg om hva de opplevde og sine ønsker for framtida. Var du redd og passiv når dette foregikk så er tausheten et svar på at de ikke stoler på mennesker.  

Jeg vet ikke mere enn det du forteller, men siden du spør...

Anonymkode: b570f...23b

Ikke rart i det hele tatt nei. Mitt spørsmål er rettet mot det som hatt med avhør å gjøre. Hvordan påvirker det barn? Hva slags Etter-reaksjoner er vanlige?

Dette handler ikke om hva jeg gjorde el ikke gjorde eller om de snakker om ting...De har fortalt alt og de har vært utsatt for og vært vitne til vold. Jeg var der og ble selv utsatt. Klarte heldigvis å komme oss vekk. 

Anonymkode: 75e4a...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi barn er lojale og bryr seg om sine foreldre, til og med hvis eh av dem utøver vold. 

 

Tror du mener

"Fordi barn kan være lojale og bryr seg om sine foreldre, til og med hvis eh av dem utøver vold."

Stor forskjell på kan og er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke rart i det hele tatt nei. Mitt spørsmål er rettet mot det som hatt med avhør å gjøre. Hvordan påvirker det barn? Hva slags Etter-reaksjoner er vanlige?

Dette handler ikke om hva jeg gjorde el ikke gjorde eller om de snakker om ting...De har fortalt alt og de har vært utsatt for og vært vitne til vold. Jeg var der og ble selv utsatt. Klarte heldigvis å komme oss vekk. 

Anonymkode: 75e4a...9a3

Så bra at dere kom dere bort fra situasjonen. Høres ut som dere blir ivaretatt,  men narna trenger sikkert tid på å fordøye det de har opplevd og sett. Beste medisin er kjærlighet,  omsorg og en forutsigbar hverdag.. 

Tenker at de som jobber på Barnehuset er flinke til å være forsiktige nok til å ikke skade mer med sine "spørsmålsmetoder" 

Anonymkode: b570f...23b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok det jeg heller mot å tenke ; at de er lettet. Jeg har fått streng beskjed om å ikke spørre dem direkte om ting som har med avhøret å gjøre. De vet ikke om forbudet nei . 

Anonymkode: 75e4a...9a3

Det er riktig. Du skal forholde deg nøytral og ikke blande deg inn i hva de har sagt eller snakket om. Ok, jeg ville bare ventet. Det kommer nok opp, men for nå føler de seg nok lettet og trygge. La dem kjenne på den tryggheten og lettelsen 

Anonymkode: ee006...68e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi barn er lojale og bryr seg om sine foreldre, til og med hvis eh av dem utøver vold. 

Anonymkode: 75e4a...9a3

Hvorfor i alle dager skal barn som har fått juling av en av foreldrene fremdeles være lojale?, det er ingen barn som kommer til verden som automatisk har lojalitet til foreldrene uansett hva de blir utsatt for.

Det er ganske logisk at unger som har blitt utsatt for vold ikke ønsker kontakt med den personen som har utøvd volden, uansett hvem det er.  

Anonymkode: 4941b...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal aldri måtte trenge å ha kontakt med han igjen. Og du sier vold over tid, hvorfor har du ikke gjort noe? Visste du ikke om det? Håper barnevernet er koblet inn her

Anonymkode: 5928c...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De skal aldri måtte trenge å ha kontakt med han igjen. Og du sier vold over tid, hvorfor har du ikke gjort noe? Visste du ikke om det? Håper barnevernet er koblet inn her

Anonymkode: 5928c...af8

Jo, nei og ja. La arroganse og uvitenhet ligge når det gjelder så sensitive og vonde saker. 

Siden du spør et så dumt spørsmål som "hvorfor har du ikke gjort noe " og dermed antar at jeg ikke har gjort noe 🙄så svarer jeg like arrogant: alle vet jo at barnevernet kobles automatisk inn når barn er i avhør.   

Slutt å anta noe om meg og mitt liv. Barna har det veldig bra med meg men ikke med far! 

Anonymkode: 75e4a...9a3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke rart i det hele tatt nei. Mitt spørsmål er rettet mot det som hatt med avhør å gjøre. Hvordan påvirker det barn? Hva slags Etter-reaksjoner er vanlige?

Dette handler ikke om hva jeg gjorde el ikke gjorde eller om de snakker om ting...De har fortalt alt og de har vært utsatt for og vært vitne til vold. Jeg var der og ble selv utsatt. Klarte heldigvis å komme oss vekk. 

Anonymkode: 75e4a...9a3

Det høres ut som veldig bra spørsmål å prate med bistandsadvokaten om

Anonymkode: ce843...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...