Gå til innhold

Ubehagelig å trene med hengebuk - Mulig å bruke hold-in ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mulig overskriften er litt rotete forklart men kort oppsummert:


Godt overvektig kvinne med klesstørrelse 50+

Ønsker å sette i gang trening og har fått et tilbud etter å ha testet et par treningsvarianter som passet meg både på helse, kondisjon og fysikkfronten. Men her er utfordringen....

Treningsformen innebærer en del hopp og sprett. Dette i seg selv er ingen hindring bortsett fra at den berømmelige hengebuken/fettposen foran på magen beveger seg såpass mye under aktiviteten at det rett og slett blir ubehagelig å bevege seg slik som man bør. Vanlige treningsbukser med påstått hold-ineffekt er ikke stramme nok og er nok heller ikke beregnet for den typen overheng jeg har vil jeg tippe.

Er det noen som ha forsøkt å trene med en mer ordinær type hold-in og i såfall, hva slags type ? Fungerte dette for dere ?

 

Har vært i kontakt med fysioterapeut men akkurat dette spørsmålet kom de til kort på for utfordringen var ny for de. Svømming og spinning/sykling er ikke muligheter som kan utnyttes.

 

 

Anonymkode: 8ac6c...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke noe forslag til spørsmålet ditt, men jeg ønsker bare be deg være SVÆRT forsiktig med hopp og sprett dersom du er godt overvektig. Knær, hofter, ankler og korsrygg tar en enorm støyt for hvert hopp og hvert sprett.. Det kan enkelt gjøres å skade seg, mye enklere enn man skulle tro og ønske. 

Anonymkode: c1412...27b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger skikkelig medisinsk kompresjonstøy. Jeg har skikkelig stor og tung mage med rundt 15 cm overheng og den rikker seg overhode ikke uansett hvordan jeg beveger meg. 

Anonymkode: 1a916...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noe forslag til spørsmålet ditt, men jeg ønsker bare be deg være SVÆRT forsiktig med hopp og sprett dersom du er godt overvektig. Knær, hofter, ankler og korsrygg tar en enorm støyt for hvert hopp og hvert sprett.. Det kan enkelt gjøres å skade seg, mye enklere enn man skulle tro og ønske. 

Anonymkode: c1412...27b

 

Dette er i samarbeid med fysioterapeut så akkurat den biten er under kontroll.

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger skikkelig medisinsk kompresjonstøy. Jeg har skikkelig stor og tung mage med rundt 15 cm overheng og den rikker seg overhode ikke uansett hvordan jeg beveger meg. 

Anonymkode: 1a916...9c9

 

Har du forslag til type og hvis du har det selv, hvor fikk du tak i ditt ?

Anonymkode: 8ac6c...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Dette er i samarbeid med fysioterapeut så akkurat den biten er under kontroll.

 

 

Har du forslag til type og hvis du har det selv, hvor fikk du tak i ditt ?

Anonymkode: 8ac6c...882

Jeg har målsydd Elvarex kompresjonstøy i klasse 2 (lårstrømper + bermuda), men jeg får det dekka. Er nok mange tusen hvis du skal dekke det selv. Ville heller undersøkt noe som ikke er målsydd. 

Anonymkode: 1a916...9c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...