Gå til innhold

Hva kan jeg som brud ønske meg for udl ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må bare spørre, er jo første gang gang jeg gifter meg så er litt vannskelig 😅
 

Vi gifter oss på Hotel Continental i Oslo ila året. Jeg skal ha 3 forlovere, samme med min kommende mann. Vi har begge gode jobber og etablerte uten barn. Vi har en stor omgangskrets begge to.

 

Nå har mine forlovere spurt om liste til utdrikningslaget. Hva er lov da? 
 

Jeg ønsker absolutt ikke udl i Oslo, egentlig ikke i Norge heller. Jeg vet at min mann sitt udl blir i Marbella. Jeg trenger ikke noe fancy sted men bare ikke innenfor «ring 1»

Jeg hater spa, rebus og slike kleine aktiviteter. 
Må jeg invitere alle kvinner eller kan jeg velge å kun sende en liste med mine nærmeste? 
 
 

Har deltatt i 3 udl tidligere, ett i Oslo hvor bruden begynte gråte siden hun var så skuffet når alkoholen kicket inn og to i utlandet som alltid har vært en suksess da de har vært mindre og bedre planlagt utifra brudens livsstil og ønsker.

 

Dere som har giftet dere, hvordan gjorde dere dette? 

Anonymkode: 0c6eb...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg var det viktigst å være sammen med venninner og ha en koselig dag. Sa fra at jeg ville at kostnadene skulle holdes nede, så ingen måtte si nei pga pris. Har vært i og arrangert flere som har hatt samme tankegang. Ville ihvertfall ikke ha spa-time mens alle venta på meg 

Det er du som er bruden, du kan ønske deg hva du vil, utenlands og fancy, men vær forberedt på at det kan utelukke noen. 

Jeg tenker ut av byen, kanskje tretopphytte elns, men kanskje storby og party er mer din stil? 

Tenker det er vanlig å invitere de venninnene som er invitert i bryllupet, har vært invitert i udl der jeg ikke var invitert i bryllupet og synes det var kleint, for det ble selvfølgelig mye snakk om bryllupet. Men ingen kan bestemme det for deg heller. Jeg ville jo vært redd for at noen skulle bli såra av å ikke bli invitert, men jeg overanalyserer sånt, og noen har tydeligere tanker om hvem som er hva slags venner. 

Kort sagt: du kan ønske deg hva du vil. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket meg fredelig feiring med et par venninner. Det ble hyttetur med fem stk, helt perfekt og jeg har supergod samvittighet for at de ikke brukte masse penger på meg. Jeg hadde blitt veldig glad for type spøkelsesweelend på et slott i Skottland med samme gjeng også, men jeg hadde ikke klart å høylydt ønske meg noe som hadde kostet dem en halv husleie. For meg var det viktigst med selskapet - nest viktigst at det ikke var korte kjoler, og høye hæler på byen. Det er så ikke-meg. Tredje viktigste var ingen harry-offentlig utdriting. Det var de eneste ønskene forloveren min fikk. 

Anonymkode: af42c...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Krok1 skrev:

For meg var det viktigst å være sammen med venninner og ha en koselig dag. Sa fra at jeg ville at kostnadene skulle holdes nede, så ingen måtte si nei pga pris. Har vært i og arrangert flere som har hatt samme tankegang. Ville ihvertfall ikke ha spa-time mens alle venta på meg 

Det er du som er bruden, du kan ønske deg hva du vil, utenlands og fancy, men vær forberedt på at det kan utelukke noen. 

Jeg tenker ut av byen, kanskje tretopphytte elns, men kanskje storby og party er mer din stil? 

Tenker det er vanlig å invitere de venninnene som er invitert i bryllupet, har vært invitert i udl der jeg ikke var invitert i bryllupet og synes det var kleint, for det ble selvfølgelig mye snakk om bryllupet. Men ingen kan bestemme det for deg heller. Jeg ville jo vært redd for at noen skulle bli såra av å ikke bli invitert, men jeg overanalyserer sånt, og noen har tydeligere tanker om hvem som er hva slags venner. 

Kort sagt: du kan ønske deg hva du vil. 

Takk for bra svar:) 

Shopping, nattklubb og champagnebrunch er nok mer min greie ja. Selvom jeg er veldig glad i å dra på fjellet på hytten i helgene :) 

Tenker ikke invitere noen som ikke er bedt i bryllupet, tenker heller ikke invitere noen som også er invitert i bryllupet. Som feks noen av konene til kamerater av mannen, noe familie langt ute og venner jeg ikke er generelt close med. 

Kan jeg feks kun invitere de 15 nærmeste som jeg ønsker ha der som jeg også henger mest med på privaten? 
 

Vil også heller ha kvalitet enn kvantitet i utdrikningslaget. Så heller at folk dropper det så kun kommer i bryllupet. Det er ganske vanlig i min omgangskrets.

Anonymkode: 0c6eb...cbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for bra svar:) 

Shopping, nattklubb og champagnebrunch er nok mer min greie ja. Selvom jeg er veldig glad i å dra på fjellet på hytten i helgene :) 

Tenker ikke invitere noen som ikke er bedt i bryllupet, tenker heller ikke invitere noen som også er invitert i bryllupet. Som feks noen av konene til kamerater av mannen, noe familie langt ute og venner jeg ikke er generelt close med. 

Kan jeg feks kun invitere de 15 nærmeste som jeg ønsker ha der som jeg også henger mest med på privaten? 
 

Vil også heller ha kvalitet enn kvantitet i utdrikningslaget. Så heller at folk dropper det så kun kommer i bryllupet. Det er ganske vanlig i min omgangskrets.

Anonymkode: 0c6eb...cbe

Ja, det varierer jo veldig hva som er vanlig i en omgangskrets. Hos meg var det alle eller ingen av de inviterte damene, liksom. 

Hva med London? Eller en annen by som man kan nå til en relativt lav pris? 

Jeg hadde bok fremdeles måtte tenke nøye gjennom det, å reise bort en hel helg for udl. Hadde hatt griselyst, men økonomi, helse, barn, og intens flyskrekk spiller inn. Men du kjenner vennene dine best :)

Håper det blir et fint udl uansett 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Krok1 skrev:

Ja, det varierer jo veldig hva som er vanlig i en omgangskrets. Hos meg var det alle eller ingen av de inviterte damene, liksom. 

Hva med London? Eller en annen by som man kan nå til en relativt lav pris? 

Jeg hadde bok fremdeles måtte tenke nøye gjennom det, å reise bort en hel helg for udl. Hadde hatt griselyst, men økonomi, helse, barn, og intens flyskrekk spiller inn. Men du kjenner vennene dine best :)

Håper det blir et fint udl uansett 😄

Elsker London 🤩🤩🤩 men for min del kan det være Gøteborg så man feks kan kjøre bil dit sammen. Trenger ikke være fancy storby. Bare ikke Oslo 😅 

 

takk for hjelpen! 
gleder meg! Blitt en del klokere

 

 

Anonymkode: 0c6eb...cbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Elsker London 🤩🤩🤩 men for min del kan det være Gøteborg så man feks kan kjøre bil dit sammen. Trenger ikke være fancy storby. Bare ikke Oslo 😅 

 

takk for hjelpen! 
gleder meg! Blitt en del klokere

 

 

Anonymkode: 0c6eb...cbe

Da hadde kanskje jeg blitt med og! Man kan til og med ta tog, og kose seg max uten å forstyrre føreren (bare alle andre, men hvem bryr seg? 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på pris og sett en maxpris for forloveden. Det er kjedelig om flere av de beste venninnene ender opp å måtte droppe det pga økonomi, eller føler seg pressa til å delta på noe de ikke egentlig har råd til. 

Jeg gifter meg snart og forventer at søster og gode venninner av meg dukker opp i utdrikningslag, ikke alle kvinner som er invitert i bryllupet. Dvs jeg ønsker heller en hyggelig kveld uten noe fyll og tull. Jeg har barn og det har flere venninner og, så ønsker ikke noe som går utover en halv dag. 

Om du liker fest og by og har venninner som ikke er for bundet av familie og jobb til å kunne ta en impulstur en helg kunne du jo ønsket deg en tur med båten til København? 

 

Anonymkode: b624d...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...