Gå til innhold

Trene etter å ha fjernet føflekk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har noe erfaring med å trene etter å ha fått fjernet en føflekk? I mitt tilfelle satt føflekken på ryggen og var 0.5 cm stor. Sydde noen dype suturer og 2-3 hudsuturer. 

Vet at man ikke burde strekke huden rundt såret. Er først og fremst løping på tredemølle jeg tenker på. 
 

Setter pris på alle som vil dele sine erfaringer rundt dette! 😊

Anonymkode: 84fc2...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mtp at jeg har et sinnsykt stort arr etter jeg fjernet en stor føflekk så hadde jeg nok tatt det med ro. Arret ble veldig dradd, selv om jeg ikke trente. Bare så det får satt seg litt kanskje? 

Anonymkode: edc3a...7f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har noe erfaring med å trene etter å ha fått fjernet en føflekk? I mitt tilfelle satt føflekken på ryggen og var 0.5 cm stor. Sydde noen dype suturer og 2-3 hudsuturer. 

Vet at man ikke burde strekke huden rundt såret. Er først og fremst løping på tredemølle jeg tenker på. 
 

Setter pris på alle som vil dele sine erfaringer rundt dette! 😊

Anonymkode: 84fc2...32b

Jeg har tatt flere. Jeg tror jeg ville ventet litt, iallfall et par dager, litt avhengig av hvordan huden beveger seg der når du løper. Bedre å vente noen dager, enn å få et arr. 

Samtidig, hvis huden ikke beveger seg særlig, så ser jeg ikke problemet. Men ville ikke løpt samme dag som du har fjernet. Lurt å tape arret etter at du har tatt stingene også. 

Anonymkode: 692f1...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet en på magen og fikk to uker treningsforbud fordi stingene kan ryke... 

Anonymkode: 6e296...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet til et par dager etter stingene blir tatt. Hadde ikke risikert å få et stort og stygt arr bare for å løpe litt på mølla

Anonymkode: 245a0...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mtp at jeg har et sinnsykt stort arr etter jeg fjernet en stor føflekk så hadde jeg nok tatt det med ro. Arret ble veldig dradd, selv om jeg ikke trente. Bare så det får satt seg litt kanskje? 

Anonymkode: edc3a...7f9

Takk for svar! Jeg forstår😊 Lurt å vente litt ja! Kan jeg spørre hvor din føflekk satt? 

Anonymkode: 84fc2...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt flere. Jeg tror jeg ville ventet litt, iallfall et par dager, litt avhengig av hvordan huden beveger seg der når du løper. Bedre å vente noen dager, enn å få et arr. 

Samtidig, hvis huden ikke beveger seg særlig, så ser jeg ikke problemet. Men ville ikke løpt samme dag som du har fjernet. Lurt å tape arret etter at du har tatt stingene også. 

Anonymkode: 692f1...4af

Takk for svar! Hvor lenge har du brukt å vente med å trene?😊Har gått et par dager her. Kjenner ingenting til såret og det har ikke blødd noe igjennom. 

Anonymkode: 84fc2...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...