Gå til innhold

Vold mot barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 28.1.2020 den 1.53, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg desverre ikke svare på. Men jo flere instanser du ber om hjelp ifra, jo større sjangs er det for å få orden på dette. De kan ikke tvinge han men dersom han er voldelig og ikke samarbeider så kan han risikere besøksforbud vil jeg tro

Anonymkode: 64e93...638

Men hvor går grensen? Vi har hatt barn i over fire år og denne sutringen har skjedd noen få ganger men han er ofte sint gretten, særlig når det er ansvar for barn. Han truer med å skilles omtrent hver uke men det er tomme ord. Han sier han skal ha 50/50 ungene og at han nekter meg å flytte med ungene nærmere min mor (en time flytur unna). Vi bor i Oslo hvor han har sin familie og nettverk og her har jeg ikke råd til noe stor bolig alene.

Anonymkode: d021f...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvor går grensen? Vi har hatt barn i over fire år og denne sutringen har skjedd noen få ganger men han er ofte sint gretten, særlig når det er ansvar for barn. Han truer med å skilles omtrent hver uke men det er tomme ord. Han sier han skal ha 50/50 ungene og at han nekter meg å flytte med ungene nærmere min mor (en time flytur unna). Vi bor i Oslo hvor han har sin familie og nettverk og her har jeg ikke råd til noe stor bolig alene.

Anonymkode: d021f...546

*sutring =dytting 

Anonymkode: d021f...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva å skubbe betyr. I mine øyne dyttet han deg. 2 ganger så det er klart. Det verste er at han tok ikke hensyn til at barna er nær og at han kunne skade dem også. Det er derfor jeg mener at dette er alvorlig. 

Anonymkode: f4cce...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff bevis.. sett opp kamera, provoser han i en stressende situasjon og se hva han gjør. 
han får aldri 50/50 om han er voldelig mot deg. Vold mot mot er like skadelig for barna som vold mot barna. 
men dytter ikke mor. 
Løp!!! 

Anonymkode: d3548...7aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skaff bevis.. sett opp kamera, provoser han i en stressende situasjon og se hva han gjør. 
han får aldri 50/50 om han er voldelig mot deg. Vold mot mot er like skadelig for barna som vold mot barna. 
men dytter ikke mor. 
Løp!!! 

Anonymkode: d3548...7aa

Er noen få dytt nok vold da? Og er det barnas beste? Og Må man virkelig provosere fram vold og få der på video for at det skal være et gjeldende argument?

Anonymkode: d021f...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har en voldelig mann. Bevis eller ikke, dette kan ikke fortsette. Du kan ikke vente til du kan bevise det. Hvor langt skal det gå? At han dytter deg og ungen ned en trapp? Han  tenker ikke konsekvenser når han dytter deg og tenker ikke over at barnet står bak deg. Han tenker heller ikke konsekvenser når han dytter deg når du har barnet i armene. Fikk det ikke med seg? Han sjekket ikke. Han er voldelig uten å tenke. Og det er farlig! Du MÅ ta affære nå! Dette er skadelig både fysisk og psykisk for både deg og ungene!

Meld til barnevernet. Du har eldste barnet som vitne, har du ikke? Familievernkontoret har jo prøvd å få mannen din på sinnemestringskurs. Det må da telle i en barnefordelingssak. Ta kontakt med dem og be om hjelp. Du kan også krysse fingrene på at mannen din ikke vil orke å ta seg av ungene 50% av tiden (vet ikke hvor mye av arbeidet du tar deg av pr  i dag, men det at han forlangte at du skulle kle ungen han skulle ha med seg, sier sitt... Hvem skal kle på ungene når han er alene med dem?)

Uansett. Barnet snakker gjerne i barnehagen. Forteller om pappa som dyttet han og mamma. Og så sender de inn bekymringsmelding. Og mor har dekket over volden. At barna er vitne til vold mot mor er også ulovlig! Og skadelig, ikke minst!

Brøling og kjefting er også psykisk vold! Du kan ikke vente på bevis. Du kan ikke vente på at det skal bli bedre. Mannen vil ikke på sinnemestringskurs. Han ser ikke at han selv er problemet. Han ser på deg og ungene som problemet. Du hadde ikke kledd ungen tidsnok etc. Du kan ikke be han slutte å bli sint, og så bare ordner det seg. Godtar du dette, så vet han at "det er din feil" og at han gjør riktig i å fortsette.

Gå til barnevernet før andre gjør det! Snakk gjerne med barnehagen også, så er dere på lag. De har gjerne merket noe de også. Fortell dette til familien din! Du trenger all den støtten du kan få nå. Selv om de er langt borte, så hjelper det!

Anonymkode: 6560f...162

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Det er større andel kvinner som utøver vold mot sine barn enn menn. 

Hvordan er det relevant i denne saken??

Anonymkode: 0b788...9c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger da ikke gå til barnevernet eller krisesenter, du trenger bare å ta ut seperasjon, og så eventuelt skille deg hvis ingen endring skjer. Bestill time hos familievernkontor/parterapaut i dag. Det trenger dere uansett framover. Dere må kunne snakke om slike situasjoner, og slike situasjoner skal ikke barn leve med. Det må løses, på den ene eller andre måten. Hvis han truer ukentlig med å skilles, er samtaler med noen uansett den naturlige veien å gå nå. Hva ønsker du da, vil du skilles? Er det kun har ikke råd til  "stor bolig" i Oslo som holder deg tilbake? Du utsetter også barna for dette her, tenk over hva slags hverdag DU er med å gi dem slik dere har det nå. 

 

Anonymkode: 28344...d4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...