Gå til innhold

Vold mot barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen skulle levere eldste ungen i Bhg, kom inn og så at jeg ikke hadde begynt å kle på henne. Jeg skulle være hjemme med yngste. Det var enda god tid, men han begynte å skjelle meg ut foran ungen og true med å dra uten ungen. Jeg kledde på ungen raskt og bar henne ut i gangen, der var trangt, en vogn i veien og jeg løfta henne over og kom borti mannen som holdt på ta på sko. Han ble da rasende og skubbet meg bakover så jeg traff en åpen dør hvor yngste stod bak og ble slått i panna og datt i gulvet (hun gråt men ble ikke skadet). Jeg skrek og løftet henne raskt opp, da kom mannen og skubbet meg enda en gang mens jeg holdt ungen. Vet ikke om han så at jeg hadde løftet ungen. Han ser ikke ut til å bry seg om det som skjedde med yngste, roer seg og tar med eldste og går. Hva hadde du gjort her? Min mann skal ha det til at dette er min skyld og jeg føler jeg utløste det da jeg løfta eldste over vogna.  Skulle jeg ringt barnevern? Det har skjedd før at han har dyttet ingen har blitt skadet men to tre ganger har jeg enten blitt skubbet borti en av ungene eller mens jeg holdt en unge. 

Anonymkode: d021f...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DU SKAL GÅ FRA HAM dersom han ikke søker hjelp mot sinnet og problemene sine.

Anonymkode: ee17f...265

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DU SKAL GÅ FRA HAM dersom han ikke søker hjelp mot sinnet og problemene sine.

Anonymkode: ee17f...265

Problemet er at da vil han trolig få de alene halvparten av tiden og det føles ikke trygt. Han nekter foreløpig hjelp.

Anonymkode: d021f...546

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er absolutt ikke bra for barna å oppleve. 
Du kan eventuelt ta han med på familievernkontoret og forklare saken der. Da vil du få hjelp av andre til å få han til å forstå hva det er han gjør. 
Barn skal absolutt ikke være vitne til slike ting. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krisesenteret neste, og han er kjørt. Får ikke 50/50 da.

Anonymkode: 35fd7...5a2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at da vil han trolig få de alene halvparten av tiden og det føles ikke trygt. Han nekter foreløpig hjelp.

Anonymkode: d021f...546

En voldsutøver får ikke ha barna 50%, trolig ikke samvær i det hele tatt.

Anonymkode: ee17f...265

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Warrior

Dette er ikke vold mot barn. Det var deg han skulle skubbe. Skubbe noen er ikke vold. Uansett ikke grei oppførsel av han. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krisesenteret neste, og han er kjørt. Får ikke 50/50 da.

Anonymkode: 35fd7...5a2

Det må beviser til for at han ikke skal få 50/50. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En voldsutøver får ikke ha barna 50%, trolig ikke samvær i det hele tatt.

Anonymkode: ee17f...265

Men vi har ingen fysiske skader og det blir ord mot ord?

Anonymkode: d021f...546

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Warrior skrev:

Dette er ikke vold mot barn. Det var deg han skulle skubbe. Skubbe noen er ikke vold. Uansett ikke grei oppførsel av han. 

Det må beviser til for at han ikke skal få 50/50. 

WTF? Selvfølgelig er det å dytte noen vold!

 

Anonymkode: cce2d...3db

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krisesenteret neste, og han er kjørt. Får ikke 50/50 da.

Anonymkode: 35fd7...5a2

Men vi har ingen skader og han kom hjem latet som ingenting. Jeg prøvde ta det opp etter barna var lagt dagen etter. Da hisset han seg opp og benektet alt og at jeg ikke så hva jeg var skyld i. Måtte avslutte diskusjonen da han hevet stemmen og var redd han skulle vekke barna. Har siden ikke snakket om det.

Anonymkode: d021f...546

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er skummelt og farlig uansett om han ikke var voldelig mot barnet direkte. Barn tar også skade av å se vold mot mor, og jo, det å dytte i sinne er vold. 

Dette er ikke greit, og du må dokumentere det. Ring barnevernet selv og få råd, det teller bare til din fordel å be om hjelp og vise vilje til å samarbeide med instanser. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krok1 skrev:

Det her er skummelt og farlig uansett om han ikke var voldelig mot barnet direkte. Barn tar også skade av å se vold mot mor, og jo, det å dytte i sinne er vold. 

Dette er ikke greit, og du må dokumentere det. Ring barnevernet selv og få råd, det teller bare til din fordel å be om hjelp og vise vilje til å samarbeide med instanser. 

Hvordan dokumenterer man det? Man rekker jo ikke ta opp kamera og filme noe sånt.

Anonymkode: d021f...546

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forhold til barnefar ble avsluttet da han ikke lenger klarte å kontrollere temperamentet sitt og vi skjønte at barnet vårt selv ble aggressiv av det. 

Han var ikke voldelig, "bare" sint og ønsket å ta tak i det selv, men fikk ikke hjelp fordi han ikke hadde slått :( og mannen din vil ikke snakke om det engang, det lover ikke godt! 

Vold mot mor er ødeleggende for barn. En sint far kommer til å skremme barna. 

Om du går fra mannen pga sinne og vold, ser jeg for meg at han ikke uten videre får 50 prosent alenetid med barna 

Anonymkode: 00bf4...fd6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mitt forhold til barnefar ble avsluttet da han ikke lenger klarte å kontrollere temperamentet sitt og vi skjønte at barnet vårt selv ble aggressiv av det. 

Han var ikke voldelig, "bare" sint og ønsket å ta tak i det selv, men fikk ikke hjelp fordi han ikke hadde slått :( og mannen din vil ikke snakke om det engang, det lover ikke godt! 

Vold mot mor er ødeleggende for barn. En sint far kommer til å skremme barna. 

Om du går fra mannen pga sinne og vold, ser jeg for meg at han ikke uten videre får 50 prosent alenetid med barna 

Anonymkode: 00bf4...fd6

Hvordan aggressiv ble barnet og hvilken alder? Men min mann kommer garantert til å benekte alt så det blir ord mot ord.

Anonymkode: d021f...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du kan ikke utsette barna deres for dette.  Hvor gammel er eldste?

Vet du at barn som er vitner til vold ofte tar på seg skylden?  Ikke vanskelig å tenke seg at eldstebarnet tenkte at far ble sint fordi hun var treg. 

Høres jo ikke ut som om far akkurat unnskylder sin oppførsel senere ovenfor barna heller. Så da må de takle sint pappa på egenhånd

Jeg anbefaler deg boken Sinna mann https://www.cappelendamm.no/_sinna-mann-gro-dahle-9788202231163

Anonymkode: 2fc3a...dda

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å være vitne til vold er også vold. Han her må du bare gå fra med en eneste gang, ta kontakt med et krisesenter, så hjelper de deg videre. 

 

Ser noen over her nevner Sinna mann, det er laget en video basert på litt av den, se den. 

Anonymkode: f5067...f24

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som må meldes til barnevernet hvis du ikke går ifra han på dagen. Her har du et ansvar, og der er å få barna VEKK.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

WTF? Selvfølgelig er det å dytte noen vold!

 

Anonymkode: cce2d...3db

Jaja din mening. Jeg kaller det som er verre enn det for vold. Slåing, sparking. Der har du vold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er mor burde faktisk greie å ta ett enkelt valg selv. Synest du at dette er en grei oppførsel ts?  Jeg blir rett og slett dårlig. Du som mor må beskytte barna. For meg hadde dette vært ett enkelt valg, uten tvil, tror jeg ikke trenger å nevne hva jeg ville ha gjort, for det er så åpentbart! Håper du tar ett fornuftig valg og tenker på barna dine samtidig.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...