Gå til innhold

Hvor ofte besøker du pleietrengende besteforeldre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor ofte?

hvor gammel er du og hvilken livssituasjon er du i? 

Føler du et ansvar for å besøke «ofte nok»? 

Anonymkode: 08263...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle besteforeldrene mine er døde for flere år siden, men jeg har en mor på 90 som har begynnende demens, og trenger en del hjelp. Hun bor fortsatt hjemme. 

Jeg deler på omsorgen for henne med broren min, og bor hos henne nesten halvparten av tida. 

Er i slutten av 40-årene, singel, barnløs og uføretrygdet, så jeg har få andre forpliktelser. Det er likevel ganske krevende å måtte ta vare på henne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i småbarnsfasen og jeg mistet min gamle bestemor i fjor. Hun trengte diverse hjelp men hadde hjemmesykepleie og etter hvert gamlehjem. Jeg følte nok litt på at jeg burde besøke henne ofte. Hun satte pris på å se oldebarna. Var der periodevis hver uke, men som regel en gang i mnd. Hadde da ofte med et barn. Var der max 1 time. Men vet hun satte pris på det. Hun forsto at vi hadde mye på hjemmebane og ikke klarte oftere. Man går jo gjerne med litt dårlig samvittighet når man tenker på hvor mye de sitter alene...

Anonymkode: 2674a...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg besteforeldre i live lenger, men jeg besøker min mor ofte.

Anonymkode: 3db7a...bb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren min på 95 med begynnende alzheimer besøker jeg ca 1 gang i måneden. Hun bor 1 time unna. 
andre bestemoren min på 81 er ikke pleietrengende, men ensom. Besøker hun også 1 gang i måneden. Ringer hver dag. 
bor 1,5 time unna. 
Har to barn og jobber 80% :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Besteforeldre som bor hjemme fortsatt. Prøver på 1 gang per uke, noen ganger går det 2 uker (da blir vi både etterlyst og kjeftet på). 

Anonymkode: e1341...27c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten aldri, bor på andre siden av landet. Men jeg prøver bevisst å reise "hjem" 1-3 ganger i året, og da er det primært hun som er grunnen. Har andre folk å se der også, men hun er den eneste som ikke kan reise selv. 

Men har dårlig samvittighet for å ikke ringe oftere. Koster meg ikke mye, liksom. Jeg bare synes det er anstrengende fordi hun har begynt å bli veldig ensidig i samtalene sine. Ikke så oppdatert på verdensbildet og husker ikke hva hun selv spiste til middag, men kan spore inn i historier og anekdoter som man har hørt et titalls ganger før. Men det er selvsagt ingen unnskyldning. 

Anonymkode: dd7e7...e32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bestemor som bor hjemme men nok ikke har veldig lenge igjen, hun bor litt over en time unna, besøker to ganger i uken, og så har jeg en som bor på andre siden av landet, hun skal inn på sykehjem nå. sees bare to ganger i året men ringes hver dag. Hun har åpen invitasjon til å flytte inn hos meg, men hun trives der hun er. 

Har ett barn som er rett under året og en på tre. Jobber 70%

Anonymkode: ffe3a...080

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i året, pga avstand. Har kun en gjenlevende besteforelder. 

Mannen min har også bare én, og hun bor ikke langt unna, men hun besøkes bare 2 ganger i året. Jeg syns vi burde besøkt oftere, men han vil ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Blir sikkert hengt her nå men jeg kan ikke fordra gamle folk. Hjelper ikke at ene bestefaren er skitten dævvhørt alkis og han andre alltid har bæsj på skjorta si bak 🤢🤮

Anonymkode: 0a8aa...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...