Gå til innhold

Hvordan begynner jeg med å bli mer fysisk aktiv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dumt spørsmål kanskje. Men har lyst til å bli mer aktiv, komme i bedre form, ned i vekt osv. 

Har treningsrom på jobb med det meste av utstyr, sykler og tredemølle. Og har flotte turstier her jeg bor. 

Men har null peiling. Og sliter med vond nakke (står på venteliste til psykomotorisk fysio). Er også overvektig og dårlig kondisjon og styrke. 

Noen som har noen tips? 

Anonymkode: 37e88...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du klarer å gå?

Start der på turstiene rundt om. Så går du over på styrketrening etter hvert. Her er det en fordel om du er med noen som kan litt første gangene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i både dårlig form og overvektig. Jeg har begynt å gå turer. Prøver også å gå litt raskt for for å få hjertet til å gå litt fortere. Jeg er i for dårlig form til å jogge og løpe lengre distanser så har startet med rask gange. 

MEN. Jeg liker turene jeg går på. Det viktigste er nok å finne en fysisk aktivitet du liker slik du faktisk gjennomfører den fysiske aktiviteten. Om du liker å sykle, trene styrke eller noe annet så begynn med det i stedet. 

Anonymkode: 2a160...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Du klarer å gå?

Start der på turstiene rundt om. Så går du over på styrketrening etter hvert. Her er det en fordel om du er med noen som kan litt første gangene. 

Ja, gjør det. Og senere gjør du noe med kostholdet ditt, hos meg var der mye å hente.  Jeg kontaktet en kostholdsrådgiver, koster litt men verdt det.  Men du må være forbredt på at det kan være litt hardt, så du må stålsette deg. Ingenting er gratis, verken på lommeboka eller psykisk. Men det går så mye lettere når du ser at det virker.

Anonymkode: 89c8b...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 45 år og i kjempeform. Hemmeligheten er at jeg går til og fra jobb hver dag (til sammen 45 min) og trener tunge vekter to ganger i uken. I helgen blir det ulik fysisk aktivitet med barna. Dette er veldig enkelt å gjennomføre og gjøre meg sprekere en den gjennomsnittslige idrettsungdom.

Anonymkode: 6e659...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...