Gå til innhold

Melde avbud - bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er invitert i bryllup om en ukes tid noe jeg har gleda meg skikkelig til.

Men så har jeg blitt syk.

Jeg har en kronisk sykdom der formen er veldig opp og ned, og akkurat nå er jeg inne i en litt dårligere periode. Varigheten på periodene varierer, men som regel så varer anfallene noen uker, og hvis jeg er i så dårlig form som det jeg er i nå for tiden vil det bli umulig for meg å være med i bryllupet. Jeg vil ikke være en økonomisk byrde for brudeparet, så er det noen som vet når det er vanlig at man «som siste frist» kan avlyse uten at brudeparet får utgifter for ditt fravær, jeg tenker da med tanke på mat og slikt? Eller er det toget kjørt allerede?

Jeg har veldig lyst til å være med, men da jeg ikke vet hvilken form jeg er i om en uke så vurderer jeg å avlyse nå hvis det gjør at brudeparet slipper å betale for meg. Jeg vil på en måte ikke risikere å avlyse samme dag hvis jeg ikke ser tegn til bedring for det ville være ordentlig kjedelig både for brudeparet og meg, så jeg prøver å finne den mest skånsomme måten å gjøre dette på for oss alle. 

Det kan legges til at dette er bryllupet til noen gamle venner av meg, som jeg ikke har et veldig nært forhold til i dag, så de kjenner til at jeg er og har vært syk de siste årene, men de vet nok ikke alvorlighetsgraden i det. Jeg har ingenting i mot å fortelle dem det, men de er midt i en stressende planleggings fase så jeg vil ikke stresse dem før jeg vet at jeg må. 

Anonymkode: d3d50...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne praten ville jeg tatt med bruden. 

1 person fra eller til er ikke det som velter regnskapet, dog. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som står som "SU" på invitasjonen er normalt siste frist i forhold til hva som blir bestillt av mat og bordplasser.  Jeg regner med at den fristen er oversittet for lenge siden, og at noe av det din tilstedeværelse koster er blåst allerede.

Kan du ikke så kan du ikke.  Snakk med brud/brudgom og si at du er syk.  Kanskje har de noen på "vent" som kan ta din plass.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med brudeparet nå. Jeg ville heller hatt en ukes varsel om en gjest som muligens uteble enn et uventet avbud samme dag. Kanskje har de "venteliste", kanskje sier de "Se an formen og ta en endelig avgjørelse på dagen". Økonomisk sett er en uke høyst sannsynlig uansett for sent til å gjøre endringer, og med mindre det er et bittelite bryllup er én kuvert en ubetydelig dråpe i havet (og i-siste-liten-avbud må man som vertskap alltid ta høyde for).

Endret av Daria
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...