Fju Skrevet 22. januar 2020 #1 Del Skrevet 22. januar 2020 Jeg fikk min første aktivitetsklokke i julegave og driver ennå og gjør meg kjent med den. Etter en slapp start på året grunnet influensa hadde jeg endelig min første treningsøkt i dag. Det var en pulsspinn-økt på 45 minutter. I følge wattsykkelen brente jeg ca 200 kalorier, noe jeg antok var ganske riktig (jeg veier 57 kilo). Stor var derfor overraskelsen da jeg kom hjem og klokka mi hevdet at jeg hadde forbrent 1015 kalorier på aktivitet i dag. Det kan jo ikke stemme? Jeg hadde gått ca 6000 skritt tidligere på dagen, men det utgjør jo ikke så mange kalorier. En spinningøkt kan da umulig brenne 5-600 kalorier? Hvem er på bærtur, jeg eller klokka? Har lagt inn vitale data sånn som vekt og kjønn og sånn på klokka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Skrevet 22. januar 2020 #2 Del Skrevet 22. januar 2020 Kaloritellingen er nesten bare å se bort fra, helt uavhengig av hvilken klokke du har. Den bommer til dels grovt. Det sagt, all aktivitet telles vel med, og det er vel ikke urimelig å anta at du har brent ca 1000 i tillegg til hvileforbrenningen din som kanskje er 1300, altså at du totalt har brukt 2300 kcal i løpet av dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #3 Del Skrevet 23. januar 2020 Jeg veier omtrent det samme som deg og for meg stemmer klokka godt. Jeg teller kalorier for å gå ned to kilo nå. Min klokke tar 1450 som utgangspunkt for meg, og så kommer trening og hverdagsaktivitet på toppen. Jeg får vanligvis 200-300 i hverdagsaktivitet de dagene jeg ikke trener. De dagene jeg løper 30 min får jeg totalt 500-600 inkludert hverdagsaktiviteten. Det blir totalt 2000-2100 kalorier. Hvilken klokke har du? Enig med hjerte over at 2100-2300 totalt er ikke helt utenkelig med trening og hverdagsaktivitet. Anonymkode: 5349a...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #4 Del Skrevet 23. januar 2020 Kalorier telling er for hele dagen, en vanlig kvinne ligger 1700 - 1800 per dag. Anonymkode: c5054...1ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #5 Del Skrevet 23. januar 2020 Hvorfor telle kalorier hvis man veier 57 kg? Ikke slanking da vel? Anonymkode: 86341...ae1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #6 Del Skrevet 23. januar 2020 Du forbrenner kalorier hele tiden, også mens du sover. Er du sikker på at du ikke så på samlet kaloriforbruk (basalforbrenning+aktivitet) for de timene som hadde gått siden midnatt? Anonymkode: fba75...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fju Skrevet 23. januar 2020 Forfatter #7 Del Skrevet 23. januar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor telle kalorier hvis man veier 57 kg? Ikke slanking da vel? Anonymkode: 86341...ae1 Jeg er 157 cm, så jeg er normalvektig, ja. Men jeg har lyst å gå ned 3-4 kg (jeg vil for øvrig fremdeles være normalvektig hvis jeg går ned de kiloene). Derfor prøver jeg å følge litt ekstra med på kalorier inn og ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fju Skrevet 23. januar 2020 Forfatter #8 Del Skrevet 23. januar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Du forbrenner kalorier hele tiden, også mens du sover. Er du sikker på at du ikke så på samlet kaloriforbruk (basalforbrenning+aktivitet) for de timene som hadde gått siden midnatt? Anonymkode: fba75...480 Jeg så på aktivitetsforbruket. Det var i følge klokka på 1026 kalorier. Hvileforbrenninga var på 1470 kcal. Til sammen ble det 2496 kalorier. Synes det virker høyt. Hvem vet! Jeg har googlet litt i dag, og det ser ut til at noen klokker overestimerer forbruket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #9 Del Skrevet 29. januar 2020 Jeg synes også det virker som din klokke gir alt for høye kaloritall. Min Garmin er i alle fall mye mer gnien. På søndag gikk jeg nesten 19 000 skritt, men trente ikke, og klokka estimerer at jeg har forbrukt 2528 kalorier totalt (inklduert hvilekalorier og aktive kalorier). Jeg er nesten 20 cm høyere og 20 kg tyngre enn TS. Anonymkode: 6dd5c...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå