Gå til innhold

Er cardio superviktig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Forumhei skrev:

Hvorfor kutte ut koffein? En liten dose koffein her og litt der har reddet mange treningsøkter samt arbeidsdager for meg🤓

bare passe på å ikke innta noe 8 timer før legge tid, helst kanskje 12 timer.

Fordi det er en stimulant.

Mange er avhengig av å ha den stimulanten for å yte på trening, noe som blir helt feil.

Anonymkode: b0b92...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anniedoug skrev:

Bare løft litt fortere ;)

Styrketrening øker og puls, som igjen trener hjertet. Om jeg for eks presser opp 12reps i knebøy så dunker hjertet godt etterpå 🙂 

Anonymkode: b0b92...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er en stimulant.

Mange er avhengig av å ha den stimulanten for å yte på trening, noe som blir helt feil.

Anonymkode: b0b92...d22

Jeg er vel en av de 😂 valget blir å få i seg koffein eller droppe trening. Trenger den lille start kicken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Styrketrening øker og puls, som igjen trener hjertet. Om jeg for eks presser opp 12reps i knebøy så dunker hjertet godt etterpå 🙂 

Anonymkode: b0b92...d22

Iallfall om man kjøre litt supersett på slutten av økten med 10-15 reps x 2 ulike øvelser.

 

Anonymkode: 30151...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, eksen min som trente mye styrke og ble enormt sterk og muskuløs ble skikkelig andpusten av å gå opp de fem etasjene til leiligheten vår. Han puste og peste mer enn moren min på 60 som aldri har "trent cardio" men sykler til jobben hver dag. 

De fleste andre jeg kjenner som trener mye styrke klarer også å presse ut noen få intervalløkter på tredemøllen for å trene hjertet også. 

Anonymkode: e80b7...f74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Forumhei skrev:

Jeg er vel en av de 😂 valget blir å få i seg koffein eller droppe trening. Trenger den lille start kicken!

Da har du et problem, spise mat før trening vet du.

Anonymkode: b0b92...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Forumhei
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du et problem, spise mat før trening vet du.

Anonymkode: b0b92...d22

Har det, men er 8 timers med fysisk tungt arbeid først, og man er sliten mentalt. Må ta trening rett etter jobb pga viktigere forpliktelser på kveldstid🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2020 den 17.45, AnonymBruker skrev:

Mange er avhengig av å ha den stimulanten for å yte på trening, noe som blir helt feil.

Øh.? Synes ikke det var et godt argument at det "blir feil ". Feil for deg da eller?

 

Anonymkode: 1928e...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Øh.? Synes ikke det var et godt argument at det "blir feil ". Feil for deg da eller?

 

Anonymkode: 1928e...cf5

øh? Når man har gjort seg avhengig av en stimulanse for å yte har man jo et problem. Som BCAA og pre-workout.

Hvordan skal du klare å trene uten dette da?

Anonymkode: b0b92...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2020 den 20.56, Forumhei skrev:

Har det, men er 8 timers med fysisk tungt arbeid først, og man er sliten mentalt. Må ta trening rett etter jobb pga viktigere forpliktelser på kveldstid🤓

Du kan også redusere antall dager med trening, 2 dager i uken med fullkropp holder fint 🙂 Da får kroppen mer tid til å hvile, du får mer tid til å gjøre andre ting i livet. Husk det!

Anonymkode: b0b92...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

øh? Når man har gjort seg avhengig av en stimulanse for å yte har man jo et problem. Som BCAA og pre-workout.

Hvordan skal du klare å trene uten dette da?

Anonymkode: b0b92...d22

BCAa? Er ikke det bare aminosyrer? 3 aminosyre isolert, hørte at det er bortkastet penger.

Anonymkode: 30151...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan også redusere antall dager med trening, 2 dager i uken med fullkropp holder fint 🙂 Da får kroppen mer tid til å hvile, du får mer tid til å gjøre andre ting i livet. Husk det!

Anonymkode: b0b92...d22

Mye man Kan gjør, man kan også slutte å trene, slutte å jobbe. Ser ikke problemstillinger med litt koffein😅

Anonymkode: 30151...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glad i cardio selv, da det blir for monotont og kjedelig. Bruker varme opp på ellipsemaskinen før styrketrening, fra 10-20 min, alt avhengig av hva jeg vil den dagen. Styrketrening derimot syntes jeg er gøy! Masse varierte og ulike øvelser, viktig å være sterk i kroppen. Ellers går jeg en del tur som jeg også liker. Trening skal være gøy, og liker du ikke noe, så dropp det å gjør noe annet.

Anonymkode: 106e4...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

BCAa? Er ikke det bare aminosyrer? 3 aminosyre isolert, hørte at det er bortkastet penger.

Anonymkode: 30151...d2b

Bortkasta ja.

https://www.proteinfabrikken.no/bcaa/crazy-wknd/nocco-bcaa-24x330ml-paere.html?gclid=EAIaIQobChMI84bLv-mb5wIVzhoYCh2UrAh4EAAYAiAAEgIa4fD_BwE

Er koffein også, som et eksempel.

Alt du trenger til trening er vanlig mat av god kvalitet.

Anonymkode: b0b92...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke glad i cardio selv, da det blir for monotont og kjedelig. Bruker varme opp på ellipsemaskinen før styrketrening, fra 10-20 min, alt avhengig av hva jeg vil den dagen. Styrketrening derimot syntes jeg er gøy! Masse varierte og ulike øvelser, viktig å være sterk i kroppen. Ellers går jeg en del tur som jeg også liker. Trening skal være gøy, og liker du ikke noe, så dropp det å gjør noe annet.

Anonymkode: 106e4...c9a

Jeg er ikke enig at "trening skal være gøy". Altså man skal ikke hate aktiviteten, men man trenger ikke å elske det for å gjennomføre. 

Jeg elsker styrketrening, men trener også  HIIT cardio 2 ganger i uken for å styrke hjertet og få alle de andre gode effektene som kondisjonstrening gir. Syns fremdeles det er kjedelig etter 5 år, men det er liksom bare en bitte liten time av uken min, og det klarer jeg å få til.

Anonymkode: dfc44...cb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig styrketrening (tungt nok, gode flerleddsøvelser osv) er ljempebra. I tillegg bør en være aktiv, men om det er  hverdagsmosjon eller "kardio" er ikke sååå viktig. Det viktigste er å være aktiv hver dag. Med mindre du har spesifikke kondisjonsambisjoner eller generelt har så dårlig kondisjon at det er et hinder i hverdagen er det ikke et must å pine seg gjennom økter du ikke liker. Teen styrke og sørg for å være aktiv på en eller annen måte daglig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bortkasta ja.

https://www.proteinfabrikken.no/bcaa/crazy-wknd/nocco-bcaa-24x330ml-paere.html?gclid=EAIaIQobChMI84bLv-mb5wIVzhoYCh2UrAh4EAAYAiAAEgIa4fD_BwE

Er koffein også, som et eksempel.

Alt du trenger til trening er vanlig mat av god kvalitet.

Anonymkode: b0b92...d22

Koffein har iallfall en oppkvikkende effekt som kan gi bedre prestasjon.

Anonymkode: 30151...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Koffein har iallfall en oppkvikkende effekt som kan gi bedre prestasjon.

Anonymkode: 30151...d2b

Er jo det jeg har påpekt heletiden.

At du skal IKKE gjøre det til en vane at du MÅ ha koffein for å trene/prestere.

Blir som å bruke heroin

Anonymkode: b0b92...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

øh? Når man har gjort seg avhengig av en stimulanse for å yte har man jo et problem. Som BCAA og pre-workout.

Hvordan skal du klare å trene uten dette da?

Anonymkode: b0b92...d22

Hva så om man ikke skulle klarer å trene uten? Det er da fortsatt bra for kropp og helse å trene ;) ser virkelig ikke problemet. 

Anonymkode: 1928e...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jo det jeg har påpekt heletiden.

At du skal IKKE gjøre det til en vane at du MÅ ha koffein for å trene/prestere.

Blir som å bruke heroin

Anonymkode: b0b92...d22

Takk for dagens 😂😂🥂🥂🥂 rått!!

kona lo godt når jeg leste kommentar for henne også.

 

god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...