Gå til innhold

Angrer på at jeg ikke fikk barn :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte hele tiden at jeg ikke skulle ha barn, nå har jeg bikket 39 og angrer! Har møtt en fantastisk mann og når han sa at han ønsket seg barn så var det som et lyn slo ned i meg. For første gang i livet mitt ønsket jeg meg barn! Jeg går ikke på noen prevensjon, men regner med det er for sent for meg :( hva er sjansene våre om vi kaster oss rundt og går rett for privat ivf nå? 

Anonymkode: aefc6...6ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange blir jo gravide på den naturlige måten når de er 39, ikke stress sånn med ivf. 

Anonymkode: 49243...375

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du angrer på at du ikke fikk barn når du ikke ville ha barn? 

Anonymkode: d4b26...75a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 funker jo fint. Kjenner mange som har fått barn etter de fylte 40. Slutt å krisemaksimere og kom i gang med pulinga!

Anonymkode: 8029c...212

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo langt fra for sent. Vet om mange som har fått både 2 og 3 barn etter 39! Kjør på :)

Anonymkode: d2428...39b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 er ingen problem! Pul på, ungen kommer nok snart

Anonymkode: 704c6...081

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du angrer på at du ikke fikk barn når du ikke ville ha barn? 

Anonymkode: d4b26...75a

Jeg trodde jeg ikke ville ha barn, men det var feil. 
 

ts

Anonymkode: aefc6...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde jeg ikke ville ha barn, men det var feil. 
 

ts

Anonymkode: aefc6...6ae

Det er jo ingenting å angre på, du hadde jo ikke møtt mannen du ønsket barn med.

Anonymkode: 3a6bc...786

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok bestilt time til utredning for begge, bare for sikkerhetsskyld. Kjedelig «bruke opp» mange måneder på prøving også viser det seg at man trenger litt hjelp i deres alder. Trenger jo ikke nødvendigvis være ivf, men av og til trenger naturen litt hjelp via tabletter osv. Masse lykke til uansett😁

Anonymkode: 622e5...602

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde jeg ikke ville ha barn, men det var feil. 
 

ts

Anonymkode: aefc6...6ae

At du vil ha barn nå betyr ikke at du tok feil da du ikke ville ha barn da. Så det er bare idioti å gå å angre på. 

Anonymkode: d4b26...75a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du tenker på IVF, så bør du vel prøve naturlig først? Ligg med hverandre hver dag de neste par månedene, sjansen er ganske stor for at du snart er gravid. Du er fremdeles i den alderskategorien hvor 80% av kvinner som aktivt prøver vil bli gravide innen et år, det er først etter 40 at ting virkelig går nedover. Skader selvsagt ikke å oppsøke privat lege for råd og hjelp, men først og fremst - ha mye sex, med en gang!

Anonymkode: a8291...42b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RødeFare

Godt mulig dere har gode muligheter. Ta en liten sjekk hos gynekolog. Noen ganger er det helt enkle ting som må ordnes, for eksempel tette eggledere eller liknende. Men siden du ikke har et hav av tid er det best å finne ut av det så snart som mulig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke for sent i det hele tatt. Sjansene er nokså store men synker med 5% hvert år etter ca 35. Dvs at nok forsøk så er du i mål:) 

Anonymkode: e4753...f61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før du tenker på IVF, så bør du vel prøve naturlig først? Ligg med hverandre hver dag de neste par månedene, sjansen er ganske stor for at du snart er gravid. Du er fremdeles i den alderskategorien hvor 80% av kvinner som aktivt prøver vil bli gravide innen et år, det er først etter 40 at ting virkelig går nedover. Skader selvsagt ikke å oppsøke privat lege for råd og hjelp, men først og fremst - ha mye sex, med en gang!

Anonymkode: a8291...42b

Dette er tull, tallet er overhodet ikke 80% i den aldersgruppen. Hvor har du det fra?

Anonymkode: b7e8b...e0a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange som fikk barn i den alderen pluss et par år. Prøv 2-4 måneder og gå deretter i gang med prøverør. 

Alle jeg kjenner fikk barn. Det ene paret måtte bruke eggdonasjon i utlandet, men det ordnet seg for alle. Ca halvparten klarte det uten hjelp. 

Anonymkode: e0c5b...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ingenting å angre på, du hadde jo ikke møtt mannen du ønsket barn med.

Anonymkode: 3a6bc...786

Men nå Er det sikkert for sent! 
 

ts

Anonymkode: aefc6...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan gå fint. Jeg ville sjekket meg hos gynekolog. Og kjøpt eggløsningstester!

Anonymkode: d33a2...031

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du vil ha barn nå betyr ikke at du tok feil da du ikke ville ha barn da. Så det er bare idioti å gå å angre på. 

Anonymkode: d4b26...75a

Det betyr jo det da jeg skråsikkert hevdet at jeg aldri skulle ha barn og var 0 stresset for at årene gikk. Hadde jeg kunnet gått tilbake hadde jeg ikke somlet sånn! Hadde kanskje valgt å få et barn alene, som denne mannen nå kunne være pappa til. Angrer sånn! 
 

ts

Anonymkode: aefc6...6ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte hele tiden at jeg ikke skulle ha barn, nå har jeg bikket 39 og angrer! Har møtt en fantastisk mann og når han sa at han ønsket seg barn så var det som et lyn slo ned i meg. For første gang i livet mitt ønsket jeg meg barn! Jeg går ikke på noen prevensjon, men regner med det er for sent for meg :( hva er sjansene våre om vi kaster oss rundt og går rett for privat ivf nå? 

Anonymkode: aefc6...6ae

Du kan gå privatklinikk og da prøver og sjekk som sier noe om du har mulighet og hvor lenge. 

Anonymkode: d86bb...e3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...