Gå til innhold

Angrer på at jeg ikke fikk barn :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja hele livet mitt ville vært annerledes, jeg ville vært eldre og beholdt foreldrene mine lenger, i tillegg ville barnebarna fått oppleve det og ha besteforeldre lengre enn feks 10-15 år, kanskje til og med blitt oldeforeldre.

 Hvis man absolutt skal bruke 20 årene på å feste og ligge rundt, så burde man ta konsekvensene av det.  Hvis man velger å få barn på grunn av «den beste alderen» og med en random så burde man kanskje revurdere å få barn, finnes prevensjon man kan bruke på randoms også.

Barnet tenker nok ganske annerledes da det blir eldre, i tillegg er det høyst sannsynlig at det blir enebarn i tillegg, noe som for meg er veldig skremmende da man aldri vet. 

Anonymkode: ad586...66f

Min mormor ble mor som 42 åring, bestemor som 64 åring, oldemor som sprek 85åring. Hun var oldemor i 8 år før hun døde. 

Du krisemaksimerer enormt, og det ser ut som tilskriver alt dumt her i livet med alderen på foreldrene dine. Det er jo tullete. 

Forresten har jeg opplevd at to venner har mistet en forelder. En mor som døde da hun var 28, og en far som døde som 50åring. 

 

Mine oldeforeldre ble over 80 alle 8, og oldemødrene mine ble over 90. 

Snakk om krisemaksimering. 

Anonymkode: cf8cf...3a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker at alle som blir gravide etter den tid bør ta abort, da? 

Men om foreldrene dine fikk barn før, ville ikke det blitt deg. Så da hadde du ikke hatt noe liv. Vilke du ha foretrukket å aldri bli født? 

Mange med yngre foreldre er enebarn også. 

Anonymkode: c920d...a85

Er du dum? Har aldri nevnt at folk burde ta abort, men de bør ikke være så egoistiske, Typisk den eldre garden å spytte ut slik som detta. 
 

Vet du hva? Da hadde jeg ikke eksistert og det hadde jeg ikke vært klar over, så hvordan skulle jeg ha brydd meg da? 
 

Ja det er jeg fullt klar over, men de får oppleve det å ha foreldre lengre enn de som blir født av en 40-45 åring. Men kan jo være dere som ikke vil oppleve det å bli besteforeldre/ oldeforeldre også da🤷‍♀️

Anonymkode: ad586...66f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min mormor ble mor som 42 åring, bestemor som 64 åring, oldemor som sprek 85åring. Hun var oldemor i 8 år før hun døde. 

Du krisemaksimerer enormt, og det ser ut som tilskriver alt dumt her i livet med alderen på foreldrene dine. Det er jo tullete. 

Forresten har jeg opplevd at to venner har mistet en forelder. En mor som døde da hun var 28, og en far som døde som 50åring. 

 

Mine oldeforeldre ble over 80 alle 8, og oldemødrene mine ble over 90. 

Snakk om krisemaksimering. 

Anonymkode: cf8cf...3a3

Lært deg nytt ord idag? Det er jo aldri garantert hvor gammel man blir og det burde jo alle vite?🙈

Da var jo din mormor heldig som hadde et barn som IKKE ventet til det var 40 med å få barn, for hadde det skjedd hadde hun aldri blitt oldemor. 
 

Lett for deg å si som garantert ikke er enebarn og har eldre foreldre, gått å bekymret deg for å miste foreldrene dine siden du var 15 år gammel! Du klarer virkelig ikke sette deg i et barn av eldre foreldre sin situasjon skjønner jeg. 

Anonymkode: ad586...66f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lært deg nytt ord idag? Det er jo aldri garantert hvor gammel man blir og det burde jo alle vite?🙈

Da var jo din mormor heldig som hadde et barn som IKKE ventet til det var 40 med å få barn, for hadde det skjedd hadde hun aldri blitt oldemor. 
 

Lett for deg å si som garantert ikke er enebarn og har eldre foreldre, gått å bekymret deg for å miste foreldrene dine siden du var 15 år gammel! Du klarer virkelig ikke sette deg i et barn av eldre foreldre sin situasjon skjønner jeg. 

Anonymkode: ad586...66f

Da du var 15 var dine foreldre 55. Hvorfor skulle du miste dem, gjennomsnittsalderen i Norge er over 80? Hvis du fikk barn da du var 25, og de når de var 25, ville dine foreldre vært 65 da de ble besteforeldre (ikke pensjonister en gang), og 85 og kunne oppleve å bli oldeforeldre (skjønner ikke at det skal være et mål). 
Det gir ingen mening. Hvorfor tror du en 55-åring har vesentlig høyere risiko for å dø fra barna sine enn en 45-åring?

Anonymkode: ff4b3...6bb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, lykke til med å få barn. Mulig du uttrykker deg krøkkete, men på meg virker det som om du har funnet deg en kjæreste som vil ha barn, og nå er du redd for å miste ham dersom du ikke kan få. Du sier du angrer at du ikke fikk barn før, for da ville du hatt barn som han her kunne få del i. Altså at du kunne holdt på ham ved at han fikk være bonus/stefar til ditt barn. 

Det virker som om hovedmotivasjonen din for å få barn er at HAN vil ha barn. Hvis han ikke ville ha barn, ville du fulgt dette nye barneønsket og evt gått fra ham for å forsøke å få barn? 

Anonymkode: 91a41...b79

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Ganske egoistisk av foreldre å sette stakkars unger til verden etter fylte 38. Tenker kun på seg selv og ikke ungen. Får gamle foreldre og går å bekymrer seg 24/7 for at de skal miste foreldra sine noe som er GANSKE slitsomt! Hilsen ei med gamle foreldre og som kun sitter igjen med den ene og angsten for å bli helt alene uten søsken og forelder. 

Anonymkode: ad586...66f

Selv om man daglig leser om unge kreftrammede, om unge uføre, om gamle maratonløpere, med det blotte øyet kan se noen slite med overvekt og andre helseproblemer og andre ikke, har du ikke forstått at helse og ressurser er veldig individuelt. Du har ikke fått med deg at noen mister sine foreldre når de er barn, selv om de er unge. Men det er det altså. Selv om din slekt eldes tidlig, det virker jo som du også er litt ressurssvak eller «gammel» I hodet/innstilling, er ikke alle som deg og dine foreldre.
Med din tankegang skulle verken Cecilie Skog, Vanessa Rudjord, Camilla Pihl, Ellen Arnstad, Harald Rønneberg, Knut Arild Hareide, Thomas Seltzer, Harald Eia, Trine Eilertsen, Nina Jensen mfl hatt barn - fordi de har «mindre å tilby» enn andre foreldre? Det er jo rent visvas.

Stakkars deg, som først og fremst synes så synd på seg selv. Du vil få det bedre om du slipper den offertankegangen din. 

Anonymkode: 9c49a...ffe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke vent for lenge. Hvis utgangspunktet for én av dere ikke var det beste, så vil ikke alderen påvirke i positiv retning. Hadde ikke prøvd i mer enn 6 mnd før jeg hadde søkt hjelp 

Anonymkode: 343d4...fba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om man daglig leser om unge kreftrammede, om unge uføre, om gamle maratonløpere, med det blotte øyet kan se noen slite med overvekt og andre helseproblemer og andre ikke, har du ikke forstått at helse og ressurser er veldig individuelt. Du har ikke fått med deg at noen mister sine foreldre når de er barn, selv om de er unge. Men det er det altså. Selv om din slekt eldes tidlig, det virker jo som du også er litt ressurssvak eller «gammel» I hodet/innstilling, er ikke alle som deg og dine foreldre.
Med din tankegang skulle verken Cecilie Skog, Vanessa Rudjord, Camilla Pihl, Ellen Arnstad, Harald Rønneberg, Knut Arild Hareide, Thomas Seltzer, Harald Eia, Trine Eilertsen, Nina Jensen mfl hatt barn - fordi de har «mindre å tilby» enn andre foreldre? Det er jo rent visvas.

Stakkars deg, som først og fremst synes så synd på seg selv. Du vil få det bedre om du slipper den offertankegangen din. 

Anonymkode: 9c49a...ffe

Opplagt at du er ei gammal bitter kjerring som angrer på at du ikke fikk barn i 20 åra, rart det der at da man er så sjalu på de yngre så må man blande inn både dødssykdommer, kjendis og det er ikke måte på! 
 

Hvor står det at eldre foreldre ikke har mer å tilby? Du føler deg så truffet at det blir så usaklig det du svarer. Disse «kjendisene» er oppriktig folk som har prioritert karriere fremfor å tenke på at «oi, kanskje vi ender opp alene på gamlehjemmet en dag om vi ikke lager noen unger da vi er 50»  Vet ikke engang hvem halvparten av disse folkene du nevner er engang. 

Koselig du syntes så synd på meg da, setter pris på det! 

Anonymkode: ad586...66f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte hele tiden at jeg ikke skulle ha barn, nå har jeg bikket 39 og angrer! Har møtt en fantastisk mann og når han sa at han ønsket seg barn så var det som et lyn slo ned i meg. For første gang i livet mitt ønsket jeg meg barn! Jeg går ikke på noen prevensjon, men regner med det er for sent for meg :( hva er sjansene våre om vi kaster oss rundt og går rett for privat ivf nå? 

Anonymkode: aefc6...6ae

Vær glad for at du ikke fikk barn med en som du egentlig ikke ville ha barn med. Jeg stresset med å få barn fordi jeg følte meg gammel og var 30 år. Han jeg var sammen med virker grei, men viste seg å være forferdelig etter at vi fikk barn. Det er vanskelig å kjenne et menneske før en ser hvordan han er etter et liv med barn. Vi er ikke sammen, men mannen er et mareritt å samarbeide med om barnet. Det er slitsom for alle og verst for barnet som dras mellom to foreldre som ikke kan samarbeide. 

Så vær glad for situasjonen du er i. Misunner deg som i hvert fall fant drømmemannen, det er et mye bedre utgangspunkt enn å få barn fordi en føler seg for gammel og at en tar den første og beste og får barn med ham. Vent til det kjennes riktig å få barn med akkurat den mannen du vil ha. Eventuelt få barn alene. Mange som angrer på forholdet med eksen og heller ville fått barn alene. 

Så du er heldig.

Anonymkode: 0f8b9...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da du var 15 var dine foreldre 55. Hvorfor skulle du miste dem, gjennomsnittsalderen i Norge er over 80? Hvis du fikk barn da du var 25, og de når de var 25, ville dine foreldre vært 65 da de ble besteforeldre (ikke pensjonister en gang), og 85 og kunne oppleve å bli oldeforeldre (skjønner ikke at det skal være et mål). 
Det gir ingen mening. Hvorfor tror du en 55-åring har vesentlig høyere risiko for å dø fra barna sine enn en 45-åring?

Anonymkode: ff4b3...6bb

Gjennomsnittsalderen er forskjellig i de fleste familier da må du da vel skjønne? Alle blir ikke 80 år. 
Sinnsykt «kult» å ha foreldre som er eldre da man skal konfirmeres og er i den alderen der, eller ikke. Fått høre det en del ganger at «foreldra dine er jo så gamle», veldig hyggelig!

 

En på 55 har høyere sjanse for å dø enn en på 45, man blir eldre.

Anonymkode: ad586...66f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir stadig flere som får barn etter 35. Det er også mange som får barn når de er 40. Jeg kjenner faktisk flere legepar der kvinnene er 38-41. Det er vel først da de får tid etter årevis med studier og lite tid til å finne "den rette". :)
Så: Kjør på!
Tenk heller ikke på at du er for gammel. Noen blir tidlige gamle og noen er evig ung. Både mentalt og fysisk.
Så lenge du tar vare på deg selv, holder deg frisk og sprek så kommer dette til å gå bra.

Jeg har en gammel far selv. Han var 45-50 da han fikk oss barna og en gang i blandt kunne jeg høre fra andre barn at pappan min var gammel! Nei, det var ikke så kult - men barn er barn og de vil ALLTID finne noe de kan erte/plage/mobbe hverandre for. Er det ikke det ene så er det det andre.
Jeg er derimot evig takknemlig for min pappa! Han var alltid til stede, tok oss med ut i tur og mark, lærte oss mye. Ikke bare praktiske ting men også filosofiske ting. Om verdier og hva som er viktig her i livet.
Jeg er stolt av mine søsken også, vi fikk mye støtte og kjærlighet og har vokst opp til å bli fine folk hele gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja hele livet mitt ville vært annerledes, jeg ville vært eldre og beholdt foreldrene mine lenger, i tillegg ville barnebarna fått oppleve det og ha besteforeldre lengre enn feks 10-15 år, kanskje til og med blitt oldeforeldre.

Anonymkode: ad586...66f

Dette er jo helt fjernt. Foreldrene min var veldig unge, og besteforeldrene mine var rundt 50 da jeg ble født, likevel døde to av dem mens jeg var tenåring, en levde til 90, og den siste lever enda. Og alle oldeforeldrene mine døde mens jeg var så liten at jeg ikke husker dem. Livet gir ingen garantier, og så lenge man selv er frisk og rask kan man få barn så lenge man vil, i hvert fall dersom man ikke trenger hjelp. 

Anonymkode: c2ad2...07f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Ts, lykke til med å få barn. Mulig du uttrykker deg krøkkete, men på meg virker det som om du har funnet deg en kjæreste som vil ha barn, og nå er du redd for å miste ham dersom du ikke kan få. Du sier du angrer at du ikke fikk barn før, for da ville du hatt barn som han her kunne få del i. Altså at du kunne holdt på ham ved at han fikk være bonus/stefar til ditt barn. 

Det virker som om hovedmotivasjonen din for å få barn er at HAN vil ha barn. Hvis han ikke ville ha barn, ville du fulgt dette nye barneønsket og evt gått fra ham for å forsøke å få barn? 

Anonymkode: 91a41...b79

Enig! Dette høres veldig lite gjennomtenkt ut. 

Kunne du fått barn alene om det skulle bli slutt med kjæresten din? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare vær forberedt på at det kanskje ikke blir det idylliske familielivet du ser for deg.

Med Foreldrenes alder øker også faren for sykdom/misdannelser hos barnet.

Virker som du stresser noe voldsomt på grunn av denne mannen.

Anonymkode: 7f9bf...49e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo helt fjernt. Foreldrene min var veldig unge, og besteforeldrene mine var rundt 50 da jeg ble født, likevel døde to av dem mens jeg var tenåring, en levde til 90, og den siste lever enda. Og alle oldeforeldrene mine døde mens jeg var så liten at jeg ikke husker dem. Livet gir ingen garantier, og så lenge man selv er frisk og rask kan man få barn så lenge man vil, i hvert fall dersom man ikke trenger hjelp. 

Anonymkode: c2ad2...07f

Som sagt så har gener ALT å si, det er ingen fasit på hvor lenge man lever. Så jeg skjønner ikke hvorfor du skal kverulere med den a familien din som er unik på sin måte i forhold til andre familier? I tillegg øker sjansen betraktelig for misdannelser etter fylte 35 år, samt tvillingfødsler. Så vil man gamble med alt, så go you

Anonymkode: ad586...66f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...