Gå til innhold

Angrer på at jeg ikke fikk barn :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fyller 39 i år og er allerede i gang med IVF. Gikk privat siden det var et halvt års ventetid offentlig. Føler ikke jeg har den tida til å vente nå. Vil anbefale dere å ta en telefon i morgen. Imens begynner dere bare prøvingen. Få oversikt over eggløsning med eggløsningstester. Kan fint gå med en gang selv om du er 39. Også utredes du underveis så du kan sette i gang med IVF umiddelbart hvis dere ikke har hellet med dere. Masse lykke til!

Anonymkode: a6c6e...01a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fyller 39 i år og er allerede i gang med IVF. Gikk privat siden det var et halvt års ventetid offentlig. Føler ikke jeg har den tida til å vente nå. Vil anbefale dere å ta en telefon i morgen. Imens begynner dere bare prøvingen. Få oversikt over eggløsning med eggløsningstester. Kan fint gå med en gang selv om du er 39. Også utredes du underveis så du kan sette i gang med IVF umiddelbart hvis dere ikke har hellet med dere. Masse lykke til!

Anonymkode: a6c6e...01a

Tusen takk for oppmuntrende ord❤️

Anonymkode: aefc6...6ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du vil ha barn nå betyr ikke at du tok feil da du ikke ville ha barn da. Så det er bare idioti å gå å angre på. 

Anonymkode: d4b26...75a

Korrekt, støttes  - det er jo han du har møtt nå du vil ha barn med, ingen av  de andre du kjente tidligere....🙄

Anonymkode: e3d82...aaa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for deg!! ❤️ Jeg ble gravid på første forsøk som 36 åring. 
Heier på dere!

Anonymkode: cfb70...a97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har møtt en mann du ønsker barn med, og som også ønsker det. Tenker det bare er å sette igang å prøve 😉 Lykke til ☺️

Anonymkode: 02b6b...710

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av en annen tråd: Du sier at du vil ha barn. Men vil du være forelder? Vil du være bundet til alle pliktene de neste atten årene, og i grunnen resten av livet? Jeg tenker det er det spørsmålet du må stille deg. Det finnes mange som ville ha barn, men som litt for sent innså at de sterkt mislikte tilværelsen som forelder...

Hvis du er helt sikker på at dette med barn ikke bare er et blaff, (på samme måte som man plutselig får midlertidig lyst på eksen man dumpa idet toget går/han får seg kjæreste), så ville jeg gått til gynekolog ganske fort. For noen er det veldig vanskelig å bli gravid når man nærmer seg 40, og da er det like greit å få vite det først som sist.

Lykke til! 

Anonymkode: 74a59...4c4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingre for deg!! Ble gravid (uten ivf) som 39 åring, og vi er mange 😊🤞🤞🤞🤞 

Anonymkode: 6bca6...f10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal bare være glad ikke han eller du har en tiåring fra før med en dust av en eks. Da ville det kanskje aldri blitt dere, eller en eller begge ville tenkt «aldri igjen», og uansett hadde det komplisert parforholdet veldig. 
Jeg fikk barn helt naturlig da jeg var 39. 

Anonymkode: ff4b3...6bb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr jo det da jeg skråsikkert hevdet at jeg aldri skulle ha barn og var 0 stresset for at årene gikk. Hadde jeg kunnet gått tilbake hadde jeg ikke somlet sånn! Hadde kanskje valgt å få et barn alene, som denne mannen nå kunne være pappa til. Angrer sånn! 
 

ts

Anonymkode: aefc6...6ae

Men hvis du hadde fått barn alene så er det ikke sikkert at du hadde møtt han her.

Anonymkode: 8ac3b...cd1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve å bli gravide først selv? Vi er 31 og 35, og ble gravid på første forsøk. Sjangsen for at du kan bli gravid er mye større enn at du ikke kan i alle fall 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av en annen tråd: Du sier at du vil ha barn. Men vil du være forelder? Vil du være bundet til alle pliktene de neste atten årene, og i grunnen resten av livet? Jeg tenker det er det spørsmålet du må stille deg. Det finnes mange som ville ha barn, men som litt for sent innså at de sterkt mislikte tilværelsen som forelder...

Hvis du er helt sikker på at dette med barn ikke bare er et blaff, (på samme måte som man plutselig får midlertidig lyst på eksen man dumpa idet toget går/han får seg kjæreste), så ville jeg gått til gynekolog ganske fort. For noen er det veldig vanskelig å bli gravid når man nærmer seg 40, og da er det like greit å få vite det først som sist.

Lykke til! 

Anonymkode: 74a59...4c4

Ja, selvsagt. Det er jo det jeg mener med at jeg vil ha barn. Hva annet skulle man mene? Jeg er 39, ikke 16, jeg har et realistisk bilde av hva et barn vil si. 

Anonymkode: aefc6...6ae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RødeFare skrev:

Godt mulig dere har gode muligheter. Ta en liten sjekk hos gynekolog. Noen ganger er det helt enkle ting som må ordnes, for eksempel tette eggledere eller liknende. Men siden du ikke har et hav av tid er det best å finne ut av det så snart som mulig.

Lykke til!

Tette eggledere er vell ikke en enkel sak å fikse??

Anonymkode: 66cc1...a71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke ha barn jeg heller, så møtte jeg mannen i mitt liv. Fikk barn på 5. forsøket (mnd). Vi var 36 begge to. Lykke til. 

Anonymkode: 66cf3...f8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha sex fire dager før, tre dager før, to dager før, en dag før og samme dag som du tror du har eggløsning. Samtidig kan du kon du utredes hos lege, men det fine er jo at dere kommer til å bli gravide naturlig mens dere venter på utredninga :)

Anonymkode: eb042...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma var 39 da hun fikk meg :) Mormor var 44-45 da tante kom. Oldemor var også rundt 45 da besta kom. Dette kan gå bra, Ts!

Anonymkode: 52b99...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mamma var 39 da hun fikk meg :) Mormor var 44-45 da tante kom. Oldemor var også rundt 45 da besta kom. Dette kan gå bra, Ts!

Anonymkode: 52b99...8c4

Ja, absolutt. Mange som får barn godt opp i åra. Oldemor fikk barn kontinuerlig (14 stk vel) fra hun var 20 til 45. 😄

Anonymkode: a6c6e...01a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg trodde jeg ikke ville ha barn, men det var feil. 
 

ts

Anonymkode: aefc6...6ae

Det trodde jeg til jeg var 40. Møtte da en mann og nå har vi to, naturlig gravid (og går ikke det er det mye hjelp å få - eller kjøpe da). Gratulerer med type - kjør på 👍

Anonymkode: 9c49a...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ha sex fire dager før, tre dager før, to dager før, en dag før og samme dag som du tror du har eggløsning. Samtidig kan du kon du utredes hos lege, men det fine er jo at dere kommer til å bli gravide naturlig mens dere venter på utredninga :)

Anonymkode: eb042...833

Dette er jo bare BS, ønsker di å sabotere for Ts? Det optimale er ha seg to og en dag før.
Mannen trenger å hente seg inn - dvs produsere ny sperm - så waste med utløsning fire dager før, de færreste lever i fem dager likevelZ 

Anonymkode: 9c49a...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Dette er jo bare BS, ønsker di å sabotere for Ts? Det optimale er ha seg to og en dag før.
Mannen trenger å hente seg inn - dvs produsere ny sperm - så waste med utløsning fire dager før, de færreste lever i fem dager likevelZ 

Anonymkode: 9c49a...ffe

Eller annenhver dag den uken m EL. Men ille daglig i en uke, da blir det skrint.

Anonymkode: 9c49a...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor var 40 da hun fikk sistemann. Eldste mor jeg kjenner var 46 (uten hjelp)! Det er mulig :) Men selvfølgelig øker sjansen for at dere trenger hjelp jo eldre en blir. Håper det ordner seg 

Anonymkode: d890d...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...