Gå til innhold

Hva gjør du for miljøet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kaster nesten ingen mat, spiser rester fra dagen før.

Ellers er jeg pliktig til å være et miljøsvin i jobben min, fordi der bruker jeg ca 100 latex hansker hver dag. (man er pliktig å bruke dette) Føler at alt jeg gjør er forgjeves når man må kaste så mye plast og søppel som er dårlig for naturen uansett. Må jo ha penger til å overleve.

Anonymkode: 701c3...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svært lite, men jeg kildesorterer da sånn noenlunde i henhold til kommunens regler. Jeg reiser lite utenlands, har ikke barn og prøver å ikke kjøpe inn mer mat enn jeg faktisk spiser opp. 

Bytter heller ikke ut møbler eller andre husholdningsvarer før de er rimelig utslitt - og brukt tøy går til resirkulering/gjenbruk hos fretex når det enten ikke passer, ikke blir brukt eller er utslitt. 

Handlenettet (som snart er 10 år gammelt) bruker jeg når jeg bare husker å ta det med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veganer, og har alltid med handlenett på butikken, ellers er jeg ikke akkurat så "flink". Kan ha å gjøre med at jeg er veganer for dyrene og ikke har tenkt så mye på hva det har å si for miljøet. (Selv om det selvsagt er viktig!) Kjører dieselbil, flyr 4 ganger i året ca (totalt m tur retur), og har en forkjærlighet for nytt treningstøy..

Fikk litt inspirasjon til å prøve shoppe-stopp nå (har jo egentlig alt jeg trenger) :) 

Anonymkode: 515d5...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i blokk og har ikke bil. Bruker kollektivtransport. Ellers prøver jeg å prioritere å betale ned på gjeld heller enn forbruk. Det går bedre og bedre.

Ellers kildesorterer jeg, har ryggsekk med på butikken, kjøper lite bearbeidet mat og går med ullklær inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2020 den 17.34, AnonymBruker skrev:

Hva hvis alle hadde tenkt som deg? 1 million mennesker hadde bare tenkt skitt la gå, jeg er bare én person? Alle har et ansvar å ta vare på miljø og klima. En person som bryr seg er en person mer. 

Anonymkode: bd6d1...7d1

Jeg skal ikke ha barn, og jorda trenger ikke mennesker, det er mennesker som trenger jorda. Hvis menneske dør ut, vil jorda klare seg fint. Arrogant å tro at vi skal redde jorda, fra hva da, fra oss?????

Anonymkode: e37fc...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...