Gå til innhold

Kulturprofil tiltalt for overgrep mot ni kvinner


Herix

Anbefalte innlegg

På 22.1.2020 den 15.13, Drizzt skrev:

''Kulturprofil'' - for et ord. Merkelig at han skal anonymiseres. Tenk om det er flere ofre der ute? Tenk om det er flere potensielle ofre der ute? Såpass alvorlige anklager må kvalifisere med en gang at man blir navngitt i media slik at almenheten kan gjøre det nødvendige å forsvare seg selv mot vedkommende.

Og hvis det senere skulle vise seg at vedkommende var helt uskyldig? Hva da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Gab skrev:

Og hvis det senere skulle vise seg at vedkommende var helt uskyldig? Hva da?

Hva får deg til å tro at alle kvinnene lyver? Forøvrig har jeg tillit til at det i så fall blir avdekket under rettssaken eller hadde blitt avdekket under etterforskningen. 

Alle kvinnene klarer ikke å opprettholde historiene sine dersom de ikke snakker sant.

 

Endret av The Kitten
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, The Kitten skrev:

Hva får deg til å tro at alle kvinnene lyver? Forøvrig har jeg tillit til at det i så fall blir avdekket under rettssaken eller hadde blitt avdekket under etterforskningen. 

Alle kvinnene klarer ikke å opprettholde historiene sine dersom de ikke snakker sant.

 

Jeg har ikke noen forestilling om at alle kvinner lyver. Men jeg tror på rettssystemet. Hvis det blir sannsynliggjort at at han er skyldig så stoler jeg på at han blir dømt. Hvis ikke retten er overbevist så mener jeg at det sivile samfunnet ikke har kompetanse til å overprøve domstolen. Dermed skal presse og sosiale medier holde kjeft om mannens identitet inntil han er dømt. Blir han dømt kan man si hvem han er. Hvis ikke skal man ikke si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av disse kvinnene har omgått han i flere år etter å angivelig ha blitt voldtatt av han. De har sendt han hengivende, flørtete og direkte seksuelle SMS. 
nei her er bare en side av saken ute. Man bør lese hele + saken. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, anno1 skrev:

Flere av disse kvinnene har omgått han i flere år etter å angivelig ha blitt voldtatt av han. De har sendt han hengivende, flørtete og direkte seksuelle SMS. 
nei her er bare en side av saken ute. Man bør lese hele + saken. 

Den på VG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 måneder senere...
Gjest Trykksjakta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja! Viktig grunn til å anmelde, ofte fins det flere ofre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir ikke vedkommende identifisert i riksmediene? De var jo kjappe med å legge ut Kopseng? 
 

Edit: der har VG forandret artikkelen.

Endret av fittesnerk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kågebruker skrev:

Det stinker lang vei.

Hva stinker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, fittesnerk skrev:

Hvorfor blir ikke vedkommende identifisert i riksmediene? De var jo kjappe med å legge ut Kopseng? 

De er snillere med maktfulle hvite menn som pusher 50 vet du 🤷‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2020 den 9.07, anno1 skrev:

Flere av disse kvinnene har omgått han i flere år etter å angivelig ha blitt voldtatt av han. De har sendt han hengivende, flørtete og direkte seksuelle SMS. 
nei her er bare en side av saken ute. Man bør lese hele + saken. 

Åja, så du har opprettet en mal for akseptert oppførsel etter et overgrep? Smarting, du. 🙄

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, Thaila skrev:

VG poster også fullt navn nå 👍

Dagbladet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Djækklåsst skrev:

Da er «kjendisen» sitt navn ute. Er vel relativt få som har hørt om ham.

Jeg har visst hvem det var hele tiden. Rimelig kjent for oss som studerte på Blindern på nittitallet/begynnelsen av 2000, leste Natt og Dag og var mye ute. :) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...