Gå til innhold

Vil min baby få kolikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hallo! Her kommer et spørsmål fra en litt overbekymret førstegangsmamma. Min unge på 2 uker gulper mye og presser/trykker en god del (promper og raper også). Han griner ikke av dette, men lager stønne og trykkelyder. Kan dette være tegn på at han vil utvikle kolikk? Eller har det ingen sammenheng?

Anonymkode: 05feb...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min har også hele tiden hatt en god del luft. Presser, trykker og kaver litt, men gråter lite og virker stort sett tilfreds. Så det er ikke nødvendigvis noen sammenheng :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer gjør slikt. Helt normalt. 

Nyt heller barseltiden 

Anonymkode: 82da8...838

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er min og. Jeg var også kjempe redd for kolikk. 

Han er nå 8 uker, men har ikke merket noe til det. :)

Tenk ikke så mye på det. Kommer det, så får du uansett ikke gjort så mye for å forhindre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er også slik. Men mine er premature så var ikke unormalt at dem presser og murrer. De er 4 uker nå og det har blitt bedre. Så det er helt normalt 😊 Hadde bekymret meg mer om ungen din gråt flere timer i strekk om dagen og var utrøstelig. 

Du kan prøve disse kolikk flaskene som fås kjøpt på butikken. Mine har blitt bedre etter jeg begynte å bruke de. Selv om de ikke har kolikk hjelper det 😊 

Anonymkode: 8c2e9...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. :) Husk på at det er helt nytt for dem dette, med luft i magen og bæsjing og greier. For oss voksne går jo dette nærmest automatisk, vi har jo luft i magen vi også, men for en baby er det helt nytt og de trenger tid for å lære hvordan de skal både fise og bæsje uten å involvere hele kroppen. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det er et godt tegn at luft, bæsj og gulp kommer ut. Kolikk kommer vel gjerne av at lufta sitter fast og skaper smerter. Mine har også gulpet og rapet mye i starten, men det har gått seg til etter hvert som magesekken blir større og måltidene mindre hyppig. 

Anonymkode: 2ba19...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...