Gå til innhold

Redd for å være alene med min egen baby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I morgen starter hverdagen igjen. Samboeren min skal tilbake på jobb i morgen, og jeg er redd for å være alene med min egen baby.. Jeg kjenner jeg gruer meg sånn! Tenk om jeg gjør noe feil, ikke klarer å få baby til å gråte, om baby ikke får nok mat osv.. 

Anonymkode: 5032d...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg skikkelig igjen. Det gikk kjempe bra, og det gjør det for deg og❤️

Anonymkode: f3e00...aed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen, men nå er permisjonen snart over og det har vært heeeeelt fantastisk. Virkelig, gled deg!:) du klarer det!

Anonymkode: 4877a...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt første hjemmebesøk fra helsesykepleier? Om ikke, og om du skal ha hjemmebesøk den kommende uken så er jo dette en bekymring du kan lufte.

Anonymkode: 519f5...99e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg virkelig igjen! Jeg gruet meg som en hund til han reiste på jobb, og var supernervøs de første dagene - men det gikk seg veldig fort til :) Trøst deg med at ingen kjenner babyen bedre enn deg, det er ingen som kan gjøre noe ikke du kan for lille :) Sånn er det å ha en nyfødt - man må bare prøve det man kommer på frem til noe funker! Men jeg skjønner deg godt, du er ikke alene.

Anonymkode: ab7dc...8bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg sååå igjen! Jeg ba mamma komme de første dagene + at jeg tok imot litt besøk. Da fikk man øve seg litt på en måte. Helt naturlig og det kommer til å gå så fint ❤️

Anonymkode: bd4ea...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er intenst.. det blir lettere, du vil bli godt kjent med din baby og vil se dens behov fort, noe som gjør alt lettere. Vet ikke hvor gammel baby er men. Nå er min 4 mnd og jeg kan tøyse med ham og få mye smil, latter og i det hele tatt mye kontakt tilbake. Da er det virkelig koselig ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan føles litt overveldende! Pust med magen, ikke legg noen planer de første dagen annet enn å være med baby og forsøk å slappe av. En liten baby tåler litt. Om babyen gråter er det greit å sjekke status på bleien, forsøke å gi mat og ellers bare gi masse kos. 

Anonymkode: 3344d...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I morgen starter hverdagen igjen. Samboeren min skal tilbake på jobb i morgen, og jeg er redd for å være alene med min egen baby.. Jeg kjenner jeg gruer meg sånn! Tenk om jeg gjør noe feil, ikke klarer å få baby til å gråte, om baby ikke får nok mat osv.. 

Anonymkode: 5032d...8e2

Jeg har følt det sånn med alle mine 3 ❤️ Du kommer heldigvis «fort» inn i det, du finner ut av rutiner og løsninger - og så overlever dere bare. Plutselig er det ikke noe problem lenger! 
 

Jeg håper det går smertefritt for dere ❤️

Anonymkode: 7e332...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det virket helt umulig bare da mannen dro hjem fra sykehuset etter fødselen, selv om han skulle komme tilbake neste dag. Bare det å skifte en bleie var mer enn jeg trodde jeg klarte. Eller hva om babyen gråt og gråt og jeg ikke forstod hva jeg skulle gjøre.

Det er nok ganske vanlige tanker og følelser du sitter med, men heldigvis bruker det å gå veldig bra. Etter hvert opplevde jeg det ikke skummelt at far dro på jobb offshore og var borte i to uker. Første gang han dro var jeg skrekkslagen. 

 

Anonymkode: 3e106...7ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går seg fort til ❤️ plutselig er det som om du aldri har gjort noe annet! Og husk, hvis baby skriker og blir for mye for deg i en periode er det bedre å legge fra seg babyen på ett trygt sted og gå og samle seg i ett annet rom. 

Lykke til, dette klarer du kjempefint ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette ditt første barn? Det går nok bra skal du se :) Alle er redde for å kløne det til i begynnelsen, men nå er det slik at du som mor er den som kjenner barnet ditt best så det skal nok mye til før du gjør noe feil ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/19/2020 at 8:00 PM, AnonymBruker said:

I morgen starter hverdagen igjen. Samboeren min skal tilbake på jobb i morgen, og jeg er redd for å være alene med min egen baby.. Jeg kjenner jeg gruer meg sånn! Tenk om jeg gjør noe feil, ikke klarer å få baby til å gråte, om baby ikke får nok mat osv.. 

Anonymkode: 5032d...8e2

Tror alle føler det sik første gangen! Men så går det så fint så :)
 

Anonymkode: f8bf9...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2020 den 21.44, Paradisio1 skrev:

Er dette ditt første barn? Det går nok bra skal du se :) Alle er redde for å kløne det til i begynnelsen, men nå er det slik at du som mor er den som kjenner barnet ditt best så det skal nok mye til før du gjør noe feil ❤️ 

Trenger ikke være første for at man skal føle det sånn, jeg har tre barn og har hatt panikk før far skal tilbake på jobb med alle tre 😅 Tar et par-tre dager, så føles det som det mest naturlige i hele verden. Men tilogmed erfarne trebarnsmammaer kan grue seg til slike ting :) 

Anonymkode: 408bb...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt. Skulle ønske jeg hadde klart å senke/fjerne ambisjonene og erkjenne at det er helt greit å sitte pal med babyen i armene /ved siden av, med gulpeflekker og kosebukse, og se på det som en prestasjon å ha gått på do, pusset tenner og spist noe i løpet av dagen.

Det er fokuset nå, dette er helt nytt og skremmende. Mat, bleieskift og så mye søvn som mulig er målet, for begge to. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...