Gå til innhold

Gift ved første blikk 2020


udiskutert

Anbefalte innlegg

Tina skal virkelig ha for å ha gått all in, selv om hun tidlig kjente at det ikke var noe der. Det står det respekt av! 

Anonymkode: f8062...d8c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Tina skal virkelig ha for å ha gått all in, selv om hun tidlig kjente at det ikke var noe der. Det står det respekt av! 

Anonymkode: f8062...d8c

Samme med Linn. Hun har virkelig gitt alt, og fått så lite tilbake

Anonymkode: e8ac8...510

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme med Linn. Hun har virkelig gitt alt, og fått så lite tilbake

Anonymkode: e8ac8...510

Ja og Linn! Egentlig alle damene i årets sesong. Johnny virket så likegyldig til alt, til og med da Marina gjorde det slutt så sa han det gikk helt greit. 

Anonymkode: f8062...d8c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tanker om hva produksjonen bør forandre på:

Drit i å sende de på bryllupsreise! Hvem vil på tur med kun en person man ikke kjenner? Så sover man ikke like godt, får kanskje ikke spist når en vil. Alt dette må jo bare bidra til en vanskeligere start. I tillegg er de episodene så kjedelige. 

De må da kunne ha et par i Bergen eller Trondheim, ikke bare Oslo. Oslo-folk virker å være litt snodigere enn resten av landet. Hadde vært fint med et klassisk utadvendt bergenser-par, istedet for de samme high maintenance evig single hver eneste sesong. 

Lei et hus til paret, så slipper man "mitt hus eller ditt hus". Det bør være stort nok til at man kan sove på hver sitt rom dersom man ikke klarer å være intim ennå, og ha et sted å gå å gjøre egne greier uten at den fremmede tråkker forbi deg hele dagen. Er flere damer gjennom sesongene som bailer når det blir snakk om flytting, og velger å bo hver for seg heller - og selvfølgelig har ingen av de parene hatt suksess. 

Anonymkode: d4ff4...29a

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at eksperimentet skulle vart lenger, så kunne deltagerne ha slappet av mer.  Jeg syns f.eks at Linn virka stressa på at de bare hadde så få uker.  Det burde også være uker hvor de kanskje ikke filmer, men bare tar det litt rolig. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2020 den 2.17, AnonymBruker skrev:

 

De må da kunne ha et par i Bergen eller Trondheim, ikke bare Oslo. Oslo-folk virker å være litt snodigere enn resten av landet. Hadde vært fint med et klassisk utadvendt bergenser-par, istedet for de samme high maintenance evig single hver eneste sesong. 

Anonymkode: d4ff4...29a

 

19 timer siden, #Sunrise skrev:

Tenker at eksperimentet skulle vart lenger, så kunne deltagerne ha slappet av mer.  Jeg syns f.eks at Linn virka stressa på at de bare hadde så få uker.  Det burde også være uker hvor de kanskje ikke filmer, men bare tar det litt rolig. 

Så enig!

Bryllupsreisen kunne vært mot slutten av eksperimentet dersom de forlenger perioden. Da har de noe å planlegge sammen, og får snakket om forventninger til reisen. 

Anonymkode: 03fc4...e33

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.4.2020 den 2.17, AnonymBruker skrev:

Noen tanker om hva produksjonen bør forandre på:

Drit i å sende de på bryllupsreise! Hvem vil på tur med kun en person man ikke kjenner? Så sover man ikke like godt, får kanskje ikke spist når en vil. Alt dette må jo bare bidra til en vanskeligere start. I tillegg er de episodene så kjedelige. 

De må da kunne ha et par i Bergen eller Trondheim, ikke bare Oslo. Oslo-folk virker å være litt snodigere enn resten av landet. Hadde vært fint med et klassisk utadvendt bergenser-par, istedet for de samme high maintenance evig single hver eneste sesong. 

Lei et hus til paret, så slipper man "mitt hus eller ditt hus". Det bør være stort nok til at man kan sove på hver sitt rom dersom man ikke klarer å være intim ennå, og ha et sted å gå å gjøre egne greier uten at den fremmede tråkker forbi deg hele dagen. Er flere damer gjennom sesongene som bailer når det blir snakk om flytting, og velger å bo hver for seg heller - og selvfølgelig har ingen av de parene hatt suksess. 

Anonymkode: d4ff4...29a

Ja. Jeg synes det skulle blitt delt inn i flere faser. F.eks fase 1 hvor de gifter seg og har selskap osv. Så fase 2 hvor de f.eks skal date hverandre, men uten å bo sammen. F.eks dater arrangert av produsentene som utfordrer de, men også dater de selv m invitere på. Da blir man mer kjent med hva den andre liker, om de tør å utfordre seg selv og hverandre osv. Fase 3 hvor de skal bo sammen. Gjerne med mulighet for å låne egnet leilighet dersom begge bor trangt slik at de ikke må være oppi hverandre hele tiden og kan ha hver sitt soverom om de ønsker. I fase 4 kan de selv planlegge bryllupsreise. Man blir veldig godt kjent ved å planlegge noe slikt. Hva liker den andre? Er det en som bestemmer? Er man interessert i samme typer opplevelse? Liker man det godt kjente og vante eller er man eventyrlysten? Også fase 5 hvor de er tilbake igjen og lever sine normale liv hos en av de. Og deretter avgjørelsen om de skal skilles eller forbli gift. Hele prosessen fra de blir gift til de bestemmer seg burde vare minst 2mnd. 

Feks fase 1 er jo bare en dag. Fase 2 kan vare 2 uker. Fase 3 i 2 uker. Fase 4 i en uke (ferie). Fase 5 i 3 uker. 

Anonymkode: c5d21...657

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2020 den 23.19, AnonymBruker skrev:

Det har da vært i Norge, mener det var NRK2 som i sin tid hadde det konseptet

Anonymkode: 0cf59...c38

Det var nok ikke samme konsept.

I "Love is blind" møtes de ikke i mørket. (Antar du henviser til "dating i mørket".) De møtes i to rom som er tilknyttet hverandre. "pods". Der kan de høre hverandre, og snakke sammen, men ikke se hverandre eller ta på hverandre.

Det er en gjeng single menn og damer, som alle starter med å "møte" alle, for så å velge seg noen få de ønsker å date videre.
For å få møtes ansikt til ansikt, må de forlove seg. Altså, føle at "dette er personen jeg vil gifte meg med", og det må være gjensidig. Hvis den ene frir, og får "ja", får de møtes, og er med videre til neste fase.

Der bor de sammen og planlegger bryllup. Og så bestemmer de seg foran alteret på bryllupsdagen om de faktisk vil svare "ja" eller ikke.
 

Den store forskjellen her er altså, at i "Gift ved første blikk" så velger ekspertene det de tror er den beste match ut fra intervjuer og tester. Mens i "love is blind" er det faktisk deltagerne selv som velger hvem de skal gifte seg med, ut fra samtaler og hvem de føler at det klaffer godt med. Altså en de faktisk har falt for, selv om de ikke har møttes.

Av 6? par i Love is blind, giftet 2 seg, og var lykkelige etter 6mnd, og et tredje datet fortsatt etter 6mnd.

 

Jeg tror det kan være skikkelig vanskelig å være deltager i "Gift ved første blikk". For det er ikke sikkert de egenskapene ekspertene så, og matchet ut fra, er de samme som man selv ser. De matcher jo ut fra hvem som kan bygge noe bra på sikt. Men så gjelder det å se disse kvalitetene hos en du ikke kjenner, og jobbe seg sammen til et par.
Og det er jo mange som ikke har vært tiltrukket av hverandre i det hele tatt. Jeg tipper jeg hadde slitt med å skulle bygge en nær relasjon med en jeg ikke kjente, og som hadde en helt annen måte å kommuniser og vise følelser på enn meg. Kanskje hadde han også en helt annen plan for hvordan vi skulle jobbe oss sammen som par.
Og det er jo akkurat det, at ofte så er ens egen reaksjon avhengig av hvordan du opplever den andre. Og hvilke reaksjoner og reaksjonsmønstre denne har.

For noen har det jo fungert å opptre som det paret man ønsker å bli, også i starten, når det bare er kleint og ubehagelig. Det å bli vant med å være nære, kysse og ta på hverandre.
For andre er jo dette drepen for enhver sjanse til en relasjon. Det at noen kommer inn og invaderer deres intimsone.
Og det er jo flere par (I USA, f.eks.) som har lykkes med det å ta dette i eget tempo og vente til ting føles naturlig.

Jeg tenker at det vi har sett i årets sesong er flere av de parene som har helt forskjellige tanker om hva som er lurt innenfor dette. Altså en som ønsker næhet først når det føles naturlig, matchet med en som tenker at nærhet vil komme til å føles naturlig dersom man "faker det" først. (Jeg tenker da på ting som å stryke på hverandre, holde rundt hverande, holde i hånda og kysse.)
Og det er jo klart det blir kleint om den ene først vil kysse etter at forelskelsen har kommet, mens den andre tenker at kyssing vil lede til at forelskelsen kommer. Da blir det jo ikke noe kyssing, og så vil den ene parten automatisk føle seg avvist, og sitte igjen med at den andre ikke ønsker å jobbe for forholdet. (I mitt hode er Tina og BH litt der. Hvor hun venter på forelskelsen, mens han opplever at hun ikke vil jobbe for å prøve å bli forelsket.)

Dette er kanskje noe ekspertene burde forsøkt å finne ut av på forhånd. Hvordan de forskjellige tenker rundt dette. Og matche to som har mer samme syn.

Anonymkode: 525b6...5c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ser på Facebook at Kristoffer har fått seg kjæreste nå... At han skulle være den første fra deltakerne som fant lykken etter programmet er overraskende😳

Anonymkode: e0da8...e5a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malika
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser på Facebook at Kristoffer har fått seg kjæreste nå... At han skulle være den første fra deltakerne som fant lykken etter programmet er overraskende😳

Anonymkode: e0da8...e5a

Vel, det finnes noen for de aller fleste. Trodde kanskje det kunne bli han og Linn, men tror kanskje han helst vil ha ei jente som er helt grei og ikke snakker så mye. Snill og som flirer av alle "artighetene" hans. Men så kanskje kan det være henne som får frem flere nyanser i Kristoffer. 

Kjærlighet er ikke matematikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for persondebatt og svar til dette.

Minner om at følgende ikke er tillatt i henhold til regelverket:

Sitat

 

* Persondebatt

Persondebatt er å diskutere en identifiserbar person som ikke har valgt å eksponere seg selv i f. eks. sosiale medier. Dette kan f. eks. gjelde en kjent persons barn, øvrige familiemedlemmer, tidligere kjærester eller venner.

 

Edie, adm.

Edit: Ryddet for persondebatt.

Endret av Edie
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt. Se presisering i forrige ryddemelding.

Minner også om følgende:

Sitat

* Tråder kan i noen tilfeller bli stengt dersom moderator har ryddet for regelbrudd gjentatte ganger i løpet av kort tid. Dette vil bli vurdert fra gang til gang.

Edie, adm.

Edit: Ryddet for persondebatt, spekulasjoner og avsporinger.

Endret av Edie
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere det blir en ny sesong?😃 

Anonymkode: e0da8...e5a

Håper det, og så håper jeg de har castet gode mennesker. Husker med gru de sesongene hvor damene viste seg å være totale bitcher. Huff!!! 

Det er nesten så jeg ønsker at Linn blir med i år også og at hun får utdelt en snill og god bamsemann som tar godt vare på henne slik hun vil ta godt vare på han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, loveli skrev:

Håper det, og så håper jeg de har castet gode mennesker. Husker med gru de sesongene hvor damene viste seg å være totale bitcher. Huff!!! 

Det er nesten så jeg ønsker at Linn blir med i år også og at hun får utdelt en snill og god bamsemann som tar godt vare på henne slik hun vil ta godt vare på han!

Helt enig! Linn var en stor favoritt!😃 Men har hørt rykter at siden det med covid-19 så blir det ikke noe? Håper virkelig at de lager en ny sesong! 

Anonymkode: e0da8...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 8 måneder senere...

Ryddet for personangrep og svar til dette.

Vintermorgen, mod

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar jeg helt feil eller er hun ene fra årets bonderomantikk tidligere deltager på gift med første blikk? Hun med alpakkagården

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...