Gå til innhold

Vi liker ikke kjæresten til venninnen vår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
Vi har ei venninne, som for ikke så lenge siden fikk sin første kjæreste. Han virket som en skikkelig fin fyr, og vi likte han i begynnelsen, men nå i det siste ser vi sider av han, som vi ikke liker.

Vi syns han er arrogant, nedlatende, spydig og kanskje til og med litt manipulerende. Det er mange som ikke liker han, men venninnen vår vet ikke dette. Hun ser kun hans gode sider, og ser ikke de ekle sidene av han, som vi ser.

Er det noen som har vært i samme situasjon? Vi vil ikke se henne såret, og vil «advare» henne, men samtidig tør vi ikke si noe, i frykt for at hun skal trekke seg unna og ikke åpne seg opp for oss. 

Anonymkode: 051dd...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må gjerne fortelle henne hva du mener, men det beste er nok og vente til hun spør deg hva du synes. Og la henne finne ut av det selv. Dere må ikke like han. 

Anonymkode: 0e8ab...5db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fordi han har ikke-vestlig opprinnelse?

Anonymkode: 3241f...cfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som heter 'keep your friends close and your enemies closer' 😊 dersom dere mistenker at han er en drittsekk, er det ikke vits i å si noe. I verste fall om dere ekskluderer han, forsvinner venninnen deres også og da får dere ikke hjulpet henne om dere har rett.. Inkluder dem begge, men pass på at venninnen deres vet at hun er nr 1 😊❤️

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kjæreste som ikke var bra for meg. Så det ikke selv, men merka at venninner tok avstand, trodde det var mest fordi han tok mye tid. 

Jeg vegra meg for å gjøre det slutt, for jeg tenkte at jeg hadde jo ingen å gå til. Da det endelig ble slutt, altfor sent, begynte jeg å høre fra venninner igjen, og et par sa at det var godt det var slutt. Jeg skulle så inderlig gjerne ønsket at noen hadde sagt noe før! Det er ikke lett å være den som tar opp sånt, og det er ikke alltid man får gehør heller, men siden den gang har jeg alltid tenkt at jeg heller vil si fra og tåle konflikten, spesielt når det blir prata ok bak ryggen på henne. 

Så det gjorde jeg da min venninne ble sammen med en veldig spesiell fyr. Sa at jeg unnet henne alt godt, og at jeg ikke visste noe om hvordan det var mellom dem, men vi venner slet med å forstå forholdet og at det virket sol om hun gikk på akkord med egne prinsipper for å gjøre ham fornøyd. Da det kort etter ble slutt takket hun meg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må gjerne fortelle henne hva du mener, men det beste er nok og vente til hun spør deg hva du synes. Og la henne finne ut av det selv. Dere må ikke like han. 

Anonymkode: 0e8ab...5db

Hun har spurt meg tidligere hva jeg syns, da hun merket at jeg var annerledes rundt han. Jeg var ærlig, men på den tiden så var det ikke så ille. Det skjedde nylig en hendelse hvor jeg mistet all respekt for han, kan ikke fordra han nå. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det fordi han har ikke-vestlig opprinnelse?

Anonymkode: 3241f...cfa

Han er etnisk norsk

3 timer siden, O.G. skrev:

Trenger han å være en del av vennskapet?

Nei, men vi møter mye på han generelt, og hun tar han med på veldig mye. Han er umulig å unngå, så selvom vi absolutt ikke er venner med han, må vi fortsatt være hyggelige, for venninna vår sin skyld.

Anonymkode: 051dd...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Nei, men vi møter mye på han generelt, og hun tar han med på veldig mye. Han er umulig å unngå, så selvom vi absolutt ikke er venner med han, må vi fortsatt være hyggelige, for venninna vår sin skyld.

Anonymkode: 051dd...72e

Skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg later ikke ikke som at jeg liker folk jeg ikke liker. Og selv om det er typen til ei venninde så holde jeg meg til normal folkeskikk og høfflighet. Sånn er det bare. Det er INGENTING for deg å gjøre. Stay out of it. Skjønner ikke hvorfor det i norge er sånn at alle skal ha noe med venners forhold å gjøre uten å bli bedt om det. En venn skal ikke ta ansvar, men støtre, beskytte og ta vare på den andre på vennskaps nivå. Grensene må settes. 

Hva føler du egentlig for å gjøre her? 

Anonymkode: 0e8ab...5db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...