Gå til innhold

Enormt skuffet over han, han har ødelagt alt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har har flere erfaringee fra dem som anser meg som trash, henne de ringer/tekster for å få seg et ligg å dann og vann, henne de kontakter hvis de har trøbbel i eget forhold for å få ut sin sexuelle frustrasjon. Og denne gangen kom det fra uventet hold. 

I går fikk jeg en ny "overaskelse" fra ET FAMILIEMEDLEM!!! Som jeg liker UTROLIG godt, og kunne tenkt meg at ikke var familie, men sånn er nå det. Jeg elsker alt ved han og setter enormt pris på vennskapet da vi har samme fritidsinteresser og deler like verdier og prater godt sammen. Men aldri har det vært noe mer enn det, vi vokste opp sammen og for meg er han en god turvenn (friluftliv). Nå tror jeg han har begynt med booty calls på meg. Maset hele i går kveld om at jeg burde komme og sove over, kl. Ble over 3 før han ga seg. Hadde vistnok tent opp te-lys, og laget hyggelig stemning.  Og vi ville jo få det koselig. Var bare og komme. Jeg trodde jo tidligere på dagen det var snakk et vanlig kaffebesøk han ønsket, men når kl. Passerte 23.00 og han fortsatt ventet og smisket ish. Da ble jeg uvell. Jeg kjente dette så igjen fra alle andre player oppleggene, men er så satt ut. :( og skuffet. 

Hva sier jeg i dag? Jeg har lyst til og følge magefølelsen og si akk det jeg mener, men hva om jeg tar feil? Noe jeg egentlig tviler på. Jeg vil bli sint og be han dra til helvette. For jeg satte så pris på vennskapet. Hvordan kunne han ødelegge det!! Vi er tremenninger og et forhold mellom oss blir det aldri, det har vi alt snakket om.  jeg vil ikke være booty call for han heller. :( er skuffet og lei meg for å bryte opp vennskapet ønsker jeg virkelig ikke, men det må jeg nå. Jeg har følelser for han som har lenge ligget i en koffert for å faktisk bevare et godt vennskap. Men nå føler jeg meg bare som trash.

hvordan møter jeg dette på rett måte nå for å få satt en strek.?

Anonymkode: 19b50...2e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortell ham ansikt til ansikt, eventuelt telefon, hvordan du oppfattet invitasjonen og at du ikke satt pris på den.

Hvis du ønsker å gi ham en sjanse så la ham få anledning til å be om unnskyld. Jeg hadde mulighens godtatt/latt han slippe med en bortforklaring , så lenge han ikke satt meg i forlegenhet, og selvfølgelig med forutsetning at han tok på seg ansvaret og lovet at det ikke skal gjenta seg.

Ikke vær redd for å si i fra, det er tross alt en person du er glad i og som er glad i deg. Vær tydelig, ikke hint.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt så bør du tenkte grundig gjennom hvordan du setter og kommuniserer genser for deg selv. 

Når du gjentatte ganger opplever uønsket oppmerksomhet eller dårlig behandling så er det godt mulig at du tiltrekker deg folk med dårlige holdninger/ hensikter. (personer som ser på deg som trash) 

Dette er drittsekk er, og du får gjort lite med oppførselen deres annet enn å beskytte deg selv.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta avstand og vær klar på at dette er ikke akseptabelt.

Anonymkode: b03ad...13b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Menchit skrev:

Når det er sagt så bør du tenkte grundig gjennom hvordan du setter og kommuniserer genser for deg selv. 

Når du gjentatte ganger opplever uønsket oppmerksomhet eller dårlig behandling så er det godt mulig at du tiltrekker deg folk med dårlige holdninger/ hensikter. (personer som ser på deg som trash) 

Dette er drittsekk er, og du får gjort lite med oppførselen deres annet enn å beskytte deg selv.

Satt akkurat og lurte på om jeg skulle kommentere noe sånt, du har helt rett.

Jeg var som ts før og havnet alltid borti drittsekker og utro, og playere. Så begynte jeg å respektere meg selv, sette grenser, begynte å kjenne igjen drittsekkoppførsel og ta avstand, og nå har jeg ingen slike i livet mitt. 

Anonymkode: b03ad...13b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

14 minutter siden, Menchit skrev:

Når det er sagt så bør du tenkte grundig gjennom hvordan du setter og kommuniserer genser for deg selv. 

Når du gjentatte ganger opplever uønsket oppmerksomhet eller dårlig behandling så er det godt mulig at du tiltrekker deg folk med dårlige holdninger/ hensikter. (personer som ser på deg som trash) 

Dette er drittsekk er, og du får gjort lite med oppførselen deres annet enn å beskytte deg selv.

Jeg har selv også tenkt at hvordan kan jeg forandre meg slik at jeg slutter å tiltrekke meg disse. Jeg har oppdaget at jeg er alt for høfflig blandt annet. Så jobber med saken. Og endel av problemet er gjerne tilstede når jeg er full. Derfor har jeg sluttet drikke offentlig pga. Min manglende inntaksgrense. Det har hjulpet mye da jeg da ser hva som står forran meg og klarer og være mer kald og kynisk slik at det ikke går for langt. 

 

19 minutter siden, Menchit skrev:

Fortell ham ansikt til ansikt, eventuelt telefon, hvordan du oppfattet invitasjonen og at du ikke satt pris på den.

Hvis du ønsker å gi ham en sjanse så la ham få anledning til å be om unnskyld. Jeg hadde mulighens godtatt/latt han slippe med en bortforklaring , så lenge han ikke satt meg i forlegenhet, og selvfølgelig med forutsetning at han tok på seg ansvaret og lovet at det ikke skal gjenta seg.

Ikke vær redd for å si i fra, det er tross alt en person du er glad i og som er glad i deg. Vær tydelig, ikke hint.

 

Jeg kan gjøre det, da vil han nok og forstå at jeg mener det. Og håpe det går inn. Men føler at jeg må unngå han nå og det gjorde dette så tungt. Sånn egoistisk ufornuftig sett. Men kan gjøre dette først og se om han respekterer det. For ja. Vi er jo begge veldig glade i hverandre. 

 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta avstand og vær klar på at dette er ikke akseptabelt.

Anonymkode: b03ad...13b

Dette må nok ligge i tydligheten når jeg snakker med han. 

Anonymkode: 19b50...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har selv også tenkt at hvordan kan jeg forandre meg slik at jeg slutter å tiltrekke meg disse. Jeg har oppdaget at jeg er alt for høfflig blandt annet.

Du tiltrekker deg drittsekker fordi du er for høflig?

Jeg tror du må ha hjelp utenfra for å forstå hva du gjør "galt", for å være høflig er ikke noe som avskrekker normale folk og tiltrekker drittsekker

Anonymkode: 667ac...a1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke bare at du er høflig, men du lar de tråkke over grensene dine.  Drittsekker tråkker over noen få grenser først for å se hvor langt de kommer med deg. Det er der du må slå hardt ned med en gang og ikke la de gjøre det. 

Anonymkode: b03ad...13b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tiltrekker deg drittsekker fordi du er for høflig?

Jeg tror du må ha hjelp utenfra for å forstå hva du gjør "galt", for å være høflig er ikke noe som avskrekker normale folk og tiltrekker drittsekker

Anonymkode: 667ac...a1c

Ja jeg er alt for høfflig, smigrer og prater med alle. Alt for søt og alt for pen. Og derfor kommer vi til neste svar......

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ikke bare at du er høflig, men du lar de tråkke over grensene dine.  Drittsekker tråkker over noen få grenser først for å se hvor langt de kommer med deg. Det er der du må slå hardt ned med en gang og ikke la de gjøre det. 

Anonymkode: b03ad...13b

Helt sant. Jeg ANER ikke hvor grensene går, når det liksom går fra hyggelig prat til å bli tråkket over. da jeg har blitt oppdratt til og ikke ha og sette slike grenser. Mye missbruk i barndommen etc. Men pga jeg faktisk må lære dette i voksen alder så har jeg måtta lære meg også å ikke være så hyggelig med alle, snevre inn på å forstå hva slags situasjoner jeg egentlig står i etc. Dette gjelder jo ukjente så vell som kjente. Og først når jeg begynte å være edru i sosiale settinger har min evne til og lese andre pg tolke trekkene blitt så mye bedre. Men helt ærlig, det er ikke lett når man kommer fra et hjem der man måtre godta alt eller få juling fra barnehagealder. Får hjelp til dette. 

Og slik som i situasjonen min i går så var jeg edru og skjønte dette. Bare d er en bragd for meg som dere nok vil le av, men derfor ønsker å møte situasjonen riktig nå. Og det er ikke snakk om bare en random fyr. Det er en som betyr mye for meg. Derfor spør jeg om råd til dette. Fint å få konstruktiv kritikk også på generelt basis, men det å være "for høfflig" er faktisj endel av problemet mitt generelt. Da jeg aldri fikk lov og sette grenser som barn. Ikke alle ble født inn i en god familie med gode foreldre. Og ikke alle ble oppdaget og reddet av systemet. 

Anonymkode: 19b50...2e2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å undersøke om noen holder "Bøllekurs" der du bor. Artig navn, men handler om å lære seg å sette grenser og nå klart fra, så ikke folk utnytter deg. Familiekontorer og ulike instanser som driver med terapi og gruppebehandling tilbyr dette. 

Anonymkode: c775d...a4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler deg å undersøke om noen holder "Bøllekurs" der du bor. Artig navn, men handler om å lære seg å sette grenser og nå klart fra, så ikke folk utnytter deg. Familiekontorer og ulike instanser som driver med terapi og gruppebehandling tilbyr dette. 

Anonymkode: c775d...a4e

Det har jeg aldri hørt om før, og kan høres ut som noe midt i blinken for meg. Skal sjekke det ut. Takk for tipset. :)

Anonymkode: 19b50...2e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er alt for høfflig, smigrer og prater med alle. Alt for søt og alt for pen. Og derfor kommer vi til neste svar......

 

Helt sant. Jeg ANER ikke hvor grensene går, når det liksom går fra hyggelig prat til å bli tråkket over. da jeg har blitt oppdratt til og ikke ha og sette slike grenser. Mye missbruk i barndommen etc. Men pga jeg faktisk må lære dette i voksen alder så har jeg måtta lære meg også å ikke være så hyggelig med alle, snevre inn på å forstå hva slags situasjoner jeg egentlig står i etc. Dette gjelder jo ukjente så vell som kjente. Og først når jeg begynte å være edru i sosiale settinger har min evne til og lese andre pg tolke trekkene blitt så mye bedre. Men helt ærlig, det er ikke lett når man kommer fra et hjem der man måtre godta alt eller få juling fra barnehagealder. Får hjelp til dette. 

Og slik som i situasjonen min i går så var jeg edru og skjønte dette. Bare d er en bragd for meg som dere nok vil le av, men derfor ønsker å møte situasjonen riktig nå. Og det er ikke snakk om bare en random fyr. Det er en som betyr mye for meg. Derfor spør jeg om råd til dette. Fint å få konstruktiv kritikk også på generelt basis, men det å være "for høfflig" er faktisj endel av problemet mitt generelt. Da jeg aldri fikk lov og sette grenser som barn. Ikke alle ble født inn i en god familie med gode foreldre. Og ikke alle ble oppdaget og reddet av systemet. 

Anonymkode: 19b50...2e2

Jeg skjønner deg. Jeg ble over 30 før jeg mestret dette med grenser. 

Jeg vokste også opp som deg, jeg vet det er utrolig tøft å måtte lære seg å sette grenser som voksen, det er det vanskeligste jeg har måtte gjøre. Den gode nyheten er at det er svaret på så mye! Alt endret seg etter at grenser,  selvrespekt og selvfølelse kom på plass, når jeg først satte èn grense så trodde jeg at jeg skulle dø i og med at jeg vokste opp med at man ble straffet for å sette grenser. Men når jeg først hadde satt den ene uskyldige, så kom resten etterhvert. 

Nei, jeg er ikke interessert i manipulerende menn som bare er interessert i meg fordi de kan tråkke over meg og bruke meg. Nei, jeg skylder ingen å fortelle de noe som helst, og jeg nå ikke åpne meg når folk buser ut med spørsmål. 

Nei, jeg må ikke ligge med noen som helst fordi DE presser meg til det. Nei, jeg vil ikke ha en relasjon til menn som er unnvikende, avvisende, slemme eller på andre måter IKKE klare for et ekte forhold med varme og nærhet. 

Du jobber allerede med det, og jeg ler ikke av deg, jeg feirer deg fordi jeg vet hvor vanskelig og uvant dette var for deg.

Trekk pusten, hva har du lyst til å si til ham? At han såret deg, at han har gått over en grense du ikke kan akseptere, og tenk deg om, selv om du er veldig glad i ham og dere er veldig like, så har han trådd over en grense og det er IKKE OK. Dere må nok endre relasjonen deres fremover, du nå sette grenser og hvis han ikke respekterer de så kan du faktisk fjerne den nærheten. 

Anonymkode: b03ad...13b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Satt akkurat og lurte på om jeg skulle kommentere noe sånt, du har helt rett.

Jeg var som ts før og havnet alltid borti drittsekker og utro, og playere. Så begynte jeg å respektere meg selv, sette grenser, begynte å kjenne igjen drittsekkoppførsel og ta avstand, og nå har jeg ingen slike i livet mitt. 

Anonymkode: b03ad...13b

Jeg også, og har samme erfaring som deg😊

Anonymkode: 743e0...b8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også, og har samme erfaring som deg😊

Anonymkode: 743e0...b8b

Da vil jeg fortelle deg at du har gjort en utrolig tøff jobb❤

Anonymkode: b03ad...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste menn er villige til å pule det meste med puls, de er ikke dine beste veninner, og kommer aldri til å bli det. Skaff deg flere kvinnelige venner, de vil faktisk styrke din selvverdi, så lenge du ikke er paranoid og er en god venninne selv. 

Anonymkode: 5d8d6...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner deg. Jeg ble over 30 før jeg mestret dette med grenser. 

Jeg vokste også opp som deg, jeg vet det er utrolig tøft å måtte lære seg å sette grenser som voksen, det er det vanskeligste jeg har måtte gjøre. Den gode nyheten er at det er svaret på så mye! Alt endret seg etter at grenser,  selvrespekt og selvfølelse kom på plass, når jeg først satte èn grense så trodde jeg at jeg skulle dø i og med at jeg vokste opp med at man ble straffet for å sette grenser. Men når jeg først hadde satt den ene uskyldige, så kom resten etterhvert. 

Nei, jeg er ikke interessert i manipulerende menn som bare er interessert i meg fordi de kan tråkke over meg og bruke meg. Nei, jeg skylder ingen å fortelle de noe som helst, og jeg nå ikke åpne meg når folk buser ut med spørsmål. 

Nei, jeg må ikke ligge med noen som helst fordi DE presser meg til det. Nei, jeg vil ikke ha en relasjon til menn som er unnvikende, avvisende, slemme eller på andre måter IKKE klare for et ekte forhold med varme og nærhet. 

Du jobber allerede med det, og jeg ler ikke av deg, jeg feirer deg fordi jeg vet hvor vanskelig og uvant dette var for deg.

Trekk pusten, hva har du lyst til å si til ham? At han såret deg, at han har gått over en grense du ikke kan akseptere, og tenk deg om, selv om du er veldig glad i ham og dere er veldig like, så har han trådd over en grense og det er IKKE OK. Dere må nok endre relasjonen deres fremover, du nå sette grenser og hvis han ikke respekterer de så kan du faktisk fjerne den nærheten. 

Anonymkode: b03ad...13b

Takk for at du deler og forstår. Ja det har krysset en grense jeg ikke vil godta, som jeg ikke ønsker å tillate. Jeg føler også at jeg ikke bare vil kutte han ut uten videre. Det er viktig for meg å si i fra. Det vil styrke meg. 

 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste menn er villige til å pule det meste med puls, de er ikke dine beste veninner, og kommer aldri til å bli det. Skaff deg flere kvinnelige venner, de vil faktisk styrke din selvverdi, så lenge du ikke er paranoid og er en god venninne selv. 

Anonymkode: 5d8d6...f42

Jeg kommer ikke så godt ober ens med kvinner. Jeg er typ mannedame. Men jeg har en håndfull gode venner som er mer en nok for meg som nære venner. :)

Anonymkode: 19b50...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Personlig mister jeg respekten for folk med en gang de åpner munnen og sier "henne" i stedet for "hun". 

Kanskje det er måten du snakker og bærer deg selv på?

Anonymkode: 6a3c6...5b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du deler og forstår. Ja det har krysset en grense jeg ikke vil godta, som jeg ikke ønsker å tillate. Jeg føler også at jeg ikke bare vil kutte han ut uten videre. Det er viktig for meg å si i fra. Det vil styrke meg. 

 

Jeg kommer ikke så godt ober ens med kvinner. Jeg er typ mannedame. Men jeg har en håndfull gode venner som er mer en nok for meg som nære venner. :)

Anonymkode: 19b50...2e2

Det at du ikke kommer overens med kvinner og er en typisk mannedame..... DET er ikke noe positivt kjære deg. Det at du kun kan relatere varmt og nært med menn betyr faktisk at du ikke kjenner til ekte relasjoner og varme. Jeg trodde også at jeg kom bedre overens med gutter, helt til jeg innså at det stemte bare fordi jeg var redd for nærhet. Når man starter å bygge en fortrolig relasjon med en venninne, eller flere, kvinner, så lærer man seg å dele sårbarheten og man lærer å åpne seg. 

Det at du går best overens med menn henger sammen med den mangelen din på grenser. Når jeg fikk satt på plass de grensene jeg trengte, så var jeg ferdig med å være mannedame, for jeg innså at de gode, oppegående mannfolkene, det var ikke de jeg var venner med. Og det er ikke du heller, du blir utnyttet og overkjørt, og tror du kommer best ut med menn. 

Anonymkode: b03ad...13b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at du ikke kommer overens med kvinner og er en typisk mannedame..... DET er ikke noe positivt kjære deg. Det at du kun kan relatere varmt og nært med menn betyr faktisk at du ikke kjenner til ekte relasjoner og varme. Jeg trodde også at jeg kom bedre overens med gutter, helt til jeg innså at det stemte bare fordi jeg var redd for nærhet. Når man starter å bygge en fortrolig relasjon med en venninne, eller flere, kvinner, så lærer man seg å dele sårbarheten og man lærer å åpne seg. 

Det at du går best overens med menn henger sammen med den mangelen din på grenser. Når jeg fikk satt på plass de grensene jeg trengte, så var jeg ferdig med å være mannedame, for jeg innså at de gode, oppegående mannfolkene, det var ikke de jeg var venner med. Og det er ikke du heller, du blir utnyttet og overkjørt, og tror du kommer best ut med menn. 

Anonymkode: b03ad...13b

Det har jeg virkelig ikke tenkt over, at det kan være en av måtene mine for å ikke knutte bånd. Tanke å sette i spinn. 

Anonymkode: 19b50...2e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva å si til han. Annet en å tydliggjøre at jeg ikke ønsker å være den han ringer som en, av og til trashgirl. Men at vi heller kunn er venner og deler felles interesser. Det føles ødeleggende for vennskapet og bli den jenta i tilleg. Bare det at han inviterer med det i baktankene føles ubehagelig. 

Aner ikke hva som blir kort, enkelt og tydelig nok.   

Anonymkode: 19b50...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...