Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Gjest Fantus
Nå skal jeg snart gå og handle inn til middag. Lurer på om jeg vil ha fisk. Er så lei av å lage mat for tiden. Synes aldri jeg kommer på en middagsrett det går an å lage, og ender opp med å lage det samme hele tiden. Jeg er jo glad i mat, men ikke så glad i lage den, så derfor ender det med at jeg lager det jeg vet jeg kan og som går raskt. Har faktisk ingen ambisjoner om å bli flink til å lage mat (faktisk :ler:), synes ikke det er så spennende. Bortsett fra hvis det er helt og man kan bruke god tid på lage noe ekstra godt. Men den hverdagsmaten er virkelig ufattelig kjedelig å lage.

Du burde prøve en kokebok som heter "10 på halv sulten" Der er det masse lettvinte oppskrifter på hverdagsmat som er litt spennede og går fort å lage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hverdagsmaten blir forsømt her i huset også ja... Spiser ikke alltid så mye til lunsj, så jeg er kjempesulten når jeg kommer hjem og vil helst ha mat med en gang... Egentlig liker jeg å lage mat, men det er begrensa hvor mye innsats jeg gidder å legge i det når det bare er til meg... :sjenert:

Er alltid lykkelig når jeg finner hybelkaniner og rot hos andre jeg -da ser jeg at det ikke bare er jeg som forsømmer den delen av husarbeidet... :ler:

Ha en fin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Masse besøk! :hoppe:

Jeg er så enig med deg når det gjelder hverdagsmaten. Jeg går tom for idèer og syns ikke det er så gøy å lage den. Skal vi derimot ha gjester og finere middager så syns jeg det er litt mere gøy. Men ikke sånn supermorsomt. Bake er litt mere gøy faktsisk. :ler:

Jeg skal også tenke på forslag til bøker....

:kose:

:vinke: Hei Heidi :)

Jeg liker også å bake! Det gjør jeg ikke så ofte likevel fordi jeg har en tendens til å lage fryktelig usunne kaker og jeg ikke kan spise masse usunn kake midt i uka, dessverre.... Det morsomste er å bake gjærbakst, synes jeg. Kanelboller. Men mye annet moro også, paier, formkaker, gulrotkake, saftig sjokoladekake. Nå fikk jeg veldig lyst på kake! :ler::sjenert:

Hei  :)

Har såvidt begynt å lese i dagboken din, drømmedagbok for en som er glad i å lese. Har mye fritid for tiden, så jeg skal nok komme innom og få noen tips.

Kjenner meg igjen i det med matlagingen. Jeg lager så kjedelig mat til tider, ikke fordi jeg ikke kan noe annet, men fordi jeg ikke synes det er så morsomt. Eller ikke prioriterer å bruke tid på det. Jeg vet ikke riktig  :forvirret:

Uansett, skal lese mer hos deg senere. Ha en fin kveld

:)

:vinke: Hei Kira! :)

Så hyggelig å se et nytt fjes! :) Hvem er du? (fryktelig vanskelig spørsmål, sikkert :ler:). Det er bare koselig om du kommer innom her, er så spennende med nye mennesker! :hoppe:

(Og da mener jeg ikke at dere faste her er kjedelige, bare så det er sagt! ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Kan ikke du Ciara stikke innom meg og si fra når aprilboka er bestemt? Altså den som skal leses til 1. mai... Får ikke så mye tid til dagboksurfing lenger dessverre.. Veldig hyggelig å være her igjen!! :ler: Blir alltid så inspirert til å lese mere, og det er så gøy!!

Gøy med ny sminke!! Den øyeskyggen hørtes fin ut... Skal til byen på lørdag, kanskje jeg skulle se om jeg fant noe nytt..? Trenger egentlig det, bruker ikke øyeskygge nå etter at den jeg pleide å bruke knuste.. Har flere andre, men de er mere til fest! Liker en litt nøytral brun en til hverdags! Med litt skimmer i ja... :ler:

Ha en fin dag!! Veldig koselig du stikker innom dagboka mi, det setter jeg stor pris på!!!  :klem:

:vinke: Hei Nivea! :hoppe::hoppe::hoppe: (jeg bare måtte! :ler:)

Jeg skal komme innom deg når beslutningene er tatt! Du har ikke noen forslag du da? :) Sminke er veldig gøy. Body Shop hadde også en nydelig øyeskygge (i den nye serien kremete skygger med litt glitter) i en turkis-aktig farge. Lurer på om jeg skal kjøpe den også, den er sikkert også kjempefin på fest :) Og jeg synes alltid det er koselig å komme innom dagboken din! :)

Du burde prøve en kokebok som heter "10 på halv sulten" Der er det masse lettvinte oppskrifter på hverdagsmat som er litt spennede og går fort å lage.

:vinke: Hei Fantus! :)

Det hørtes virkelig ut som kokeboka for meg! Tusen takk for tipset, den skal jeg ta en titt på når jeg skal på jobb til uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagsmaten blir forsømt her i huset også ja... Spiser ikke alltid så mye til lunsj, så jeg er kjempesulten når jeg kommer hjem og vil helst ha mat med en gang... Egentlig liker jeg å lage mat, men det er begrensa hvor mye innsats jeg gidder å legge i det når det bare er til meg...  :sjenert:

Er alltid lykkelig når jeg finner hybelkaniner og rot hos andre jeg -da ser jeg at det ikke bare er jeg som forsømmer den delen av husarbeidet...  :ler:

Ha en fin dag!

:vinke: Hei Hilde! :)

Skjønner veldig godt at du ikke gidder å bruke så mye krefter på middag til deg selv, når sambo er borte kan jeg godt spise brødskiver til middag. Men nå er kanskje jeg litt i overkant slapp når det gjelder mat ;)

Jeg er helt enig i at det er en lettelse når jeg ser hybelkaniner (kult ord, forresten) hos andre :ler:

Håper du har hatt en strålende dag, du også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en travel dag. Nå skal jeg snart ut og spise middag - genialt for oss hverdagsmatlagingshatere :ler: - og kose meg :) Blir nok ute en stund i kveld, skal møte flere etter middagen er spist. I morgen har jeg et møte fra klokka ni som ikke skal vare så lenge, og etter det er det offisielt helg for meg. Da gidder jeg f*** meg ikke mer denne uka, etter det blir det bare moro og tull og tøys! :) Vi er invitert på middag i morgen, og det gleder jeg meg veldig til. Og lørdag lurer jeg på om jeg skal finne på noe med en venninne hvis hun kan. Og så skal jeg soooove masse! :) Akkurat nå er det dét jeg gleder meg mest til! :ler:

Tror det må være ganske frustrerende å være trikkefører. Tok trikken hjem fra Blindern i stad, og den tok dobbelt så lang tid som vanlig. Først havnet vi bak en flyttebil som ikke gadd å flytte seg på ti minutter (det føles som en evighet når man sitter på trikken), fem minutter etter havnet vi bak en minibuss som ikke ville flytte seg (nye ti minutter), og på holdeplassen etter havnet vi bak en defekt trikk, som harket, kjørte og stoppet om hverandre. Jeg satt rett bak trikkeføreren, og hun kom med høye utrop hele tiden, det var tydelig at hun hadde fått nok i hvert fall. Og i tillegg kom folk bort til henne og klagde og var sure fordi trikken var sen og stod stille i blant. Snakk om å være urimelig. Jeg hadde ikke hatt tålmodighet til den jobben, det skal være sikkert!

Nei, nå skal jeg skifte litt her, og så er det ut igjen! Gleder meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Håper du får en fin kveld :) høres deilig ut med ferdig middag !

Om meg, jeg er økonom under omskolering. Er bokorm så det går nok greit. Skal ha et års studiefri fra jobb, i hvert fall fast jobb, og gleder meg. Har startet med å låne bæreposer med bøker på biblioteket, men har behov for tips til andre ting jeg kan lese. Og det har jeg funnet her hos deg. Tusen takk, jeg følger med :overrasket: med fare for at øynene blir :sprettoy: etter mange timer med nesen i en bok :ler:

Ha en kjempefin helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabia

Ti på halv sulten skal innkjøpes!!! Hørtes MIDT i blinken ut!! :ler:

Ciara, nå måå jeg jo bare på bodyshop å sjekke ut de øyenskyggene ja... Kremskygge - er du fornøyd?

Vårfest hos meg - kom å lek!!! :ler:

:hoppe:

:hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere, mens jeg er her må jeg bare skryte av meg selv! Jeg har syklet masse i det siste! Og jeg merker faktisk veldig fremgang på formen! Føler meg mer pigg nå. Det er rart det skal være så vanskelig å kreke seg opp av sofaen når det faktisk er så deilig å trene... :hoppe::hoppe::hoppe:

Awwwwwwwwwwwwwwwww så flink du er, Ciara!! Kjempeeeestolt av deg! :ler:

Jeg har et forslag til bokvalget: Kan alle som vil være med velge én bok hver? Da får vi ikke hundre bøker å velge mellom. Dersom dere synes det høres ok ut, blir mitt forslag: The Time Traveller's Wife.

Har vært supertravel i dag, og nå er jeg veldig trøtt, så det ble et kort innlegg dette her. Men dere vet, jeg kommer sterkere tilbake! :)

Jeg har også veldig lyst å lese den boken, så jeg går gjerne for den... vil du allikevel ha et forslag fra hver skal jeg nok komme med et annet også... ;)

Ja... hmmm - så har jeg altså klart å ta feil dato ang. når vi skulle diskutere The Brooklyn Follies :ler: Typisk meg!! Jeg satt oppe til 4 i natt og leste... og kommer inn her klar til debatt og så er det jo ikke før i morgen!! :ler: Akk ja - I'll be back!! ;)

Ha en riktig fin fredag, Ciara :)

Stooooooooooooor :klem: til deg og til alle andre bokdamer :)

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... hmmm - så har jeg altså klart å ta feil dato ang. når vi skulle diskutere The Brooklyn Follies :ler: Typisk meg!! Jeg satt oppe til 4 i natt og leste... og kommer inn her klar til debatt og så er det jo ikke før i morgen!!  :ler: Akk ja - I'll be back!! ;)

:ler: Temkte jeg skulle få lest den i helgen jeg -er jo uansett ikke på før mandag... ;)

God helg!

Endret av HildeSol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en fin kveld  :) høres deilig ut med ferdig middag !

Om meg, jeg er økonom under omskolering. Er bokorm så det går nok greit. Skal ha et års studiefri fra jobb, i hvert fall fast jobb, og gleder meg. Har startet med å låne bæreposer med bøker på biblioteket, men har behov for tips til andre ting jeg kan lese. Og det har jeg funnet her hos deg. Tusen takk, jeg følger med  :overrasket:  med fare for at øynene blir :sprettoy: etter mange timer med nesen i en bok  :ler:

Ha en kjempefin helg

:vinke: Hei Kira :)

Så spennende med om skolering, det blir nok en interessant og annerledes hverdag for deg! Og så deilig at du har tid til overs til å få lest andre ting, det er så masse fantastisk å lese! :) Og det er lett til å lese til man blir sliten i øynene, ja! :) Håper du får en super helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti på halv sulten skal innkjøpes!!! Hørtes MIDT i blinken ut!! :ler:

Ciara, nå måå jeg jo bare på bodyshop å sjekke ut de øyenskyggene ja... Kremskygge - er du fornøyd?

Vårfest hos meg - kom å lek!!!  :ler: 

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

:vinke: Hei Nivea :)

Vårfest høres virkelig bra ut! Og våren bør du absolutt feire med en ny øyenskygge! Så det så! ;):hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Awwwwwwwwwwwwwwwww så flink du er, Ciara!! Kjempeeeestolt av deg! :ler:

Jeg har også veldig lyst å lese den boken, så jeg går gjerne for den... vil du allikevel ha et forslag fra hver skal jeg nok komme med et annet også... ;)

Ja... hmmm - så har jeg altså klart å ta feil dato ang. når vi skulle diskutere The Brooklyn Follies :ler: Typisk meg!! Jeg satt oppe til 4 i natt og leste... og kommer inn her klar til debatt og så er det jo ikke før i morgen!!  :ler: Akk ja - I'll be back!! ;)

Ha en riktig fin fredag, Ciara :)

Stooooooooooooor :klem: til deg og til alle andre bokdamer :)

Anette

:vinke: Hei Anette! :)

Så hyggelig å se deg her igjen :) Vi har det travelt for tiden, vi bokdamene... Håper alt står bra til med deg! :) Det hadde vært fint om alle kom med et forslag... For da kunne vi velge for flere måneder framover :)

Så du har nilest Brooklyn Follies i natt :ler: Men jeg skjønner deg, jeg har innbilt meg at det er 30 dager i mars og at fredag var 1. april. Men det var det altså ikke.

Men da blir det hyggelig å se deg i morgen! ;)

God fredag og stooooor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Temkte jeg skulle få lest den i helgen jeg -er jo uansett ikke på før mandag... ;)

God helg!

Luringen! :ler: Ha en fantastisk helg, Hilde! :)

Hilde! :hoppe:

:ler::klem:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luringen! :ler: Ha en fantastisk helg, Hilde! :)

Alltid utspekulert... :sjarmor:

:ler:

Ha en fin helg du også -håper du har mer spennende planer enn meg... (Noen som vil være med på basar på bedehuset...? :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det superkoselig ute i går :) Kom ganske sent hjem, og var tidlig oppe i dag, så jeg sovnet klokka to og sov til fire. Det var veldig deilig. Sambo og jeg skal bort på middag i dag, så det er greit å være litt opplagt å ikke sitte og gjespe. Gleder meg veldig til den middagen også :)

I morgen skal jeg ikke gjøre noe nyttig i det hele tatt, bare slappe av :)

Kattene er utrolig kosete i dag (når er de ikke det? ;)), og det er så koselig. Nemi kommer tassende støtt og stadig for kos og oppmerksomhet. Nalle ligger på badet og sover og sender meg tidenes mest elskelige blikk når jeg klapper ham når jeg går forbi. Jeg elsker pusene mine! :hjerte:

Ønsker alle en strålende helg - håper dere får masse moro og avslapning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Så koselig det høres ut med kattene dine, jeg har små hunder, det er også kjempekos!

Jeg skal bestille meg Brooklyn Follies, Kompani Orheim, og gulldronning, perledronnong i kveld. Får se hvor lang tid jeg bruker. Kanskje jeg rekker å henge med på Aprilboken dere velger etterpå, får se.

Har dere bestemt bok ennå? Jeg har ennå ikke rukket å lese hele dagboken din, men noterer ønskebøker som en gal, så nå har min liste blitt kjempelang. Skal se om jeg finner noen av dem neste gang jeg er i byen.

Ha en kjempefin lesehelg, og alt annet alle bokdamer rekker i løpet av en helg

:lese:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei Anette! :)

Så hyggelig å se deg her igjen :) Vi har det travelt for tiden, vi bokdamene... Håper alt står bra til med deg! :) Det hadde vært fint om alle kom med et forslag... For da kunne vi velge for flere måneder framover :)

Så du har nilest Brooklyn Follies i natt :ler: Men jeg skjønner deg, jeg har innbilt meg at det er 30 dager i mars og at fredag var 1. april. Men det var det altså ikke.

Men da blir det hyggelig å se deg i morgen! ;)

God fredag og stooooor :klem:

:vinke:

Ja, jeg kan selvsagt komme med et annet forslag... hmmm - da velger jeg Balansekunst (eller A Fine Balance) av Rohinton Mistry Jeg har hatt lyst til å lese denne kjempelenge, men den har blitt skjøvet ned på listen av uvisse gunner... hmmm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...