Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du har fått drømmejobben, Nivea! DRØMMEJOBBEN! ;)

:hoppe:

:hoppe::hoppe:

:hoppe::hoppe::hoppe:

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Videoannonse
Annonse
Gjest Sabia
Skrevet (endret)

Jaaa!!! Det må jo rett og slett hoppes for!!!!

-------------:hoppe:

------:hoppe::hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

-------:hoppe: :hoppe: :hoppe:

--------------:hoppe:

Endret av Nivea
Gjest Sabia
Skrevet

Fikk det til til slutt!!! Etter å ha redigert 7 ganger el no... hehe :ler:

Stooor nattaklem!! :klem:

:sove:

Skrevet

Veldig stilig :ler::ler::ler: Nå fikk jeg meg en god latter her - tror det var faktumet at du gadd å redigere syv ganger for å få det til som gjorde utslaget ;)

:ler:

Nå er det lesing, lesing, lesing... Kjenner jeg har ufattelig lite lyst til å lese akkurat nå.

*sniker seg ut på dagbokrunde før lesing* :sjenert:

Skrevet (endret)

Jeg anbefaler Samos, Ciara - hvis du ikke har vært der, jeg var der for altfor maaaaange år siden, og lengter tilbake den dag i dag *sukk*... Rhodos likte jeg meg godt på også, men der var det jo mye mer turister... og det er lenge siden, nå er det vel stappfullt! :ler:

Gratulerer med drømmejobb, Nivea... Nå ble jeg kjempenysgjerrig på hva du jobber med altså ;)

Ønsker en riktig fin helg til alle bokdamer!!

:klem:

Endret av nostalgia
Skrevet

Hei Anette! :)

Samboeren min har vært på Samos og likte det veldig godt - så jeg drar gjerne dit også! :)

Føler at det eneste jeg skriver er for tiden er at jeg leser, og det begynner å bli kjedelig - både selve lesingen og å skrive at jeg leser ;) Men det er en tøff periode i studiene, jeg har det mye travlere enn jeg liker. Men vips så er vel dette semesteret over også, og jeg har glemt hvor slitsomt det er å lese.

I dag skal sambo og jeg på kino. Tenkte vi skulle se Gymnaslærer Pedersen. Lenge siden jeg har vært på kino nå. Gleder meg til å kjøpe et lass med godteri og sitte og se på film :)

Gjest gjest1
Skrevet

Gleder meg til å høre hva du syns om filmen. Kanskje jeg må komme meg på kino og se den jeg også?

Skrevet

Jeg likte Gymaslærer Pedersen veldig godt! :)

Virkelig en sprø periode i Norge og verden. Det var mange øyeblikk vi måtte le, selv om det garantert var blodig alvor for de involverte. Men makan som de glorifiserte Mao og andre kommunistledere som ikke akkurat utrettet mye positivt. Det er så fristende å tro at man aldri kunne vært med på noe slikt selv, men sannheten er vel at det kunne vært fullt mulig. Men i hvert fall - takk og pris for at ikke kommunismen står høyt i kurs i dag! Nå ser jeg ikke på meg selv som veldig kapitalistisk heller, det finnes heldigvis en mellomting.

Historien i filmen var god, Gymnaslærer Pedersen lever et A4-liv, før han blir med i akp-ml og forelsker seg i aktivisten Nina Skåtøy. En kort stund er alt perfekt, før det begynner å gå kraftig nedover for vår helt(?). Både Kristoffer Joner og Ane Dahl Torp er fantastiske i rollene sine.

Så, Heidi, jeg ville absolutt anbefale at du går og ser den!

Kanskje jeg får lest boka etterhvert også :)

Det er forresten utrolig hyggelig å gå på kino. Samboeren min og jeg gikk kjempemye på kino da vi datet, men etterhvert har det blitt sjeldnere og sjeldnere at vi kommer oss på kino. Så dette ble litt som gode, gamle dager ;)

Natta, folkens! :vinke:

Gjest gjest1
Skrevet

Høres ut som en både morsom og bra film. :tommel:

Jeg liker veldig godt å gå på kino men mannen min liger det IKKE. Dette vil si at vi har ALDRI vært på kino så lenge vi har vært sammen......og jeg spør han hele tiden men nei, han har ikke lyst. Så jeg har sagt at til 30-årsdagen min så ønsker jeg meg at vi kan gå på kino sammen. :ler:

Det hører med at vi har svært forskjellig filmsmak også da.

Skrevet

Hvorfor liker han ikke å gå på kino? :klø: Jeg må innrømme at jeg synes det er veldig deilig å være hjemme og leie dvd også, da kan man jo gå på do når man vil og drikke vin. Og så er det jo litt mer styr å komme seg på kino. Men det er liksom to forskjellige ting, så ja takk - begge deler! :)

Nå er det så mange filmer jeg vil se: Matchpoint, Walk the Line, Geisha, Brokeback Mountain og Capote. Men det store minuset med kino er prisen, jeg synes 80 kr er helt latterlig, du får kjøpt en dvd får den prisen! I går kjøpte vi billetter på nettet så vi skulle slippe å møte opp før på kinoen, men da vi kom og skulle hente billettene viste det seg å være milelang kø foran automaten for å få printet ut billettene. Joda, de hadde én eneste billettautomat - og det funker veldig bra når du skal på kino klokka 21 på en lørdag i Oslo sentrum. Helt latterlig at det går an å være så korttenkte! Og så lurer de på hvorfor færre og færre går på kino... Nei, hvis JEG hadde vært kinosjef skulle det blitt saker! :ler:

Deilig dag i dag, vi skal ikke gjøre noen ting. Bare være hjemme og rusle litt ute i finværet etterpå. Deilig å komme seg ut litt. Kanskje leie en film (jada, har filmdilla for tiden), hvis ikke det går noe bra på tv - men det tviler jeg på at det gjør... Die Hard nr X går sikkert, synes de filmene går på tv omtrent hver helg ;)

God søndag - vi får nyte siste helgedag! :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg tror United går på tv i kveld. Ellers så er det jo Gilmore Girls og Skal vi danse i kveld da som jeg pleier å se. :tommel:

Vet ikke helt hvorfor mannen ikke liker å gå på kino jeg, han er bare sta og vil ikke. :roll:

Men jeg kan godt gå på kino alene jeg hvis jeg ikke får med meg en venninne. ;)

Skrevet

United har jeg sett. Likte den godt :)

Jeg kan også godt gå på kino alene, men gjør det ikke ofte, får som oftest med meg noen. Men ganske deilig å gå på kino også, egentlig. Av en eller annen grunn synes noen at det er toppen av taper-oppførsel, men jeg synes det er det helt motsatte ;)

Leste nettopp dagboken til Carpe Diem, ble litt satt ut egentlig. Omtrent like satt ut som da jeg leste Gunnhild Corwins bok Idas dans som handler om datteren Ida som dør av leukemi. Helt forferdelig å lese. Samtidig får man tro på menneskets storhet når man leser slike ting, at det er mulig å være så storsinnet og flott når livet går så til de grader mot en. Det er beundringsverdig.

Dessverre er det slik at de fleste mister noen de er glad i pga kreft nå for tiden. Blir ofte redd når jeg tenker på det... Har mistet et nært familiemedlem selv, og det er jo en opplevelse jeg skulle vært foruten. Det føles veldig urettferdig. Men livet er jo ikke alltid rettferdig, dessverre.

Gir en :dagens-rose: til Carpe Diem og familien hennes.

Skrevet

I dag er kattene noen skikkelig bajaser!

Da jeg stod opp i dag tidlig og gikk inn på badet, lå Nalle midt i en haug med dopapir og så ekstremt fornøyd ut :ler: Det er sjelden han gjør det, men nå hadde han altså viklet opp en hel dorull og spredd papiret ut over badegulvet. Man klarer liksom ikke å bli sint heller, når han er så søt og stolt over seg selv :ler:

Siden har Nemi lagt seg oppå pensumboka jeg leser noe sånt som ti ganger. Jeg snur en side og hun kommer gryntende og legger seg oppå boka, vel vitende om at hun får full uttelling og masse oppmerksomhet :ler:

:hjerte::hjerte::hjerte:

Gjest Fantus
Skrevet

Nå er det så mange filmer jeg vil se: Matchpoint, Walk the Line, Geisha, Brokeback Mountain og Capote.

God søndag - vi får nyte siste helgedag! :)

Høres ut som filmlista mi over de filmene jeg må komme meg på kino for å se. Jeg har sett Brokeback Mountain og jeg likte den veldig godt. Har hørt noen si at de syns den var litt lang og litt platt innimellom, men jeg er ikke enig. Syns skuspillerne var utolig gode og historien rørende. Ellers kan jeg anbefalle "Good night and good luck" En litt annerledes film enn det meste annet som kommer fra USA om dagen. Handler om 50-årene i USA og Mc Carthy og jakten på kommunistsympatisører. Jeg syns den ga et veldig godt og kritisk bilde på 50 åras amerika i hvertfall.

God søndag til deg også! Kos deg masse! Og jeg vet forresten hva jeg skal se på tv i kveld, det er jo ny sesong med "Typisk norsk"! Klokka 2045 på NRK1. Jeg syns Petter Schjerven er hysterisk morsom, samtidig som han faktisk har noe fornuftig å si om språk.

Skrevet

Kommer med ett litt forsinket innlegg om Kompani Orheim her. Har ikke vært så mye på KG en stund nå, ble litt lei en periode.

Jeg hadde jo store forhåpninger til denne boken, ettersom Renberg er skrytt opp i skyene bl.a i denne dagboken her.

Jeg syns Renberg skriver godt. Beskrivelsene av oppvekst på 80-tallet er utrolig morsomme, selvsagt også fordi jeg kjenner en del igjen selv. Syns også at Jarles tenåringsforvirring (som de fleste vel har opplevd i mer eller mindre grad..) er veldig godt beskrevet! Jeg liker også godt beskrivelsen av Jarles forhold til faren, som han både liker og hater.

Boken vinkler jo fra forskjellige personers ståsted, noe som gir mer forståelse av hele historien. Det jeg savner er en mer forklaring på hvorfor Terje ender opp som alkoholiker. Det står jo om en kanskje ikke så lett oppvekst, men hvorfor Terje veldger å ødelegge Kompani Orheim syns jeg ikke kommer helt fram.

Syns også at boken er litt lang, kunne kuttet ned noen episoder.

Alt i alt syns jeg boken var en fin leseopplevelse, men hadde kanskje forventet meg litt mer.

Skrevet
Høres ut som filmlista mi over de filmene jeg må komme meg på kino for å se. Jeg har sett Brokeback Mountain og jeg likte den veldig godt. Har hørt noen si at de syns den var litt lang og litt platt innimellom, men jeg er ikke enig. Syns skuspillerne var utolig gode og historien rørende. Ellers kan jeg anbefalle "Good night and good luck" En litt annerledes film enn det meste annet som kommer fra USA om dagen. Handler om 50-årene i USA og Mc Carthy og jakten på kommunistsympatisører. Jeg syns den ga et veldig godt og kritisk bilde på 50 åras amerika i hvertfall.

God søndag til deg også! Kos deg masse! Og jeg vet forresten hva jeg skal se på tv i kveld, det er jo ny sesong med "Typisk norsk"! Klokka 2045 på NRK1. Jeg syns Petter Schjerven er hysterisk morsom, samtidig som han faktisk har noe fornuftig å si om språk.

Da er Good Night and Good luck notert - takk for tipset! Den hørtes veldig spennende ut. Jeg synes også Brokeback Mountain virker veldig bra. Synes det er tøft at den handler om homofil kjærlighet i et typisk mannesamfunn. Liker også skuespillerne godt. Gleder meg til å se den! :)

Typisk norsk har jeg dessverre aldri fått fulgt særlig med på. Har likt det jeg har sett, jeg er jo ekstremt språkinteressert, så det skulle nesten bare mangle. Det er bare så sjelden jeg ser på tv, så jeg går glipp av mye. Har stadig planer om å se programmer, men så koker det bort fordi jeg begynner å gjøre andre ting. Som oftest er det jo bare dritt på tv, og altså ikke noe tap, men enkelte programmer som Typisk norsk kunne jeg tenke meg å få med meg. Jeg får prøve å huske det neste uke :)

Hyggelig å se deg her, Fantus :)

Kommer med ett litt forsinket innlegg om Kompani Orheim her. Har ikke vært så mye på KG en stund nå, ble litt lei en periode.

Jeg hadde jo store forhåpninger til denne boken, ettersom Renberg er skrytt opp i skyene bl.a i denne dagboken her.

Jeg syns Renberg skriver godt. Beskrivelsene av oppvekst på 80-tallet er utrolig morsomme, selvsagt også fordi jeg kjenner en del igjen selv. Syns også at Jarles tenåringsforvirring (som de fleste vel har opplevd i mer eller mindre grad..) er veldig godt beskrevet! Jeg liker også godt beskrivelsen av Jarles forhold til faren, som han både liker og hater.

Boken vinkler jo fra forskjellige personers ståsted, noe som gir mer forståelse av hele historien. Det jeg savner er en mer forklaring på hvorfor Terje ender opp som alkoholiker. Det står jo om en kanskje ikke så lett oppvekst, men hvorfor Terje veldger å ødelegge Kompani Orheim syns jeg ikke kommer helt fram.

Syns også at boken er litt lang, kunne kuttet ned noen episoder.

Alt i alt syns jeg boken var en fin leseopplevelse, men hadde kanskje forventet meg litt mer.

:vinke: Hei Tommeline! :)

Det hender man blir lei i blant, det gjør jeg. Deilig å gjøre andre ting enn å sitte foran dataen også. MEN, veeeldig hyggelig at du er her igjen! :)

Jeg er enig i alt du har skrevet om Kompani Orheim. Terje er en person jeg ikke satt igjen med en klar forestilling av. Men det kan jo forsåvidt gjenspeile bokas virkelighet, kanskje ingen egentlig forstår Terje. Vet Jarle hvorfor faren ble alkoholiker? Jeg vet ikke.

------

Har forresten lest ferdig Paul Auster *erte, erte*. Så nå gleder jeg meg til diskusjon om en stund.

I går leide vi dvd: Izzat. Jeg syntes den var veldig bra. Den er en rimelig brutal historie fra Oslos kriminelle innvandringsmiljø med dop, torpedovirksomhet, slåssing og misbruk. Ikke en lystig historie, med andre ord. Men jeg synes det er forfriskende at man endelig klarer å lage slike filmer som virker sanne selv om det foregår i Oslo. Litt som Uno på den måten, synes jeg, likte også Uno kjempegodt. Izzat er en historie hvor omtrent alle er kjeltringer, inkludert hovedpersonen, men hvor man likevel får medfølelse med dem. De lever i en så fastlåst situasjon at det er vondt å se. Det er i det helt ganske ufattelig at folk lever slike liv her i lille, trygge Oslo. Men altså - anbefaler filmen! Men kanskje ikke for Anette ;)

I dag har det vært studier hele dagen. Nå skal jeg hoppe på trimsykkelen min og sykle mens jeg ser på Alle elsker Raymond og Simpsons.

Nedtur i dag, en av mine favorittbukser passer ikke lenger.... fikk den rett og slett ikke på i dag. Og jeg synes det er ganske merkelig, for jeg har ikke gått opp i vekt (helt sant! :ler:). Den passet helt fint i forrige uke, men nå passer den ikke. Har ikke vasket den noe annerledes denne gangen, heller, så det er så rart om den skal ha krympet så mye... Kanskje jeg har fått så mye lårmuskler av syklingen allerede at buksene ikke passer? :ler:

Kjøpte meg to cder i dag: Rufus Wainwrights album Poses og Hot Fuss av The Killers. Har ønsket meg begge lenge, og nå fant jeg dem på Nice Price. Burde virkelig ikke ha kjøpt cder nå, men what the heck ;)

Hm. Jeg er skravlete i dag, altså.

Nei, nå er det trim!

:hoppe:

Skrevet

Fikk mail fra biblioteket, de har bestillt inn bok, og jeg får beskjed når den har kommet :)

Gjest Fantus
Skrevet

I går leide vi dvd: Izzat.

Da har du sett søsteren min på film... Hun er statist i Izzat :) (Man må skryte litt av småsøsken, må man ikke?)

Burde vel skrive litt om Kompani Orheim jeg også. Har hatt mye å gjøre så jeg fikk ikke lest så raskt som jeg håpet. Jeg har ikke lest noe av Tore Renberg før og må si jeg liker fortellerstilen hans. Han klarer å fortelle historien slik at jeg vil følge med. Og han skildrer 80-tallet bra. Jeg er ikke veldig kritisk når jeg leser og hadde ingen store forventninger til boka, så jeg hadde en god leseopplevelse. Syns forfatteren var spesielt flink til å pirke bort vonde føleleser som for eksempel hvordan Jarle tar på seg ansvar i skilsmissesaken selvom han får beskjed om å leve sitt liv.

Skrevet
Fikk mail fra biblioteket, de har bestillt inn bok, og jeg får beskjed når den har kommet :)

:vinke: Hei Fakse! :)

Så bra! Får håpe ikke det tar altfor lang tid da. Er det den norske utgaven du skal lese eller tar de inn den engelske?

Da har du sett søsteren min på film... Hun er statist i Izzat :) (Man må skryte litt av småsøsken, må man ikke?)

Burde vel skrive litt om Kompani Orheim jeg også. Har hatt mye å gjøre så jeg fikk ikke lest så raskt som jeg håpet. Jeg har ikke lest noe av Tore Renberg før og må si jeg liker fortellerstilen hans. Han klarer å fortelle historien slik at jeg vil følge med. Og han skildrer 80-tallet bra. Jeg er ikke veldig kritisk når jeg leser og hadde ingen store forventninger til boka, så jeg hadde en god leseopplevelse. Syns forfatteren var spesielt flink til å pirke bort vonde føleleser som for eksempel hvordan Jarle tar på seg ansvar i skilsmissesaken selvom han får beskjed om å leve sitt liv.

Så kult at søsteren din er statist i Izzat. Det er absolutt noe å være stolt av! Det må forresten være morsomt å få se en sånn filmproduksjon innenfra som hun har gjort. Det er alltid så merkelig når man ser dokumentarer om innspilling av filmer og ser hvor mange mennesker som egentlig er i rommet selv om det er få som filmes. Fascinerende :)

Jeg synes det var godt sagt at forfatteren er flink til å pirke i vonde følelser. Det er vel derfor Mannen som elsket Yngve (som du MÅ lese ;)) gjorde sånn inntrykk, fordi disse usikre tenåringsøyeblikkene vekker minner om hvordan jeg (og de fleste andre) hadde det selv.

---

I dag har jeg jobbet, hadde det koselig på jobb. Liker kollegaene mine veldig godt, de er utrolig ålreite mennesker og morsomme å jobbe med. Det har mye å si! Det er så utrolig mye bedre å jobbe hektisk når man har noen å slenge kommentarer med i blant.

I dag er sambo ute med noen kompiser. De skulle ut og spise. Er nesten litt misunnelig, for skulle gjerne gått ut og spist selv, men jeg håper de får det kjempehyggelig. Hele gjengen jobber og studerer mye for tiden, så en slik kveld ute sammen har de virkelig fortjent!

Litt deilig å ha alene-hjemme-kveld også. Bare tasse rundt hjemme, høre på musikk, lese, zappe litt på tven. Deilig :)

Nalle var så søt i stad. Jeg lå på sofaen og leste, og Nalle hoppet opp i sofaen og skulle absolutt vaske håret mitt. Prøvde å skyve ham unna, men det var tydeligvis ekstremt viktig at håret mitt ble vasket, så jeg måtte bare gi meg. Skulle dusje rett etterpå uansett. Men han er søt da :hjerte:

Skrevet

Så du fikk kattevasket hår i går? :ler: Utrolig søtt da! Har ikke katt selv, men naboene har noen søte katter som lusker rundt her. I morges tror jeg en av dem jaktet på en mus under snøen like utenfor kjøkkenvinduet vårt, den var i alle fall veldig opptatt av ett eller annet.

Bra du trives på jobbe, alltid viktig!

ha en fin dag! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...