Ciara Skrevet 1. februar 2006 Forfatter #841 Del Skrevet 1. februar 2006 Men, samtidig blir jeg så irritert over at det alltid er så intetsigende avslutninger... ← Synes du alle bøkene hennes har intetsigende avslutninger? Eller er det én bok du syntes var spesielt ille sånn sett? Ble nysgjerrig Er forøvrig helt enig i episoden med Liv og duen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 1. februar 2006 #842 Del Skrevet 1. februar 2006 Synes du alle bøkene hennes har intetsigende avslutninger? Eller er det én bok du syntes var spesielt ille sånn sett? Ble nysgjerrig Er forøvrig helt enig i episoden med Liv og duen. ← Jeg synes alle jeg har lest har hatt en lite tilfredstillende slutt... Har lest Tiden det tar, Uke 43 og Presten - så jeg har jo ikke lest alle. Kanskje det bare er meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 1. februar 2006 Forfatter #843 Del Skrevet 1. februar 2006 Jeg har også lest de bøkene, og jeg er ikke enig Synes det er bra at de slutter som de gjør. Synes hun skriver veldig virkelighetsnært, og i virkeligheten er det ofte ganske vage avslutninger på ting (i min erfaring). Men det er jo mange som ikke liker stilen hennes. Jeg liker henne fordi hun er litt ubehagelig og har litt sære hovedpersoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 1. februar 2006 #844 Del Skrevet 1. februar 2006 Jeg liker også at hun skriver om spesielle personer, synes ikke de er spesielt sære akkurat da? Kanskje med unntak for faren i "Tiden det tar". Jeg liker veldig godt nærheten hun har til karakterene hun skriver om. Det kjennes ekte, og det er nok det som trekker meg tilbake til bøkene hennes. Men - jeg liker altså ikke å bruke mye tid på å lese noe som det ikke blir en slags konklusjon ut av. Jeg liker ikke historier som bare renner ut i sanden... Jeg vil vite hva alle disse tankene og problemene jeg har lest om fører til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 1. februar 2006 Forfatter #845 Del Skrevet 1. februar 2006 Skjønner hva du mener Solveig i Uke 43 mener jeg er ganske sær. Jeg forstår henne, men hun har et vel intenst følelsesliv. Tolker og forvansker alt i høy grad, samtidig som hun er fullstendig kompromissløs. Jeg ble ganske glad i henne, egentlig. Kunne kjenne meg igjen i den idealismen, samtidig som jeg ristet litt på hodet over at hun overdrev og ikke skjønte at hun forlangte altfor mye både av seg selv og alle andre. Det skal bli bra når Ørstavik kommer med ny bok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 1. februar 2006 #846 Del Skrevet 1. februar 2006 Det skal bli bra når Ørstavik kommer med ny bok ← Kommer hun med ny bok nå i vår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 1. februar 2006 Forfatter #847 Del Skrevet 1. februar 2006 Nei, så langt har jeg ikke hørt at hun kommer med bok i år. Men det kan jo hende til høsten, det får vi ikke vite før senere, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 1. februar 2006 #848 Del Skrevet 1. februar 2006 Ja, okay. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Within my guitar Skrevet 1. februar 2006 #849 Del Skrevet 1. februar 2006 Hei på dere, gjengen. Jeg tenkte jeg skulle lese boka dere skulle diskutere i dag. men det har jeg altså ikke fått til. Har vært litt mye de siste dagene. Men kanskje jeg kan henge meg på neste bok? At jeg slenger inn noen ord om den.. B. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 1. februar 2006 #850 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Hei på dere, gjengen. Jeg tenkte jeg skulle lese boka dere skulle diskutere i dag. men det har jeg altså ikke fått til. Har vært litt mye de siste dagene. Men kanskje jeg kan henge meg på neste bok? At jeg slenger inn noen ord om den.. B. ← Klart du kan bli med på neste bok! Den starter vi vel diskusjonen på om akkurat en måned! 1. mars (rettelse: februar? Nei mars? Ja!! Takk rettes til besserwisser Hilde for kritisk blikk og kyndig hjelp!! ) Endret 2. februar 2006 av nostalgia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 1. februar 2006 Forfatter #851 Del Skrevet 1. februar 2006 Hei på dere, gjengen. Jeg tenkte jeg skulle lese boka dere skulle diskutere i dag. men det har jeg altså ikke fått til. Har vært litt mye de siste dagene. Men kanskje jeg kan henge meg på neste bok? At jeg slenger inn noen ord om den.. B. ← Klart du kan! Hvor har du nicket ditt fra, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 1. februar 2006 #852 Del Skrevet 1. februar 2006 Og akkurat DET har jeg tenkt å spørre deg om i evigheter også, Ciara ~ hvor har du ditt nick fra? Er det et italiensk ord? Kan ikke fatte at jeg ikke har spurt før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 1. februar 2006 Forfatter #853 Del Skrevet 1. februar 2006 Hehe! Det er litt tilfeldig, egentlig. Det begynte med at jeg var fryktelig interessert i alt irsk en periode. Så da jeg skulle velge nick ville jeg gjerne ha et keltisk nick. Også bare valgte jeg det jeg likte best på en liste av keltiske navn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 1. februar 2006 #854 Del Skrevet 1. februar 2006 Har noen lest Tora-trilogien av Herbjørg Wassmo, forresten? Det er jo også kjempebra bøker som handler om misbruk. Det er en dommedagsstemning i disse bøkene som gjorde veldig inntrykk på meg. I disse bøkene får vi også vite hvordan det går med Tora etterhvert som hun blir voksen. Bøkene handler også om flere ting enn misbruk, så det er ikke bare elendighet. Anbefaler ← Jaa! Og de er utrolig bra!! Det er så mange år siden jeg har lest de at jeg hadde glemt vekk bøkene, men når du spurte nå huska jeg det med een gang! De vil jeg lese igjen, tror de er hos pappa. *noterer huskelapp* De anbefales på det varmeste! Selv om det riktignok er lenge siden satte de et ordentlig inntrykk i meg, veldig bra bøker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. februar 2006 #855 Del Skrevet 2. februar 2006 Har noen lest Tora-trilogien av Herbjørg Wassmo, forresten? Det er jo også kjempebra bøker som handler om misbruk. Det er en dommedagsstemning i disse bøkene som gjorde veldig inntrykk på meg. I disse bøkene får vi også vite hvordan det går med Tora etterhvert som hun blir voksen. Bøkene handler også om flere ting enn misbruk, så det er ikke bare elendighet. Anbefaler ← Uff, jeg syntes de var fæle jeg... Ikke fordi de er dårlige, for det er de ikke, men de er så deprimerende at de var direkte ubehagelige å lese og gjorde at jeg satt igjen med en dårlig leseropplevelse. Det er ikke det at jeg må ha "happy ending" eller ikke liker triste bøker, men her var absolut alt nærmest så trist og tragisk som det er mulig, det var knapt en strime av lys noe sted. Med andre ord, de var ikke noe for meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. februar 2006 #856 Del Skrevet 2. februar 2006 Klart du kan bli med på neste bok! Den starter vi vel diskusjonen på om akkurat en måned! 1. februar ← Nå skal ikke jeg kommer her og være besserwisser, men om en måned er det vel 1. mars? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 2. februar 2006 #857 Del Skrevet 2. februar 2006 Hehe! Det er litt tilfeldig, egentlig. Det begynte med at jeg var fryktelig interessert i alt irsk en periode. Så da jeg skulle velge nick ville jeg gjerne ha et keltisk nick. Også bare valgte jeg det jeg likte best på en liste av keltiske navn ← Åhhhh... og jeg som trodde at det var italiensk da Jeg så en dg en artist som hadde det navnet, men jeg tenkte at det nok ikke var der du hadde tatt fra Flott nick okke som Har du vært i Irland? Jeg har så lyst til å dra der en dag. (Noe som sikkert hadde vært en smule farlig, da jeg smelter øyeblikkelig når jeg hører en mann snakke irsk ) *drømmer om at Sivert Høyem var irsk * Ikke at jeg skal klage på dialekten hans altså... den er riktig lekker den - men irsk da!!.... Nå skal ikke jeg kommer her og være besserwisser, men om en måned er det vel 1. mars? ← Phjaaaaaaaaa... okay - kanskje du har litt rett i det, din besserwisser!! *løper å forandrer så ikke Within tror hun må vente et helt år på å få diskutere boken stakkars * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. februar 2006 #858 Del Skrevet 2. februar 2006 Irsk er nydelig ja... Og Irland er et flott land, var i Dublin for to år siden og vil gjerne tilbake. Masse hyggelige mennesker også, gikk meg bort på vei til hotellet (typisk Hilde på tur, har en vag anelse om hvor hotellet ligger og hopper på første flybuss i håp om at den går riktig... ) og endte opp med å ta en taxi, og sjåføren ga meg full guiding underveis, historiske bygninger, hvor jeg burde gå ut, hvor handlegatene lå... Forøvrig veldige vennlige mennesker på flybussen også, som så at jeg sto forvirret med kart i hånden og forbarmet seg over meg Kankje vi skal ta en boksirkel-tur? Mye irske forfattere vi kan lese... *stiller som reiseleder* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 2. februar 2006 #859 Del Skrevet 2. februar 2006 Uff, jeg syntes de var fæle jeg... Ikke fordi de er dårlige, for det er de ikke, men de er så deprimerende at de var direkte ubehagelige å lese og gjorde at jeg satt igjen med en dårlig leseropplevelse. Det er ikke det at jeg må ha "happy ending" eller ikke liker triste bøker, men her var absolut alt nærmest så trist og tragisk som det er mulig, det var knapt en strime av lys noe sted. Med andre ord, de var ikke noe for meg... ← Tror hukommelsen min svikter litt her, det høres jo ikke akkurat ut som bøker jeg liker.. Kanskje jeg var for ung når jeg leste de, tror det var på slutten av ungdomsskolen?? Det eneste jeg husker fra boka er at Tora kler seg ut i en eller annens klær, og så tror jeg hun var schisofren.. Ellers husker jeg ikke noe, annet enn at jeg TRODDE jeg likte de, men jeg kan jo huske feil??.. Må jo bare lese en gang til for å finne ut nå!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 2. februar 2006 #860 Del Skrevet 2. februar 2006 Kankje vi skal ta en boksirkel-tur? Mye irske forfattere vi kan lese... *stiller som reiseleder* ← Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ~ Hadde ikke det vært uuuutrolig gøy?? *drømme* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå