Fakse Skrevet 12. desember 2006 #3241 Del Skrevet 12. desember 2006 Det er så herlig å oppleve et sted man har lest om, er det ikke? ← Ja, det er en helt spesiell opplevelse! Leste med overlegg 101 Reykjavik mens jeg var på Island, og det var nesten som å komme inn i boka. Måtte selvfølgelig en tur på "Kaffibarin", men det var jo desverre eller heldigvis ingen virkelige personer å se etter da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. desember 2006 #3242 Del Skrevet 12. desember 2006 I dag har jeg handlet bøker, lydbøker og dvder for bortimot 10 000,- kr -tenkte bare jeg skulle nevne det... Ok, så er de ikke til meg personlig da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #3243 Del Skrevet 12. desember 2006 Ja, det er en helt spesiell opplevelse! Leste med overlegg 101 Reykjavik mens jeg var på Island, og det var nesten som å komme inn i boka. Måtte selvfølgelig en tur på "Kaffibarin", men det var jo desverre eller heldigvis ingen virkelige personer å se etter da ← Der har jeg også vært! Men jeg har ikke lest boka, og så heller ingen jeg kjente igjen I dag har jeg handlet bøker, lydbøker og dvder for bortimot 10 000,- kr -tenkte bare jeg skulle nevne det... Ok, så er de ikke til meg personlig da... ← Bummer Men dét hadde vært noe *drømme, drømme* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. desember 2006 #3244 Del Skrevet 12. desember 2006 Men dét hadde vært noe *drømme, drømme* ← Det er litt tilfredsstillende uansett da -jeg får jo tilgang på alt jeg bestiller, selv om det ikke bor hjemme hos meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #3245 Del Skrevet 12. desember 2006 Men er det like tilfredsstillende som om det hadde vært ditt personlige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. desember 2006 #3246 Del Skrevet 12. desember 2006 Fordelen er jo at det heller ikke er mine penger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #3247 Del Skrevet 12. desember 2006 Og det er jo en stor fordel også, da. Tror jeg hadde hatt litt angst om jeg hadde klart å bruke ti tusen på bøker til meg selv i førjulstida! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amadea Skrevet 12. desember 2006 #3248 Del Skrevet 12. desember 2006 Uenig hva angår Wonderboy, jeg likte den veldig godt (selv om den medfører kvalmefornemmelser, ja)! Eneste minuset med den er at noen av de "fiktive" personene er litt i overkant lett gjenkjennelige, selv om han kamuflerer navn med langt mer stil enn Knut Haavik. Uansett er dette en glitrende og til tider hysterisk morsom observasjon av de litt mindre heldige sidene ved dotcom-miljøet. Med andre ord: Nesten like lite som boken til Eli Hagen ønsker jeg meg en Patek Philippe klokke til jul. ← Jeg er i grunnen enig med deg. Jeg kan se at boka er bra, men jeg likte den ikke fordi den fikk meg til aa föle meg dårlig. Artig i grunnen; at jeg ble kvalm av Wonderboy og ikke av Inés med alt blodet og görret. Så den boka må jo vaere veldig bra i og med at den vekker fölelser! Kanskje var det også fordi det föltes litt naermere? Oslo i vår tid blir ikke helt det samme som Chile på 1500-tallet. Uansett, nå er jeg jo på vei til å ro til fiskeskjaers her... Jeg er kanskje pysete, men pröver å holde meg unna ting jeg synes er ubehagelig. Som skrekkfilmer f.eks. Mulig jeg går glipp av noe med den strategien, men man kan uansett ikke få med seg alt her i verden. Så derfor tror jeg at jeg komme til å velge å ikke lese Glamorama. Jeg fikk mere lyst til å lese Dören. Men hva synes du Ciara? Kan Glamorama minne om Wonderboy? I dag har jeg snakket mye böker med kollegaene mine. Jeg har lagt til enda en bok på den etterhvert ganske så lange lista: Pilares of the earth av Ken Follet. Noen her som har lest den? Ellers er jeg veldig glad akkurat nå for jeg har henta Ville svaner (de måtte bestille den for meg)! Fine, lille bokhandelen med snille, gamle mannen! :-D Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse på erten Skrevet 12. desember 2006 #3249 Del Skrevet 12. desember 2006 Wonderboy er helt super! Men så har jo jeg en greie for den sjangeren (forretnings-jappe-spenningsbøker). Tom Wolfe er en av heltene mine. Både Forfengelighetens fyrverkeri og En helstøpt mann er å anbefale. Kanskje jeg skal forsøke meg på Glamorama, hvis denne er noe i samme stil? Har forresten akkurat begynt på Jeg er Charlotte Simmons av Wolfe. Mannen mener at denne ikke er like god som de andre to, men det er jo lov å leve i håpet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse på erten Skrevet 12. desember 2006 #3250 Del Skrevet 12. desember 2006 Fordelen er jo at det heller ikke er mine penger... ← Ahhh, husker hvor deilig det var å sende av gårde en kjempebestilling på bøker da jeg jobbet i bokhandel. Veldig tilfredstillende, og det selv om dette var bøker jeg ikke ville komme lenger med enn til å klistre på en prislapp. Snakke om å være lett å glede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 13. desember 2006 #3251 Del Skrevet 13. desember 2006 I dag har jeg snakket mye böker med kollegaene mine. Jeg har lagt til enda en bok på den etterhvert ganske så lange lista: Pilares of the earth av Ken Follet. Noen her som har lest den? ← Jeg har, og jeg likte den(eller, det er vel to bøker om jeg ikke husker feil?) veldig godt, litt av samme grunn som jeg ikke likte Inés. Den gav fin innsikt i historien på en troverdig måte. Leste den en romjul, og familien fikk omtrent ikke kontakt med meg før jeg hadde lest ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse på erten Skrevet 13. desember 2006 #3252 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Jeg har, og jeg likte den(eller, det er vel to bøker om jeg ikke husker feil?) veldig godt, litt av samme grunn som jeg ikke likte Inés. Den gav fin innsikt i historien på en troverdig måte. Leste den en romjul, og familien fikk omtrent ikke kontakt med meg før jeg hadde lest ferdig ← Pillars of the earth leste jeg for ganske lenge siden, og synes å huske at jeg som Fakse var ganske så opplukt mens jeg holdt på. Siden den er omtrent like tykk som Bibelen, anbefales det å lese den i en ferie. Yppelig romjulsbok. Og så ville jeg lest den på engelsk. Tror jeg har blitt fortalt at oversettelsen er dårlig. Endret 13. desember 2006 av Prinsesse på erten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Talula Skrevet 13. desember 2006 #3253 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) I dag har jeg snakket mye böker med kollegaene mine. Jeg har lagt til enda en bok på den etterhvert ganske så lange lista: Pilares of the earth av Ken Follet. Noen her som har lest den? ← Hei Har ikke skrevet her før, men jeg måtte bare anbefale "The Pillars of the Earth" av Ken Follett. Jeg ble fullstendig oppslukt av den boken da jeg leste den, den er veldig bra. Jeg ville lest den på engelsk hvis mulig. Endret 13. desember 2006 av Talula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #3254 Del Skrevet 13. desember 2006 Men hva synes du Ciara? Kan Glamorama minne om Wonderboy? I dag har jeg snakket mye böker med kollegaene mine. Jeg har lagt til enda en bok på den etterhvert ganske så lange lista: Pilares of the earth av Ken Follet. Noen her som har lest den? Ellers er jeg veldig glad akkurat nå for jeg har henta Ville svaner (de måtte bestille den for meg)! Fine, lille bokhandelen med snille, gamle mannen! :-D Hurra! ← Jeg synes ikke Glamorama og Wonderboy er særlig like. Wonderboy har et mye mer spennende plot, Glamorama er mer en tilstandsrapport fra en skrudd verden. Det tar av etterhvert der også, men ikke på en krim-lignende måte som i Wonderboy. Glamorama er vel tregere, rett og slett. Jeg kan også tenke meg at færre vil like den enn Wonderboy. Jeg har lest Pillars of the Earth og likte dem godt. Follett er litt på kanten til kiosk noen ganger, synes jeg, men disse bøkene er ikke slik. De gir også et ganske troverdig innblikk i middelalderen og er spennende. Wonderboy er helt super! Men så har jo jeg en greie for den sjangeren (forretnings-jappe-spenningsbøker). Tom Wolfe er en av heltene mine. Både Forfengelighetens fyrverkeri og En helstøpt mann er å anbefale. Kanskje jeg skal forsøke meg på Glamorama, hvis denne er noe i samme stil? Har forresten akkurat begynt på Jeg er Charlotte Simmons av Wolfe. Mannen mener at denne ikke er like god som de andre to, men det er jo lov å leve i håpet! ← Tom Wolfe er en av mine dårlige samvittigheter, dvs jeg har ikke lest noe av ham. Men nå minte du meg på det. Hvilken bok burde jeg lese først, kjære Wolfe-fantast? Ahhh, husker hvor deilig det var å sende av gårde en kjempebestilling på bøker da jeg jobbet i bokhandel. Veldig tilfredstillende, og det selv om dette var bøker jeg ikke ville komme lenger med enn til å klistre på en prislapp. Snakke om å være lett å glede ← Det er sant, det er morsomt. Særlig fordi man ofte bestiller inn bøker man vil ha selv, og beundrer dem når de kommer i hylla. Nesten litt trist når de blir kjøpt (men samtidig veldig gledelig, selvfølgelig!) For øvrig har jeg ikke lest Wonderboy, men når dere snakker om "ekle" bøker må jeg jo bare nevne Fatso. Den var ekkel, den! Men det jeg var innom for å si, var at jeg krysser fingrene for deg i dag, Ciara! Det går sikkert kjempebra! Og tenk så deilig å bli ferdig ← Fatso syntes ikke jeg var så ekkel, Rino var bare patetisk. Jeg fikk også litt sansen for ham, stakkars, det var jo synd på ham Coveret er utrolig stilig, da! Takk for kryssede fingre, det gikk absolutt bra! Jeg har ikke helt begynt å nyte at jeg er ferdig ennå, det sitter fortsatt i at jeg har mye å gjøre og lese. Tror det tar et par dager før jeg skjønner at jeg faktisk kan gjøre som jeg vil. Jeg har, og jeg likte den(eller, det er vel to bøker om jeg ikke husker feil?) veldig godt, litt av samme grunn som jeg ikke likte Inés. Den gav fin innsikt i historien på en troverdig måte. Leste den en romjul, og familien fikk omtrent ikke kontakt med meg før jeg hadde lest ferdig ← Samme her! Bare at det ikke var romjul, jeg leste den i en sommerferie og familien min ble nesten irritert på hvor fraværende jeg var pga de bøkene Hei Har ikke skrevet her før, men jeg måtte bare anbefale "The Pillars of the Earth" av Ken Follett. Jeg ble fullstendig oppslukt av den boken da jeg leste den, den er veldig bra. Jeg ville lest den på engelsk hvis mulig. ← Hei Talula! Hyggelig å se deg her! Hvem er du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Talula Skrevet 13. desember 2006 #3255 Del Skrevet 13. desember 2006 Takk takk Jeg er student i Oslo, i begynnelsen av tjueårene, uforbederlig bokorm, foretrekker bøker som ikke er pensum da.. Liker å diskutere bøker, synes det virker så hyggelig i bokhjørnet ditt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #3256 Del Skrevet 13. desember 2006 Da har du veldig lik bakgrunn som meg. Hyggelig med nye ansikter, litteraturinteresserte kan vi aldri bli for mange av Kom gjerne med tips og anbefalinger, jeg suger til meg alt som en svamp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Talula Skrevet 13. desember 2006 #3257 Del Skrevet 13. desember 2006 Da kan jeg jo anbefale "Juleoratoriet" av Göran Tunström som jeg er nesten ferdig med, det er den fineste boken jeg har lest på lenge. Ser det står "Ville svaner" 1. januar i signaturen din, begynner dere på den boken den 1. januar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amadea Skrevet 13. desember 2006 #3258 Del Skrevet 13. desember 2006 Da kan jeg jo anbefale "Juleoratoriet" av Göran Tunström som jeg er nesten ferdig med, det er den fineste boken jeg har lest på lenge. Ser det står "Ville svaner" 1. januar i signaturen din, begynner dere p :klø: den boken den 1. januar? ← Vi begynner å diskutere boka 1. januar (det vil si, skal ikke garantere helt for formen den dagen, så kanskje det blir 2. januar for meg?) så löp og kjöp / lån! :-D Hehe, kan se at det snek seg inn litt Spanglish i et av innleggene mine her. Nå har jeg ihvertfall lagt til The Pillars of the Earth (på engelsk ) på lista mi! Visste ikke at du hadde hatt eksamen i dag jeg, Ciara. Er du ferdig nå eller? Ser på Luciamorgon på svt.se nå jeg for jeg fikk det ikke med meg i dag tidlig. Det er så koselig at! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliannae Skrevet 13. desember 2006 #3259 Del Skrevet 13. desember 2006 Nå kan du koble av og gjøre alt du har lyst til med god samvittighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Talula Skrevet 13. desember 2006 #3260 Del Skrevet 13. desember 2006 Aha, da spørs det om jeg ikke må skaffe meg "Ville Svaner" da Har prøvd en gang før og gitt opp, men burde jo forsøke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå