ashera Skrevet 13. juni 2009 #5741 Del Skrevet 13. juni 2009 for mann og kløver. Jeg er også veldig glad i rødkløver. Da vi var barn, pleide vi å suge nektar ut av de små "rørene!. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #5742 Del Skrevet 14. juni 2009 for mann og kløver. Jeg er også veldig glad i rødkløver. Da vi var barn, pleide vi å suge nektar ut av de små "rørene!. Vi også! Gjør dagens barn fortsatt det, mon tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 14. juni 2009 #5743 Del Skrevet 14. juni 2009 Jeg har vært inaktiv her en liten periode. Det er livet som har kommet "i veien", men på en utelukkende positiv måte denne gangen. Dels nyter jeg sommeren, dels nyter jeg mannen min. Faktum er at jeg er kjempeforelsket igjen. Ikke at den noensinne har vært borte, men det går jo opp og ned i blant, og nå går det så definitivt oppover - føler meg nesten årevis tilbake, til perioden jeg traff ham og var fullstendig betatt. Og snart er det ferie, alt ligger til rette for en strålende sommer. Noe du ikke har fortalt oss? Sånn ble nemlig jeg da jeg var gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #5744 Del Skrevet 14. juni 2009 Noe du ikke har fortalt oss? Sånn ble nemlig jeg da jeg var gravid Haha, nei! Derimot kan vel denslags følelser lett føre til graviditet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #5745 Del Skrevet 14. juni 2009 Dæven, formen min begynner å bli bra. Har jogget noen uker nå, og fra helt elendig form i april er kontrasten stor: Jeg løp 1,4 mil i dag! Ikke er jeg knekt heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 14. juni 2009 #5746 Del Skrevet 14. juni 2009 Imponert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 29. juni 2009 #5747 Del Skrevet 29. juni 2009 Ferie? Jeg melder om crush på Arnaldur Indridason (har nå lest Myren, Vannet og Vinterbyen) og CJ Sansom (har lest den første, skal begynnne på den andre om Shardlake). Sistnevnte kjøpte jeg på engelsk, jeg liker best å lese på originalspråket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 30. juni 2009 #5748 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg og en kollega har også lest Indridason i det siste, og har kommet fram til at vi liker bøkene, men at Erlendur må "get a grip", det får da være måte på å grave seg ned i elendighet og dystre fjellhistorier. Han er rett og slett litt irriterende depressiv. Shardlake-bøkene har jeg også lyst til å lese! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 30. juni 2009 #5749 Del Skrevet 30. juni 2009 Hei! Jeg kan meddele at dagens barn også suger nektar fra rødkløver. De lærer jo av foreldrene sine, må vite. Pøbelprinsessen og jeg plukket masse fine markblomster i grøftekanten ved sommerhuset i helgen. Engsmelle, prestekrager, rødkløver i massevis, hundekjeks, og noen dyprosa som jeg ikke vet hva heter. Vi har en nydelig, gammel dansk emaljert mugge som har markblomster i seg hele sommeren. Ellers har jeg lest masse i det siste. Tungt og lett om hverandre. Om finske harer og irske politikere og deres kvinner, jeg har lest Siri Hustvedt og dessuten har jeg hatt et herlig gjensyn med Garp og hans verden og med Stekte Grønne Tomater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 30. juni 2009 #5750 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg har også lest om finske harer (riktignok i fjor) og om irske politikere og deres kvinner. The Blindfold av Siri H. ligger og venter på meg, men nå er jeg midt i Shantaram, så den må nok leses ferdig først. Håper du har det fint Ciara! @pøbelsara: Hvis du likte harene er du nødt til å lese Kollektivt selvmord av samme mann. Utrolig morsom (tro det eller ei, tittelen tatt i betraktning). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #5751 Del Skrevet 1. juli 2009 Saavidt innom fra ferie - jeg kommer sterkere tilbake, damer! Gleder meg til aa lese det dere har skrevet noeyere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #5752 Del Skrevet 8. juli 2009 Jeg har stadig ferie, men kommer innom en tur. Jeg har vært utenlands, men nå har vi gått over til den norske etappen av sommerferien. Føler jeg har opplevd og slappet av kjempemye, og ennå er ikke moroa over. Jeg har fått lest masse og generelt hygget meg. Og ingen ferie uten litt shopping. Jeg gikk til innkjøp av O-Riedel. Mannen og jeg liker godt å drikke vin av lave glass, og disse er virkelig helt perfekte. Anbefales! Jeg har en del bokanmeldelser å komme tilbake til. Tror jeg må samle litt krefter for å orke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #5753 Del Skrevet 8. juli 2009 Det er alltid så hyggelig å lese innleggene deres, damer Ferie? Jeg melder om crush på Arnaldur Indridason (har nå lest Myren, Vannet og Vinterbyen) og CJ Sansom (har lest den første, skal begynnne på den andre om Shardlake). Sistnevnte kjøpte jeg på engelsk, jeg liker best å lese på originalspråket. Jeg har lest Myren tidligere, og syntes den var kjedelig. Men bøkene blir kanskje bedre og bedre? CJ Sansom har jeg veldig lyst til å lese, kjenner mange som er svært begeistret av bøkene hans. Jeg og en kollega har også lest Indridason i det siste, og har kommet fram til at vi liker bøkene, men at Erlendur må "get a grip", det får da være måte på å grave seg ned i elendighet og dystre fjellhistorier. Han er rett og slett litt irriterende depressiv. Haha, enig! Selv om det jo passer til naturen og fordommene mine om det typisk islandske Hei! Jeg kan meddele at dagens barn også suger nektar fra rødkløver. De lærer jo av foreldrene sine, må vite. Pøbelprinsessen og jeg plukket masse fine markblomster i grøftekanten ved sommerhuset i helgen. Engsmelle, prestekrager, rødkløver i massevis, hundekjeks, og noen dyprosa som jeg ikke vet hva heter. Vi har en nydelig, gammel dansk emaljert mugge som har markblomster i seg hele sommeren. Ellers har jeg lest masse i det siste. Tungt og lett om hverandre. Om finske harer og irske politikere og deres kvinner, jeg har lest Siri Hustvedt og dessuten har jeg hatt et herlig gjensyn med Garp og hans verden og med Stekte Grønne Tomater. Å, det hørtes ut som en herlig sommer, Pøbelsara. Markblomstene dine høres virkelig nydelig ut. Å plukke blomster er noe av det mest avslappende og energigivende jeg vet om. Det finnes så mange vakre sommerblomster i dette landet. Rødkløver, erteblomster, tiriltunge (minner meg om somre hos besteforeldrene mine), lupiner, geitrams... Hvilken Siri Hustvedt leste du? Jeg gleder meg til å ta fatt på finske harer selv Jeg har også lest om finske harer (riktignok i fjor) og om irske politikere og deres kvinner. The Blindfold av Siri H. ligger og venter på meg, men nå er jeg midt i Shantaram, så den må nok leses ferdig først. Håper du har det fint Ciara! @pøbelsara: Hvis du likte harene er du nødt til å lese Kollektivt selvmord av samme mann. Utrolig morsom (tro det eller ei, tittelen tatt i betraktning). Shantaram har jeg også liggende på nattbordet! Hva synes du så langt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 8. juli 2009 #5754 Del Skrevet 8. juli 2009 Shantaram har jeg også liggende på nattbordet! Hva synes du så langt? Jeg er halvveis og er, nesten mot min vilje, utrolig fascinert! Det er type lettlestbok, men historien fenger meg virkelig. Jeg synes språket også er overraskende godt. Det eneste er at det er noen litt vel svulstige partier innimellom (og dessuten en viss romantisering av både kriminalitet og fattigdom), jeg synes det fungerer best når det er story og handling med korte refleksjoner innimellom. Jeg har blitt utrolig oppslukt av innholdet og påprakker de fleste boken. Men jeg er i overkant interessert i subkultur og fremmed kultur og sånt noe, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 8. juli 2009 #5755 Del Skrevet 8. juli 2009 Det er alltid så hyggelig å lese innleggene deres, damer Å, det hørtes ut som en herlig sommer, Pøbelsara. Markblomstene dine høres virkelig nydelig ut. Å plukke blomster er noe av det mest avslappende og energigivende jeg vet om. Det finnes så mange vakre sommerblomster i dette landet. Rødkløver, erteblomster, tiriltunge (minner meg om somre hos besteforeldrene mine), lupiner, geitrams... Hvilken Siri Hustvedt leste du? Jeg gleder meg til å ta fatt på finske harer selv Shantaram har jeg også liggende på nattbordet! Hva synes du så langt? Åh - du skulle vært her hvor jeg er nå, Ciara! Her er det massevis av blomster og markjordbær overalt. Jeg leste "What I loved". Jeg er ikke sikker på om jeg likte den bedre enn "Sorrows of an American". Men jeg er helt sikker på at jeg virklig liker bøkene hennes. Jeg kjøpte en essay-samling av henne også før jeg dro på ferie, men jeg sparer den til senere i sommer. Shantaram har jeg også liggende klar til lesing, men akkurat nå leser jeg "The Stand" av S. King. Jeg har lest den ørten ganger. Jeg er ingen stor fan av den godeste mr. King, men The Stand er en helt fantastisk historie! Også har jeg lest den så mange ganger at jeg kan legge den til side for å begynne på noe annet når som helst. Jeg driver nemlig og redigerer oppgave og anlegger gigantisk staudebed i sommer også. "Kollektivt selvmord" var den første boken jeg leste av Paasilia (eller hva han heter...) - og den er helt fantastisk. En slags Wodehouse oversatt til finske forhold. Helt utrolig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #5756 Del Skrevet 8. juli 2009 Jeg er halvveis og er, nesten mot min vilje, utrolig fascinert! Det er type lettlestbok, men historien fenger meg virkelig. Jeg synes språket også er overraskende godt. Det eneste er at det er noen litt vel svulstige partier innimellom (og dessuten en viss romantisering av både kriminalitet og fattigdom), jeg synes det fungerer best når det er story og handling med korte refleksjoner innimellom. Jeg har blitt utrolig oppslukt av innholdet og påprakker de fleste boken. Men jeg er i overkant interessert i subkultur og fremmed kultur og sånt noe, altså. Da gleder jeg meg til å begynne på den. Jeg tror den er midt i min gate Men først skal jeg fullføre Brideshead Revisited av Evelyn Waugh. Liker du forresten reiseskildringer? Kan tenke meg det måtte være noe for deg? Åh - du skulle vært her hvor jeg er nå, Ciara! Her er det massevis av blomster og markjordbær overalt. Jeg leste "What I loved". Jeg er ikke sikker på om jeg likte den bedre enn "Sorrows of an American". Men jeg er helt sikker på at jeg virklig liker bøkene hennes. Jeg kjøpte en essay-samling av henne også før jeg dro på ferie, men jeg sparer den til senere i sommer. Shantaram har jeg også liggende klar til lesing, men akkurat nå leser jeg "The Stand" av S. King. Jeg har lest den ørten ganger. Jeg er ingen stor fan av den godeste mr. King, men The Stand er en helt fantastisk historie! Også har jeg lest den så mange ganger at jeg kan legge den til side for å begynne på noe annet når som helst. Jeg driver nemlig og redigerer oppgave og anlegger gigantisk staudebed i sommer også. "Kollektivt selvmord" var den første boken jeg leste av Paasilia (eller hva han heter...) - og den er helt fantastisk. En slags Wodehouse oversatt til finske forhold. Helt utrolig bra! Høres ut som et fint sommerferiested du er på. Jeg er hjemme, men jeg har et blomsterhav her også. Plukket nettopp inn en liten lavendelbukett til badet mitt Hustvedt er en forfatter som ikke slutter å fascinere meg. Du burde lese The Blindfold også (hvis du ikke har lest den allerede, selvsagt). Det er en av favorittene mine av henne, men jeg liker alt hun har skrevet. Og gleder meg derfor til neste roman som kommer! Gigantisk staudebed hørtes forresten nydelig ut. Kan jeg anbefale min største favoritt, den tidligere nevnte lavendelen? Den er så enkel og vakker, lett å få til, og det er makeløst å sitte ute når vinden blåser gjennom lavendelen og bærer med seg en fatastisk duft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #5757 Del Skrevet 8. juli 2009 Jeg er forresten også på facebook, og er venn med noen herfra der også. Send meg en pm hvis dere kunne tenke dere å følge med der også. (full diskresjon garanteres selvsagt ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. juli 2009 #5758 Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) Jeg har vært i bokparadiset i Paris Inspirert av besøket leser jeg nå Gertrude Steins The autobiography of Alice B. Toklas om livet i kunstermiljøet i Paris i første halvdel av 1900-tallet. Det skulle man ha vøri... Endret 11. juli 2009 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 11. juli 2009 #5759 Del Skrevet 11. juli 2009 Oh, misunnelig, Daria! Si fra om det er en bok du vil låne bort etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 11. juli 2009 #5760 Del Skrevet 11. juli 2009 Oh, misunnelig, Daria! Si fra om det er en bok du vil låne bort etterhvert! Still deg i kø..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå