Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Jeg er irritert.

Her skal jeg omsider til å bestemme meg for hvilken spisestuestol jeg skal satse på, bare for å finne ut at sittehøyden er 42 cm. Det hjelper jo ikke å ha en lekker stol så lenge man såvidt når opp til bordet!

Store problemer i Ciara-hjemmet... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Krynkel

Daria: Som du sikkert husker leste heller ikke jeg Zahir. Fint nedprioritert. :Nikke:

Ciara: Vi glemte Earth Hour, men jeg skylder på at vi hadde gjester. Nå har vi aldri på lys i entre o.l. hvis vi ikke er der, og vi tenner på mange stearinlys hver kveld, også i går. Men det hjalp jo lite, siden man skulle slukke alle lys, ikke bare dimme . :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Bakgård i hylla uten å ha lest den. Men jeg leste Trist som faen, og synes forsåvidt den var ålreit. Men det var jo ikke mange sidene med tekst, og ikke verdt toppkarakter, heller. Siden har generelt personen Ari Behn kommet i veien for teksten til Ari Behn, slik at jeg ikke har lyst til å lese noe av ham eller høre ham snakke. *har fått nok av stemte s'er og Grimstad-utspill*

Det er nok noe der :Nikke: På den annen side -jeg prøvde å lese de første sidene av Entusiasme og raseri og fikk helt mark av språket. Det ultimate marerittet må jo være en Ari Behn-bok som lydbok -lest av forfatteren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok noe der :Nikke: På den annen side -jeg prøvde å lese de første sidene av Entusiasme og raseri og fikk helt mark av språket. Det ultimate marerittet må jo være en Ari Behn-bok som lydbok -lest av forfatteren...

Jeg har Trist som faen, et eller annet sted. Vil du låne :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ultimate marerittet må jo være en Ari Behn-bok som lydbok -lest av forfatteren...

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt vårrengjøring. Alle vinduer er vasket! :hoppe: Så nå er det helt blankt og skinnende overalt, og jeg sløver i sofaen med utrolig god samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krynkel

Jeg blir helt matt av alt vindusvaskingspratet. :sliten:

Skattenytt: Det ser ut som vi kommer i en tilsvarende situasjon som i fjor mht. skatteoppgjøret, hvilket betyr at de kronene som sto i minus i min selvangivelse på mirakuløst vis forvandles til pluss-kroner, ganger 3 (minst, tror jeg). :hoppe:

Men siden det er felles økonomi og felles sparing til fremtidige godsaker, så er det egentlig hipp som happ i hvilket navn de kommer i, så lenge det er innad i denne husstanden. (Men unektelig litt tilfredsstillende for egoet at overskuddet er pga. meg. :sjarmor: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Krynkel! :) Det var gode nyheter. Det er bra du sørget for penger til gode, hvem vet når du kan få bruk for å spille ut dét kortet overfor mannen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krynkel

Det gjelder å utnytte det for alt det er verdt. F.eks. bruke det som smøring når det (igjen og igjen og igjen) kommer for en dag at jeg sprenger månedens matbudsjett. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!

For min del bruker jeg slike kort på hånda når jeg kjøper bøker når jeg egentlig ikke har så mye penger :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krynkel
Haha!

For min del bruker jeg slike kort på hånda når jeg kjøper bøker når jeg egentlig ikke har så mye penger :sjenert:

Det er da det er viktig å ha gode kort på hånda. :Nikke: Man kan jo også si "jeg var veldig økonomisk; tror du ikke jeg sto der med fire bøker jeg bare MÅTTE ha, men så kjøpte jeg bare denne (evt disse)". :rødme:

Fint! Prøver å se for meg hva som vil passe her, og det nærmeste jeg kommer er det ytterst til høyre (nederst) evt øverst, nestlengst til venstre. Eller en blanding av de to. Eller aller helst det siste jeg siktet til, med andre farger på stripene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da det er viktig å ha gode kort på hånda. :Nikke: Man kan jo også si "jeg var veldig økonomisk; tror du ikke jeg sto der med fire bøker jeg bare MÅTTE ha, men så kjøpte jeg bare denne (evt disse)". :rødme:

Eller når man har kjøpt klær: "Jeg kjøpte dette skjørtet, men det var 30% rabatt, så egentlig sparte jeg 200 kr!" Min mann påstår det er en veldig kvinnelig type økonomisk tankegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krynkel
Eller når man har kjøpt klær: "Jeg kjøpte dette skjørtet, men det var 30% rabatt, så egentlig sparte jeg 200 kr!" Min mann påstår det er en veldig kvinnelig type økonomisk tankegang.

Ja, og når jeg absolutt absolutt ikke burde kjøpe klær (hvis man rådspør konto eller garderobe/plass(mangel)), men MÅ ha noe til den og den anledningen (f.eks. teatertur med Daria), da kan det være smart å kjøpe et må-ha-plagg på HM, gjerne to-tre også, for når man da sier prisen til mannen så er det helt greit, fordi det var så billig. :Nikke:

:strix:

(:fnise: Neida, jeg gjør nok saken hakket verre enn den faktisk er. Mannen og jeg er rimelig samkjørte, men det er jo noen ganger man bikker over, og da er det lurt å ha noe å slå i bordet med...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig samkjørte her også. Faktisk er det så sjelden jeg kjøper klær at når jeg først gjør det, ja da synes mannen jeg har vært kjempeflink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, og når jeg absolutt absolutt ikke burde kjøpe klær (hvis man rådspør konto eller garderobe/plass(mangel)), men MÅ ha noe til den og den anledningen (f.eks. teatertur med Daria), da kan det være smart å kjøpe et må-ha-plagg på HM, gjerne to-tre også, for når man da sier prisen til mannen så er det helt greit, fordi det var så billig. :Nikke:

Du føler du må pynte deg for meg? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du føler du må pynte deg for meg? :fnise:

Men ikke meg.... jeg er ikke en gang verdt å nevne. :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...