Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

...og jeg er back in business!

Alle oppdrag levert, masse fritid (eller rettere sagt, normal mengde fritid) og penger på vei! Så nå kunne livet vært verre. Men gudene skal vite at jeg skal tenke meg om før jeg tar på meg like mye samtidig en annen gang ;)

I tillegg har jeg tatt den store vårvasken i leiligheten. Utrolig altså, hvor mye som trengs å vaskes selv om jeg vasker mye til daglig. Jeg pleier jo å holde det i orden, men i dag vasket jeg merker på dører og gulv, støv forsvant, badegulvet ble skrubbet, ryddet inne i skapet på badet (det tok tid :sjenert:), har vasket gulv, støvsugd. Men så er det smashing nå også. Og deilig med været, det lukter så rent her, og vinduene står oppe så gardinene flagrer.

Så nå hører jeg på musikk og koser meg. Har tenkt å kaste meg over Aftenposten og bruke god tid for en gangs skyld :)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig det høres ut med leverte oppdrag, pent vær og reint hus. Kos deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fakse! :vinke:

Jeg har det absolutt bra nå. Stearinlys, åpne vinduer fortsatt, et glass soave og Ungkaren :ler:

Og jeg har begynt på Siri Hustvedts siste, The Sorrows of an American. Virkelig veldig lovende så langt.

Faktisk vil jeg si at jeg nå er grunnleggende tilfreds med tilværelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke undervurdere hverdagene. Ikke sjelden er det hverdagene som er de beste dagene, bare man vet å innrette seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle oppdrag levert, masse fritid (eller rettere sagt, normal mengde fritid) og penger på vei! Så nå kunne livet vært verre. Men gudene skal vite at jeg skal tenke meg om før jeg tar på meg like mye samtidig en annen gang ;)

Skulle ønske det var meg! Dvs.akkurat nå har jeg til en forandring litt penger, men leverte oppdrag er det verre med. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha oppdrag hengende over seg er ikke alltid gøy ;) Men desto bedre når de er levert! Er det store oppdrag du jobber med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ha oppdrag hengende over seg er ikke alltid gøy ;) Men desto bedre når de er levert! Er det store oppdrag du jobber med? :)

Både og. Nå er det rapportering for et og oppstart på et annet. Samt konklusjonen på en viss avhandling....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, nå har jeg nettopp spist salat til middag. Sukkererter (jeg elsker det), gode tomater, paprika, vannmelon og pinjekjerner. Nam! :)

Nå skal jeg sette meg ute med litt soave. Har fått omtrent dilla på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, heldige menneske.

Dermalogica-produktene mine kom omsider hjem i dag, halvannen måned etter jeg bestilte. Nå er det selvbortskjemming her jeg sitter med ansiktsmaske :)

Cocteau Twins på anlegget.

Soave i glasset.

Leiligheten er ren og fin, sykkelen er hentet fram og vasket, stearinlysene er tent.

Jeg har ny lilla pc.

Det er skumring ute. Sånn lun sommerstemning, vinduene oppe, lyset skinner inn gjennom de hvite tyllgardinene mine.

Har kjøpt meg et par magasiner.

Dette er de "små" tingene som gjør kvelden min til en suksess. I tillegg føler jeg at jeg har de virkelig store tingene på plass.

Jeg har en mann av den fantastiske sorten. Vi har vært sammen i årevis, likevel (eller nettopp derfor) synes jeg fortsatt han er utrolig kjekk. Rett og slett sexy er han! Snill, grei og solid. En mann av den pålitelige, nærmest gammeldagse sorten.

Jeg har supre foreldre jeg snakker mye med og som jeg faktisk liker omtrent bedre og bedre for hver dag som går.

Jeg har to katter som holder meg med selskap og bringer kos og humør inn i leiligheten.

Og leiligheten - lys og fiiiin. Og veldig sentralt plassert. Ikke har vi mye gjeld å snakke om heller.

Og jeg har en interessant jobb med utrolig hyggelige kollegaer. Jeg får jobbe med bøker, som jeg elsker. I tillegg har jeg frilansoppdrag nok til å gi meg litt selvtillit etterhvert.

Noen ganger føler jeg meg bare så vanvittig heldig! Alt jeg har, som jeg setter så pris på, som jeg faen meg burde sette pris på.

Jeg, heldige menneske.

Endret av Ciara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med en oppsummering av alt det gode i livet.

Ta vare på det. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal jeg og gjør jeg :) Viktig å huske på å fokusere på hva man har og ikke bare det man ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er en av de viktigste kriteriene for å være lykkelig -å klare å glede seg over det faktisk man har :Nikke: (men jeg er ørlite misunnelig på den lyse og sentrale leiligheten altså... :sjenert::fnise: )

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten misunnelig på meg selv, jeg! :)

Ufattelig deilig å kunne gå til jobben og ha "alt" i nærheten. Samtidig er det heldigvis stille her vi bor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audrey Horne
Jeg er nesten misunnelig på meg selv, jeg! :)

Ufattelig deilig å kunne gå til jobben og ha "alt" i nærheten. Samtidig er det heldigvis stille her vi bor :)

Jeg har ikke alt på den listen din, men jeg er fornøyd for det :).

Jeg har en grei leilighet sentralt, med parkutsikt og ikke noe innsyn, rolig strøk, og alt jeg behøver er innenfor en radius på en spasertur.

En jobb jeg er veldig glad i og som jeg har fått raskere enn jeg hadde planlagt.

Venner som er både stabile og utfordrende.

Lidenskap for musikk og litteratur, og penger til å dyrke interessen.

Ny lipgloss og mange pakker på vei ;).

Den lille hvite.

Men så var det den mannen da :klø:

Ha en fin pinse, Ciara. Jeg reiser på en mini-ferie til barndomshjemmet i morgen og gleder meg til å møte venner, familie, niese og nevøer. Og omsorg og ønskemat fra mor ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du og jeg har endel like lister, som sannsynligvis betyr ganske like prioriteringer og lykkestandarder. Og du nevnte noe åpenbart som jeg glemte, nemlig litteratur og musikkinteresse :) Jeg kan ærlig talt ikke forstå at folk klarer seg uten slike interesser, men de har vel andre interesser som jeg ikke har ;)

Og mennene dukker opp når man minst venter det. Men det er jammen meg ikke lett. Særlig når man har høye krav til hvordan mannen skal være (og her snakker jeg like mye om meg selv som om deg). Fascinerende også hvor mye som handler om timing, jeg tror at om jeg hadde møtt mannen et år eller to tidligere (sånn sett bort fra at jeg hadde vært ekstremt ung også), så hadde mannen og jeg ikke hatt særlig interesse av hverandre fordi vi var på forskjellige steder i livet, og tilfeldigvis befant oss på noenlunde samme sted da vi møtte hverandre (åpenbart befant vi oss på samme sted fysisk :ler:, men også mentalt). Underlig egentlig, at litt andre omstendigheter hadde ført til et helt annet resultat.

Endret av Ciara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å lese litt, og snubler over et veldig heldig menneske...

Godt å lese, og godt at du ser det og setter pris på det! Det er så lett å henge seg opp i det som mangler- skjønt med en lilla PC, burde jo det meste være rosenrødt :ler:

God natt og sov godt. Leser for tiden Boktyven - det tegner til å bli en fascinerende lesning. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nigo! :klem:

Håper du liker Boktyven. Ellers har jeg kjøpt meg en ny bok i dag, Careless in Red. Og hvem har skrevet den, tror du? Elizabeth George! Lynley og Havers er tilbake! :hoppe::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langhelg! :)

Har startet den fint med reker og soave, og jeg kan konstatere at jeg stadig er heldig :) Reker er så godt, typisk sommer. Særlig når de kan spises utendørs. Har virkelig den helt store sommerstemningen for tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...