Daria Skrevet 3. september 2007 #4321 Del Skrevet 3. september 2007 Det blir ikke så mye lesing på meg for tiden, men jakten på det perfekre garderobemøbel følges med interesse... Har noen av dere lest Gudenes fall av Cornelius Jakhelln? Den har fått gode krtiskker og er vinner av en nordisk romankonkurranse, men hele boka er skrevet på "ravi'sk", og jeg får fysisk vondt etter to setninger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse på erten Skrevet 3. september 2007 #4322 Del Skrevet 3. september 2007 Den har fått gode krtiskker og er vinner av en nordisk romankonkurranse, men hele boka er skrevet på "ravi'sk", og jeg får fysisk vondt etter to setninger... Grøss... Tror jeg styrer unna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 3. september 2007 #4323 Del Skrevet 3. september 2007 I jakten på noe helt annet kom jeg over benk med "skokurver" og matchende hylle til å ha over. entrem_bler.bmp Ut ifra intrykket jeg har av deg tror jeg egentlig ikke det er helt din stil (er ikke min heller), men jeg vet jo ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 3. september 2007 #4324 Del Skrevet 3. september 2007 Hm, virker den her måten å legge ved et bilde på? Har aldri prøvd før, men fikk for meg at bildet skulle vise i meldingen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. september 2007 #4325 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg får lastet ned bildet Hvor er det fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 3. september 2007 #4326 Del Skrevet 3. september 2007 Ja det var kanskje også greit å opplyse om Det er fra Skeidar. Kan se mer her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blanca Skrevet 3. september 2007 #4327 Del Skrevet 3. september 2007 Da sier vi Boktyven. Gleder meg! Mulig jeg slenger meg med. Det er en tykk bok; når skal diskusjonen starte? 1. oktober? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 4. september 2007 #4328 Del Skrevet 4. september 2007 Kanskje jeg også skulle investere i den?? Jeg kjøpte tre for to i bokhandelen i går; Austers Illusjonenes bok, Murakamis Kafka på stranden og Gavaldas Saman er ein mindre alene og har begynt på den siste. Av en eller annen grunn er de to første bøker jeg aldri har fått lest, men nå ligger de i alle fall klare ved siden av sengen sammen med en pen liten stabel jeg har der fra før Jeg må tilstå at jeg kjøper mer bøker nå når så mange kommer raskt ut i pocketutgave og det stadig er tilbud og tre for to og så videre. Men ikke har jeg mer plass i bokhyllene, ikke har jeg plass til flere bokhyller i stuen, det bare hoper seg opp her. Må tenke ut noe lurt :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 4. september 2007 Forfatter #4329 Del Skrevet 4. september 2007 Det blir ikke så mye lesing på meg for tiden, men jakten på det perfekre garderobemøbel følges med interesse... Har noen av dere lest Gudenes fall av Cornelius Jakhelln? Den har fått gode krtiskker og er vinner av en nordisk romankonkurranse, men hele boka er skrevet på "ravi'sk", og jeg får fysisk vondt etter to setninger... Huffameg. Ravisk (herlig ord!) er fryktelig irriterende I jakten på noe helt annet kom jeg over benk med "skokurver" og matchende hylle til å ha over. entrem_bler.bmp Ut ifra intrykket jeg har av deg tror jeg egentlig ikke det er helt din stil (er ikke min heller), men jeg vet jo ikke... Vet du hva, jeg syntes ikke de var så gærne! Skulle vært hvite kurver, bare. Eller grå... Kanskje man kan få dem uten kurvene, og heller fylle dem selv? Takk for tips Mulig jeg slenger meg med. Det er en tykk bok; når skal diskusjonen starte? 1. oktober? Ja, vi kan si 1. oktober Sleng deg gjerne med! Kanskje jeg også skulle investere i den?? Jeg kjøpte tre for to i bokhandelen i går; Austers Illusjonenes bok, Murakamis Kafka på stranden og Gavaldas Saman er ein mindre alene og har begynt på den siste. Av en eller annen grunn er de to første bøker jeg aldri har fått lest, men nå ligger de i alle fall klare ved siden av sengen sammen med en pen liten stabel jeg har der fra før Jeg må tilstå at jeg kjøper mer bøker nå når så mange kommer raskt ut i pocketutgave og det stadig er tilbud og tre for to og så videre. Men ikke har jeg mer plass i bokhyllene, ikke har jeg plass til flere bokhyller i stuen, det bare hoper seg opp her. Må tenke ut noe lurt :klø: Bra bøker alle sammen, men Gavalda er definitivt den jeg liker minst. Mens andre ble sjarmert av språket og alt, er jeg noe av en kyniker i blant, og ble på langt nær så betatt. Vi får håpe du lar deg begeistre Mange bøker er en utfordring, ja, men på langt nær noe problem. Du kan trøste deg med at bokstabler rundt forbi i hjemmet ser herlig dekadent ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 4. september 2007 Forfatter #4330 Del Skrevet 4. september 2007 Unni Lindell: Honningfellen Jeg har lest to bøker av Unni Lindell tidligere, men det er noen år siden - har vel lest Slangebæreren og Nattsøsteren. Og nå er det altså Honningfellen som er lest. Lille Patrik er sporløst forsvunnet. Latviske Elna blir påkjørt og drept. I tillegg har vi problemer med forsvunne hunder og en tilbakevendende isbil. Hvordan henger dette sammen? Cato Isaksen får selvsagt saken, og teamet hans står foran en vanskelig oppgave. Cato har også problemer med det nye teammedlemmet Marian, som etter hans mening er håpløs å komme overens med, selv om de andre på politihuset liker henne godt. Dette var vel i samme gate som det jeg har lest tidligere. Litt treig i starten, kvinnelig i skrivestilen, men det tar seg opp halvveis og blir etterhvert ganske spennende. Løsningen er også småfinurlig, men jeg ble likevel ikke så imponert av denne. Det er litt for trygt hele veien, ingenting grensesprengende. Men bevares, Lindell-fans får nok akkurat det de ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 4. september 2007 #4331 Del Skrevet 4. september 2007 Vet du hva, jeg syntes ikke de var så gærne! Skulle vært hvite kurver, bare. Eller grå... Kanskje man kan få dem uten kurvene, og heller fylle dem selv? De har single, stablebare kuber med hvite kurver også: Link. Kan jo ha f.eks. 3 slike ved siden av hverandre med pute på som benk og 3 hengende og ordne med knagger eller stang under selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 4. september 2007 Forfatter #4332 Del Skrevet 4. september 2007 Ja, noe sånt. Blir nok ok, dette her. Får høre hva handymannen min kan fikse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 4. september 2007 #4333 Del Skrevet 4. september 2007 Ikke meningen å kuppe boka di å gjøre det om til 'Ciaras møbelkrok' Men tror jeg skal hive meg på et leseprosjekt sammen med dere litt senere om det er greit. Blir ikke i denne omgangen, har litt mye å styre på med ifm flytting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 4. september 2007 Forfatter #4334 Del Skrevet 4. september 2007 Bare bli med senere, du Hvor flytter du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 4. september 2007 #4335 Del Skrevet 4. september 2007 Har allerede flyttet for noen måneder siden. Men flyttelasset står fremdeles fast i den gamle leiligheten. Vil gjerne ha møbler der mens vi har visning, og det er jo ikke akkurat så lett å selge for tiden... Flytter fra midt i landet til midt på Vestlandet. Tror det blir bra, men tar sinn tid å finne seg til rette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 4. september 2007 Forfatter #4336 Del Skrevet 4. september 2007 Lykke til med salget! Flytting er noe slit, men det er jo supert når man har kommet i orden. Og man får jo ryddet og kastet en hel del, og det kan jo trenges i blant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 4. september 2007 Forfatter #4337 Del Skrevet 4. september 2007 Natta, ladies! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 4. september 2007 #4338 Del Skrevet 4. september 2007 Ciara, jeg ser at du i din anmeldelse av Honningfellen kaller skrivestilen til Unni Lindell "kvinnelig". Og da må jeg bare spørre, hvordan definerer du en kvinnelig skrivestil? Og dere andre, har dere noen innspill? Det er nemlig et tema som interesserer meg. Men jeg synes selv det er utrolig vanskelig å gi et klart svar på dette spørsmålet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 4. september 2007 #4339 Del Skrevet 4. september 2007 De har single, stablebare kuber med hvite kurver også: Link. Kan jo ha f.eks. 3 slike ved siden av hverandre med pute på som benk og 3 hengende og ordne med knagger eller stang under selv? De var jo ikke så dumme *noterer bak øret* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. september 2007 #4340 Del Skrevet 5. september 2007 Nå fikk jeg lyst til å lese den. Jeg likte også filmen (liker alt Cate Blanchett gjør, omtrent), og så for meg at dette var et typisk tilfelle av at filmen er bedre enn boka, men dette hørtes jo lovende ut Den var kjempebra! I forhold til filmen synes jeg den var litt mer humoristisk - om enn ganske besk humor, men det tiltaler meg for så vidt. Dessuten sluttet den litt annerledes, og der må jeg si jeg likte slutten i filmen bedre, men alt i alt synes jeg det var en strålende bok. Nå leser jeg Familieanliggender av Rohinton Mistry, virker lovende så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå