Fresi Skrevet 19. august 2007 #4221 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg har lest én Marklund bok, den ble jeg bare provosert av. Ragdebøker: null (jeg er fordomsfull som tidligere nevnt, men vurderer å gløre noe med det). Veldig enig med Blanca med andre ord Pynt har jeg derimot lest, den var ganske så morsom og velskrevet, selv om jeg syntes han skapte vel store motpoler av de damene. Men jeg mener bestemt å huske at jeg koste meg med den Takk for anmeldelse av Svendsens catering, den har jeg veldig lyst til å lese. Jeg leste om Sult-prisen og ble også veldig nysgjerrig, så flott at du anmeldte den så raskt, Ciara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. august 2007 Forfatter #4222 Del Skrevet 19. august 2007 Hyggelig om anmeldelsen inspirerer, Fresi Enig med deg, Pynt var nok en del karikert, men jeg syntes den var såpass morsom at det var i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 19. august 2007 #4223 Del Skrevet 19. august 2007 Men Arsenikktårnet, likte du den? Pussig dette her med hva som selger. Nå har hele Norge funnet ut at de skal lese Ragde, selv om det er flust av forfattere som skriver mye bedre. Jaja. Ser at mange her inne sliter med fordommer mot Ragde Det var vel i grunnen nysgjerrigheten min som til slutt tok overhånd, det at "alle" leste hennes bøker og elsket dem (fortrinnsvis Neshovbøkene). Arsenikktårnet synes jeg var av et helt annet kaliber enn bøkene om Neshovfamilien. Hun skriver godt, og til tider synes jeg denne var briljant. Skildringene var fine, personlige, såre og tidvis brutale. En god roman, men ikke like gjennomført god hele veien. Synes jeg. Men som sagt, i mine øyne mange ganger bedre enn Neshovbøkene. Torgrim Eggen har jeg lest en bok av, for lenge siden. Het den Hilal, mon tro? Husker ikke et kvidder, men jeg mener bestemt jeg likte den Spennende med Andrè Brink, det er en forfatter jeg lenge har hatt lyst til å lese. Ha en fin kveld, Ciara. Og alle andre bokdamer, selvfølgelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 19. august 2007 #4224 Del Skrevet 19. august 2007 By the way, er det noen her som har lest noe av Rachel Cusk? Kom over en anmeldelse av Regn over Arlington Park. Jeg ble litt nysgjerrig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 21. august 2007 Forfatter #4225 Del Skrevet 21. august 2007 Ser at mange her inne sliter med fordommer mot Ragde Det var vel i grunnen nysgjerrigheten min som til slutt tok overhånd, det at "alle" leste hennes bøker og elsket dem (fortrinnsvis Neshovbøkene). Arsenikktårnet synes jeg var av et helt annet kaliber enn bøkene om Neshovfamilien. Hun skriver godt, og til tider synes jeg denne var briljant. Skildringene var fine, personlige, såre og tidvis brutale. En god roman, men ikke like gjennomført god hele veien. Synes jeg. Men som sagt, i mine øyne mange ganger bedre enn Neshovbøkene. Torgrim Eggen har jeg lest en bok av, for lenge siden. Het den Hilal, mon tro? Husker ikke et kvidder, men jeg mener bestemt jeg likte den Spennende med Andrè Brink, det er en forfatter jeg lenge har hatt lyst til å lese. Ha en fin kveld, Ciara. Og alle andre bokdamer, selvfølgelig Jeg leser også bøker av nysgjerrighet, gjerne de hypa bøkene. Jeg liker det, stort sett. Enten fordi 1) Det er grunn til at bøkene er hypa i utgangspunktet, dvs at de er bra, eller 2) Er de ikke bra, så må det da være interessant å finne ut hvorfor "alle" tror de er det Hilal har jeg ikke lest, men jeg har (selvsagt!) lyst By the way, er det noen her som har lest noe av Rachel Cusk? Kom over en anmeldelse av Regn over Arlington Park. Jeg ble litt nysgjerrig Jeg har ikke lest noe av henne. Du må gjerne bli den første til å anmelde henne her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 22. august 2007 Forfatter #4226 Del Skrevet 22. august 2007 I dag er jeg trøtt. Tror jeg skal legge meg om en halvtimes tid, så jeg har sjangs til å være uthvilt i morgen. Siste innspurt før helga nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 23. august 2007 #4227 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg har ikke lest Ragde (serier må jo leses i riktig rekkefølge, Nigo-San ), men generelt sett er jeg prinsipielt mot åpne slutter, alternative løsninger og løse tråder -da føler jeg meg egentlig litt snytt... Men for de som liker sånt kan jeg anbefale Tvillinger-triologien til Agota Krystof -de to første bøkene forteller en nokså kronoligisk og sammenhengende historie, i den tredje boka kommer plutselig et par alternative og motstridene varianter av historien og man får aldri vite hva som faktisk skjedde. Egentlig nokså frustrerende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 24. august 2007 #4228 Del Skrevet 24. august 2007 Jeg har ikke lest noe av henne. Du må gjerne bli den første til å anmelde henne her Det gjør jeg gjerne, Ciara. Har ikke fått kjøpt den, har funnet ut litt mer om den, og ble nok litt i tvil. Vi får se, jeg aner at det blir mest pensum for min del fremover. Men man må selvfølgelig lese andre ting også, så hvis jeg leser den, lover jeg å anmelde den her. Den er veldig bra, det sier min mor (og det må man jo tro på). Hadde helt glemt den, men takk for tipset- nå skal jeg på robbe-runde i mammas bokhyller neste gang Og nå fikk jeg sannelig lyst til å lese den igjen, bare for å få bekreftet det jeg tror jeg husker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 24. august 2007 #4229 Del Skrevet 24. august 2007 Det blir lite lesing på meg for tiden -bøkene er på vei ned i kasser (som selvfølgelig merkes nøye så det skal være enkelt å få den på plass i alfabetisk rekkefølge. Lurer på om flyttefolkene vil le denne gangen også )... Jeg fikk en bok i fanget forleden jeg bare måtte begynne på: "Bokbussdetektiven og mysteriet med det forsvunne bøkene" -hvordan kunne jeg stå imot... Men den gjorde seg skrekkelig dårlig på nynorsk, så nå har jeg kastet inn håndklet og bestilt den på engelsk. Tror nemlig den egentlig er nokså morsom, så da vil jeg ikke bruke tid på å irritere meg over språket. Ikke minst fordi det virker som om språk og dialektbruk (London vs nord-irsk bygd) er et viktig virkemiddel. Har endelig fått denne på engelsk, og så langt er jeg nokså skuffet... Jeg kan ikke helt sette fingeren på hvorfor eller hva som er i veien, den bare fenger ikke, til tross for at en historie om en urban bibliotekar som har forvirret seg ut på bygda burde være ideell for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 24. august 2007 Forfatter #4230 Del Skrevet 24. august 2007 Den er veldig bra, det sier min mor (og det må man jo tro på). Hadde helt glemt den, men takk for tipset- nå skal jeg på robbe-runde i mammas bokhyller neste gang Heia, heia! Er det slitsomt på jobb for tiden? Det er vel sånn de fleste steder at det går litt opp og ned mht hvor mye stress det er, og noen perioder kan være nokså tøffe. Da er det smart å legge seg tidlig. Synd det er så fryktelig vanskelig, bare... Forresten gikk det som det måtte gå med "Ligge i grønne enger". Etter å ha lest ut Mark Haddon, hadde jeg ikke noe særlig å lese på. Og den uåpnede boka jeg glemte å avbestille lå midt i glaningen, og så åpnet jeg den, og... Vel, jeg har nok en gang begynt i helt feil ende av en serie. Grrr. Synes boka var grei nok, en del morsomme beskrivelser (og en del såre...), men hei, var dette liksom siste bok? Det er lureri, altså! Jeg vil jo vite hva som skjer! Noe annet er juks! Tydelig at enkelte av oss ikke kom helt over eventyrene vi hørte da vi var små, som alltid sluttet med "Og så levde de slik i alle sine dager" eller lignende... Opp og ned mht stress... Jeg synes det bare går opp her, jeg! Jaja. Jeg kjeder meg i hvert fall ikke, og jeg er tydeligvis nyttig å ha her på jobben... Åpne slutter kan jeg like, men det må være gjort på den riktige måten. Dvs at man må kunne gjette seg til hva som skjer, uten at det er skrevet direkte. Henger alt i lufta blir jeg også veldig irritert. Og Nigo-san! Du må slutte å begynne i feil ende av en serie! Jeg har ikke lest Ragde (serier må jo leses i riktig rekkefølge, Nigo-San ), men generelt sett er jeg prinsipielt mot åpne slutter, alternative løsninger og løse tråder -da føler jeg meg egentlig litt snytt... Men for de som liker sånt kan jeg anbefale Tvillinger-triologien til Agota Krystof -de to første bøkene forteller en nokså kronoligisk og sammenhengende historie, i den tredje boka kommer plutselig et par alternative og motstridene varianter av historien og man får aldri vite hva som faktisk skjedde. Egentlig nokså frustrerende... Det hørtes skikkelig irriterende ut. Men jeg tror bøkene må leses, du anbefalte dem jo så veldig her for en stund siden Det gjør jeg gjerne, Ciara. Har ikke fått kjøpt den, har funnet ut litt mer om den, og ble nok litt i tvil. Vi får se, jeg aner at det blir mest pensum for min del fremover. Men man må selvfølgelig lese andre ting også, så hvis jeg leser den, lover jeg å anmelde den her. Pensum, ja, nå har den tiden på året kommet igjen. Og det er merkelig at ikke jeg skal ut og kjøpe pensumlitteratur. Men litt godt også. Mest godt, faktisk - blitt makelig anlagt på studiefronten allerede! Men jeg liker veldig godt høstfølelsen, dette med at en ny start har kommet, nye ting skal læres, nye bøker kjøpes. Har endelig fått denne på engelsk, og så langt er jeg nokså skuffet... Jeg kan ikke helt sette fingeren på hvorfor eller hva som er i veien, den bare fenger ikke, til tross for at en historie om en urban bibliotekar som har forvirret seg ut på bygda burde være ideell for meg. Har du forresten lest Gutten i graven ved siden av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 24. august 2007 Forfatter #4231 Del Skrevet 24. august 2007 Jeg var på Aschehougs hagefest i går. Det kan jeg trygt dele med dere, for det var så mange på den festen at jeg umulig kan identifiseres. Jeg har saumfart bildene fra festen i avisene, og kan med skuffelse (og mest lettelse! ) melde at jeg ikke er på noen av bildene. Ikke så mye som en albue er med! Det er nesten sånn at fotografene knipser villig vekk på alle, men når du selv går forbi vender de kameraene sine demonstrativt bort. Takk og pris for at jeg ikke har ambisjoner om å blil kjendis, da hadde nok selvfølelsen fått seg en skikkelig knekk i går Alt i alt var det en morsom fest, nok å drikke, diverse halvgod mat, masse kjendiser - til tider kvalmende høy kjendisfaktor, faktisk, mest "vanlige" mennesker fra andre deler av bokbransjen. Altså var det morsomt å ha vært der, men jeg skjønner jo at jeg ikke har gått glipp av veldig mye i årene som har gått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 24. august 2007 #4232 Del Skrevet 24. august 2007 Har du forresten lest Gutten i graven ved siden av? Anmeldelse her Ja, jeg kjente meg igjen... Jeg var på Aschehougs hagefest i går. Så gøy å ha vært der -noe saftig sladder å melde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 24. august 2007 #4233 Del Skrevet 24. august 2007 Anmeldelse her Ja, jeg kjente meg igjen... Er det bare hos meg jeg bare får opp halve siden jeg linket til? :klø: Jaja, den ligger hvertfall i bloggen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 25. august 2007 #4234 Del Skrevet 25. august 2007 Jeg har en bok-pause om dagen, for en snartur over i tegneserienes verden, også slo det meg at det ville være en god ide å dele herlighetene med dere. Sitter fjetret og leser gjennom det rike arkivet til tegneserien Girl Genius, det er virkelig verd en titt for de av dere som ikke har sett på den før. Nydelig tegnet, spennede historie og skikkelig fengende. Mange sider er så forseggjorte at jeg får lyst til å ha dem på veggen. En liten bit i starten er i sort/hvitt, men etter noen måneder (det er tre sider per uke, så månedene blafrer fort forbi) går de over til farger. Kos dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amadea Skrevet 25. august 2007 #4235 Del Skrevet 25. august 2007 Jeg var på Aschehougs hagefest i går. Så morsomt! Fikk du hilst på noen forfattere du liker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blanca Skrevet 25. august 2007 #4236 Del Skrevet 25. august 2007 Jeg var på Aschehougs hagefest i går. Det får man si! Jenta si som mingler med kultureliten . Det var sikkert morsomt å være anonym tilskuer. Bare betrakte uten å være den som blir observert og målt. Send gjerne over litt sladder om du har. Jeg elsker gossip . I likhet med deg har jeg travle tider for tiden. Kjenner det i hodet og skuldrene er i helspenn. Men det er spesielt hektisk på denne tiden, jeg vet det vil roe seg etter hvert. Har begynt på John Ajvinde Lindqvist - La den rette komme inn.. Litt for tidlig å si hva jeg synes, så jeg får komme tilbake til det. Ha en god helg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. august 2007 Forfatter #4237 Del Skrevet 25. august 2007 Anmeldelse her Ja, jeg kjente meg igjen... Så gøy å ha vært der -noe saftig sladder å melde? Nei, kan ikke si det. Masse småpussa mennesker, men ingenting juicy... Fulle mennesker har man liksom sett før Jeg har en bok-pause om dagen, for en snartur over i tegneserienes verden, også slo det meg at det ville være en god ide å dele herlighetene med dere. Sitter fjetret og leser gjennom det rike arkivet til tegneserien Girl Genius, det er virkelig verd en titt for de av dere som ikke har sett på den før. Nydelig tegnet, spennede historie og skikkelig fengende. Mange sider er så forseggjorte at jeg får lyst til å ha dem på veggen. En liten bit i starten er i sort/hvitt, men etter noen måneder (det er tre sider per uke, så månedene blafrer fort forbi) går de over til farger. Kos dere Denne skal jeg jammen ta en grundigere titt på i morgen. Takk for tips! Så morsomt! Fikk du hilst på noen forfattere du liker? Et par som jeg har snakket med tidligere, men ikke fler. Det var en del fra jobben min der, og det ble mest til at vi satt i en egen jobbklikk Det får man si! Jenta si som mingler med kultureliten . Det var sikkert morsomt å være anonym tilskuer. Bare betrakte uten å være den som blir observert og målt. Send gjerne over litt sladder om du har. Jeg elsker gossip . I likhet med deg har jeg travle tider for tiden. Kjenner det i hodet og skuldrene er i helspenn. Men det er spesielt hektisk på denne tiden, jeg vet det vil roe seg etter hvert. Har begynt på John Ajvinde Lindqvist - La den rette komme inn.. Litt for tidlig å si hva jeg synes, så jeg får komme tilbake til det. Ha en god helg . Hagefest var gøy det. Jeg satt for det meste og sendte lange blikk etter Sivert Høyem. Jeg synes han er vanvittig kjekk! Han kunne godt sunget litt bare for meg Håper du får slappet av på fritiden og hentet deg inn igjen. Det begynner jeg å bli mer bevisst på. Så det er en del kvelder jeg melder meg ut, tenner stearinlys, leser, ser på tv, hører på musikk. Trenger alenetid. Håper det roer seg kjapt for deg Boken du nevner er jeg usikker på om jeg har hørt om før. Tittelen høres så kjent ut. Men spennende om du sier hva du synes når du har lest den ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. august 2007 Forfatter #4238 Del Skrevet 25. august 2007 I følge en gjest skurrer det i nøtta mi Det var dagens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 25. august 2007 #4239 Del Skrevet 25. august 2007 Spenstig I hvilken tråd skurrer du? *nysgjerrig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. august 2007 Forfatter #4240 Del Skrevet 25. august 2007 Adopsjonstråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå