Starfish Skrevet 25. juli 2007 #4121 Del Skrevet 25. juli 2007 Takk for varm velkomst. Jeg kommer nok helt sikkert tilbake igjen og igjen, er det noe jeg brenner for er det bøker og skravling :-D Lurer på om dere kan hjelpe meg med noen boktips. Det har dukket opp til ekstra penger i heimen og jeg kunne tenke meg å bruke en (liten?) del av potten på litteratur. Jeg har hatt eksamensvåren fra h..., så jeg har kraftige litteratur abstinenser. Har allerede fortært endel bøker i sommer, men om jeg skal kjøpe noen er det jo greit med noen som kommer med stjerner i margen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 25. juli 2007 #4122 Del Skrevet 25. juli 2007 Styret rundt Potter har tatt litt av, ja. Skulle tro det var statshemmeligheter Nå er jeg jo som nevnt en slags fan. Men ellers styrer jeg unna hype kanskje litt for mye? Jeg har foreksempel ikke rørt hverken Anne B. Ragde eller Jo Nesbø (vet at mange her liker dem, så jeg har kanskje gått glipp av noe?) DaVinci-koden og lignende nevner jeg ikke engang, der er det totalmotstand. Stieg Larsson har jeg lest første boken av, men klarer fint å vente med nr to, faktisk. Jeg lurer på om jeg er så barnslig at jeg ikke vil hive meg på hyper bare .. fordi .. og da kan jeg jo gå glipp av mye... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 25. juli 2007 #4123 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Jeg har ikke lest Harry Potter eller A.B.Ragde, til tross for at alle står i hylla, også den siste Harry Potter. Jeg har lest Nesbø og alle tre Stieg Larsson-bøkene. Den siste er forøvrig veldig dra, så jeg er glad jeg gjorde det til tross for hypen Akkurat nå leser jeg Erlend Loe og Jan Kjærstad. Siste sjanse til å lese noe selvvalgt før høstsemesteret. Må innrømme at jeg faktisk har foregrepet høstens pensum en smule i tillegg til Starfish. Hvis du leser i dagboka til Ciara, får du garantert masse lesetips og inspirasjon Endret 25. juli 2007 av Kira Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Starfish Skrevet 25. juli 2007 #4124 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Jeg brukte mye av kvelden i går til å lese her, men tenkte selvfølgelig ikke på å skrive opp ønskebøker etterhvert. Får bare sette meg ned igjen når den lille vannkoppen min har tatt senga, for jeg har lyst til å bestille bøker i KVELD. Endret 26. juli 2007 av Starfish Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Matilda Skrevet 25. juli 2007 #4125 Del Skrevet 25. juli 2007 Hei Ciara! Måtte innom en snartur her nå, så er det tilbake til bursdagsfeiring! Ting går så det suser for tiden. Jeg har fått meg en bra jobb og står på flyttfot til Oslo. Grugleder meg litt til det egentlig. Det er selvsagt en del som må ordnes i den forbindelse, men litt tid til lesing blir det likevel. Jeg har nettopp lest Illusjonens Bok av Paul Auster og den likte jeg veldig godt. Snart skal jeg hive meg på Potter-bølgen igjen. Venter på den siste boken som jeg har bestilt. Jeg synes også det er mye styr rundt serien, men er likevel veldig glad i bøkene. I motsetning til flere andre her leser jeg ofte såkalte hypede bøker. Har jeg hørt at en bok er bra blir jeg mer fristet til å lese den. Det betyr ikke at jeg leser hva som helst, jeg har jo en formening om hva jeg selv liker og velger bøker deretter. Jeg har lest noe av både Ragde, Nesbø, Larsson og Brown! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 25. juli 2007 #4126 Del Skrevet 25. juli 2007 Jah! En dagbok omhandlende bøker, nå ble jeg lykkelig, mon tro om jeg skal lese gjennom alle sidene Jeg går vel også under betegnelsen boknerd, behandler bøkene som små barn (med modifikasjoner selvfølgelig) Har nettopp gjort ferdig Snømannen til Jo Nesbø, leste den på to kvelder. Definitivt Nesbøs beste Merker tydelige forbedringer i hans måte å skrive på, en av mine favoritter dette. På nattbordet nå ligger The Order of the Phoenix (ja, jeg er litt treig jeg da) snart ferdig med den, og den skuffer ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #4127 Del Skrevet 26. juli 2007 Takk for varm velkomst. Jeg kommer nok helt sikkert tilbake igjen og igjen, er det noe jeg brenner for er det bøker og skravling :-D Lurer på om dere kan hjelpe meg med noen boktips. Det har dukket opp til ekstra penger i heimen og jeg kunne tenke meg å bruke en (liten?) del av potten på litteratur. Jeg har hatt eksamensvåren fra h..., så jeg har kraftige litteratur abstinenser. Har allerede fortært endel bøker i sommer, men om jeg skal kjøpe noen er det jo greit med noen som kommer med stjerner i margen. Jeg gir gjerne tips Hva slags bøker liker du? Og vil du ha innbundet eller pocket, og hvor mange? Styret rundt Potter har tatt litt av, ja. Skulle tro det var statshemmeligheter Nå er jeg jo som nevnt en slags fan. Men ellers styrer jeg unna hype kanskje litt for mye? Jeg har foreksempel ikke rørt hverken Anne B. Ragde eller Jo Nesbø (vet at mange her liker dem, så jeg har kanskje gått glipp av noe?) DaVinci-koden og lignende nevner jeg ikke engang, der er det totalmotstand. Stieg Larsson har jeg lest første boken av, men klarer fint å vente med nr to, faktisk. Jeg lurer på om jeg er så barnslig at jeg ikke vil hive meg på hyper bare .. fordi .. og da kan jeg jo gå glipp av mye... Som oftest er det jo slik (heldigvis) at det er en grunn til at bøker blir hypet. Jeg er såpass ukorrekt at jeg syntes Da Vinci-koden var kjempespennende, Ragdes bøker er lettleste og koselige (men ikke særlig mer, synes jeg, men altså utmerket til sitt bruk) og Nesbø er også veldig spennende! Stieg Larsson også er jo verdt oppstyret. Så at jeg holder meg unna Harry Potter er helt sikkert bare dumt Jeg har ikke lest Harry Potter eller A.B.Ragde, til tross for at alle står i hylla, også den siste Harry Potter. Jeg har lest Nesbø og alle tre Stieg Larsson-bøkene. Den siste er forøvrig veldig dra, så jeg er glad jeg gjorde det til tross for hypen Akkurat nå leser jeg Erlend Loe og Jan Kjærstad. Siste sjanse til å lese noe selvvalgt før høstsemesteret. Må innrømme at jeg faktisk har foregrepet høstens pensum en smule i tillegg til Starfish. Hvis du leser i dagboka til Ciara, får du garantert masse lesetips og inspirasjon Hvilken Kjærstad og hvilken Loe leser du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #4128 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg brukte mye av kvelden i går til å lese her, men tenkte selvfølgelig ikke på å skrive opp ønskebøker etterhvert. Får bare sette meg ned igjen når den lille vannkoppen min har tatt senga, for jeg har lyst til å bestille bøker i KVELD. Ble det noe bøker? Nuvel Aner jeg en smule forbeholdenhet her, frøken Ciara? Er ingen stor fan av rap per se, men var ung nok til å bli revet med av styret rund "Slim Shady EP" og "Marshall Mathers EP". Og det man oppdager etter å ha hørt litt på det, er at fyren er enormt talentfull når det gjelder ord, rim, rytme, språk- det er fullstendig fascinerende å høre på. De uttrykksmåtene han klarer å hoste opp- det er ganske utrolig med tanke på at han egentlig er en klassisk white trash-figur (og det legger han jo heller ikke skjul på, rent innholdsmessig). Så Eminem er på plass i CD-hylla, pent på plass mellom Leonard Cohen og Rolling Stones. Klassikere, alle tre En viss forbeholdenhet, ja Jeg har ingen problemer med å se at han er talentfull, jeg liker ham bare ikke uten at jeg vet helt hvorfor. Han virker bare så atal. Og så liker jeg jo iokke rap, heller. Men jeg syntes jo det hørtes moro ut å plassere ham mellom Cohen og Rolling Stones, sånn passe uærbødig Hei Ciara! Måtte innom en snartur her nå, så er det tilbake til bursdagsfeiring! Ting går så det suser for tiden. Jeg har fått meg en bra jobb og står på flyttfot til Oslo. Grugleder meg litt til det egentlig. Det er selvsagt en del som må ordnes i den forbindelse, men litt tid til lesing blir det likevel. Jeg har nettopp lest Illusjonens Bok av Paul Auster og den likte jeg veldig godt. Snart skal jeg hive meg på Potter-bølgen igjen. Venter på den siste boken som jeg har bestilt. Jeg synes også det er mye styr rundt serien, men er likevel veldig glad i bøkene. I motsetning til flere andre her leser jeg ofte såkalte hypede bøker. Har jeg hørt at en bok er bra blir jeg mer fristet til å lese den. Det betyr ikke at jeg leser hva som helst, jeg har jo en formening om hva jeg selv liker og velger bøker deretter. Jeg har lest noe av både Ragde, Nesbø, Larsson og Brown! Er litt lik deg mht hype Og grattis med god jobb i Oslo! Så spennende det blir. Har du funnet leilighet her også? Det blir nok mye styr, men det må jo være en veldig lite kjedelig fase av livet i det minste Jah! En dagbok omhandlende bøker, nå ble jeg lykkelig, mon tro om jeg skal lese gjennom alle sidene Jeg går vel også under betegnelsen boknerd, behandler bøkene som små barn (med modifikasjoner selvfølgelig) Har nettopp gjort ferdig Snømannen til Jo Nesbø, leste den på to kvelder. Definitivt Nesbøs beste Merker tydelige forbedringer i hans måte å skrive på, en av mine favoritter dette. På nattbordet nå ligger The Order of the Phoenix (ja, jeg er litt treig jeg da) snart ferdig med den, og den skuffer ikke. Så bra du er boknerd! Her er det flere av oss Jeg synes stort sett Nesbø blir flinkere og flinkere, men samtidig gjentar han seg jo litt. Uten å røpe for mye av Snømannen så ligger det jo an til noe annerledes etter dette. Håper jeg, i hvert fall. Så mye som jeg liker oppskriften, Harry Hole og Jo Nesbø, så er variasjon bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Matilda Skrevet 26. juli 2007 #4129 Del Skrevet 26. juli 2007 Er litt lik deg mht hype Og grattis med god jobb i Oslo! Så spennende det blir. Har du funnet leilighet her også? Det blir nok mye styr, men det må jo være en veldig lite kjedelig fase av livet i det minste Kjedelig er ikke stikkordet nei. Jeg har funnet meg et sted å bo, så alt ser ut til å ordne seg. Skal bli spennende å se hva mer Oslo har å by på, jeg har jo vært der noen ganger, men aldri bodd der.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #4130 Del Skrevet 26. juli 2007 Gled deg! Hvilken bydel har du flyttet til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Matilda Skrevet 26. juli 2007 #4131 Del Skrevet 26. juli 2007 Skal bo på Gamle Aker dette første halvåret. Du bor og trives bra i Oslo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse på erten Skrevet 26. juli 2007 #4132 Del Skrevet 26. juli 2007 Skal bo på Gamle Aker dette første halvåret. Du bor og trives bra i Oslo? Da har du havnet midt i smørøyet Et av de absolutt beste stedene å bo i Oslo. Grattis med jobb og leilighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Matilda Skrevet 26. juli 2007 #4133 Del Skrevet 26. juli 2007 Da har du havnet midt i smørøyet Et av de absolutt beste stedene å bo i Oslo. Grattis med jobb og leilighet. Tusen takk! Det var fint å høre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #4134 Del Skrevet 26. juli 2007 Gamle Aker er veldig hyggelig Jeg Oslo. Oslo har alt! Trives aller best i Oslo indre øst, men det er mange andre hyggelige strøk også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #4135 Del Skrevet 26. juli 2007 Gamle Aker er jo nydelig! Ah, kunne tenkt meg et av de små husene ved kjærlighetsstien der. Selv om de er bittesmå, og garantert skeive, skakke og med en mengde feil- i tillegg til å være grisedyre Hei igjen, liksomtvilling Ser du er på tokt ute i forumet. Hyggelig at du er litt i aksjon der ute- og så med så riktige meninger da! Hehe. Ja, pussig det der - at jeg har så riktige meninger Men alvorlig talt, jeg tenker vel at en del her lever i en glansbildeverden der ting skal foregå akkurat slik man har sett det for seg. Forresten er jeg ferdig med Eminem-biografien. Konklusjon: En bra og overraskeden grundig bok, som ikke bare tar for seg personen Eminem, men også bakgrunnen for hans musikk: Detroit og klasseskillene der, fremveksten av kommersiell rap, de utfordringene han sto overfor som hvit rapper osv. Språket er litt sleivete og garantert litt for kjapt oversatt- ser mange setninger som må være ordrett oversatt fra engelsk, og det er ikke spesielt elegant. Men alt i alt var den bedre enn fryktet, selv om det er og blir en bok for spesielt interesserte. Det er ingen bok man leser for den store leseropplevelsen, for å si det sånn Takk for anmeldelse Den hørtes jo spennende ut, altså for de som i utgangspunktet synes Eminem er spennende. Hadde en periode hvor jeg leste musikkbiografier, men det er lenge siden nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 26. juli 2007 #4136 Del Skrevet 26. juli 2007 Hvilken Kjærstad og hvilken Loe leser du? Har lest Doppler og Volvo Lastvagnar av Loe og Tegn til kjærlighet av Kjærstad. Loe-bøkene er fornøyelige, han er ganske skarpsindige i forhold til egen skriveteknikk og lesernes reaksjoner. God underholdning, men ikke noe særlig mere synes jeg. Tegn til kjærlighet var en tankevekkende bok, jeg synes Kjærstad skriver godt. Det er noen bøker som setter igang tankeprosesser hos meg, denne var en av dem. Jeg skal definitivt lese mere Kjærstad. Må innrømme at jeg har lest alt for lite norsk litteratur. Nå har jeg planer om å lese Hellemyrsfolket av Amalie Skram, selv om den er deprimerende full av elendighet! Så har jeg noen lettleste pocketbøker klare for å være med på ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blanca Skrevet 27. juli 2007 #4137 Del Skrevet 27. juli 2007 Forresten er jeg ferdig med Eminem-biografien. Konklusjon: En bra og overraskeden grundig bok, som ikke bare tar for seg personen Eminem, men også bakgrunnen for hans musikk: Detroit og klasseskillene der, fremveksten av kommersiell rap, de utfordringene han sto overfor som hvit rapper osv. Språket er litt sleivete og garantert litt for kjapt oversatt- ser mange setninger som må være ordrett oversatt fra engelsk, og det er ikke spesielt elegant. Men alt i alt var den bedre enn fryktet, selv om det er og blir en bok for spesielt interesserte. Det er ingen bok man leser for den store leseropplevelsen, for å si det sånn Jeg tror jeg må lese denne. Liker fyren jeg også, synes han er veldig flink på tekster og ikke minst måten han formidler musikken på. Tegn til kjærlighet var en tankevekkende bok, jeg synes Kjærstad skriver godt. Det er noen bøker som setter igang tankeprosesser hos meg, denne var en av dem. Jeg skal definitivt lese mere Kjærstad. Må innrømme at jeg har lest alt for lite norsk litteratur. Denne likte jeg også veldig godt. Historien var spennende. Jeg var i utgangspunktet redd for at dette var en klissete roman, men det var den ikke . Jeg synes bedre og bedre om norsk litteratur. Har du lest Knausgård og Harstad? Anbefales! ----- Jeg har lest forbausende lite i sommer. Høydaren i sommer er Tor Ulven. Jeg har lest prosastykkene Fortæring, og jeg er fullstendig betatt. Språket er spennende, observasjonene glistrende og han skriver så godt at jeg kjente hårene reiste seg. Noen flere som har lest Ulven? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 27. juli 2007 #4138 Del Skrevet 27. juli 2007 Driver nå og leser Magikeren av John Fowles. Noen som har vært borti den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #4139 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Har lest Doppler og Volvo Lastvagnar av Loe og Tegn til kjærlighet av Kjærstad. Loe-bøkene er fornøyelige, han er ganske skarpsindige i forhold til egen skriveteknikk og lesernes reaksjoner. God underholdning, men ikke noe særlig mere synes jeg. Tegn til kjærlighet var en tankevekkende bok, jeg synes Kjærstad skriver godt. Det er noen bøker som setter igang tankeprosesser hos meg, denne var en av dem. Jeg skal definitivt lese mere Kjærstad. Må innrømme at jeg har lest alt for lite norsk litteratur. Nå har jeg planer om å lese Hellemyrsfolket av Amalie Skram, selv om den er deprimerende full av elendighet! Så har jeg noen lettleste pocketbøker klare for å være med på ferie Jeg liker Kjærstad godt, særlig trilogien hans synes jeg er virkelig bra. Om du ikke har lest den, så gjør det Amalie Skram er jo i dystreste laget, men absolutt leseverdig. Selv synes jeg Forrådt er mye bedre enn Hellemyrsfolket, men der tror jeg mange er uenige med meg. God helg! Jeg blir nok aldri ferdig med det stadiet der, tror jeg... Men hvis du skulle få lyst til å plukke opp en musikkbiografi igjen, så anbefales John Lennon- The definitive biography av Ray Coleman på det sterkeste. Den er bare på, skal vi se... *blar og blar* 832 sider. En skikkelig murstein, i positiv forstand. Ellers er jo Cash av Johnny Cash en klassiker. Og den grenser nesten opp mot skjønnlitteratur, spør du meg. En nydelig, varm bok, om musikk og livet og døden og kjærligheten og sånn... Der sa du noe. En forfatter jeg nesten har glemt siden skoledagene. Det ville være interessant å lese noe av henne nå, selv om jeg husker en novelle vi måtte tolke som var naturalistisk inntil det parodiske. Men ofte kan jo ting fremstå ganske annerledes etter 15 år. Tror jammen jeg skal blåse støv av gamle Skram igjen- takk for tipset! Tusen takk for musikkbiotips! Gleder meg til disse allerede Den Skram-novellen husker jeg også. Det må ha vært obligatorisk å tolke den ihjel. Var det Karens jul den het? :klø: Jeg tror jeg må lese denne. Liker fyren jeg også, synes han er veldig flink på tekster og ikke minst måten han formidler musikken på. Denne likte jeg også veldig godt. Historien var spennende. Jeg var i utgangspunktet redd for at dette var en klissete roman, men det var den ikke . Jeg synes bedre og bedre om norsk litteratur. Har du lest Knausgård og Harstad? Anbefales! ----- Jeg har lest forbausende lite i sommer. Høydaren i sommer er Tor Ulven. Jeg har lest prosastykkene Fortæring, og jeg er fullstendig betatt. Språket er spennende, observasjonene glistrende og han skriver så godt at jeg kjente hårene reiste seg. Noen flere som har lest Ulven? Ulven er en klassiker jeg har skjønt jeg må kaste meg over, og du fremskyndet akkurat den prosessen Hørtes virkelig spennende ut. Det er mye bra norsk der ute, og det er jo spennende å ha lest de viktigste tingene og holde seg oppdatert. Og da må man jo støtt i stadig fylle hullene i kunnskapen... Ulven, feks Driver nå og leser Magikeren av John Fowles. Noen som har vært borti den? Åh! Jeg tror dette er den eneste boken jeg ikke har lest av John Fowles, jeg er svært, svært begeistret for ham. Men jeg har ventet på at Aschehoug skal utgi Magikeren på nytt på norsk, den er jo ganske tykk og jeg tenkte norsk ville være best. Så jeg gleeeeder meg til jeg får kastet meg over den. Blanca - denne kunne kanskje vært noe for deg også? Hørte en gang at den ble sammenlignet med Den hemmelige historien, og forfatteren er virkelig generelt fabelaktig. Men Tabris, fortell meg nå - hva synes du så langt? Endret 27. juli 2007 av Ciara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blanca Skrevet 27. juli 2007 #4140 Del Skrevet 27. juli 2007 Blanca - denne kunne kanskje vært noe for deg også? Hørte en gang at den ble sammenlignet med Den hemmelige historien, og forfatteren er virkelig generelt fabelaktig. Helt ny fofatter for meg. Må sjekkes ut . Kan alle hans bøker anbefales? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå