Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Anna Gavalda: Saman er ein mindre aleine

Plukket opp denne av fire grunner: 1) Jeg hadde hørt mye bra om den, 2) Den var helt ny i pocket, 3) Jeg likte omslaget veldig godt 4) Det er en murstein av en bok (moralen er: bokkjøpere er minst like irrasjonelle som folk flest :ler:).

Jeg synes vel egentlig ikke dette er det beste bokkjøpet jeg har gjort i mitt liv. Boken handler om den anorektiske kunstnerspiren Camille, hissige Franck som jobber døgnet rundt for å forsørge bestemoren, og den til tider svært forvirrede Philibert. Disse tre møter hverandre og blir venner.

Det er mange årsaker til at denne historien ikke grep meg. Historien er for enkel, i begynnelsen går det dårlig med alle, mot slutten går det bra med alle. Personene er ikke beskrevet på en måte som gjør at jeg kjenner meg igjen i dem. De går gjennom mye, men jeg føler dem ikke. Og språket er et kapittel for seg, en murstein på nynorsk ble faktisk en liten prøvelse. Mer irriterende er det at forfatteren avslutter hver setning med tre prikker... Nesten hele tiden... Jeg synes det ser håpløst ut...

Summa summarum: En opphypet bok. Trass noen koselig episoder var den ikke verdt det, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er en Kartell-lampe. De finnes i mange forskjellige farger. Jeg synes de er superkule :)

Takk :) Den var stilig, men tror ikke den ville gjort seg hos meg. Men farger er alltid gøy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det har jeg gjort i årevis. Og jeg tror hver helg at min tur har kommet ;) Dét skal de ha, de gir meg faktisk mye spenning for pengene, de lotto-folka! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobben har sine frynsegoder ;)

Jeg skal poste anmeldelse så snart den er lest, men det kan nok ta litt tid. Har et par andre jeg må gjennom først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en Kartell-lampe. De finnes i mange forskjellige farger. Jeg synes de er superkule :)

Her er flere produkter fra Kartell. Lampen øverst til venstre er vel kanskje den mest kjente. Var det den du tenkte på Nigo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bordlampen? Har ikke engang tenkt på at Kartell er flere lamper :sjenert: Forbinder det bare med den jeg har link til. Men du har selvsagt helt rett, det behøver jo ikke være den Nigo tenkte på.

Designinteressert, Prinsessen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bordlampen? Har ikke engang tenkt på at Kartell er flere lamper :sjenert: Forbinder det bare med den jeg har link til. Men du har selvsagt helt rett, det behøver jo ikke være den Nigo tenkte på.

Designinteressert, Prinsessen?

Tja.

Jeg kan faktisk sitte timesvis over boligannonsene og drømme om hvordan jeg ville innredet/totalrenovert et hus eller en leilighet :sjenert: Skal ikke se bort ifra at jeg går så skikkelig til verks at jeg vurderer hvilke vegger som kan være bærevegger og hvilke "jeg kan rive". :ler:

Endret av Prinsesse på erten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker boligannonser :) Har fulgt med på finn daglig i flere år, og blir ikke lei av å lete etter drømmeleiligheten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker boligannonser :) Har fulgt med på finn daglig i flere år, og blir ikke lei av å lete etter drømmeleiligheten :ler:

Blir man noen gang det da?

Er egentlig ganske fornøyd med leiligheten jeg bor i. Men så er det denne husdrømmen da :sjenert: Ingen bråkete naboer, hage (vel...både positiv og negativt det da), ingen medeiere man må krangle med etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bourgie (den gjennomsiktige) var det jeg tenkte på ja- selve hipstersymbolet for alle urbane studenter med gammel IKEA-sofa og ett eneste design-møbel. Den er gjerne så fryktelig påfallende, og jeg synes det blir litt over-the-top.

:Nikke:

Det har vel noe å gjøre med at den ikke er så fryktelig dyr. 1900,- er ikke fullt så krise som Ciaras drøm til over 8000,-. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, sånn for å unngå juridiske ubehageligheter bør jeg vel understreke at det var boken, ikke mannen, det var snakk om.

*avverger injuriesøksmål*

Godt du oppklarer, jeg var nesten på tråden til Se&hør et øyeblikk... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, er bare innom en liten tur for å si at jeg fortsatt er i live og fortsatt leser. Er bare en smuuuule forsinket i forhold til planen, så jeg holder fortsatt på med "Ville svaner". Har fått purring fra biblioteket, så jeg får se å komme i mål snart. :plystre: Det bør ikke være uoverkommelig da, for jeg er sykemeldt ut uka, og boka fengsler meg veldig. Noen fordeler skal man ha når man har et elendig imunforsvar :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Blir man noen gang det da?

Er egentlig ganske fornøyd med leiligheten jeg bor i. Men så er det denne husdrømmen da  :sjenert:  Ingen bråkete naboer, hage (vel...både positiv og negativt det da), ingen medeiere man må krangle med etc.

Jeg drømmer mer i retning av en seksroms i Gamlebyen eller Torshov (med balkong). That's it (som om jeg er småforlangende :ler:)!

Bourgie (den gjennomsiktige) var det jeg tenkte på ja- selve hipstersymbolet for alle urbane studenter med gammel IKEA-sofa og ett eneste design-møbel. Den er gjerne så fryktelig påfallende, og jeg synes det blir litt over-the-top.

Den du linket til, Ciara, var mye mer spiselig. Men som sagt, jeg er uansett så elendig på interiør at jeg holder meg til IKEA, og bytter ut når jeg innser at det var nok et bomkjøp :legrine:

Jeg er også finn.no-junkie. Har full kontroll på prisutvikling og gode objekter. Men... så sitter jeg jo greit nok som det er, og uten Lotto så blir det nok ingen store forandringer. Men det er gøy å kikke :-D

Nå skal jeg hoppe til køys med Torbjørn Færøvik!

Bourgie likte jeg ikke noe særlig. For lite rene linjer der, synes jeg. Men den andre kartell-lampen er super :)

Jeg er også stor tilhenger av IKEA, men jeg har et forhold til lamper av en eller annen grunn. De vil jeg gjerne at skal være eksklusive, men jeg har hittil aldri hatt råd til en eksklusiv lampe (klart, hadde jeg latt være å kjøpe bøker en stund hadde det jo gått veldig lett).

Kos deg med Færøvik ;)

:Nikke:

Det har vel noe å gjøre med at den ikke er så fryktelig dyr. 1900,- er ikke fullt så krise som Ciaras drøm til over 8000,-.  :ler:

:sjenert:

Ciaras lampedrøm var mer etter min smak. Det må bli et veldig spesielt lys av den lampen! Krysser fingrene for at Lottogevinsten ramler inn snart, Ciara, til både lamper og gulv... og et lass med nye bøker :)

Takk, Nigo! :) Jeg er egentlig i mot å bruke masse penger på slike ting, men på den annen side... Hvis det er noe jeg blir lykkelig av å se på i årevis, da er det kanskje verdt det? Vi får se :)

Godt du oppklarer, jeg var nesten på tråden til Se&hør et øyeblikk...  :ler:

:ler:

Hei alle sammen, er bare innom en liten tur for å si at jeg fortsatt er i live og fortsatt leser. Er bare en smuuuule forsinket i forhold til planen, så jeg holder fortsatt på med "Ville svaner". Har fått purring fra biblioteket, så jeg får se å komme i mål snart. :plystre: Det bør ikke være uoverkommelig da, for jeg er sykemeldt ut uka, og boka fengsler meg veldig. Noen fordeler skal man ha når man har et elendig imunforsvar :ler:

Hei Fakse :vinke:

Du får ha riktig god bedring! Slapp av med bøker mens du kommer til hektene. Jeg klarer aldri å lese når jeg er syk, dessverre.

Er du fortsatt på farten inn og ut av landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! Klarer ikke å lese så lenge av gangen, men jeg har jo hele dagen hjemme så litt blir det jo :)

Holder meg stort sett i hjemlandet for tida, men mannen skal ut en tur på reise nå, og en uke i midten av mars så jeg får litt gressenketilværelse å bryne meg på. Men det skal nok gå så fint så!

Hvordan har du det da Ciara? Litt mindre stressa enn før jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vesentlig mindre enn før jul, takk som spør :) Livet som heltidsarbeidende er tusen ganger lettere enn studenttilværelsen. Fullstendig fri om kveldene er et gode jeg setter enormt pris på for tiden.

Du er vel vant til periodevis gressenketilværelse, så det går vel fint. Men skjønner jo at det kan være stusslig til tider. Men så setter du vel desto mer pris på mannen når han kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å lese om din overgang fra student til jobblivet. jeg skal jo igang med studier fra høsten, på fulltid, 13 år etter at jeg sist studerte. (dvs jeg gikk på forelesninger, leste notater, sprengleste til eksamen, det gikk bra), jeg er supermotivert og har kjøpt bøker allerede for å begynne å lese. Spent på hvor strukturert jeg klarer å være. Forskjellen nå er forhåpentlig at jeg har skjønt at jeg må og at jeg vil. Jeg skal også flytte fra der jeg bor til langt unna så det er mange ting som blir annerledes.

Men du har rett. På jobb kan man ofte gå hjem etter jobben og slappe av, mens i studier så henger det over deg hele tiden. Målet mitt er at studier skal bli litt som jobb, ,,,

Ellers er det eneste jeg klarer å få lest om dagen "samtiden", det er interessant syns jeg ! hun får det til hun Sannes, det må jeg si. Mye bra artikler om ting og tang jeg ikke hadde tenkt på på den måten.

Mao, ingen litt.tips denne gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...