Miami Skrevet 14. februar 2007 #3561 Del Skrevet 14. februar 2007 Nå fikk jeg lyst til å lese Menn som hater kvinner også. Tror jeg må vente litt, har en del ulest liggende samtidig som pensum ligger og skriker mot meg . Har startet på Rosens Navn igjen. Har prøvd tidligere, men gitt opp. Nå tror jeg det går bra, om enn noe trått. Tiden strekker ikke til. Venter fortsatt på Familieanliggender, vil nok kaste meg over den når den kommer i hus. Har også bestilt noen bøker på Mammutsalget i dag. Forbrytelse og straff (ikke lest den tidligere ), Mandel av Merete Morken Andersen og Til jeg finner deg av John Irving. Ingen jeg absolutt måtte ha, men det var jo så billig Ha en fin kveld Ciara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #3562 Del Skrevet 14. februar 2007 Hei Ciara, nå var det jammen veldig lenge siden jeg har vært innom her. Jeg må innrømme at jeg generelt har vært lite på nett i det siste, men nå har jeg endelig fått meg datamaskin som virker igjen! Det hjelper på. "Menn som hater kvinner" er notert ned på leselisten min, den høres så absolutt spennende ut. I tillegg til din anmeldelse har jeg lest en del andre omtaler på nett - og alle skryter jo uhemmet! Jeg har allerede bestemt meg, den skal leses. Jeg er enig med Lavinia, du burde fått provisjon Ciara. Når jeg tenker meg om skjønner jeg nesten ikke hva jeg har brukt tiden på i det siste, jeg har jo hverken lest eller vært mye på nett... Utrolig men sant! Sengelektyren for tiden er Paul Auster, men det har ikke gått så fort fremover for jeg legger meg altfor sent hver kveld... Uansett, tror jeg kommer til å stikke innom litt oftere i tiden fremover. Ser frem til å dele mange fine leseopplevelser med alle som stikker innom her. Nå skal jeg jammen benytte sjansen til å krype til køys og lese litt. God natt! ← Unnskyld, Anneli, jeg så ikke dette innlegget før nå, du snek deg visst innom mens jeg selv skrev. Hyggelig om du kommer oftere Men sånt går jo i faser, det virkelige livet får jo komme først, eller hur? Sånn tenker i hvert fall jeg. Heldigvis har jeg stort sett god tid til begge deler! Hvilken Paul Auster-bok holder du på med? Jeg leser Leviathan for tiden Nå fikk jeg lyst til å lese Menn som hater kvinner også. Tror jeg må vente litt, har en del ulest liggende samtidig som pensum ligger og skriker mot meg . Har startet på Rosens Navn igjen. Har prøvd tidligere, men gitt opp. Nå tror jeg det går bra, om enn noe trått. Tiden strekker ikke til. Venter fortsatt på Familieanliggender, vil nok kaste meg over den når den kommer i hus. Har også bestilt noen bøker på Mammutsalget i dag. Forbrytelse og straff (ikke lest den tidligere ), Mandel av Merete Morken Andersen og Til jeg finner deg av John Irving. Ingen jeg absolutt måtte ha, men det var jo så billig Ha en fin kveld Ciara ← Mammut-salget, ja... Jeg skal også bestille Til jeg finner deg. Ellers ingenting, tror jeg. Bøkene hoper seg opp her hjemme, og jeg må rekke å lese dem også. Men det er jo stas med mammutsalg uansett, og jeg kommer alltid hjem med flere bøker enn jeg har planlagt... Lykke til videre med Rosens navn. Du vil få belønning for strevet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blanca Skrevet 14. februar 2007 #3563 Del Skrevet 14. februar 2007 Nå er Menn som hater kvinner i hus. Om jeg får tid begynner jeg i kveld, men mest sannsynlig må den vente til helgen. Jeg har igjen ca 100 sider av Familieanliggender , og selv om jeg godt kan lese flere bøker om gangen, føler jeg at jeg må avslutte den før jeg gir meg i kast med Larsson. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #3564 Del Skrevet 14. februar 2007 Tenker på drømmeleiligheten min i dag, og innredning. Og hvordan folk ofte innreder akkurat som alle andre gjør. Hvorfor det? Det er forsåvidt helt fair hvis det er fordi folk trives i de samme omgivelsene, men jeg tror ikke nødvendigvis det. Selv kunne jeg aldri bodd i en stor leilighet hvor alt var hvitt og Bolia-møblert. Lyst vil jeg ha det, men jeg liker litt gamle ting som ikke er helt strøkne. Litt levde ting, på et vis. Og bøker. Og fargeinnslag - som i gardiner, tapet etc. Og i dag fant jeg ut at jeg egentlig liker mørke gulv veldig godt. Hva synes dere om det? Synes det høres så fint ut med et brunt gulv (ikke noe rødt i), til lyse vegger. Men jeg har jo katter og frykter at kattehår ville synes altfor godt... Morsomt å drømme seg bort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #3565 Del Skrevet 14. februar 2007 Nå er Menn som hater kvinner i hus. Om jeg får tid begynner jeg i kveld, men mest sannsynlig må den vente til helgen. Jeg har igjen ca 100 sider av Familieanliggender , og selv om jeg godt kan lese flere bøker om gangen, føler jeg at jeg må avslutte den før jeg gir meg i kast med Larsson. ← Sikkert like greit å lese ferdig Familieanliggender, hvis ikke vil den nok bare bli liggende på vent til du har lest ferdig Menn som hater kvinner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #3566 Del Skrevet 14. februar 2007 Og interiørmessig spiller bøker en stor rolle, selvsagt. Drømmer om å samle det meste av bøkene og dekke en hel, stor vegg med dem. I tillegg har jeg alltid elsket sånne antikke mørke bokskap med glassdører Og da må jeg jo selvsagt ha noen store, brune, gamle skinnstoler som jeg kan sitte å lese i... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. februar 2007 #3567 Del Skrevet 14. februar 2007 Tja, det er vel fire ting som spiller inn når man innreder -smak, trend, økonomi og tilgjengelighet -og så varierer det hva som veier tyngst... Hos meg er det fortsatt student-stilen som henger igjen -med andre ord er det meste enten arvet eller fra den billige delen av ikeas sortiment... Bestilte forresten fra mammut-salget i går -120 bøker Men de er strengt tatt ikke til meg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Talula Skrevet 14. februar 2007 #3568 Del Skrevet 14. februar 2007 Og interiørmessig spiller bøker en stor rolle, selvsagt. Drømmer om å samle det meste av bøkene og dekke en hel, stor vegg med dem. I tillegg har jeg alltid elsket sånne antikke mørke bokskap med glassdører Og da må jeg jo selvsagt ha noen store, brune, gamle skinnstoler som jeg kan sitte å lese i... ← En hel vegg, gjerne fra gulv til tak med stige for å nå opp til de øverste bøkene.. Sånne bokskap er så fine..drømmer om et sånt jeg også Selv skulle jeg gjerne hatt en antikk sjeselong med dekadent fløyelstrekk, gjerne i dyprødt, ved siden av skapet..drømme.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #3569 Del Skrevet 14. februar 2007 Tja, det er vel fire ting som spiller inn når man innreder -smak, trend, økonomi og tilgjengelighet -og så varierer det hva som veier tyngst... Hos meg er det fortsatt student-stilen som henger igjen -med andre ord er det meste enten arvet eller fra den billige delen av ikeas sortiment... Bestilte forresten fra mammut-salget i går -120 bøker Men de er strengt tatt ikke til meg da... ← 120 bøker, det må jeg si! Pleier du å bestille fra nettbokhandlere, eller hvordan gjør du det i praksis? *nysgjerrig* Ja, det er klart økonomi spiller inn. Jeg ønsker meg noen ting som koster en del penger, men det er egentlig ikke så mye. Tror aldri jeg vil bruke enorme summer på interiør, egentlig. Håper jeg En hel vegg, gjerne fra gulv til tak med stige for å nå opp til de øverste bøkene.. Sånne bokskap er så fine..drømmer om et sånt jeg også Selv skulle jeg gjerne hatt en antikk sjeselong med dekadent fløyelstrekk, gjerne i dyprødt, ved siden av skapet..drømme.. ← Å, jeg elsker sjeselonger! Har alltid drømt om en. Også vil jeg ha en biedermeier-sofa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blanca Skrevet 14. februar 2007 #3570 Del Skrevet 14. februar 2007 Høres ut som vi godt kunne delt leilighet, Ciara Jeg liker en blanding av nytt og gammelt og brune, gamle skinnstoler står veldig høyt på ønskelisten min. Jeg liker gamle bygårdleiligheter med høyt under taket, med brede vinsuskarmer og høye vinduer. Mørkt gulv til lyse vegger synes jeg er kjempefint, gjerne med brede planker. Og jeg ønsker med en gammel globus-bar ved siden av bøkene og skinnstolen min. Så kan jeg bare vippe opp globusen og skjenke meg en cognac : drømme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. februar 2007 #3571 Del Skrevet 14. februar 2007 120 bøker, det må jeg si! Pleier du å bestille fra nettbokhandlere, eller hvordan gjør du det i praksis? *nysgjerrig* ← Disse bestilte jeg på nettbokhandel. Ellers bestiller jeg mye fra biblioteksentralen, en del via netthandel og en del gjennom bokklubbene. Ja, det er klart økonomi spiller inn. Jeg ønsker meg noen ting som koster en del penger, men det er egentlig ikke så mye. Tror aldri jeg vil bruke enorme summer på interiør, egentlig. Håper jeg ← Jeg skjønte jeg var voksen den dagen jeg brukte i overkant av tusen kroner på en lampe Den er vel fortsatt den interiørtingen jeg har brukt mest penger på (bortsett fra hvitevarer da)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #3572 Del Skrevet 14. februar 2007 Ja, det må være høyt under taket. Mye lys og luft selv om gulvene er mørke. Falt for sånt gulv... (Ja, jeg elsker å surfe på nettet ). ...og det forbauser meg jo ikke, Blanca, at du har god smak i interiør som i det meste annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #3573 Del Skrevet 14. februar 2007 Disse bestilte jeg på nettbokhandel. Ellers bestiller jeg mye fra biblioteksentralen, en del via netthandel og en del gjennom bokklubbene. Jeg skjønte jeg var voksen den dagen jeg brukte i overkant av tusen kroner på en lampe Den er vel fortsatt den interiørtingen jeg har brukt mest penger på (bortsett fra hvitevarer da)... ← Ja, og nå skal jeg sjokkere deg siden jeg har sagt jeg aldri skal bruke mye penger på interiør. Jeg har falt fullstendig for en lampe til over seks tusen! Damn, altså Hva slags lampe var det, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. februar 2007 #3574 Del Skrevet 14. februar 2007 6000 Har du kjøpt den, eller bare sikler du? Lampen min er en liten lysekrone, i hvitmalt, litt "slitt" finish (veldig shabby chic) med masse snirkler, 5 snodde pærer og akkurat passe mengde dinglende prismer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #3575 Del Skrevet 14. februar 2007 Nei, jeg har ikke kjøpt den, men jeg vurderer faktisk helt seriøst å gjøre det etterhvert. For eksempel hvis vi flytter - da forsvinner det så mye penger likevel at seks tusen fra eller til umulig kan spille noen stor rolle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anneli Skrevet 14. februar 2007 #3576 Del Skrevet 14. februar 2007 Hoho. Nå har jeg fått "Menn som hater kvinner" i hus også, eller kanskje jeg burde si "Kvinner som hater menn" - for det var det jeg spurte etter hos bokhandleren... Jaja, hadde det litt travelt der jeg løp inn i butikken rett før jeg skulle ta bussen videre.. Damen i kassen forstod meg heldigvis selv om hun humret litt for seg selv. Uansett så gleder meg til å ta fatt på boka, men den må nok pent vente litt. Jeg driver og leser New York-triologien nå - den har blitt utsatt tidligere fordi jeg har den på nynorsk... Jeg innbiller meg at det er så slitsomt med nynorsk. Nå har jeg imidlertid kommet et godt stykke på vei og jeg plages faktisk ikke av nynorsken. Faktisk har jeg to uleste Auster-bøker liggende på vent også - samboeren og jeg kjøpte hver vår på samme dag uten å vite at den andre også hadde kjøpt. Jeg fant Illusjonens bok på tilbud til 50 kr og da måtte jeg jo slå til. Han kjøpte The Brooklyn Follies som dere leste her en gang så vidt jeg husker. Håper på mange fine :lese: stunder fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #3577 Del Skrevet 14. februar 2007 Så samstemte du og mannen din er da! Måtte le av "Kvinner som hater menn". Kunder gjør det hele tiden, og det blir ofte ganske morsomt. Særlig hvis det er sure kunder som blir snurte hvis man fniser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anneli Skrevet 14. februar 2007 #3578 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg liker gamle bygårdleiligheter med høyt under taket, med brede vinsuskarmer og høye vinduer. Mørkt gulv til lyse vegger synes jeg er kjempefint, gjerne med brede planker.. ← Veldig enig med deg i det. Generelt elsker jeg store vinduer som slipper inn masse lys! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #3579 Del Skrevet 14. februar 2007 ...og gjerne så dype vinduskarmer at man kan sitte i dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anneli Skrevet 14. februar 2007 #3580 Del Skrevet 14. februar 2007 ...og gjerne så dype vinduskarmer at man kan sitte i dem ← Ja, det høres perfekt ut. *drømme* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå