Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Ellers er det fint - må bare klage litt, så går det så mye bedre ;)

Og kulde og snø er helt klart å foretrekke framfor regn - nok et argument for å komme deg hjemover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt klaging hjelper alltid ;)

Hvis alt annet slåt feil, får jeg satse på å få status som klimaflyktning -søndag haglet det hvertfall fire ganger :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, denne dagen har vært BLÆÆÆÆ.. Kald og fæl. Jeg blir litt trøtt og slapp av sånt vær. Hadde med treningstøy på jobben i dag - så jeg kunne trene på veien hjem, men jeg orket rett og slett ikke. Jeg måtte faktisk ta meg en lur etter middag. Og da jeg våknet var jeg så kald at jeg stod en halvtime i dusjen.

Nå skal jeg gjøre årets foreløpig slappeste dag komplett ved å sluke en episode Grace Anatomy. Før jeg legger meg og drømmer søtt og håper på en mer sprudlende morgendag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt klaging hjelper alltid ;)

Hvis alt annet slåt feil, får jeg satse på å få status som klimaflyktning -søndag haglet det hvertfall fire ganger  :overrasket:

Det synes jeg du skal, det høres jo helt tragisk ut :kose:

Huff ja, denne dagen har vært BLÆÆÆÆ.. Kald og fæl. Jeg blir litt trøtt og slapp av sånt vær. Hadde med treningstøy på jobben i dag - så jeg kunne trene på veien hjem, men jeg orket rett og slett ikke. Jeg måtte faktisk ta meg en lur etter middag. Og da jeg våknet var jeg så kald at jeg stod en halvtime i dusjen.

Nå skal jeg gjøre årets foreløpig slappeste dag komplett ved å sluke en episode Grace Anatomy. Før jeg legger meg og drømmer søtt og håper på en mer sprudlende morgendag.

Høres ut som vi har opplevd dagen likt. I morgen blir det bedre. Da skal jeg trene, drikke mye te, kle på meg enda bedre og generelt være i bedre humør. Deal? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ciara, håper du har en bedre dag i dag :) Her er det bikkjekaldt ute, men koser meg inne med varme på ovnen, en kopp te og lesing av pensum.

Har du lest noe av Rohinton Mistry? Tenkte i første rekke på Familieanliggender eller Så lang en reise? Har lest Balansekunst, likte den veldig godt. Kanskje jeg ganske enkelt kan søke her inne? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da hadde alle andre postet det jeg hadde å si om Månedens Bok. Typisk. Har vært ganske sløv i det siste- februar tar knekken på enhver livsgnist, og så hangler jeg i tillegg.

Vil gjerne höre hva du mener for det jeg... :sjenert:

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og da hadde alle andre postet det jeg hadde å si om Månedens Bok.

Jeg vil også høre :) (særlig siden jeg er den eneste negative til Løvekvinnen så langt :sjenert:)

@Miami: Balansekunst er en tidligere bokhjørnebok, du kan sikkert søke deg frem til hva vi mente om den. Jeg holder på med Familieanliggender nå, og storkoser meg. Fantastisk humor og deilige personskildringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Miami: Balansekunst er en tidligere bokhjørnebok, du kan sikkert søke deg frem til hva vi mente om den. Jeg holder på med Familieanliggender nå, og storkoser meg. Fantastisk humor og deilige personskildringer.

Hei Blanca. Balansekunst har jeg lest tidligere. Glimrende bok synes jeg, og da jeg søkte på Mistry her ser jeg at flere mener det samme ;) . Fint å se at flere liker Mistry og at du synes Familieanliggender er bra. Tok sjansen og bestilte den litt tidligere i dag. Kan nesten ikke vente til jeg får den i hus nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helg, jenter. Deilig, ikke sant :)?

Jeg er glad i god krim, og lurer på om noen her inne har lest Stieg Larsson? Har lyst til å finne noen nye krimfavoritter, og vil gjerne høre om noen her inne har lest ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ciara, håper du har en bedre dag i dag  :)  Her er det bikkjekaldt ute, men koser meg inne med varme på ovnen, en kopp te og lesing av pensum.

Har du lest noe av Rohinton Mistry? Tenkte i første rekke på Familieanliggender eller Så lang en reise? Har lest Balansekunst, likte den veldig godt. Kanskje jeg ganske enkelt kan søke her inne?  :sjenert:

Høres ut som du har det fint inne :) Skal legge meg på sofaen under et pledd snart med et glass rødvin. Da burde jeg få varmen :)

Jeg har ganske riktig bare lest Balansekunst av Mistry. Men har lyst til å lese mer :)

Enig med deg...

Og da hadde alle andre postet det jeg hadde å si om Månedens Bok. Typisk. Har vært ganske sløv i det siste- februar tar knekken på enhver livsgnist, og så hangler jeg i tillegg. Blir aldri skikkelig syk, er akkurat bra nok til å kreke meg på jobb og kreke meg hjem igjen, og slokne klokka ni :forvirret:

Men akkurat dette været, med snø OG vind samtidig, er virkelig pyton. 15 effektive kuldegrader, sa de på radio i dag. Ikke rart det er lite koselig ute...

Håper du bruker helgen til å slappe av slik at du kommer deg skikkelig. Det er ikke gøy å hangle, da er det nesten bedre å være syk og bli ferdig med det. Men altså - god bedring :)

Jeg trives ikke med været, satser på at det blir mildere over helga!

...og jeg vil også gjerne høre hva du syntes om Løvekvinnen :)

Hei Blanca. Balansekunst har jeg lest tidligere. Glimrende bok synes jeg, og da jeg søkte på Mistry her ser jeg at flere mener det samme  ;) . Fint å se at flere liker Mistry og at du synes Familieanliggender er bra. Tok sjansen og bestilte den litt tidligere i dag. Kan nesten ikke vente til jeg får den i hus nå  :)

Fått den i hus ennå? :)

Det er helg, jenter. Deilig, ikke sant :)?

Jeg er glad i god krim, og lurer på om noen her inne har lest Stieg Larsson? Har lyst til å finne noen nye krimfavoritter, og vil gjerne høre om noen her inne har lest ham.

Du forbauser meg stadig. Jeg kjøpte Menn som hater kvinner i dag, og skal legge meg på sofaen med den øyeblikkelig. Alle kollegaene mine som har lest den sier den var ulidelig spennende, så nå gleder jeg meg :) Skal avlegge rapport underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært her så ofte i det siste, men alt går bra. Jeg er bare så opptatt på mange fronter, og ser fram til at det roer seg utover våren. Det skal bli bra :) Men skal ikke klage, det skjer i det minste ting! Jeg har en tendens til aldri å bli fornøyd, skjer det ingenting venter jeg på action, er det stressende venter jeg på perioder ingenting skjer. Så jeg får vel bare banke inn i hodet mitt at jeg egentlig ikke har det så ille ;) Men når mye skjer på flere arenaer er det faktisk frustrerende, særlig når man er kontrollfrik som jeg er.

Nå legges alt sånt stress til side og jeg skal ha en rolig helg. Har ikke planlagt noenting, og skal ikke gjøre det. Bare være hjemme med sambo, lese litt, lage litt god mat. Noe mer orker jeg ikke.

Ha det fint, alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forbauser meg stadig. Jeg kjøpte Menn som hater kvinner i dag, og skal legge meg på sofaen med den øyeblikkelig. Alle kollegaene mine som har lest den sier den var ulidelig spennende, så nå gleder jeg meg :) Skal avlegge rapport underveis.

Du også :overrasket:! Jeg er fryktelig nysgjerrig på bøkene hans. Si fra hva du synes; liker du boken, så kjøper jeg den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal komme med en liten vurdering i morgen, jeg. Er den dødsbra bør den jo være det fra første side.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst til å lese Menn som hater kvinner. Bra påminnelse!

Ha en fin helg Ciara og bokdamene! Her blir det fyr i peisen, rødvin, og bøkene mine. Travle tider, det er egentlig bra for da går tiden fort frem til våren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst til å lese Menn som hater kvinner. Bra påminnelse!

Ha en fin helg Ciara og bokdamene! Her blir det fyr i peisen, rødvin, og bøkene mine. Travle tider, det er egentlig bra for da går tiden fort frem til våren  :)

Bra du hygger deg - helgen din høres helt perfekt ut, dette er min form for liv. Enkel livsnytelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er innom for å komme med en vurdering av Stieg Larssons Menn som hater kvinner.

Hva kan jeg si? Så langt har jeg lest 400 av 550 sider, og jeg er hektet. Har lest i ett fra i går kveld og til nå. Og det er lenge siden jeg har lest noe like spennende. Jeg liker historien, personene er interessante, språket er godt (om enn ikke genialt, men det krever jeg heller ikke av krim). Så dere burde absolutt kaste dere over denne boka! :)

Dere burde kjøpe boka denne måneden om dere vil ha den. Nå er den nyutgitt i en flott kartongert utgave (en fin og praktisk mellomting mellom innbundet og pocket), og siden den er månedens bok fra Gyldendal koster denne utgaven bare 99 kr. Om kort tid kommer den i vanlig (stussligere) pocket, som også vil koste 99. Denne kartongerte utgaven vil da gå opp til normal pris, dvs 179. Løp og kjøp! Sånn, det var dagens reklame.

Nå skal jeg skynde meg tilbake til boka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig :) Jeg trives godt med å overbevise folk til å kjøpe bøker! :ler:

Leste forresten februar-bluesen din og smilte godt. Du er flink til å skrive, Nigo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør nok jeg også, allerede på mandag tenker jeg. Da er den klar til lesing når jeg får tid :)

Er det samme type innbinding som på Honningtunger? Som jeg forøvrig ikke kjøpte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker... Etter det jeg finnes Honningtunger bare i innbundet utgave (hard perm og smussomslag) og vanlig pocket. Menn som hater kvinner er i en spesiell utgave som jeg er veldig glad. Permene er myke, men mer plastaktige, og de har en innbrett både foran og bak i boken. Fortsatt lette, men mer solide og størrelsen er lik som den innbundne. Hvis du har sett bøker i Aschehoug moderne-serien, så er de helt like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...