Gjest gjest1 Skrevet 10. april 2006 #1301 Del Skrevet 10. april 2006 Jeg har med Vanære i kofferten, Ciara, så får jeg se om det blir noe tid til å begynne på den. Har bladd litt og snust litt i den; det virker som iallefall det stramme språket fenger meg. Har lest litt omtaler og særlig språket blir trukket frem. Jeg har også vært på shopping i dag. Kjøpte en selvbruningskrem for ansikt (stoler ikke på været ved kysten...), ny leppestift i en nøytral brunrosa tone fra Chanel. Tenkte egentlig å finne noe klær, men var ikke helt i prøveromsmodus. Får se etter påske. Må iallefall ha noen nye sko, men er så utrolig kresen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 10. april 2006 Forfatter #1302 Del Skrevet 10. april 2006 Hørtes ut som en fin shoppingtur! Du som har peiling på sminke, hvor får jeg tak i veldig glitrende øyeskygger? Har lyst til å glitre skikkelig, men finner ingen som fenger nok. Har lyst på alle mulige farger. Noen forslag? Har forresten utrolig lyst til å gå til fargeanalyse, skulle gjerne visst hva slags farger jeg egentlig kler. Vet jo noen farger jeg kler, selvfølgelig, men skulle gjerne visst mer. Særlig siden jeg er ganske blek og trenger farger som kler huden min. Får se hva jeg får råd til etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. april 2006 #1303 Del Skrevet 11. april 2006 Jeg tar også påskeferie i dag!! Fikk fri i morgen så det var digg. God tur på fjellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. april 2006 #1304 Del Skrevet 11. april 2006 God morgen! Fargeanalyse er gøy, det har jeg gjort. Men jeg synder litt mot fasiten av og til, det er så mange fine farger som ikke er hos meg, men prøver å holde meg innenfor fargekartet på hovedplagg. Og selvbruningskrem er et kjempetips Jeg jobber meg gjennom Niagara, ikke veldig begeistret, skal prøve å oppsummere når jeg er ferdig. Etterpå står Paul Auster for tur. Det gleder jeg meg til. Ha en kjempefin påske, med masse kos og bøker i solveggen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 11. april 2006 #1305 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Nei, bergensere er vel ikke akkurat kjent for å holde munn Hvilke fordommer finnes mot Oslofolk, forresten? Det må jo være tonnevis av fordommer mot oss Vi snakkes vel mer før påsken vi, Anette Det håper jeg i hvert fall! Takk! Det skal jeg teste med jevne mellomrom Målet nå må jo bli å slå Anette, så vi får starte en postekrig her inne ← Best jeg begynner å skrive mer her inne!! Gerd Brantenberg: Egalias døtre Det kan hende at jeg blir ferdig med neste bok i dag også. Har lenge holdt på med Michael K av Coetzee, men det er en bok jeg har trengt pauser i lesningen av. ← Egalias døtre høres fantastisk bra ut!! Denne går RETT på listen min - på topp!! Jeg må få begynt å lese Coetzee altså - Anbefaler du at jeg begynner med Vanære eller? Ja, lammelår er absolutt et must i påsken. Drakk forresten en veldig god rødvin i går, en sør-afrikansk som heter Bain's Way og koster 89 kr. Det er jo billig for god vin Jeg er forresten veldig glad i sør-afrikanske viner (pinotage), lurer på om jeg skal kjøpe med meg et par flasker til middagen på påskeaften. ← *Noterer vinanbefaling* Nå skal jeg sløve på sofaen noen timer - spise lunsj mens jeg ser på Så som i himmelen. Noen som har sett den? Jeg gleder meg veeeeldig til å se den i alle fall GOD PÅSKE!!!! :) Endret 11. april 2006 av nostalgia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. april 2006 #1306 Del Skrevet 11. april 2006 Best jeg begynner å skrive mer her inne!! ← Nå skal jeg sløve på sofaen noen timer - spise lunsj mens jeg ser på Så som i himmelen. Noen som har sett den? jeg gleder meg i alle fall ← Har ikke sett den, men har fått den anbefalt av flere (og har bestilt den til biblioteket, så da kan det vel være jeg får sett en etterhvert... ) Er hvertfall en veldig fin sang der, Gabriellas sang GOD PÅSKE!!!! :) ← God påske til deg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. april 2006 #1307 Del Skrevet 11. april 2006 Egalias døtre høres fantastisk bra ut!! Denne går RETT på listen min - på topp!! ← Genial bok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. april 2006 #1308 Del Skrevet 11. april 2006 Nå er det påskeferie God påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 11. april 2006 Forfatter #1309 Del Skrevet 11. april 2006 Jeg tar også påskeferie i dag!! Fikk fri i morgen så det var digg. God tur på fjellet. ← Ja, nå har jeg påskeferie også! God påske, Heidi! God morgen! Fargeanalyse er gøy, det har jeg gjort. Men jeg synder litt mot fasiten av og til, det er så mange fine farger som ikke er hos meg, men prøver å holde meg innenfor fargekartet på hovedplagg. Og selvbruningskrem er et kjempetips Jeg jobber meg gjennom Niagara, ikke veldig begeistret, skal prøve å oppsummere når jeg er ferdig. Etterpå står Paul Auster for tur. Det gleder jeg meg til. Ha en kjempefin påske, med masse kos og bøker i solveggen ← Det må vel være greit å synde mot fasiten - men sikkert kjekt hjelpemiddel hvis man virkelig er i tvil om man kler noe eller ikke! Jeg har så merkelige farger (mørkt hår og brune øyne, men lys hud med fregner) at jeg virkelig kan være i tvil i blant. Vi får se Ha en fabelaktig påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 11. april 2006 Forfatter #1310 Del Skrevet 11. april 2006 Best jeg begynner å skrive mer her inne!! Egalias døtre høres fantastisk bra ut!! Denne går RETT på listen min - på topp!! Jeg må få begynt å lese Coetzee altså - Anbefaler du at jeg begynner med Vanære eller? *Noterer vinanbefaling* Nå skal jeg sløve på sofaen noen timer - spise lunsj mens jeg ser på Så som i himmelen. Noen som har sett den? Jeg gleder meg veeeeldig til å se den i alle fall GOD PÅSKE!!!! :) ← Egalias døtre var veldig morsom Og du bør absolutt begynne med Vanære hvis du vil lese Coetzee Spent på hva du synes. Så som i himmelen har jeg ikke sett - hvordan var den? Goood påske til deg også Anette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 11. april 2006 Forfatter #1311 Del Skrevet 11. april 2006 Har ikke sett den, men har fått den anbefalt av flere (og har bestilt den til biblioteket, så da kan det vel være jeg får sett en etterhvert... ) Er hvertfall en veldig fin sang der, Gabriellas sang God påske til deg også ← Jeg må visst sjekke ut den filmen, skjønner jeg Genial bok! ← Ikke sant? Nå er det påskeferie God påske! ← God påskeferie, Hilde! Kos deg masse og spis mye godis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 11. april 2006 Forfatter #1312 Del Skrevet 11. april 2006 Sånn, da er det påskeferie Skal pakke i kveld og rydde og vaske litt her før vi drar. Så skal vi legge oss tidlig, vi er litt trøtte nå. Så drar vi rett etter frokost i morgen Må vel handle masse på veien, men regner med at det ikke blir altfor mye pes (og pes eller ikke, mat må man jo ha, ikke sant? ). Det er mest stress før man har kommet seg avgårde, når vi først har pakket og kommet i bilen, er det liksom i orden å kjøre noen timer. Det kan faktisk være ganske koselig hvis man tar med musikk og godis Nei, nå er jeg så klar for ferie. Har ventet på påskefri i flere uker nå. Dere får ha fantastiske ferier, alle sammen, så kommer jeg hit igjen på mandag eller tirsdag neste uke - forhåpentligvis uthvilt og fornøyd :hoppe::hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. april 2006 #1313 Del Skrevet 11. april 2006 GOD PÅSKE CIARA, NOSTALGIA OG ALLE BOKDAMER! God påsketur til deg Ciara! (Ble forressten ferdig med Brooklyn F. for noen dager siden, må si jeg er enig med dere; knallgod første halvdel, men så fikk han det litt travelt synes jeg. Boka ble lettere og lettere mot slutten. Men dog, jeg skal ihvertfall lese mer av P. Auster for det ga mersmak. (Og nå får jeg enda mer lyst til å dra til N.Y.) Nå har jeg hivd meg på litt lett påskekrim, Ruth Rendell). GOD PÅSKE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fantus Skrevet 11. april 2006 #1314 Del Skrevet 11. april 2006 God påske og god tur, Ciara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 11. april 2006 #1315 Del Skrevet 11. april 2006 Håper påskeferien blir fin Ciara! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 12. april 2006 #1316 Del Skrevet 12. april 2006 Håper du får en kjempefin påske, Ciara - og god påske til dere andre lesehester her inne også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 13. april 2006 #1317 Del Skrevet 13. april 2006 Egalias døtre var veldig morsom Og du bør absolutt begynne med Vanære hvis du vil lese Coetzee Spent på hva du synes. Så som i himmelen har jeg ikke sett - hvordan var den? Goood påske til deg også Anette ← Nå har jeg kjøpt Vanære. Gleder meg til å lese den Har begynt på A Timetravellers Wife, og synes hittil at den er bra forvirrende!! Men, så har jeg bare lest et kapittel også da Så som i himmelen ble jeg faktisk ganske så skuffet over. Jeg klarte aldri å "falle" inn i historien. Og satt bare og synes at alt ble litt pinlig å se på... Sikkert bare meg, for det er jo så mange som elsker denne filmen Så jeg ville gitt den en sjanse Har ellers lest ferdig en herlig og merkelig bok... Så her kommer en liten omtale: Hullabaloo in the Guava Orchard av Kiran Desai Sampath Chawla, hovedpersonen i denne fortellingen, er en 20 år gammel indisk mann som ikke har lykkes på skolen eller i arbeid. Han dagdrømmer mye og får til sin families store fortvilelse svært lite ut av livet sitt. En dag klatrer han opp i et tre for å slippe unna hverdagens problemer og trivialiteter. Dette leder til en lang serie bisarre og merkelige hendelser. På en underlig måte blir Sampath sett på som en vis mann der han sitter alene i treet og nekter å gå ned. Det dukker snart opp folk fra fjernt og nært for å lytte til hans visdom og innsikt som han på mystisk vis har fått i gave. Faren ser raskt at det kan være store penger å tjene på dette. Og gjør sitt for å få de tilreisende til å bruke penger på sønnen. Familien bosetter seg i nærheten av treet, for å kunne hjelpe ham med dagligdagse gjøremål. En dag dukker en beryktet gjeng frekke apekatter opp! Da får historien en spennende vending... Jeg synes dette var en fantastisk fantasifull, varm og morsomt skrevet bok. For en utrolig fantasi denne forfatteren har! Jeg gleder meg stort til å lese mer av henne! God påske!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 17. april 2006 Forfatter #1318 Del Skrevet 17. april 2006 Takk for hilsen, Wendy, Fantus, La Traviata og Nivea! Påskeferien har vært riktig vellykket. Vi dro hjem veldig tidlig fra fjellet, så vi var her faktisk litt etter klokken 14. Vi dro tidlig for å slippe trafikk, og det klarte vi jammen, det var faktisk merkelig tomt på veiene. Men det er jo en hyggelig overraskelse Vi har hatt en påske med lange skiturer (er fryktelig stolt av at jeg faktisk har gått 6-timers tur, det tror jeg ikke jeg har gjort før) hver dag, store mengder rødvin og god mat. Vi har rett og slett kost oss masse, og nytt fritiden vi har ventet så lenge på. Nå føler jeg meg faktisk oppladet og klar for nye strabaser, selv om jeg ikke hadde hatt noe i mot tre uker til med ferie Hvordan har dere andre hatt det i påsken da? Hullabaloo in the Guava Orchard av Kiran Desai Sampath Chawla, hovedpersonen i denne fortellingen, er en 20 år gammel indisk mann som ikke har lykkes på skolen eller i arbeid. Han dagdrømmer mye og får til sin families store fortvilelse svært lite ut av livet sitt. En dag klatrer han opp i et tre for å slippe unna hverdagens problemer og trivialiteter. Dette leder til en lang serie bisarre og merkelige hendelser. På en underlig måte blir Sampath sett på som en vis mann der han sitter alene i treet og nekter å gå ned. Det dukker snart opp folk fra fjernt og nært for å lytte til hans visdom og innsikt som han på mystisk vis har fått i gave. Faren ser raskt at det kan være store penger å tjene på dette. Og gjør sitt for å få de tilreisende til å bruke penger på sønnen. Familien bosetter seg i nærheten av treet, for å kunne hjelpe ham med dagligdagse gjøremål. En dag dukker en beryktet gjeng frekke apekatter opp! Da får historien en spennende vending... Jeg synes dette var en fantastisk fantasifull, varm og morsomt skrevet bok. For en utrolig fantasi denne forfatteren har! Jeg gleder meg stort til å lese mer av henne! ← Takk for bokanmeldelse, dette hørtes ut som et interessant bekjentskap av en bok! Som jeg har sagt før er det veldig moro at du leser bøker jeg ikke har hørt om før, for da får jeg ny inspirasjon Jeg har bare fått lest én bok i påsken: J.M. Coetzee: Jernalder Mrs Cullen er en eldre dame som får vite at hun har uhelbredelig kreft. Når hun etter legetimen kommer hjem til huset sitt i Cape Town har en uteligger slått seg ned utenfor døren hennes. Hun jager bort uteliggeren, men han kommer stadig tilbake, og etterhvert utvikler det seg et merkelig, skjevt forhold mellom disse to. De føler seg begge i utkanten av samfunnet. Så havner Mrs Cullens husholderskes sønn midt opp i alle urolighetene apartheidsystemet har medført seg, og det setter i gang en serie hendelser. Dette er den mest direkte boken om apartheid jeg har lest av Coetzee. Vanligvis skildrer han dette regimet indirekte eller analogisk, men denne gangen er han usedvanlig lite tilslørt. Det er absolutt vellykket, det også. Siden samfunnet er på kanten av undergangen, føles det som, og Mrs Cullen er på vei til å dø, får boken en svært helhetlig tematikk både på menneskelig og politisk nivå. Språket til Coetzee er som alltid stramt og nydelig. Har plukket ut en passasje som jeg mener illustrerer dette: "Når jeg er i dette humøret, er jeg troende til å legge hånden på brødfjelen og kappe den av uten å nøle. Hva bryr jeg meg om denne kroppen som har sveket meg? Jeg ser på hånden min og ser bare et redskap, en krok, en gjenstand til å gripe om andre gjenstander. Og bena mine, disse stygge, klossete styltene: hvorfor skal jeg være nødt til å gå rundt med dem? Hvorfor skal jeg legge meg med dem kveld etter kveld og stikke dem inn under laknene, armene også, høyere oppe nær ansiktet, og ligge der søvnløs midt i alt sammen?" Jeg synes det er så flott! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2006 #1319 Del Skrevet 17. april 2006 Deilig å slippe trafikken, virker på meg som at mange avsluttet ferien sin i går. Det gjorde vi også men kom oss avgårde før den værste påsketrafikken og slapp å stå i kø. Har blitt dårlig med lesing på meg i påsken, holder på med Arsenikktårnet av Anne B. Ragde. Syns det åpnet ganske bra men så stilnet det litt av så jeg har liksom ikke helt kommet meg videre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2006 #1320 Del Skrevet 17. april 2006 Høres ut til at du har hatt en flott påske, så deilig. Og de fleste reiste nok hjem i går, da var det lange køer. Jeg har lest to Paul Auster-bøker i påsken, Illusjonenes bok og Leviatan. Likte dem godt begge to, og vil nok lese mere av han. Ellers har det blitt båtpuss, påskekrim, snop og rødvin på meg. Og nå er jeg klar for VÅR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå