Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Hei og god helg! Jeg begynte å lese Ekstremt høyt og utrolig nært i går jeg, og det må jeg si: det er en bok som fenger ja! Har lest 100 sider nå og den er ganske spesiell! Vet jo ikke hva jeg synes når jeg er ferdig, men dette lover godt. Så Ciara; om du raker opp for lesestoff så tror jeg du kan ta denne ut av hylla! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var hyggelig å høre, Wendy :) Altså ingen grunn til å utsette å lese denne boken. Da får jeg nok kaste meg over den snart, når jeg har lest ferdig boken jeg holder på med nå. Leser Idioten av Dostojevskij. Har nettopp begynt, så har ikke fått dannet meg noe skikkelig inntrykk ennå, men det skal jo være en veldig bra bok. Jeg elsket Forbrytelse og straff, så da liker jeg nok denne også :) Hadde veldig lenge fordommer mot Dostojevskij fordi navnet hørtes så fryktelig kjedelig ut :sjenert:

Tror grunnen til at jeg har utsatt Ekstremt høyt og utrolig nært er at forfatteren har virket så utrolig erkeintellektuell i intervjuer. Litt arrogant. Men det betyr jo selvfølgelig ikke at ikke boka er bra... Merkelig hvor ulogisk man tenker ;)

Endret av Ciara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 titler!  :overrasket:  Ikke verst! Da har du i hvert fall nok å gjøre i årene framover ;)

:overrasket: Ja, ikke sant? Og den vokser stadig - tror jeg må begynne å stryke snart... :ler: Bøkene fortsetter jo bare å komme!! :ler:

Jeg satser på et veeeeldig bra Mammut-salg i år... Har allerede for lengst gitt opp troen på at jeg skal klare forsettet mitt om å ikke kjøpe mer enn 52 boker i 2006... så nå kan du tro jeg er klar for Mammutmania!! :sjarmor::sjarmor:

Har sløvet mye i dag, stod opp seint og har ikke fått gjort noe særlig etter det, bortsett fra å skrive litt... får skrevet veldig mye om dagen, og det er bra! :)

Sitter og hører på nyinnkjøpt CD. Rosanne Cash (ja, datteren til Johnny) "The Very Best of Rosanne Cash"... Er sånn passe fornøyd så langt ;)

Ha en flott lørdag, Ciara! (Og alle andre bokdamer, selvsagt!)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på biblioteket og reservert både "Mannen som elsket Yngve" og "Kompani Orheim". Kan hente den første på tirsdag og den andre når den kommer inn igjen. Gleder meg :)

Håper du får en fin lørdagskveld Ciara! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemte vi oss for "Fordeler og ulemper ved å være til" som fjerde bok, eller har vi bare tre vi har bestemt oss for? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ferdig med Gulldronning, perledronning. :tommel: Gleder meg til 1. februar. :hoppe:

Var innom bibliotekt i dag og plukket med meg Kompani Orheim. Tenker jeg sparer den litt, er jo en stund til 1. mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror vi har bare 3 bøker på listen foreløpig. Den tiden vi bestemte var det jo ikke så mange medlemmer av bokringen, så vi må kanskje ta en runde sammen med de nye medlemmene når vi bestemmer bok nr 4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser på et veeeeldig bra Mammut-salg i år... Har allerede for lengst gitt opp troen på at jeg skal klare forsettet mitt om å ikke kjøpe mer enn 52 boker i 2006... så nå kan du tro jeg er klar for Mammutmania!!  :sjarmor:  :sjarmor:

Sitter og hører på nyinnkjøpt CD. Rosanne Cash (ja, datteren til Johnny) "The Very Best of Rosanne Cash"... Er sånn passe fornøyd så langt ;)

Ha en flott lørdag, Ciara! (Og alle andre bokdamer, selvsagt!)

Mammutsalget, ja, det blir moro. Vet allerede om flere bøker jeg skal kjøpe... Har sett lista siden jeg jobber i bokhandel, og det er ikke lov å legge den ut før ut i februar en gang. Men det er en del spennende der, såpass kan jeg si! ;) Jeg vil forresten helst ikke vite hvor mange bøker jeg kjøper i året, det ville bli et skummelt regnestykke.

Hva slags musikk lager Rosanne Cash? Litt country-aktig? Eller noe annet?

Flott lørdag til deg også, Anette :klem:

Nå har jeg vært på biblioteket og reservert både "Mannen som elsket Yngve" og "Kompani Orheim". Kan hente den første på tirsdag og den andre når den kommer inn igjen. Gleder meg :)

Håper du får en fin lørdagskveld Ciara! :klem:

Er helt sikker på at du kommer til å like dem :) Tore Renberg er utrolig dyktig. Han har dessuten sagt at han kunne tenke seg å skrive flere bøker om Jarle Klepp, så da er det jo bra vi har fått med oss de som allerede har kommet. Han kunne godt skrevet ti bøker om Jarle for min del!

God lørdag, Fakse! :klem:

Nå er jeg ferdig med Gulldronning, perledronning. :tommel: Gleder meg til 1. februar. :hoppe:

Var innom bibliotekt i dag og plukket med meg Kompani Orheim. Tenker jeg sparer den litt, er jo en stund til 1. mars.

Nå begynner vi å bli en del som har lest den ferdig... Tenker vi konkurrerer om å legge ut første omtale. Særlig Lilypie og Anette kommer vel til å konkurrere veldig, og legge ut omtalene sine ett minutt over midnatt :ler::tunge1:

Tror vi har bare 3 bøker på listen foreløpig. Den tiden vi bestemte var det jo ikke så mange medlemmer av bokringen, så vi må kanskje ta en runde sammen med de nye medlemmene når vi bestemmer bok nr 4?

God idé! Det blir mest rettferdig. Hvis det fortsatt er like mange med når vi har kommet til bok nummer fire så kommer vi til å få noe sånt som hundre nominerte bøker ;) Men det blir veldig moro. Da vil sikkert mange ende opp med å lese bøker de aldri hadde vurdert ellers, og det er jo fint å få utvidet horisonten litt :)

Nå har jeg nettopp tatt en superlang dusj. Barbert legger, skrubbet kroppen, vasket hår, tatt peeling og smurt meg inn med en haug av kremer. Så sminket jeg meg til slutt, så nå føler jeg meg skikkelig fresh. Ingen grunn til å føle seg lurvete selv om man skal være hjemme! Har litt sminkedilla for tiden fordi jeg ikke gadd å sminke meg noe særlig da jeg var på ferie. Så nå tar jeg det igjen... Min store sminkesorg (dersom det går an...) er at jeg ikke får til å legge en skikkelig seksti-talls eyeliner, og det er irriterende. Så vanskelig det skal være. Men øvelse gjør vel mester :)

Snart skal vi spise middag også. Vi har ikke helt bestemt oss for hva vi skal spise. Vakler mellom sunn lørdagsmiddag (scampi og grønnsaker) eller usunn middag (hamburger og pommes frites). Det er harde valg man skal være nødt til å ta på lørdagskvelden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ciara! Må bare grave litt i denne sminkesorgen din: mener du sort eyeliner som går litt ut på siden? Jeg er en racer til å legge streken, men p.g.a anatomiske forhold (jeg har en grop i enden av øyet) er det UMULIG å få til strek utover til siden for meg! Kan det være problemet også hos deg? Eller er det presisjonen i streken du har problemer med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet rett og slett ikke. Presisjon har jeg ikke mye av i utgangspunktet, men i tillegg er ikke øyelokkene mine helt like. Og når jeg legger streken har jeg halvlukkede øyne, og da ser det pent ut. Men når jeg da åpner øyet, får streken en knekk. Så jeg kan kanskje aldri få en helt perfekt strek da? :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har samme problemet som meg. Ser bra ut til jeg åpner øyet også. Har du prøvd å dra streken litt oppover på slutten; altså ikke legge streken helt inntil vippekanten. Funker ikke på meg, men kanskje på deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mammutsalget, ja, det blir moro. Vet allerede om flere bøker jeg skal kjøpe... Har sett lista siden jeg jobber i bokhandel, og det er ikke lov å legge den ut før ut i februar en gang. Men det er en del spennende der, såpass kan jeg si! ;) Jeg vil forresten helst ikke vite hvor mange bøker jeg kjøper i året, det ville bli et skummelt regnestykke.

Hva slags musikk lager Rosanne Cash? Litt country-aktig? Eller noe annet?

Flott lørdag til deg også, Anette  :klem:

Ja, jeg gleder meg veeeeldig til det starter :danse:

Dette er første CD-en jeg har av Rosanne Cash... første halvdelen var litt for lite country-aktig for meg faktisk. Jeg liker ekte country, om du forstår :)

MEN - siste halvdel var helt nyyyydelig. Hun har bla. en duet med faren som er fantastisk bra! (Jeg liker Johnny Cash veldig godt ;) )

Sitter her og storkoser meg med en STOR bunke flunkende nye CD-er...

Har allerede forelsket meg i Minor Majoritys "If I Told You You Were Beautiful" :hjerte: Har også spandert på meg en bunke med nye DVD-er og en utrolig fin bok om collage-malerier... aahhhhhhhh *nyte* :ler:

Håper dere satser på det usunne middagsalternativet, det er lørdag, jo!! :sjarmor::sjarmor:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så dere den hunden forresten, på Norge Rundt i går? Som sang med hver gang Sivert Høyem synger i Duetten med Ane Brun? Hver gang hun sang, la han seg ned på gulvet å slappet av, så når han begynte å synge igjen, reiste hun seg og begynte å ule med! Utrolig søtt og morsomt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pi går helt bananas her nå... hun var nettopp ute på toalettet og dro ut halve dorullen før jeg fikk kommet ut der for å stoppe henne! :overrasket: Umulige katt!! :fy_fy:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*setter i Sivert Høyems soloalbum :) :) *

Liker du det? Jeg har det, men ble veldig skuffet. Hadde store forventninger så det kan jo også å ha noe å si. Blir bare mer og mer glad i Damien Rice. Har han gitt ut flere album som du kan anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du det? Jeg har det, men ble veldig skuffet. Hadde store forventninger så det kan jo også å ha noe å si. Blir bare mer og mer glad i Damien Rice. Har han gitt ut flere album som du kan anbefale?

Jeg har ikke fått høre skikkelig på det, så jeg må komme tilbake til det... Driver og laster opp alle nye CD-ene nå - så får jeg høre mer på dem senere :)

Så vidt jeg vet har ikke Damien Rice gitt ut flere CD-er... I så fall har jeg gått glipp av det :overrasket:;) Så bra at du liker det så godt. Jeg er utrolig glad i den CD-en selv (men, det vet du jo) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...