Ciara Skrevet 25. januar 2006 Forfatter #741 Del Skrevet 25. januar 2006 Må le av alle hoppesmileyene i dagboken til Nivea. Hun kom med en del hoppesmileyer her tidligere, men jeg må nesten bidra med noen selv. Humøret stiger når man ser på dem! :hoppe: :hoppe: :hoppe::hoppe: :hoppe::hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 25. januar 2006 #742 Del Skrevet 25. januar 2006 Fniser værre her nå, måtte bare inn og si at jeg tror vi er på akkurat samme teite latterlige humør for tida...... Utrolig morsomt når man har sånt anfall så er det noen andre som faktisk er MED på humoren. Digger det!! Lite eksperiment her også: Ikke mere moro enn man lager sjøl!! Nemlig!! Kniiis... Obs, for mange smileyer, må visst fjerne noen... Dobbelt obs, ikke fjerna nok nei... Nå da!!!!! Grrrrr..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 25. januar 2006 #743 Del Skrevet 25. januar 2006 Å nei!!! Den så MYE kulere ut da jeg lagde den!!! De fjerna jo alle mellomromma... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 25. januar 2006 #744 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Hyggelig at du likte bildet av den første katten min, Ciara - ja... jeg har både tatt det og fremkalt det selv Joda, Hilde og Heidi, jeg ble veeeeldig sjarmert, dere er så søte atte! - MEN, Jo Nesbø kommer ikke på tale for meg Har ikke noe med ham å gjøre selvsagt, men med sjangeren, fikser den simpelthen ikke Endret 25. januar 2006 av nostalgia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 26. januar 2006 #745 Del Skrevet 26. januar 2006 Innom på morgenkvisten for og ønske deg en fin dag. Her hos oss er det elendig vær med slutt og vind, håper det er bedre hos deg! Tror forresten jeg skal studere litteratur når jeg blir pensjonist. Ja, også skal jeg studere språk. Og historie. Og matte. Og.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. januar 2006 #746 Del Skrevet 26. januar 2006 Joda, Hilde og Heidi, jeg ble veeeeldig sjarmert, dere er så søte atte! - MEN, Jo Nesbø kommer ikke på tale for meg Har ikke noe med ham å gjøre selvsagt, men med sjangeren, fikser den simpelthen ikke ← Godt du ikke ble skremt... Du kan jo prøve deg på "Karusellmusikk", det er også Jo Nesbø, men ikke krim... Det er en slags novellesamling, og han har også utgitt en cd med samme navn, hvor han forteller de samme historiene som sanger. Jeg har både bok og cd og synes det var veldig fascinerende å få samme historie i ulike uttrykksformer *pusher Jo Nesbø i alle varianter* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. januar 2006 #747 Del Skrevet 26. januar 2006 Litteratur Så jeg studerer litteratur, jobber i bokhandel og leser bøker hele tiden... ensporet, jeg? ← Ikke ensporet -rettsporet Hvordan litteratur da -norsk, nordisk, engelsk? *nysgjerrig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 26. januar 2006 Forfatter #748 Del Skrevet 26. januar 2006 Å nei!!! Den så MYE kulere ut da jeg lagde den!!! De fjerna jo alle mellomromma... ← Hehe! Tror du jeg vet det, eller! Eksperimentet mitt hos deg gikk nemlig skeis først nettopp fordi den fjernet mellomrommene. Så da ble det punktum i stedet... Og dette var altså noe jeg syntes det var moro å bruke ti minutter på Denne hoppehistorien har jeg også syntes har vært fryktelig morsom. Veldig, veldig barnslig, men gud bedre, så gøy Hyggelig at du likte bildet av den første katten min, Ciara - ja... jeg har både tatt det og fremkalt det selv ← Så flink du er! Har du tatt noen bilder av kattene du har nå også? Som jeg tilfeldigvis kan få se? Hvis det er mulig? Innom på morgenkvisten for og ønske deg en fin dag. Her hos oss er det elendig vær med slutt og vind, håper det er bedre hos deg! Tror forresten jeg skal studere litteratur når jeg blir pensjonist. Ja, også skal jeg studere språk. Og historie. Og matte. Og.... ← Her er det slett ikke verst. Sol og blå himmel i dag, og akkurat passe kaldt. Dvs at vinterjakka ikke føles for varm, men at jeg likevel ikke fryser i hjel. Jeg har også store ambisjoner om å studere mer når jeg blir pensjonist. Satser på å ta noen småfag fra tid til annen mens jeg jobber også, men jeg får se. Vet om altfor mange som ikke klarer det, så vil ikke ha så store forhåpninger om å rekke alt mulig Ikke ensporet -rettsporet Hvordan litteratur da -norsk, nordisk, engelsk? *nysgjerrig* ← Rettsporet hørtes fryktelig mye bedre ut! Jeg studerer allmenn litteraturvitenskap, så jeg har egentlig ikke spesialisert meg i noe språkområde. Men har tatt grunnfag i nordisk også, så har vel kanskje mest peiling på det? De fordypningene jeg har hatt, har gått mer på sjangre (på tvers av språkområder). Nå skal jeg skrive masteroppgave (ferdig om et år). Skulle gjerne sagt hva jeg skriver om, men det ville gjøre meg så utrolig lett å identifisere... Jeg interesserer meg i hvert for det aller meste, men er nok mest opptatt av moderne litteratur. Hva slags litteratur liker du best, HildeSol? Har lest ferdig boka nå: J.M. Coetzee: In the Heart of the Country Boken handler om jeg-fortelleren Magda, som bor i Sør-Afrika på en gård med sin far og sine tjenere/slaver. Magda er gammel jomfru, og har aldri vært borte fra gården. Hun lever et svært innadvendt liv og grubler mye. Fordi hun lever så tilbaketrukket fra sin omverden, får alle ting stor betydning for Magda. Hun grubler om relasjoner og opplevelser hun aldri har hatt. På gården har hun og faren en sort tjener som heter Hendrik, og hans kone, Anna. Så inngår Magdas far et forbudt forhold til Hendriks kone, Anna. Dette klarer ikke Magda å takle. Dette er en helt fantastisk bok, etter min mening. En svært typisk Coetzee-bok på mange måter. Språket er nydelig, med mange uventede metaforer og formuleringer som gjør det utrolig levende. Magda ble så tydelig for meg - et menneske som på mange måter frastøter, men som jeg likevel ble glad i. Og konflikten som ligger i bunnen, konflikten mellom sort og hvit, behandles like imponerende som i Coetzees andre bøker. Han unngår alle klisjeer og stereotypier og inviterer til nye måter å se denne konflikten på. Coetzee stiller spørsmål med vante oppfatninger, pirker i ubehagelige følelser, utfordrer. Kunne skrevet om denne boken i dagevis. Jeg vet at noen sannsynligvis ikke vil like den fordi den provoserer, det er nok en elsk-eller-hat-bok. Men jeg anbefaler virkelig!!!!! Det er verdt å lese ti dårlige bøker for å finne fram til en perle som denne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. januar 2006 #749 Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg har også store ambisjoner om å studere mer når jeg blir pensjonist. Satser på å ta noen småfag fra tid til annen mens jeg jobber også, men jeg får se. Vet om altfor mange som ikke klarer det, så vil ikke ha så store forhåpninger om å rekke alt mulig Melder meg på her men jeg har ikke tenkt å vente til jeg blir pensjonist, bare til jeg blir mystisk rik -kan jo ikke sitte og skrive på den store romanen hele tiden Rettsporet hørtes fryktelig mye bedre ut! Jeg studerer allmenn litteraturvitenskap, så jeg har egentlig ikke spesialisert meg i noe språkområde. Men har tatt grunnfag i nordisk også, så har vel kanskje mest peiling på det? De fordypningene jeg har hatt, har gått mer på sjangre (på tvers av språkområder). Nå skal jeg skrive masteroppgave (ferdig om et år). Skulle gjerne sagt hva jeg skriver om, men det ville gjøre meg så utrolig lett å identifisere... Jeg interesserer meg i hvert for det aller meste, men er nok mest opptatt av moderne litteratur. Hva slags litteratur liker du best, HildeSol? ← Leser mye forskjellig, men foretrekker realistiske fortelling, er ikke så begistret for fantasy (med et stort unntak for Harry Potter...). Elsker å lese bøker som foregår steder jeg har vært og er kjent, så jeg kan se for meg hvor det foregår Leser også en god del "chick-flick", er deilig å lese noe som ike er så krevende når man skal slappe av, samtidig som det vedlikeholder engelsk-kunnskapene mine. Har av en eller annen grunn lest mye sånne bøker av irsk forfattere (Keyes, Webb, Ahern), så jeg frydet meg da jeg var i Dublin for to år siden og kunne oppdage alle stedene jeg hadde lest om, og så få en ny opplevelse når jeg leste bøkene på nytt etterpå Nå ble jeg veldig nysgjerrig på oppgaven din, men skjønner at du ikke vil avsløre deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2006 #750 Del Skrevet 26. januar 2006 Hei! Måtte bare stikke nesa mi innom for å sjekke litt her. Ser flere av dere er godt i gang med lesinga! Tror kanskje jeg får et problem med å få vært med på første runde. Nå har jeg vært i 2 (!) byer (de er ikke så store da): ingen Gulldronning, perledronning. Biblioteket: ingen inne! Så bestilte jeg fra mao, det er mange dager siden og ifølge siden deres er boka sendt, men: ingen bok til meg ennå. Så nå henger det nok i en tynn tråd om jeg rekker dette her. Bestilte Brooklyn follies samtidig så jeg håper jeg rekker å komme i gang med den da! Kompani Orheim har jeg bestilt fra biblioteket så den er i boks! Men når jeg har fått vridd hjernen min litt så tror jeg faktisk jeg har lest Gulldronning, perledronning så jeg må nok følge litt med på diskusjonen her og se om jeg får frisket opp hodet litt. Gleder meg til å diskutere litt, tror dette blir bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 26. januar 2006 #751 Del Skrevet 26. januar 2006 "Karusellmusikk" kan jeg gjerne lese. Har tenkt på å få meg den CD'en mange ganger Jeg har ikke digitalt kamera, Ciara - og de bildene jeg har av kattene er litt gamle og ikke særlig gode, men jeg skal se om jeg kan få scannet noen acv dem i helgen... Om jeg får scanneren til å virke. Det bildet av den gamle katten har jeg hatt på PC-en lenge. Boken din hørtes veldig bra ut... tror jeg bare får føre den opp... Har lest ferdig en bok i natt, jeg også... ”Alt som er” av Brit Bildøen Vi følger Storm-Eriksen familien gjennom tre generasjoner, med hovedvekt på Mariann sin historie. På reise i Australia møter hun Endre, en mann som snur opp ned på livet hennes, for lang tid fremover. Historien hennes blir fint vevd inn i et teppe av de tidligere generasjoners valg og livshistorier. Det hoppes mye frem og tilbake i tid og sted, men dette har Bildøen fått til på en utmerket måte, noe som gjør at leserens interesse blir pirret hele tiden. Hun skriver intimt og vart om kjærlighetens valg, med et poetisk språk. Dette er en bok som er god og lett å lese og som jeg gjerne vil anbefale til andre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 26. januar 2006 #752 Del Skrevet 26. januar 2006 Håper du får boken fra mao i helgen da, Wendy - om den er sendt derfra nå, så burde den komme frem (forhåpentligvis) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Within my guitar Skrevet 26. januar 2006 #753 Del Skrevet 26. januar 2006 Mannen som elsket Yngve MÅ leses. Den var en av årets største leseopplevelser det året den kom (2003?). Den beskriver så godt hvordan det er å være ungdom, den er rørende, morsom, spennende... løp og kjøp! Ja! Den er nydelig! Til jul fikk jeg "oppfølgeren". Kompani Orheim. Som tar for seg det som skjedde før Yngve kom. Da familen fortsatt var samlet. Jeg har ennå ikke begynt å lese, men når jeg titter innom dette bokhjørnet blir jeg kjempeinspirert! Gleder meg til å ta fatt! Kos dere med nesene i bøkene deres Ingenting er som å være "Inne" i en bok, og bli en del av historien. Med en stor kopp rykende fersk kaffe å varme hendene på. Jeg titter gjerne innom igjen. Trenger litt inspirasjon. B. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 26. januar 2006 #754 Del Skrevet 26. januar 2006 Hehe! Tror du jeg vet det, eller! Eksperimentet mitt hos deg gikk nemlig skeis først nettopp fordi den fjernet mellomrommene. Så da ble det punktum i stedet... Og dette var altså noe jeg syntes det var moro å bruke ti minutter på Denne hoppehistorien har jeg også syntes har vært fryktelig morsom. Veldig, veldig barnslig, men gud bedre, så gøy ← Jeg var på litt kjipt humør men så leste jeg dette så begynte jeg jo bare å FNISE med en gang, så nå er jeg på mye bedre humør allerede!! Må nok hoppe litt mer, det gjør nok susen!! Idag var jeg forresten på biblioteket for å låne kompani Orheim, men alt var utlånt!! Og de hadde MANGE eksemplarer! Bedre lykke neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. januar 2006 Forfatter #755 Del Skrevet 27. januar 2006 Leser også en god del "chick-flick", er deilig å lese noe som ike er så krevende når man skal slappe av, samtidig som det vedlikeholder engelsk-kunnskapene mine. Har av en eller annen grunn lest mye sånne bøker av irsk forfattere (Keyes, Webb, Ahern), så jeg frydet meg da jeg var i Dublin for to år siden og kunne oppdage alle stedene jeg hadde lest om, og så få en ny opplevelse når jeg leste bøkene på nytt etterpå ← Det er veldig moro å dra til steder man har lest om! Og Dublin er jo en super by, da Har ikke lest noen bøker av Webb eller Ahern, og har bare lest én bok av Keyes, så disse bøkene vet jeg lite om. Men kanskje jeg får lest dem en gang også! Lista over bøker som skal leses er enorm, tror jeg må leve i hundre år eller noe Så bestilte jeg fra mao, det er mange dager siden og ifølge siden deres er boka sendt, men: ingen bok til meg ennå. Så nå henger det nok i en tynn tråd om jeg rekker dette her. Bestilte Brooklyn follies samtidig så jeg håper jeg rekker å komme i gang med den da! Kompani Orheim har jeg bestilt fra biblioteket så den er i boks! ← Så rart at de er så treige til å levere. Får håpe den kommer snart! Den burde jo ta ekstremt kort tid med posten. Men bra du bestilte Brooklyn Follies. Jeg har kjøpt den selv, så jeg ser på den innimellom og gleder meg til den skal leses. En stor fordel med engelske bøker er at de er billige så man kan kjøpe flere innbundne bøker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. januar 2006 Forfatter #756 Del Skrevet 27. januar 2006 Jeg har ikke digitalt kamera, Ciara - og de bildene jeg har av kattene er litt gamle og ikke særlig gode, men jeg skal se om jeg kan få scannet noen acv dem i helgen... Om jeg får scanneren til å virke. Det bildet av den gamle katten har jeg hatt på PC-en lenge. ← Ikke noe stress for min skyld, altså, men det hadde vært veldig moro å se! Så bare se an hva du gidder. Alt som er hørtes veldig bra ut, så nå har jeg en bok til å lese Til jul fikk jeg "oppfølgeren". Kompani Orheim. Som tar for seg det som skjedde før Yngve kom. Da familen fortsatt var samlet. Jeg har ennå ikke begynt å lese, men når jeg titter innom dette bokhjørnet blir jeg kjempeinspirert! Gleder meg til å ta fatt! Kos dere med nesene i bøkene deres Ingenting er som å være "Inne" i en bok, og bli en del av historien. Med en stor kopp rykende fersk kaffe å varme hendene på. Jeg titter gjerne innom igjen. Trenger litt inspirasjon. B. ← Så hyggelig å treffe deg, Within my guitar. Så moro at du også likte Mannen som elsket Yngve. Som du kanskje har lest, skal vi ha Kompani Orheim i lesesirkelen neste gang, dvs 1. mars. Så da kan du jo være med å diskutere hvis du har lyst Helt enig med deg i at det er kos å lese. Det er så mange som ikke liker å lese, og jeg skjønner ikke hvordan de overlever. Jeg koser meg så utrolig hvis jeg sitter oppe en kveld, har tenkt stearinlys, drikker te eller vin og leser bok. Da føler jeg meg rett og slett lykkelig Det er gøy hvis du får inspirasjon her - og føl deg fri til å inspirere oss når du har lyst, også! Blir alltid glad for nye tips Jeg var på litt kjipt humør men så leste jeg dette så begynte jeg jo bare å FNISE med en gang, så nå er jeg på mye bedre humør allerede!! Må nok hoppe litt mer, det gjør nok susen!! Idag var jeg forresten på biblioteket for å låne kompani Orheim, men alt var utlånt!! Og de hadde MANGE eksemplarer! Bedre lykke neste gang ← Dette kan kanskje være et greit tips til dere som er med på boksirkelen neste gang: Kompani Orheim utgis i pocket 1. februar. Skjønner det godt hvis dere ikke har lyst til å kjøpe, men da er den i det minste straks mye billigere hvis dere har lyst til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. januar 2006 #757 Del Skrevet 27. januar 2006 Lista over bøker som skal leses er enorm, tror jeg må leve i hundre år eller noe ← Jepp, alternativt slutte å jobbe så jeg kan lese hele dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 27. januar 2006 #758 Del Skrevet 27. januar 2006 Dette kan kanskje være et greit tips til dere som er med på boksirkelen neste gang: Kompani Orheim utgis i pocket 1. februar. Skjønner det godt hvis dere ikke har lyst til å kjøpe, men da er den i det minste straks mye billigere hvis dere har lyst til det ← *noterer* Håper du får en flott fredag, Ciara! Kos deg! PS! Har du bilder av kattene dine? Hadde vært så gøy å se dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. januar 2006 Forfatter #759 Del Skrevet 27. januar 2006 God fredag til deg, Anette og til alle andre som er innom her! Dere lyser opp dagene mine! til alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. januar 2006 Forfatter #760 Del Skrevet 27. januar 2006 Nå forsøker jeg liksom å lese her, men så kom Nalle og la seg oppå artikkelen jeg leser, så på meg med et bedårende blikk og begynte å male. Det er tydelig at det er meningen at jeg skal kose med Nalle i stedet for å lese Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå