Gå til innhold

Er (stort) bryllup veldig viktig for kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror på Gud og vil gifte meg i kirken da det er hele poenget med ekteskap for meg. Det betyr ikke at det trenger å være noe stort bryllup. Det er bare det at jeg har en kjempestor familie så det må bli mange uansett, men kommer ikke til å invitere mer enn et par venner maks. 

Anonymkode: 25376...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her ville jeg (jente) reise vekk og gifte oss i all hemmelighet og han følte vi måtte inkludere familie! Resultert i 60 000 mindre på konto og sommerbryllup 2020 😅 lite bryllup med kun de nærmeste da, siden det var viktig for oss begge :) har vært ilag i over 7 år og tenkte det var på tide. Ønsker å være gift før vi får barn sammen. Tror det er veldig forskjellig hva folk ønsker. Har en venninne som skal gifte seg neste år med todagersbryllup i slott og 60 + gjester! 

Anonymkode: 14636...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du svært kristen?

Anonymkode: 2c929...092

Jeg tror, men ikke fanatisk på noen måte. Ser bare ikke på rådhuset som ordentlig bryllup, noen tradisjoner må det være.

Anonymkode: 659b0...05b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle er velkommen i kirka, så den skal du slutte å bruke

Anonymkode: 6883c...bd3

Det var et relevant spørsmål til svaret "i kirken må det være".

Anonymkode: 2c929...092

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var et relevant spørsmål til svaret "i kirken må det være".

Anonymkode: 2c929...092

Mange som kommentere til ikke kristne at vi kristne ikke liker at de gifter seg i kirka «vår» og det er så teit, så jeg klarte ikke å la vær

Anonymkode: 6883c...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ingen måte! Har giftet meg i utlandet to ganger, med svært få gjester hver gang. Og ingen av de ekteskapsinngåelsene har vært i en kirke, finnes ikke religiøs og å stå å lyve foran en prest bare for å få omgivelsene en kirke gir, byr meg imot. 
(kvinne, 50+)

Anonymkode: 12a8d...147

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle er velkommen i kirka, så den skal du slutte å bruke

Anonymkode: 6883c...bd3

Eh nei, det er de faktisk ikke. Hvis man ikke er døpt, eller er konfirmert borgelig får man ikke gifte seg i kirka.

Anonymkode: 7ede3...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært opptatt av den store ''prinsessedrømmen'' med kirkebryllup og full pakke. Å gifte seg er ikke noe must for min del.

Anonymkode: 7ede3...379

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen giftet oss på rådhuset, det var det vi begge ville. Jeg har fire venninner og ingen av dem er gift, og ingen av dem er særlig opptatt av det. 

Anonymkode: be177...d29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftet oss på tinghuset med femten gjester. Kun nærmeste familie. Det var mitt forslag. 

Anonymkode: 96b87...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Eh nei, det er de faktisk ikke. Hvis man ikke er døpt, eller er konfirmert borgelig får man ikke gifte seg i kirka.

Anonymkode: 7ede3...379

Dette. Ingen av oss er døpt så har aldri har vært medlem av den norske kirke noen av oss, så kirka er ikke et alternativ for oss. Vi har ikke noe i mot kirka, men vi er jo ikke religiøse så gidder ikke døpe oss bare for å gifte oss der. Hovedregelen er at en av partene må være medlem av den norske kirke. Vi kjenner inkluderende prester som hadde gått med på å vie oss, men vi syntes det er minst like stas å gifte oss på Oslo rådhus. 

Anonymkode: 77fcc...a74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er kvinner så opptatt av bryllup? Har lest at bryllup smitter blant venninner. Er det så romantisk og stemningsfullt? Tror de fleste menn hadde klart seg med en enkel borgerlig sermoni.

Anonymkode: 2c929...092

Men hva gjør menn da for å promotere at de bare ønsker en enkel borgerlig sermoni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri hatt noe behov for å gifte meg. Om så ville jeg reist til utlandet med forlovere og giftet meg der. Samboer derimot... Han sa fra dag en at han ønsket stort bryllup, og at ambassade og fin restaurant i f.eks. Italia med lite reisefølge overhode ikke var aktuelt. Blir derfor kirkebryllup til sommeren. Ca. 80 gjester og dyrt! 😳 Er med i en bryllupsgruppe på Facebook og folk tar virkelig helt av! 

Anonymkode: 0e792...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater hele ideen med å gifte seg, så jeg vil ikke gifte meg, ever. En venninne vil gifte seg, men det hadde vært best om det kun var hun og brudgommen, men det vet hun at hun ikke får, så da blir det ikke noe gifting. Andre må gjerne gifte seg, og jeg skal være glad på deres vegne, komme i bryllup osv., men jeg vil ikke. Alle mine venner er egentlig i dette hjørnet, men man hører ikke om oss, man hører jo om de som har store bryllup eller "normale" bryllup.

Anonymkode: 2dec3...c5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei! Jeg har ikke tenkt å gifte meg overhodet, men om det er veldig viktig for mannen, så gjør jeg det enkelt på rådhuset med minst mulig styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble gift av ordføreren. Det var bare forlovere som var der, etter vielsen dro vi ut å spiste. Og det var alt, vi ville bare gifte oss. Og ingen av oss liker mye styr.

Så det er ikke alle kvinner som ønsker stort å dyrt bryllup. Kjenner noen som tok opp 100 tusen i forbrukslån for å gifte seg. Fin start på ekteskapet det 🙈

Vi kjøpte heller enebolig. 

Anonymkode: 83d9c...8f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som at kvinner generelt er mer opptatt av bryllup enn menn, men det er jo individuelt som med alt annet. Jeg har sosial angst, så for min del kommer jeg ikke til å ha noe stort bryllup hvis jeg skal gifte meg noen gang.. Tviler på at det skjer men, i så fall blir det på kommunehuset. Med kun de aller nærmeste. Orker ikke tanken på stort kirkebryllup og seremoni. 

Anonymkode: bd5ed...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og synes bryllup er skikkelig kjipt🙈

Hvis jeg noen gang vil gifte meg skal det være kun meg og mannen (må kanskje ha vitner i tillegg?). Og borgerlig. Er ikke kristen. 

Anonymkode: b70cb...b0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...